Tiskové zprávy
Ústecký kraj: Náměstek hejtmana Jaroslav Foldyna: Ústeckou iniciativu nepodepíšu
18. srpna 2003 | Ústecký kraj
Náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna dnes (pondělí 18.8.2003) jednal se zástupci petičního výboru Ústecké iniciativy proti kamionům. Autoři petice náměstka hejtmana jako zástupce Ústeckého kraje oslovili s žádostí, aby jejich petici podpořil. Ve své petici požadují, aby byl z poplatků za průjezd kamionů Českou republikou financován systém RoLa. Ten se tak stane nezávislým na dotacích, atraktivním pro dopravce a dojde i ke zrušení kontraproduktivních povolení silničních přeprav při použití RoLa. Dalším požadavkem signatářů petice je pak omezení provozu hraničního přechodu Cínovec stanovením únosného limitu.
„Osobně chápu podněty a situaci, která autory petice vedla k tomu, že ji sepsali. Pod jejich požadavky se ale jako zástupce Ústeckého kraje nemohu podepsat. Souhlasím se zpoplatněním kamionové dopravy přes Českou republiku a zachováním případně i posílením sytému RoLa (přeprava kamionů na speciálních železničních vozech v určitých úsecích) například tak, že kamiony přepravující chemikálie a zejména cisterny s nebezpečným nákladem budou povinně využívat RoLu. Požadavek na omezení kamionové dopravy na Cínovci, který petice obsahuje, je však nereálný. Pokud bychom přistoupili na návrh provozovat Cínovec jen pro vozidla do 12 tun, znamenalo by to kolaps v nákladní dopravě. Obdobnou situaci už jsme zažili při povodních,“ řekl Jaroslav Foldyna.
V petici podle náměstka hejtmana chybí preambule, která by jasně řekla, že její signatáři požadují komplexní řešení, což je podle něj zcela jistě dostavba dálnice D8, železničního koridoru a splavnění Labe.
„Pro odstranění problémů spojených s kamionovou dopravou, které znepříjemňují život například obyvatelům Dubí, jsou projekty dostavby dálnice D8, labské vodní cesty a železničního koridoru klíčové. Dokud se nám ale nepodaří zabránit průtahům při výstavbě, které způsobují různé rádoby ekologické spolky, budou obyvatelé Ústeckého kraje i nadále vystaveni nepříznivým důsledkům kamionové dopravy,“ dodal Jaroslav Foldyna.
„Osobně chápu podněty a situaci, která autory petice vedla k tomu, že ji sepsali. Pod jejich požadavky se ale jako zástupce Ústeckého kraje nemohu podepsat. Souhlasím se zpoplatněním kamionové dopravy přes Českou republiku a zachováním případně i posílením sytému RoLa (přeprava kamionů na speciálních železničních vozech v určitých úsecích) například tak, že kamiony přepravující chemikálie a zejména cisterny s nebezpečným nákladem budou povinně využívat RoLu. Požadavek na omezení kamionové dopravy na Cínovci, který petice obsahuje, je však nereálný. Pokud bychom přistoupili na návrh provozovat Cínovec jen pro vozidla do 12 tun, znamenalo by to kolaps v nákladní dopravě. Obdobnou situaci už jsme zažili při povodních,“ řekl Jaroslav Foldyna.
V petici podle náměstka hejtmana chybí preambule, která by jasně řekla, že její signatáři požadují komplexní řešení, což je podle něj zcela jistě dostavba dálnice D8, železničního koridoru a splavnění Labe.
„Pro odstranění problémů spojených s kamionovou dopravou, které znepříjemňují život například obyvatelům Dubí, jsou projekty dostavby dálnice D8, labské vodní cesty a železničního koridoru klíčové. Dokud se nám ale nepodaří zabránit průtahům při výstavbě, které způsobují různé rádoby ekologické spolky, budou obyvatelé Ústeckého kraje i nadále vystaveni nepříznivým důsledkům kamionové dopravy,“ dodal Jaroslav Foldyna.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk