https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nejmodernejsi-comfortjety-zacinaji-jezdit-do-rakouska
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nejmodernější ComfortJety začínají jezdit do Rakouska

20. října 2025 | České dráhy
České dráhy začaly ve spolupráci s rakouským dopravcem ÖBB nasazovat nejmodernější soupravy pro dálkovou dopravu ComfortJet na vlaky Vindobona na trati Praha – Vídeň – Graz. ComfortJety budou od 20. října jezdit každý den na vlacích rj 73 a rj 370. Od nového jízdního řádu v polovině prosince pak ComfortJety zajistí pohodlné a rychlé spojení z Prahy až do korutanského Klagenfurtu a Villachu.

Prvním spojem do Rakouska, kde dráhy nasadily soupravu ComfortJet, byl dnešní spoj rj 73 Vindobona s odjezdem z pražského hlavního nádraží v 6:42. Zpět do Česka jede ComfortJet na vlaku rj 370 Vindobona, který odjíždí z Grazu v 14:26, z Vídně v 17:10 a do Prahy přijíždí ve 21:15.

„Vlakové spojení české a rakouské metropole představuje jednu z hlavních mezinárodních linek Českých drah, která se mezi cestujícími těší velké oblibě. Od zavedení komfortních vlaků Railjet v roce 2014 se počet cestujících mezi Vídní a Prahou zvýšil o 40 procent. Dnes startujeme další etapu tohoto spojení. Nové vlaky ComfortJet nabízejí o více jak sto míst vyšší kapacitu a bezkonkurenční pohodlí a služby na palubě pro všechny cestující,“ uvádí Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Od 14. prosince 2025 začnou ComfortJety jezdit nově třikrát denně na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz – Klagenfurt – Villach a zpět. Z pražského hlavního nádraží budou vlaky odjíždět každý den cca v 6:37, 10:37 a 14:37 a cesta bude trvat přibližně 8 hodin. Spoje Vindobona do Villachu budou patřit k nejrychlejším vlakům Českých drah a půjde o první skutečné české rychlovlaky. Na nové vysokorychlostní trati Koralmbahn budou naše ComfortJety jezdit rychlostí 230 km/h a projíždět také 33 kilometrů dlouhým Koralmským tunelem (Koralmtunnel), čtvrtým nejdelším železničním tunelem v Evropě.


ComfortJet – nejlepší volba, ať jedete kamkoliv

České dráhy počítají s ComfortJety jako s hlavními vlaky pro dálkovou mezistátní dopravu v následujících letech. Kromě Rakouska se s nimi nyní cestující svezou i do Berlína, jezdit budou také do Bratislavy a do Budapešti. Od května 2026 pak budou zajišťovat také provoz nové unikátní přímé linky Praha – Kodaň.

České dráhy mají u konsorcia Siemens – Škoda aktuálně objednáno dodání celkem dvaceti netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Do konce roku bude ve flotile národního dopravce celkem 15 devítivozových souprav, zbylých 5 by mělo být dodáno v průběhu jara roku 2026. Finální souprava ComfortJet má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním voze. Vlak je dlouhý zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h.

Cestující najdou na palubě nejmodernějšího českého vlaku všechny služby 21. století spojené s cestováním na železnici, jako jsou např. klimatizované interiéry, restaurační vůz, místa pro cestující na vozíku a rodiny s dětmi, místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla, palubní Wi-Fi síť, speciální okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz, USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky a mnoho dalších výhod a služeb.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist