https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nesehnuti-brani-male-obchody-pomoci-uzemniho-planu-brna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Nesehnutí: NESEHNUTÍ brání malé obchody pomocí územního plánu Brna

22. února 2011 | Nesehnutí
NESEHNUTÍ usiluje v rámci kampaně Brno v akci o pestrou a hustou síť obchodů ve městě. Cílem kampaně je nastavení férových pravidel pro rozvoj všech formátů maloobchodu ve městě. Klíčovým nástrojem pro podporu pestré a husté sítě obchodů je podle NESEHNUTÍ územní plán. NESEHNUTÍ prosazuje prostřednictvím tzv. zástupce veřejnosti taková opatření v územním plánu, která podpoří vznik obchůdků v docházkové vzdálenosti pro oybatele a obyvatelky Brna. Zástupce veřejnosti NESEHNUTÍ a další vystoupí se svými požadavky na veřejných projednáních, která Statutární město Brno pořádá pro Brňany 22. a 23. února vždy od 17.00 v sále Břetislava Bakaly v Brně na Žerotínově náměstí.

„Radnice má studie, které dokládají, že v letech 2006 – 2009 zmizelo z města 500 obchodů. Zároveň má výzkum, který dokládá, že 68% obyvatel města si nová nákupní centra již nepřeje. Město musí v souvislosti s expanzí a koncentrací nákupních center řešit dopravní problémy, přichází záborem zemědělského půdního fondu o kvalitní půdu a kácením o stromy a v jednom případě o významný přírodní prvek ve městě. Malí obchodníci nemají od radnice žádné signály, že by stála o jejich zachování nebo dokonce rozvoj. K nákupním centrům je naopak nadmíru vstřícný jak územní plán, tak městské investice do řešení sítí, dopravy,“ shrnuje důvody ustanovení zástupce veřejnosti koordinátorka kampaně Brno v akci Hana Chalupská.

„Na konci roku 1998 byla u jižní hranice města otevřena Olympia a Avion Shopping Park. V roce 1999 se zvýšila automobilová doprava v tomto sektoru oproti roku 1998 o 50% (30 000 aut za den). 45% automobilů bylo z Brna, 55% z regionu. Rozšiřování těchto nákupních center pokračovalo i v dalších letech a to i na území městské části Brno-jih. Tři varianty konceptu počítají s dalšími plochami na jihu v tak velkém rozsahu ploch, která zabírají již stávající nákupní centra. Z průzkumu Magistrátu města Brna vyplývá, že 41 % obyvatel města Brna chybí pouze menší specializovaná prodejna, menší samoobsluha či večerka, 27 % obyvatel zkoumaných brněnských městských částí nechybí žádný další obchod. Malé obchody „na rohu“ zanikají a lidé jezdí nakupovat přes celé město,“ hodnotí problematiku nákupních center v Brně z řady studií Jiří Koželouh z NESEHNUTÍ.

„Naši kampaň za podporu rozvoje pestré a husté sítě obchodů podpořilo prostřednictvím petice více než 4600 občanů. Kampaň podporuje i maloobchodní síť Brněnka a BACOM, nevládní organizace a občanské iniciativy, významné osobnosti z vědecké oblasti i kultury. Návrhy na řešení situace s maloobchodem v Brně předáme městu prostřednictvím institutu zástupce veřejnosti. Pro něj sbíráme podporu od minimálně 200 občanů v Ekologické poradně Veronica. Kdokoliv může náš návrh podpořit i odesláním SMSky nebo odesláním připomínky, kterou máme k vytištění předchystánu na webových stránkách kampaně,” říká Milan Štefanec z NESEHNUTÍ.


Kontakt:
Milan Štefanec, milan@nesehnuti.cz, 605239579
Lukáš Lyer, lukas@nesehnuti.cz, 605239579
Hana Chalupská, hana@nesehnuti.cz, 731 181 990


Více informací:
- kampaň Brno v akci brno.hyper.cz
- stránky k novému územnímu plánu Brna www.ekobrana.cz
- zástupce veřejnosti NESEHNUTÍ ke stažení http://brno.hyper.cz/index.php?t=zastupce
- připomínka NESEHNUTÍ ke stažení http://brno.hyper.cz/index.php?t=pripominka
- odeslání SMS zprávy s připomínkou NESEHNUTÍ http://brno.hyper.cz/index.php?t=up

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist