Miroslav Vyka "> Nádraží v Brně zůstane v centru, soud zrušil odsun v územním plánu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nadrazi-v-brne-zustane-v-centru-soud-zrusil-odsun-v-uzemnim-planu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Svaz cestujících ve veřejné dopravě: Nádraží v Brně zůstane v centru, soud zrušil odsun v územním plánu

21. června 2012 | Svaz cestujících ve veřejné dopravě
Autor: Miroslav Vyka, tel: 737 131 290
Nejvyšší správní soud rozhodl o zrušení zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje1. To je zlomový okamžik i pro modernizaci železničního uzlu Brno v centru města, neboť dosud platný dokument počítal v územním plánu pouze s brněnským nádražím v odsunuté variantně mimo současnou polohu.
„Rozhodnutí nejvyššího správního soudu konečně umožní nezávislou diskusi o konečné poloze nádraží v Brně,“ říká prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka.
Zastánci výstavby nového odsunutého nádraží v poloze mimo centrum města v posledních letech argumentovali především tím, že jejich projekt je více zpracován než modernizace nádraží v současné poloze a tím umožní čerpat evropské peníze z operačního programu doprava. Zároveň se opírali o schválené zásady územního rozvoje.
„Zdá se, že rozhodnutí nejvyššího správního soudu vzalo propagátorům nesmyslného megalomanského a špatně vyprojektovaného nádraží v odsunuté poloze poslední trumf a nastal čas znovu relevantně a nezávisle posoudit výhody a nevýhody polohy brněnského nádraží bez toho, aby měla některá z variant výhodu v územním plánu,“ dodává Vyka.
„Je absurdní, aby nádraží opouštělo strategickou pozici v centru jihomoravské metropole, když jej při každodenních cestách do práce, do škol i za zábavou využívají tisíce lidí z celého regionu, kteří do Brna dojíždějí,“ říká Miloslav Zítka, člen prezídia Svazu cestujících ve veřejné dopravě.
Prezentaci návrhu nového brněnského osobní nádraží v centru města představila letos v lednu občanská koalice Nádraží v centru. Bylo prokázáno, že cena modernizace nejdůležitějších částí železničního uzlu Brno s hlavním nádražím v centru nepřekročí 10 miliard korun2. To znamená úsporu více než 10 miliard oproti odsunutému nádraží, jež by vyšlo nejméně na 20,4 miliard korun. Modernizaci nádraží v centru podpořilo ve svém prohlášení na tři desítky expertů z řad urbanistů, architektů a železničních odborníků všech profesí.
„Rozhodnutí soudu zvyšuje šance úspěchu veřejného zájmu před zájmy developerů a jsem přesvědčen, že cestující budou i v budoucnu dojíždět vlakem přímo až do centra Brna,“ uzavírá Vyka.

1 Soud zrušil jihomoravské zásady územního rozvoje, na webu on-line: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/182955-
soud-zrusil-jihomoravske-zasady-uzemniho-rozvoje/
2 Nové brněnské nádraží v centru může stát jen 10 miliard, na webu on-line: http://www.nadrazivcentru.cz/120209-novebrnenske-
nadrazi-v-centru-muze-stat-jen-10-miliard.html

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist