Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Nejen o dálnicích jednalo krajské vedení v Praze
10. ledna 2020 | Královéhradecký kraj
Hejtman Jiří Štěpán a první náměstek Martin Červíček odpovědný za dopravu jednali včera s ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem o výstavbě dálnic a souvisejících komunikací v Královéhradeckém kraji. Ministr před časem při kontrolním dnu oznámil posun termínu dokončení dálnice D11 na rok 2028. Na základě tohoto vyjádření si zástupci kraje vyžádali osobní schůzku s ministrem.
Ministr Vladimír Kremlík seznámil vedení kraje s plány další výstavby dálnic D11 a D35. Především ujistil, že nové termíny pro dostavbu jednotlivých úseků D11 jsou již opravdu závazné a snahou ministerstva dopravy bude je zkrátit.
„Jednání na ministerstvu nás ujistilo v tom, že Královéhradecký kraj je pro stát důležitým partnerem. Dálniční propojení s polskými sousedy je naším společným zájmem, protože v současnosti ho má Česká republika pouze na severní Moravě. Zároveň potřebujeme ulehčit městům a obcím, které jsou nejvíce zatížené tranzitní dopravou – především Jaroměři a Náchodu,“ uvedl hejtman Jiří Štěpán.
„Velmi podrobně jsme jednali o problému chybějícího obchvatu Jaroměře. Bavili jsme se o tom, jak řešit eventualitu, že se obchvat nestihne dokončit společně s dálnicí. V takovém případě musíme zamezit tomu, aby byla Jaroměř zatížena návalem vozidel sjíždějících z dálnice. Jednali jsme i o dvou úsecích z Trutnova na státní hranici, u nichž ŘSD požádal o územní rozhodnutí. Projednali jsme, co je možné udělat proto, aby se mohlo požádat o stavební povolení a co nejdříve mohla začít vlastní stavba,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček s tím, že pozitivně hodnotí stavební přípravu dálnice D35, především dvou úseků u Hořic.
Jednání se vedla i o krajské silniční síti, které se stavba nových dálnic bezprostředně dotýká. Ta se má v brzké době rozšířit o 150 kilometrů silnic I. třídy převedených od státu.
„Požádal jsem pana ministra, aby vzhledem k zapojení Královéhradeckého kraje do výkupu potřebných pozemků, roli mediátora mezi ŘSD a samosprávou i vstřícnosti při převodu 150 kilometrů silnic do své správy zařadila vláda mezi její priority dvě klíčové stavby, které budou na dálnice navazovat. Jedná se o obchvat Choustníkova Hradiště a propojení silnice z Hradce na Vysokou nad Labem s Hradubickou silnicí, abychom zabránili nárůstu dopravní zátěže ve Vysoké a Opatovicích,“ dodal náměstek Martin Červíček.
Řešila se také železniční doprava – především krajem požadované navýšení dálkových vlaků. Reálná variantou je objednávka dvou nových párů vlaků ze strany ministerstva dopravy, což přijde na zhruba 16 milionů korun. Kraj by naopak své takto ušetřené prostředky investoval do dalšího rozvoje dopravní obslužnosti pomocí regionální železniční dopravy. O konkrétní podobě takového návrhu bude první náměstek Martin Červíček s ministrem Vladimírem Kremlíkem dál jednat.
Ministr Vladimír Kremlík seznámil vedení kraje s plány další výstavby dálnic D11 a D35. Především ujistil, že nové termíny pro dostavbu jednotlivých úseků D11 jsou již opravdu závazné a snahou ministerstva dopravy bude je zkrátit.
„Jednání na ministerstvu nás ujistilo v tom, že Královéhradecký kraj je pro stát důležitým partnerem. Dálniční propojení s polskými sousedy je naším společným zájmem, protože v současnosti ho má Česká republika pouze na severní Moravě. Zároveň potřebujeme ulehčit městům a obcím, které jsou nejvíce zatížené tranzitní dopravou – především Jaroměři a Náchodu,“ uvedl hejtman Jiří Štěpán.
„Velmi podrobně jsme jednali o problému chybějícího obchvatu Jaroměře. Bavili jsme se o tom, jak řešit eventualitu, že se obchvat nestihne dokončit společně s dálnicí. V takovém případě musíme zamezit tomu, aby byla Jaroměř zatížena návalem vozidel sjíždějících z dálnice. Jednali jsme i o dvou úsecích z Trutnova na státní hranici, u nichž ŘSD požádal o územní rozhodnutí. Projednali jsme, co je možné udělat proto, aby se mohlo požádat o stavební povolení a co nejdříve mohla začít vlastní stavba,“ řekl první náměstek hejtmana Martin Červíček s tím, že pozitivně hodnotí stavební přípravu dálnice D35, především dvou úseků u Hořic.
Jednání se vedla i o krajské silniční síti, které se stavba nových dálnic bezprostředně dotýká. Ta se má v brzké době rozšířit o 150 kilometrů silnic I. třídy převedených od státu.
„Požádal jsem pana ministra, aby vzhledem k zapojení Královéhradeckého kraje do výkupu potřebných pozemků, roli mediátora mezi ŘSD a samosprávou i vstřícnosti při převodu 150 kilometrů silnic do své správy zařadila vláda mezi její priority dvě klíčové stavby, které budou na dálnice navazovat. Jedná se o obchvat Choustníkova Hradiště a propojení silnice z Hradce na Vysokou nad Labem s Hradubickou silnicí, abychom zabránili nárůstu dopravní zátěže ve Vysoké a Opatovicích,“ dodal náměstek Martin Červíček.
Řešila se také železniční doprava – především krajem požadované navýšení dálkových vlaků. Reálná variantou je objednávka dvou nových párů vlaků ze strany ministerstva dopravy, což přijde na zhruba 16 milionů korun. Kraj by naopak své takto ušetřené prostředky investoval do dalšího rozvoje dopravní obslužnosti pomocí regionální železniční dopravy. O konkrétní podobě takového návrhu bude první náměstek Martin Červíček s ministrem Vladimírem Kremlíkem dál jednat.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk