https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/nova-cast-cyklotrasy-prazskeho-kola-povede-po-zavesene-lavce
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MHMP: Nová část cyklotrasy Pražského kola povede po zavěšené lávce

10. února 2010 | MHMP
V souvislosti s budováním Pražského okruhu využilo hl. m. Praha možnost převedení páteřní cyklotrasy A50 přes Vltavu a Berounku. Cyklotrasa A50 - takzvané Pražské kolo - se díky využití nově vybudovaných mostů Pražského okruhu dostane na jihu Prahy přes obě řeky v oblasti Komořan, Lahovic a Radotína.

„První stavbou, která spojí pravý a levý břeh Vltavy a postupně i pravý a levý břeh Berounky a propojí tak páteřní trasy A1 a A2 (dále i A10 a A20), je zavěšená lávka pod přemostěním Vltavy a související nájezdové rampy, které ji spojí s niveletou vltavského břehu,“ vysvětlil koordinátor pro cyklistickou dopravu v Praze Pavel Polák. Investorem lávky i ramp je Technická správa komunikací hl. m. Prahy.
Náklady na výstavbu budou z velké části hrazeny z fondů Evropské unie. Rozpočet všech tří staveb (2 rampy a lávka) je 104 mil. Kč s DPH, dosud je vysoutěžená první část stavby, tedy zavěšená lávka. Žádost o podporu ze strukturálních fondů EU na obě rampy je navržena do nejbližší výzvy Operačního programu Praha – Konkurenceschopnost v březnu 2010.

Technicko-ekonomická data:

1) rampa Komořany: délka 170 m, z toho 150 m na konstrukci
Cena 31,2 mil. Kč s DPH

2) rampa Lahovice: délka 250 m, z toho 100 m na konstrukci
Cena 22 mil. Kč s DPH

3) lávka: délka 225 m, celoocelová konstrukce
Vysoutěžená cena 51,4 mil. Kč s DPH

„Pokud tedy i náklady na rampy budou z velké části hrazeny z fondů Evropské unie, což očekáváme, bude celková finanční zátěž za vybudování tohoto spojení pro pěší a cyklisty zhruba 15 milionů korun s DPH z celkových nákladů 104,4 milionů korun s DPH,“ doplnil Pavel Polák, který je také předsedou komise Rady hl. m. Prahy pro cyklistiku. Podle něj toto nové spojení mimo jiné umožní dojet v rámci cyklotrasy Paříž – Praha z hranice Prahy do jejího centra po bezpečné cyklostezce. Stavba samotné lávky bude dokončena ještě v letošním roce, obě rampy pak podle předběžného plánu do konce roku 2011.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist