Iveta Czerná "> Nebankovní společnosti a lichváři vydělávají na chudých lidech - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nebankovni-spolecnosti-a-lichvari-vydelavaji-na-chudych-lidech
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Člověk v tísni - společnost při České televizi, o.p.s.: Nebankovní společnosti a lichváři vydělávají na chudých lidech

Společnost Člověk v tísni spustila v Kladně kampaň proti dluhům. Záměrem projektu nazvaného Spotřebitelský úděl je upozornit na problém předluženosti občanů s nízkými příjmy. Na kampaň v ulicích Kladna upozorňují billboardy, plakáty a tematicky zaměřená výstava, jejíž jednotlivé panely si mohou prohlédnout návštěvníci v prostorách odboru sociální péče kladenského Magistrátu (Severní 2952) a Úřadu práce v Kladně (Dukelských hrdinů 1372). V úterý 29. dubna se v Kladně v rámci kampaně uskuteční seminář určený pracovníkům státní správy, místní samosprávy a neziskových organizací. Řadu informací přinášejí také webové stránky www.spotrebitelskyudel.cz.

Společnost Člověk v tísni spustila v Kladně kampaň proti dluhům. Záměrem projektu nazvaného Spotřebitelský úděl je upozornit na problém předluženosti občanů s nízkými příjmy. Na kampaň v ulicích Kladna upozorňují billboardy, plakáty a tematicky zaměřená výstava, jejíž jednotlivé panely si mohou prohlédnout návštěvníci v prostorách odboru sociální péče kladenského Magistrátu (Severní 2952) a Úřadu práce v Kladně (Dukelských hrdinů 1372). V úterý 29. dubna se v Kladně v rámci kampaně uskuteční seminář určený pracovníkům státní správy, místní samosprávy a neziskových organizací. Řadu informací přinášejí také webové stránky www.spotrebitelskyudel.cz.

Cílem kampaně je upozornit na problém předluženosti společnosti. „Půjčku dnes může získat skoro každý, bez ohledu na to, zda ji bude schopen splácet,“ říká Ladislav Toušek, koordinátor kampaně. „Stále více společností nabízí úvěry i nebonitním klientům a nevyžaduje žádné ručení. Počítají s tím, že budou moci uvalit exekuci na dlužníkův příjem, i když je příjemcem sociálních dávek. O své peníze společnosti nepřijdou, protože vysoké úroky z prodlení společně se smluvní pokutou jim přinesou několikanásobný zisk,“ upřesňuje koordinátor kampaně. Čím méně je klient spolehlivý, tím lépe. Novodobí lichváři nestahují z kůže jenom dlužníky, ale všechny, kdo platí daně, upozorňují tematicky zaměřené plakáty, billboardy a výstava.

„Ze zkušenosti práce se sociálně slabými lidmi víme, že v Kladně jsou takzvané rychlé půjčky velmi rozšířené. A to jak od nebankovních subjektů, tak od lichvářů. U lidí, jimž poskytujeme služby, je zadlužení obrovský problém. I nízký dluh, se kterým by si většina lidí snadno poradila, u nich často vede ke ztrátě bydlení a tím následně i ke ztrátě zaměstnání, u dětí potom k problémům ve vzdělávání. Zadlužení a ztráta bydlení může vést až k rozpadu rodiny,“ vysvětluje Martin Šimáček, ředitel kladenské pobočky společnosti Člověk v tísni.

„Zejména zástupci nebankovních subjektů často počítají s menší schopností sociálně slabých lidí porozumět podmínkám sjednávaných smluv, a jejich dluhy potom rostou neuvěřitelně rychle,“ dodává ředitel kladenské pobočky. „Nemajetní lidé, často závislí na sociálních dávkách, jsou pro ně zdrojem stálých příjmů,“ upřesňuje.

Důsledkem exekucí majetku i dlužníkových příjmů je, že lidé ztrácejí motivaci legálně pracovat. Rozmáhá se práce načerno. „Chceme upozornit, že na exekuci sociálních dávek, jejichž původním cílem bylo udržet sociálně slabého občana na hranici důstojného života, doplácejí všichni, kdo platí daně,“ upřesňuje Ladislav Toušek. Chování poskytovatelů těchto půjček lze podle něj bez skrupulí označit za novodobou lichvu, na kterou doplácí celá společnost.

Kampaň probíhá v regionech, kde společnost Člověk v tísni dlouhodobě působí. Konkrétně se jedná o Plzeň, Ústí nad Labem, Bílinu, Sokolov, Liberec, Chomutov, Kladno, Olomouc, Přerov a Prostějov.

Podrobné informace najdete na internetových stránkách kampaně www.spotrebitelskyudel.cz.

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Kreativní část kampaně připravila agentura Young & Rubicam.

Další informace Vám poskytne:

Martin Šimáček, ředitel kladenské pobočky společnosti Člověk v tísni, 777 787 974, martin.simacek@clovekvtisni.cz

Ladislav Toušek, koordinátor kampaně, tel.: 608 450 072, ladislav.tousek@clovekvtisni.cz
Iveta Czerná, tel: 777 787 968
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 Staré diskuse (archiv)
11. 7. 2008
reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist