Tiskové zprávy
Klub zastupitlů Strany zelených v ZHMP : Nákladové nádraží Žižkov skončí demolicí jako Těšnov
7. června 2010 | Klub zastupitlů Strany zelených v ZHMP
Zastupitelstvo hlavního města Prahy ve čtvrtek schválilo celou řadu změn územního plánu a mezi nimi také návrh zadání celoměstsky významných změn pro nákladové nádraží Žižkov, Smíchovské nádraží a Masarykovo nádraží. Jedná se o rozsáhlé rozvojové plochy, u kterých Zelení dlouhodobě kritizují nedostatečnou diskusi o jejich dalším využití.
Přestože se hlasovalo o hlavních cílech a požadavcích na to, jak rozvojová území využít, zastupitelé tuto informaci ve svých podkladových materiálech nenašli.
Jenom pro území nákladového nádraží Žižkov (42 ha) existuje několik územních studií, přesto se změna územního plánu bude zpracovávat ve zrychleném režimu a pouze v jedné variantě. Zelení usilují o zachování funkcionalistických budov nákladového nádraží a jejich začlenění do nové zástavby. Pro tento požadavek však hlasovali na výboru územního rozvoje dne 19. 5. 2010 pouze zelení.
Zuzana Drhová, pražská zastupitelka a členka výboru pro územní rozvoj, k tomu řekla: „O rozvojových územích není možné rozhodovat na základě momentálních nálad městských částí a dohod s developery. Ani dnes jsme se nedozvěděli, k jakým dohodám o využití těchto území na úrovni městských částí došlo, proč byly tyto změny před půl rokem pozastaveny a s jakým zadáním se opět vrací do hry. Díky této netransparentnosti by toto zastupitelstvo nemělo již žádné změny územního plánu schvalovat a je to také důvod, proč jsme tyto změny nepodpořili.“
Ondřej Rut, zastupitel SZ v Praze 3, k tomu řekl: „Funkcionalistická budova nákladového nádraží Žižkov si zaslouží zachovat jako výjimečné dědictví industriální architektury. Objemem jde o největší budovu v celé Praze. Využít se dá pro výstavní síně, alternativní kulturní prostory nebo přebudovat na loftové byty. V evropských městech nalezneme řadu obdobných případů. Na Žižkově nás však podle představ vedení zdejší radnice čeká další demolice na způsob nádraží Těšnov.“
Kontakt:
Zuzana Drhová, zuzana.drhova@zeleni.cz, 777 230 356
Ondřej Rut, ondrej.rut@zeleni.cz, 737 431 945
Přestože se hlasovalo o hlavních cílech a požadavcích na to, jak rozvojová území využít, zastupitelé tuto informaci ve svých podkladových materiálech nenašli.
Jenom pro území nákladového nádraží Žižkov (42 ha) existuje několik územních studií, přesto se změna územního plánu bude zpracovávat ve zrychleném režimu a pouze v jedné variantě. Zelení usilují o zachování funkcionalistických budov nákladového nádraží a jejich začlenění do nové zástavby. Pro tento požadavek však hlasovali na výboru územního rozvoje dne 19. 5. 2010 pouze zelení.
Zuzana Drhová, pražská zastupitelka a členka výboru pro územní rozvoj, k tomu řekla: „O rozvojových územích není možné rozhodovat na základě momentálních nálad městských částí a dohod s developery. Ani dnes jsme se nedozvěděli, k jakým dohodám o využití těchto území na úrovni městských částí došlo, proč byly tyto změny před půl rokem pozastaveny a s jakým zadáním se opět vrací do hry. Díky této netransparentnosti by toto zastupitelstvo nemělo již žádné změny územního plánu schvalovat a je to také důvod, proč jsme tyto změny nepodpořili.“
Ondřej Rut, zastupitel SZ v Praze 3, k tomu řekl: „Funkcionalistická budova nákladového nádraží Žižkov si zaslouží zachovat jako výjimečné dědictví industriální architektury. Objemem jde o největší budovu v celé Praze. Využít se dá pro výstavní síně, alternativní kulturní prostory nebo přebudovat na loftové byty. V evropských městech nalezneme řadu obdobných případů. Na Žižkově nás však podle představ vedení zdejší radnice čeká další demolice na způsob nádraží Těšnov.“
Kontakt:
Zuzana Drhová, zuzana.drhova@zeleni.cz, 777 230 356
Ondřej Rut, ondrej.rut@zeleni.cz, 737 431 945
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




