https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nejvytizenejsi-jednokolejna-trat-se-docka-modernizace
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Nejvytíženější jednokolejná trať se dočká modernizace

10. dubna 2015 | Strana zelených
Strana zelených v Praze vítá rozhodnutí dopravního výboru hlavního města Prahy, který jednomyslně podpořil modernizaci železniční trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště. Projekt kromě rychlého a komfortního spojení z největší středočeské aglomerace nabídne téměř dva tisíce nových míst na záchytných parkovištích po celé délce své trasy.

Zatímco od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna a jeho okolí je pouze jednokolejka pro motoráky. Stejně neradostný je z hlediska veřejné dopravy pohled na obsluhu mezinárodního letiště.

„Příměstská železnice nabízí novou kvalitu cestování po Praze. Je rychlejší než metro a nabízí větší komfort – například první třídu či toalety,“ uvádí Ondřej Mirovský, předseda Strany zelených v Praze.

„Kromě dopravy z kladenského regionu řeší projekt i spojení s letištěm. Nezpochybnitelnou předností projektu je, že je financován ze státních a evropských prostředků a na rozdíl od metra nezatěžuje výstavba pražský rozpočet,“ uvádí Petra Kolínská, členka dopravního výboru hlavního města Prahy.

Zelení považují za důležité, aby stavba respektovala městské prostředí, kterým prochází, a podoba stanic byla předmětem architektonických soutěží. Prioritou jsou pro nás kvalitní přestupní vazby a urbanisticky citlivé řešení protihlukových opatření.


Fakta a mýty o projektu

Mýtus: Vlak bude jezdit 140 km/h a stane se nepřekonatelnou bariérou v území.
Fakta: kolejové spojení má parametry standardní příměstské železnice. Max. rychlost vlaku v Praze bude 80 km/hodinu. Všechny dosavadní legální cesty přes koleje budou řešeny mimoúrovňově.

Mýtus: jízdenka bude drahá a vlak použije jen pár turistů.
Fakta: jízdné bude stejné jako na všech ostatních spojích pražské integrované dopravy.

Mýty: obsluhu letiště lépe zajistí metro nebo tramvaj.
Fakta: I kdyby dojelo metro až na letiště, neřeší se tím nijak doprava z kladenského regionu. Denně přitom do Prahy přijíždí z Kladenska přes 20 000 Středočechů. Metro s ohledem na dosavadní trasování nenabízí rychlé spojení do centra, má vysoké investiční a provozní náklady a není atraktivní pro turisty s objemnými zavazadly.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist