https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nejvetsi-nadrazi-v-moravskoslezskem-kraji-ostrava-svinov-vykazalo-za-prvni-pololeti-vice-nez-10-narust-trzeb-z-prepravy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Největší nádraží v Moravskoslezském kraji, Ostrava-Svinov, vykázalo za první pololetí více než 10% nárůst tržeb z přepravy cestujících

7. srpna 2006 | České dráhy
Po zavedení bodového systému v rámci nového silničního zákona se dynamika růstu tržeb zrychlila až na přibližně 25 %.

Meziroční nárůst celkových tržeb z přepravy cestujících ve výši 10,7 % zaznamenaly v prvním pololetí pokladny největšího nádraží Českých drah na území Moravskoslezského kraje (3. největší nádraží v rámci celé ČR) – Ostravy-Svinova. Za prvních 6 měsíců letošního roku činily tržby za mezinárodní a vnitrostátní jízdné přibližně 49,6 milionů Kč; zatímco v loňském roce dosáhly tržby hodnoty přibližně 44,8 milionů Kč. V rámci celého obvodu uzlové železniční stanice Ostrava-Svinov pak byla vykázána míra růstu tržeb ve výši 11,5 %, kdy letošní tržby dosáhly za období leden – červen 2006 - 81,3 milionů Kč. Stejný ukazatel v loňském roce činil 72,9 milionů Kč.

Při srovnání měsíců červenec 2005 a 2006 byla zaznamenána ještě vyšší dynamika růstu tržeb. Ta dosáhla přibližně 25 %, když podle předběžných kalkulací tržby za měsíc červenec 2006 v rámci železniční stanice Ostrava-Svinov dosáhly přibližně 8 milionů Kč. V roce 2005 přitom stejný ukazatel činil 6,4 milionů Kč. Silný nárůst tržeb byl přitom zaznamenán především díky platnosti nového silničního zákona od 1. 7. 2006 a nabídce služeb ČD, kdy řada cestujících, kteří před tím využívali k cestám především osobní automobil, začala dávat na dálkových spojích přednost spojům Českých drah. Růst tržeb také motivuje širší nabídka dálkového spojení v letošním roce, která se zvýšila především díky zavedení spojů SC Pendolino na trase Praha – Ostrava.

Na konci června 2006 byla oficiálně ukončena kompletní modernizace železniční stanice Ostrava- Svinov. Ta dnes nabízí novou výpravní budovu se širokým spektrem služeb pro cestující – včetně pokladen přijímající platební karty, služeb ČD centra, ČD Lounge, možnost připojení na internet prostřednictvím technologie Wi-Fi a další. Součástí je také provázání s přednádražním terminálem s přímým napojením na autobusové linky MHD a s docházkovou vzdáleností na tramvajové linky. V prostorách přednádraží byla také vytvořena nová parkovací místa systému P+R umožňující pohodlně kombinovat dojezd osobním autem na nádraží a dále cestu vlakem. Současně České dráhy ve spolupráci s provozovatelem parkovacího domu KOMA – Parking na nádraží v Ostrava-Svinov nabízejí možnost zvýhodněného parkování. Každý, kdo při placení předloží platný jízdní doklad Českých drah, zaplatí za parkování v parkovacím domě KOMA nižší cenu. Parkování po dobu jedné hodiny tak například zákazníka ČD vyjde na 15 Kč (standardní cena je 20 Kč), na 7 a více hodin 99 Kč (standardní cena je 150 Kč) a při parkování po dobu 30 dnů zaplatí zákazník Českých drah 1500 Kč (standardní cena je 2000 Kč). Nabídka platí prozatím do konce letošního roku.

Nádraží Ostrava Svinov je s denní frekvencí cestujících ve výši až 30 tisíc největším nádražím ČD na území Moravskoslezského kraje. Cestujícím nabízí denně kompletní portfolio přepravních služeb Českých drah – až 6 párů spojů SC Pendolino, 9 párů spojů kategorie EC, IC a Ex a širokou nabídku spojení vlaky dalších kategorií. Z Ostravy Svinova lze vlaky ČD – vedle míst na území ČR cestovat například do Polska, na Slovensko, do Rakouska či Ruské Federace. Spojení s Prahou je k dispozici takřka každou hodinu a vlaky SC Pendolino trvá 3 hodiny 22 minut. Klíčovou roli hraje Ostrava Svinov také v regionální dopravě. V rámci systému MS Takt nabízí spojení regionálními vlaky ČD v 1-2 hodinovém taktu s významnými centry Moravskoslezského kraje (Bohumín, Opava, Český Těšín, Havířov, apod.). Od letošního prosince bude zahájen provoz vlaků v elektrické trakci také mezi Ostravou Svinovem a Opavou Východ. České dráhy na trať nasadí nové moderní dvoupodlažní jednotky řady 471.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist