Tiskové zprávy
Správa NP Šumava: Národní park Šumava teď bude opravdu na každém kroku – skrze regionální Partnery
Správa Národního parku Šumava obnovila projekt Partner Národního parku Šumava - na území Šumavy se postupně objeví zhruba dvacítka mini informačních středisek u šumavských ubytovatelů. Zájem ze strany šumavských podnikatelů je na rozdíl od let minulých nečekaně velký.
Oboustranně výhodné partnerství, které představuje rovnováhu mezi dodržováním pravidel ochrany přírody a spokojeností šumavských podnikatelů, které má navíc zásadní a naprosto klíčový efekt - uspokojit návštěvníka Národního parku Šumava. To je projekt PARTNER Národního parku Šumava. Projekt má za cíl poskytnout turistům, kteří na Šumavu přijedou informace o vzácné přírodě Národního parku Šumava a zároveň ty nejkvalitnější, přitom šumavské služby.
„Našim cílem je spokojený návštěvník. Spokojený díky dostatku informací o přírodě a díky kvalitním službám místních podnikatelů. Naší úlohou je dělat ten nejlepší marketing a propagaci území národního parku a tím vytvořit ze Šumavy oblíbenou destinaci. Úlohou podnikatelů je pak poskytovat ty nejlepší možné služby. Projekt Partner má tyto role klíčových regionálních hráčů spojit a tím znásobit konečný efekt pro návštěvníka," říká ředitel Jiří Mánek.
„Partneři podnikající v ubytovacích a restauračních službách poskytnou Správě Národního parku Šumava ve svých provozovnách malý prostor. V něm zřídíme mini informační středisko. Tam bude mimo jiné televizor, na kterém se budou v časové smyčce promítat dokumentární filmy o šumavské přírodě. Součástí mini střediska bude stojan s atraktivními tiskovinami správy parku," popisuje Tomáš Fait, náměstek ředitele, který spravuje informační střediska Správy NP a CHKO Šumava.
Správa šumavského parku nyní nově poskytne turistům skrze své partnery více informací o šumavské přírodě a důvodech její ochrany. Turisté také získají tipy na výlet. Na obrazovce pak poběží i textová páska s nejaktuálnějšími informacemi o počasí a přehled o důležitých akcích v regionu. Vše pak bude on-line spravováno pracovníky Správy NP a CHKO Šumava.
„Prostřednictvím vybraných ubytovatelů mají návštěvníci přístup ke kvalitně zpracovaným aktuálním informacím, týkajících se území národního parku nejen v našich informačních střediscích, ale i přímo tam, kde se ubytují. Správa parku se naopak bude podílet na propagaci vybraných podnikatelů a poskytovatelů služeb. Při jejich výběru jsme sledovali i rozsah služeb služeb a odpovědný vztah k ochraně přírody a životního prostředí," uvádí Pavel Pechoušek, tiskový mluvčí Správy NP a CHKO Šumava.
„Za poslední roky se nám podařilo nastartovat dříve chybějící důvěryhodnou komunikaci se šumavskými starosty, Projekt Partner NP Šumava je další krok jak nadále prohloubit vzájemnou důvěru v celém regionu. I proto rozjíždíme novou cestu partnerské spolupráce s místními podnikateli a poskytovateli služeb, především v ubytovacích a restauračních službách a také s tradičními šumavskými řemeslníky," doplňuje Zdeňka Lelková, manažerka pro komunikaci s obcemi.
Správa šumavského parku zatím nabídla partnerství 30 firmám. „S výběrem podnikatelů ze Šumavy nám pomáhali i šumavští starostové, nejvíce znalí svého prostředí. Oslovení podnikatelé pak byli nabídkou potěšeni a prakticky všichni nabídku přijali. Dokonce se nám již nyní hlásí další, aniž bychom je oslovovali. Všichni jsme mírně napjatí a plní očekávání, vše se budeme učit za pochodu, ale věřím, že kde je dobrá vůle, tam se dílo podaří," popisuje svá očekávání Jiří Benda, garant projektu Partner Národního parku Šumava.
Mezi partnery se objevují například hotely a penziony, jako je například hotel České Žleby v Českých Žlebech, Šumava Inn na Kvildě, nebo hotel Rovina u Hartmanic. Partnery jsou ale také šikovní šumavští řemeslníci jako například řezbář Karel Tittl z Velhartic nebo včelař Martin Jůzek z Borové Lady. Dále také farmář Pavel Vokál ze Strážného nebo pivovar Dudák ze Strakonic, který dodává svá skvělá piva do PARK Restaurantu na Březníku u Modravy.
"Ztotožňuji se s filozofií Národního parku Šumava podporovat podnikání a turistický ruch na Šumavě v souladu s ochranou přírody. Šumava je zajímavá oblast pro mé zahraniční klienty, kteří se sem rádi vracejí. Být Partnerem Národního parku Šumava je pro mojí agenturu důležité z hlediska informací, propagace, objevování nových možností a propojení aktivit s ostatními partnery, aby to bylo výhodné pro všechny. Myslím si, že zároveň je i pro Národní park Šumava důležité mít zpětnou vazbu od šumavských podnikatelů a návštěvníků Šumavy, aby Národní park Šumava fungoval jako optimální systém pro šumavskou přírodu, její obyvatele a návštěvníky," popisuje Jan Šiman, majitel cestovní agentury Go Šumava, která se specializuje na zahraniční klientelu.
Projekt Partner národního parku není nový nápad. Je to projekt fungující v řadě národních parků Evropy a není třeba chodit daleko. Velmi dobře funguje i v Národním parku Bavorský les. Správa Národního parku Šumava se o start takového projektu pokoušela již před několika lety, tehdy se to ale nepodařilo. Nyní jsou nastavena nová pravidla a i díky nim je na rozdíl od let minulých zájem podnikatelů nesrovnatelně větší.
„Jsme hrdí na Národní park Šumava. Naší filozofií při ochraně šumavské přírody nejsou z každou cenu restrikce, umíněné a neopodstatněné zákazy a arogance moci státního úředníka. Jdeme cestou partnerství a postupného vysvětlování. Ochrana přírody je krásná disciplína, ale díky aroganci mnoha úředníků a samozvaných vševědů má u nás velmi pošramocené renomé. Je naprosto bizardní, že některé věci jak snoubit ochranu přírody se životem lidí jsou běžné v zahraničí a u nás to ze smyšlených důvodů možné není, nebo nebylo. Projekt Partner Národního parku Šumava je dalším krůčkem v duchu našeho motta Žijeme s přírodou a příroda s námi," uzavírá ředitel Jiří Mánek.
Oboustranně výhodné partnerství, které představuje rovnováhu mezi dodržováním pravidel ochrany přírody a spokojeností šumavských podnikatelů, které má navíc zásadní a naprosto klíčový efekt - uspokojit návštěvníka Národního parku Šumava. To je projekt PARTNER Národního parku Šumava. Projekt má za cíl poskytnout turistům, kteří na Šumavu přijedou informace o vzácné přírodě Národního parku Šumava a zároveň ty nejkvalitnější, přitom šumavské služby.
„Našim cílem je spokojený návštěvník. Spokojený díky dostatku informací o přírodě a díky kvalitním službám místních podnikatelů. Naší úlohou je dělat ten nejlepší marketing a propagaci území národního parku a tím vytvořit ze Šumavy oblíbenou destinaci. Úlohou podnikatelů je pak poskytovat ty nejlepší možné služby. Projekt Partner má tyto role klíčových regionálních hráčů spojit a tím znásobit konečný efekt pro návštěvníka," říká ředitel Jiří Mánek.
„Partneři podnikající v ubytovacích a restauračních službách poskytnou Správě Národního parku Šumava ve svých provozovnách malý prostor. V něm zřídíme mini informační středisko. Tam bude mimo jiné televizor, na kterém se budou v časové smyčce promítat dokumentární filmy o šumavské přírodě. Součástí mini střediska bude stojan s atraktivními tiskovinami správy parku," popisuje Tomáš Fait, náměstek ředitele, který spravuje informační střediska Správy NP a CHKO Šumava.
Správa šumavského parku nyní nově poskytne turistům skrze své partnery více informací o šumavské přírodě a důvodech její ochrany. Turisté také získají tipy na výlet. Na obrazovce pak poběží i textová páska s nejaktuálnějšími informacemi o počasí a přehled o důležitých akcích v regionu. Vše pak bude on-line spravováno pracovníky Správy NP a CHKO Šumava.
„Prostřednictvím vybraných ubytovatelů mají návštěvníci přístup ke kvalitně zpracovaným aktuálním informacím, týkajících se území národního parku nejen v našich informačních střediscích, ale i přímo tam, kde se ubytují. Správa parku se naopak bude podílet na propagaci vybraných podnikatelů a poskytovatelů služeb. Při jejich výběru jsme sledovali i rozsah služeb služeb a odpovědný vztah k ochraně přírody a životního prostředí," uvádí Pavel Pechoušek, tiskový mluvčí Správy NP a CHKO Šumava.
„Za poslední roky se nám podařilo nastartovat dříve chybějící důvěryhodnou komunikaci se šumavskými starosty, Projekt Partner NP Šumava je další krok jak nadále prohloubit vzájemnou důvěru v celém regionu. I proto rozjíždíme novou cestu partnerské spolupráce s místními podnikateli a poskytovateli služeb, především v ubytovacích a restauračních službách a také s tradičními šumavskými řemeslníky," doplňuje Zdeňka Lelková, manažerka pro komunikaci s obcemi.
Správa šumavského parku zatím nabídla partnerství 30 firmám. „S výběrem podnikatelů ze Šumavy nám pomáhali i šumavští starostové, nejvíce znalí svého prostředí. Oslovení podnikatelé pak byli nabídkou potěšeni a prakticky všichni nabídku přijali. Dokonce se nám již nyní hlásí další, aniž bychom je oslovovali. Všichni jsme mírně napjatí a plní očekávání, vše se budeme učit za pochodu, ale věřím, že kde je dobrá vůle, tam se dílo podaří," popisuje svá očekávání Jiří Benda, garant projektu Partner Národního parku Šumava.
Mezi partnery se objevují například hotely a penziony, jako je například hotel České Žleby v Českých Žlebech, Šumava Inn na Kvildě, nebo hotel Rovina u Hartmanic. Partnery jsou ale také šikovní šumavští řemeslníci jako například řezbář Karel Tittl z Velhartic nebo včelař Martin Jůzek z Borové Lady. Dále také farmář Pavel Vokál ze Strážného nebo pivovar Dudák ze Strakonic, který dodává svá skvělá piva do PARK Restaurantu na Březníku u Modravy.
"Ztotožňuji se s filozofií Národního parku Šumava podporovat podnikání a turistický ruch na Šumavě v souladu s ochranou přírody. Šumava je zajímavá oblast pro mé zahraniční klienty, kteří se sem rádi vracejí. Být Partnerem Národního parku Šumava je pro mojí agenturu důležité z hlediska informací, propagace, objevování nových možností a propojení aktivit s ostatními partnery, aby to bylo výhodné pro všechny. Myslím si, že zároveň je i pro Národní park Šumava důležité mít zpětnou vazbu od šumavských podnikatelů a návštěvníků Šumavy, aby Národní park Šumava fungoval jako optimální systém pro šumavskou přírodu, její obyvatele a návštěvníky," popisuje Jan Šiman, majitel cestovní agentury Go Šumava, která se specializuje na zahraniční klientelu.
Projekt Partner národního parku není nový nápad. Je to projekt fungující v řadě národních parků Evropy a není třeba chodit daleko. Velmi dobře funguje i v Národním parku Bavorský les. Správa Národního parku Šumava se o start takového projektu pokoušela již před několika lety, tehdy se to ale nepodařilo. Nyní jsou nastavena nová pravidla a i díky nim je na rozdíl od let minulých zájem podnikatelů nesrovnatelně větší.
„Jsme hrdí na Národní park Šumava. Naší filozofií při ochraně šumavské přírody nejsou z každou cenu restrikce, umíněné a neopodstatněné zákazy a arogance moci státního úředníka. Jdeme cestou partnerství a postupného vysvětlování. Ochrana přírody je krásná disciplína, ale díky aroganci mnoha úředníků a samozvaných vševědů má u nás velmi pošramocené renomé. Je naprosto bizardní, že některé věci jak snoubit ochranu přírody se životem lidí jsou běžné v zahraničí a u nás to ze smyšlených důvodů možné není, nebo nebylo. Projekt Partner Národního parku Šumava je dalším krůčkem v duchu našeho motta Žijeme s přírodou a příroda s námi," uzavírá ředitel Jiří Mánek.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk