https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nova-autobusova-linka-na-sumavske-cerne-jezero
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Správa NP Šumava: Nová autobusová linka na šumavské Černé jezero

5. srpna 2010 | Správa NP Šumava
Od soboty 7. srpna 2010 mají návštěvníci Šumavy možnost dostat se k Černému jezeru, největšímu českému jezeru na Šumavě, pohodlně a ekologicky novou autobusovou linkou zvláštní dopravy, kterou zavádí společnost ČSAD autobusy Plzeň a.s., na objednávku města Železná Ruda. Moderní nízkopodlažní autobus na stlačený zemní plyn, bude zajišťovat dopravu mezi parkovištěm na Špičáckém sedle a Černým jezerem.

Linka o délce 4 km bude v provozu denně až do 28. srpna. Zřizovatel si slibuje od nové linky zlepšení komfortu a dostupnosti unikátního Černého jezera především pro rodiny s malými dětmi, vozíčkáře, seniory a ostatní návštěvníky se zhoršenou pohyblivostí.

Odjezdy ze Špičáku jsou v 10:00, 12:00, 14:00 a 16:00 hod. Jízdné je stanoveno na 50,-Kč pro dospělé, pro děti mezi 6 až 15 rokem, držitele TP, ZTP, ZTP/P a osoby starší 62 let na 25,-Kč. Jízdenka platí na lince až 3 hodiny od výdeje.

Největší české karové Černé jezero na Šumavě má velikost 18 hektarů a hloubku 40 metrů. Nachází se v nadmořské výšce 1008 metrů na severovýchodní straně Jezerní hory, strmá jezerní stěna má výšku 300 metrů. Unikátní zachovalá příroda kolem jezera vedla již v roce 1911 k vyhlášení ochranného režimu a v roce 1933 byla vyhlášena Národní přírodní rezervací Černé a Čertovo jezero. Oblíbený turistický cíl byl po roce 1950 uzavřen do pohraničního pásma, turisté se k jezeru vrátili až v šedesátých letech. Opravená přístupová cesta k jezeru od Špičáckého sedla, umožnila zavedení sezónní dopravy. Provozování linky bylo ukončeno kolem roku 1989.

Autobus, který bude nově na Černé jezero s cestujícími jezdit, vyrobila česká továrna SOR Libchavy. Jedná se o nízkopodlažní autobus SOR CN 12 EKOBUS s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), který je určený pro městské či příměstské linky a disponuje 42 místy k sezení a 55 místy ke stání. Převeze též 2 invalidní vozíky, které snadno do autobusu najedou přes vyklápěcí plošinu. Autobus je dlouhý 12 metrů, má hmotnost 9,6 tuny bez cestujících a dosahuje rychlosti 100 km/hod. Vybaven je šestiválcovým motorem Cummins o výkonu 206 kW a tlakovými zásobníky na stlačený zemní plyn umístěnými na střeše vozu o objemu 960 litrů. Na jedno natankování ujede vůz kolem 300 km.

Kontakt pro novináře:
sekretariát společnosti ČSAD autobusy Plzeň, tel.: 377 263 674
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist