https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-v-jizdnim-radu-20052006-pro-region-praha-a-stredocesky-kraj
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky v jízdním řádu 2005/2006 pro region Praha a Středočeský kraj

14. listopadu 2005 | České dráhy
JŘ 2005/06 regionální osobní dopravy byl sestaven na základě požadavků objednatelů spojů základní dopravní obslužnosti (ZDO) – KÚ Středočeského kraje a hlavního města Prahy. Hlavní město Prahu zastupovala při přípravě jízdního řádu organizace ROPID. Při sestavě JŘ 2005/06 bylo vyhověno většině požadavků a připomínek objednavatelů, obcí a občanů. Zvláštní důraz byl kladen na upřednostnění přípojových vazeb ve frekvenčně převládajících směrech, zejména v době přepravní špičky, při cestách do škol a do zaměstnání. Jízdní řád 2005/2006 je na základě těchto požadavků pro Středočeský kraj a hl. město Prahu připraven v rozsahu 16 184 814 vlakových kilometrů. Celkově v součtu v tomto uzemním obvodu v novém JŘ vyjede 1704 osobních a spěšných vlaků.

Od prosince letošního roku bude interval v ranní špičce pracovního dne mezi příměstskými spoji ve výši cca. 15 minut na těchto tratích (úsecích):
011 Český Brod - Praha Masarykovo nádraží / Holešovice
171 Řevnice – Praha-Smíchov
231 Lysá nad Labem – Praha-Vysočany

Podoba nového jízdního řádu v Praze a ve Středočeském kraji je významně ovlivněna rozsáhlými výlukovými pracemi, mezi něž patří pokračování výstavby tzv. Nového spojení a pokračování výstavby IV. koridoru v úseku Hostivař – Strančice.

Výstavba Nového spojení se dostává do etapy, ve které bude od prosince 2005 zrušena spojovací trať mezi hlavním nádražím a Hrabovkou. Dále pak trať z Masarykova nádraží (Hrabovky) do Libně bude jednokolejná. Přestože kapacita této trati bude zhruba poloviční, podařilo se vhodnou technologií provozu nasměrovat na Masarykovo nádraží prakticky všechny příměstské vlaky ve směru od Kolína i od Lysé nad Labem. Na Masarykovo nádraží nepojedou pouze ranní zrychlené vlaky z Českého Brodu a všechny spěšné vlaky od / do Pardubic. Při přípravě JŘ se řešily možnosti, kam vést vlaky, které neprojedou na Masarykovo nádraží. Variant bylo více – ukončení v Libni, vést je přes Malešice (prodloužení jízdní doby do centra asi o 8 minut a trasa vede mimo stanici Praha-Libeň), nebo je odklonit do stanice Praha-Holešovice. V souladu se snahou dovést maximum cestujících do centra za nejkratší dobu byla po konzultacích s organizací ROPID a Středočeským krajem vybrána varianta do stanice Praha-Holešovice.

Pro zlepšení dopravní obslužnosti Nymburska a automobilky TPCA Kolín s Kutnohorskem jsou některé příměstské vlaky z trati Praha – Lysá – Kolín vedeny až do stanice Kutná Hora hl.n. K prodloužení těchto spojů je využit prostoj souprav v Kolíně. Tato regionální linka není určena pro rychlé spojení mezi Kutnou Horou a Prahou. Pro rychlé spojení Kutné Hory s Prahou jsou prozatím určeny přímé rychlíky, použít lze také spojení přes Český Brod s přestupem v Kolíně. Rychlé přímé regionální spojení mezi Kutnou Horou a Prahou bude zavedeno po postavení tzv. Kutnohorského oblouku.

První prototypový výrobek modernizované motorové, částečně nízkopodlažní vlakové soupravy REGIONOVA řady 814 s řídícím vozem řady 914 zahájí ještě v JŘ 2004/5 zkušební provoz s cestujícími na tratích ČD jako první ve Středočeském kraji. S jednotkou REGIONOVA se bude možno setkat na přelomu listopadu a prosince 2005 například na osobních vlacích Os 7713 s odjezdem z Berouna v 16:21 do Rakovníka, v pracovní dny z Rakovníka v 11:23 do Berouna, v 18:20 z Rakovníka do Prahy Masarykova nádraží a zpět do Rakovníka a Blatná u Jesenice s odjezdem z Prahy Masarykova nádraží ve 20:46 h.

Pražská integrovaná doprava
České dráhy, a.s. zavádějí ve spolupráci s organizací ROPID s platností od 1. 12. 2005 plnou integraci Pražské integrované dopravy na trati 210 v úseku Praha hl.n. – Vrané nad Vltavou – Měchenice/Davle a na trati 070 v úseku Praha hl.n. – Praha-Čakovice. Plná integrace (tj. instalace označovacích strojků PID) umožňuje v daných úsecích používat vedle předplatních jízdních dokladů Pražské integrované dopravy také jízdenky PID pro jednotlivou jízdu a krátkodobé časové jízdenky.

Prostřednictvím plné integrace dochází každoročně k prohlubování integrace Českých drah do PID - železnice se tímto stává atraktivnější. Důkazem je zvyšování počtů přepravných osob zejména na tratích s plnou integrací a také zvyšování podílu cestujících s jízdními doklady PID na území Hlavního města Prahy, který dosahuje už 60 %.

Pro úplnost je dále uveden seznam všech tratí, kde je zavedená plná integrace:
* trať 011: Praha Masarykovo nádraží – Pečky
* trať 060: Poříčany – Sadská
* trať 070: Praha-Vršovice – Praha hl.n. – Praha-Čakovice
* trať 091: Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou
* trať 093: Kladno – Kladno-Ostrovec
* trať 120: Praha Masarykovo nádraží – Kladno
* trať 171: Praha hlavní nádraží – Beroun
* trať 210: Praha hl.n. – Vrané nad Vltavou – Měchenice/Davle
* trať 221: Praha hlavní nádraží – Senohraby
* trať 231: Praha Masarykovo nádraží – Lysá nad Labem
* trať 232: Lysá nad Labem – Milovice


Informace k jednotlivým tratím
Tratě 010, 011 Praha - Kolín - Česká Třebová
Na základě požadavku Krajského úřadu Středočeského kraje a Městského úřadu Kolín pojede nový osobní vlak Os 5021 Kolín 16:01 – Pardubice 16:44, který vyplní dvouhodinovou pauzu mezi současnými osobními vlaky.
Z důvodů časového posunu a zrychlení mezinárodních vlaků byly posunuty intervalové odjezdy osobních vlaků na trati 011. Z Prahy Masarykova nádraží se bude odjíždět ve 38. minutě, příjezd do Kolína bude ve 46. minutě. Z Kolína se bude odjíždět ve 4.minutě a příjezd do Prahy bude ve 14. minutě (mimo špičku v 11.minutě).
Ranní zrychlené posilové osobní a spěšné vlaky pojedou z důvodu výstavby Nového spojení do stanice Praha-Holešovice. Odpoledne pojedou spěšné vlaky také ze stanice Praha-Holešovice. Vlak Os 9373 s odjezdem z Prahy Masarykova nádraží v 17:08 je zkrácen do Českého Brodu. V úseku Český Brod – Kolín je nahrazen zastavujícím spěšným vlakem Sp 1905 Praha Holešovice (17:23) – Kolín (18:33). V rámci této změny je vlak Os 9349 Praha Masarykovo nádraží (19:08) – Kolín (20:16) veden dvěma jednotkami řady 471.
Zavedením nového osobního vlaku Os 9377 z Prahy Masarykova nádraží (23:38) do Českého Brodu (0:14) je vytvořen interval mezi vlaky ve výši 60 minut až do tzv. půlnočního rozjezdu.
Nově zavedené vlaky:
Os 9361 Praha Mas. n. 7:08 – Český Brod 7:46 jede i v sobotu
Os 9332 Český Brod 8:04 – Praha Mas. n. 8:44 jede i v sobotu
Os 9363 Praha Mas. n. 8:08 – Český Brod 8:46 jede v pracovní dny
Os 9368 Český Brod 9:04 – Praha Mas. n. 9:44 jede v pracovní dny
Os 9377 Praha Mas. n. 23:38 – Český Brod 0:14 nejede 24./25.XII., 31.XII./1.I.
Os 9378 Český Brod 18:04 – Praha Mas. n. 18:44 jede v pracovní dny


Tratě 012, 013 Pečky - Kouřim, Bošice - Bečváry
Osobní vlaky na trati Bošice - Bečváry jsou provozovány pouze v pracovní dny. Současný pár vlaků Kouřim – Bošice – Zásmuky a zpět je přesměrován do Peček, čímž vznikají nová dopolední spojení .v pracovní dny a sobotu v 10:38 z Kouřimi, v opačném směru z Peček v 9:33 a 11:33, v neděli pouze v 10:33

Trať 014 Kolín - Ledečko
Vlak 22202 z Kolína do Ledečka pojede až v 6:28 a bude pokračovat až do Sázavy, vlak 22203 je výchozí již ze Sázavy. Pro zajištění přepravy pracujících je místo posunutého vlaku 22202 veden v pracovní dny nový vlak na Kolín místní nádraží s odjezdem z Kolína v 5:42, zpět z Kolína místního nádraží 5:57. Současný ranní vlak z Kolína do Uhlířských Janovic byl zrušen, místo něho je veden odpoledne vlak 22222 v 16:05. Ranní vlak 22221 Uhlířské Janovice – Kolín jede o dvě hodiny dříve v 5:40. Vlaky 22211 Ledečko (16:38) – Kolín (17:57) a 22212 Kolín (17:00) – Ledečko (18:12) jsou v letním období vedeny i v sobotu.

Trať 060 Poříčany - Nymburk
Vlak Os 9360 je výchozí již z Nymburka hl.n. (6:23) a z důvodu výstavby Nového spojení jede do stanice Praha-Holešovice (7:25). Vlaku Os 5848 Nymburk hl.n. (7:00) – Poříčany (7:19) je v pracovní dny zesílena kapacita nasazením pantografové jednotky místo motorového vozu.

Tratě 061, 062 Nymburk - Kopidlno (- Jičín), Chlumec nad Cidlinou - Křinec
Ranní Os 5802 přijede do Nymburka hl.n. již v 6:23 s návazností k přípojnému vlaku do Prahy Masarykova nádraží (příj. 7:26). Z tohoto důvodu dochází k rozdělení ranního spojení Chlumec – Křinec v pracovní dny, kdy je vlak z Městce Králové veden o 18 minut dříve (5:36). Školní vlak z Nymburka již nebude končit v Kopidlně, ale bude pokračovat až do Jičína. Vlak v 9:40 z Křince do Chlumce nad Cidlinou je veden o hodinu později již z Nymburka (odj. 10:26). V odpolední dopravě dochází ke změnám v omezení jízd vlaků pro zajištění lepších přípojových vazeb. Pozdně večerní vlaky Městec Králové – Nový Bydžov a zpět jsou pro nezájem objednatele zrušeny.


Trať 063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov (- Kopidlno)
Jízdní řád osobní regionální dopravy v pracovní dny bez podstatných změn s posuny časových poloh za účelem zachování přípojových vazeb. Vlak 15807 je veden již z Mladé Boleslavi hl. n. O víkendu jedou vlaky 15805 a 15804 o cca 20 minut dříve, ruší se odlišné vedení odpoledních vlaků v sobotu a neděli, kdy jsou nově vedeny ve stejné trase (z Bakova ve 14:45 a 18:45, z Kopidlna v 17:04).

Trať 070 Praha - Turnov
Na této trati dochází v regionální dopravě ke značným změnám. Osobní vlaky Praha – Turnov jsou rozděleny na vlaky Praha – Mladá Boleslav a Mladá Boleslav – Turnov, aby mohly jet v polohách více odpovídajícím potřebám jednotlivých regionů. Pro dálkovou frekvenci jsou určeny rychlíky ve špičkovém intervalu 120 minut.
Na základě požadavku organizace ROPID pojede jako vlak tzv. půlnočního rozjezdu z Prahy hl.n. v 0:24 osobní vlak Os 9540 s příjezdem do Všetat v 1:14. Osobní vlak Os 9500 Praha-Vršovice (5:25) – Mladá Boleslav hl.n. (7:16) pojede o cca. 60 minut později, aby byla zajištěna doprava žáků na ranní vyučování do Mladé Boleslavi. Dochází též k posílení večerní dopravy z Prahy zavedením osobního vlaku Os 9516 Praha-Vršovice (19:27) – Mladá Boleslav hl.n. (21:11). Tento spoj zároveň slouží k dopravě zaměstnanců do firmy Škoda auto a.s. Noční osobní vlak, který v současné době jede z Prahy v půl dvanácté, pojede z důvodu existence tzv. půlnočního rozjezdu jako osobní vlak Os 9544 Praha-Vršovice (22:15) – Všetaty (23:14).
Současný spěšný vlak Sp 1841 na základě požadavku Krajského úřadu zastavuje ve všech stanicích a zastávkách kromě zastávky Hovorčovice a je převeden do kategorie osobní vlak. Příjezdy do Prahy na hlavní náraží v ranní špičce pracovního dne jsou v 5:33, 6:33 a v 7:32. Osobní vlaky jsou rovnoměrněji rozloženy do celého dne. Nově jede osobní vlak Os 9519 Mladá Boleslav hl.n. (18:47) – Praha-Vršovice (20:35).

Trať 071 Nymburk - Mladá Boleslav
Vlak 6042 z Nymburka je veden o hodinu dříve v 8:56. Vlak 6041 z důvodu malé poptávky na žst. Nymburk město jede přímo do stanice Nymburk hl. n. V odpolední dopravě ve směru Mladá Boleslav – Nymburk dochází k variantnímu vedení vlaků, kdy v pracovní dny jedou vlaky z Mladé Boleslavi hl.n. v 13:49, 14:50 a o víkendu v 14:10 a 16:10.

Trať 072 Lysá nad Labem - Mělník (- Ústí nad Labem západ)
Z důvodu posunu školního vyučování v základní škole Všetaty jsou zrušeny současné školní vlaky Os 6443 Všetaty (12:28) – Dřísy (12:41) a Os 9444 Dřísy (12:44) – Všetaty (12:57). Školní frekvence pojede vlakem Os 6443 Všetaty (13:18) – Lysá nad Labem 13:42).

Trať 074, Čelákovice - Neratovice
S ohledem na posun taktu osobních vlaků na trati 231 (Praha – Nymburk – Kolín) byly vlaky na trati 074 posunuty pro zachování přípojů v Čelákovicích.
V rámci rozvoje Pražské integrované dopravy (PID) je v úseku Brandýs nad Labem – Čelákovice v pracovní dny od 5 do 22 hodin zaveden interval 60 minut.

Trať 076 Mladá Boleslav - Mělník
Ranní vlak do Mělníka je výchozí již ze stanice Katusice. V ranní dopravě dochází vzhledem k rozdílným požadavkům k variantnímu vedení vlaků v pracovní dny a o víkendech. Letní sobotní vlak 26406 je nově veden již ze žst. Mladá Boleslav město, z Mladé Boleslavi hl. n. po přípoji od R 943.

Trať 090, 091 Praha – Kralupy n/Vlt. - Roudnice n/L.
Na trati bude veden v trase bývalého R 773 nový Sp 1771 Děčín 5:55 - Praha Masarykovo nádraží 7:38 h. V novém spěšném vlaku bude možno cestovat s předplatními doklady PID.
V souvislosti s poptávkou bude v sobotu a v neděli veden Os 9632 Praha Masarykovo nádraží 4:40 Kralupy n/V 5:16, samostatným motorovým vozem řady 810. U Os vlaků 9603 (Roudnice 5:00 - Praha M.n. 6:23) a Os 9618 (Praha M.n. 21:40 - Roudnice 23:07) budou výrazně zkráceny pobyty ve stanici Kralupy n/V. U Os 9618 došlo ke zkrácení pobytu v Kralupech n/V již od 2. změny JŘ 2004/5 ve spolupráci s KÚ a MÚ Kralupy nad Vltavou, a to ve vztahu k nově stanovené přestupové vazbě z BUS MHD.
V sobotu a v neděli bude veden nový přímý Os 12360 z Kralup odj. 9:20 – přes Lužec n/V do Straškova. Nový vlak bude mít přípoje v Kralupech a ve Straškově. V části tratě bude ekonomicky využito tzv. návozu motorového vozu na vlaky na podřipských lokálkách.
Na většinu osobních vlaků příměstské dopravy budou postupně v průběhu JŘ 2005/2006, po dodávkách z výroby nasazovány moderní patrové elektrické jednotky řady 471 (1., 2. třída, s vozem a zvedací plošinou pro invalidy na vozíku), které se tak dostanou poprvé na pravidelných vlacích až do Severočeského kraje (trať 090).
Ve stanici Roztoky u Prahy zprovozněno nové kapacitní parkoviště P+R.

Trať 092 Kralupy n/Vlt. - Neratovice
Na základě požadavku Středočeského kraje pojede z Kralup v pracovní dny vlak Os 19523 Kralupy nad Vltavou (22:40) – Neratovice (23:02) pro dopravu zaměstnanců z odpolední směny z Kaučuku Kralupy.

Trať 093 Kralupy n/Vlt. – Kladno
Trať 120 Praha – Lužná u Rakovníka
Trať 124 Lužná u Rakovníka– Rakovník
Na trati bude Os 9836, Praha Mas. n. 18:16 – Kladno-Dubí 19:18 v pracovní dny prodloužen a veden jako přímý vlak z Prahy až do Kladna-Dubí, čímž bude odstraněn dosavadní přestup v Kladně. Stejně tak bude prodloužen Os 9838 Praha Mas. n. 19:17 – Kladno – Kladno-Ostrovec 20:15. Do Kladna bude veden denně, z Kladna, kromě 24., 31.XII. V Kladně tak budou odstraněny přestupy vlaků relace „Kladno“ a všechny vlaky budou vedeny do Kladna Ostrovce, nebo Kladna Dubí z Prahy jako přímé, bez přestupování. To nadále logicky zůstane u vlaků relace Praha – Rakovník.

Z důvodu výstavby „Nového spojení“ dojde k novému vedení následujících vlaků po trati 120 přes Prahu-Dejvice nebo po trati 122 přes Prahu-Zličín:
Číslo vlaku Odjezd - příjezd Trasa
2523 Rakovník 22:11 – Praha M.n. 23:51 přes Prahu-Dejvice do Prahy Mas.n.
9820 Praha M.n. 0:21 – Kl. Ostrovec z Prahy Mas.n. přes Prahu-Dejvice
1890 Praha M.n. 9:47 – Rakovník 11:18 z Prahy Mas.n. přes Prahu-Dejvice
1898 Praha M.n. 19:41 – Rakovník 21:15 z Prahy Mas.n. přes Prahu-Dejvice
9842 Praha hl.n. 23:20 – Kl. Ostrovec 0:14 z Prahy hl.n. přes Prahu-Zličín


Na trati 120 Praha – Kladno – Rakovník dojde v důsledku uspíšení R 833 k vrácení časových poloh vybraných odpoledních vlaků zpět na stav JŘ 2003/4. Vyhoví se tak připomínkám a občanů obcí. Jedná se o vlaky Sp 1897 Rakovník 15:21 – Praha M.n. 17:01, Os 2515 Rakovník 16:16 – Praha M.n. 18:07 (jede v pracovní dny), Os 2517 Rakovník 16:16 – Praha Mas. n. 18:38 (veden v sobotu a v neděli).

Trať 110 Kralupy nad Vltavou - Slaný
Na trati bude veden denně nový vlak Os 9732, Kralupy 10:21 – Slaný 10:56. Předpokládá se využití například k cestám na úřady a od lékařů atp. Pro cesty školní mládeže bude opožděn odjezd Os 9703 ze Slaného o cca 20 minut s novým odjezdovým časem ve 13:39 ze Slaného a s příjezdem do stanice Kralupy nad Vltavou v 14:16, kde bude návazný přípojový spoj dále do Prahy.

Trať 170, 171 Praha – Beroun (– Plzeň - Cheb)
Současný rychlík R 850 Praha hl.n. (0:15) – Plzeň hl.n. (1:56) byl převeden do kategorie spěšný vlak. Tento spěšný vlak Sp 1650 zastaví také v Králově Dvoře v 1:00.
V rámci rozvoje Pražské integrované dopravy (PID) byly v ranní špičce pracovního dne zavedeny nové vlaky z Řevnic v 5:50 a v 7:29. Kapacita ranních spojů se tak zvyšuje o více jak 500 míst k sezení. Zároveň se tak interval mezi spoji v úseku Řevnice – Praha zkracuje na 15 minut po téměř celou dobu ranní špičky.
Nové vlaky:
Os 9904 Praha hl.n. 4:55 – Beroun 5:48 jede v pracovní dny kromě 27.-30.XII.
Os 9984 Praha hl.n. 19:55 – Řevnice 20:30 jede v pracovní dny kromě 27.-30.XII.
Ranní posilové vlaky, které jedou v pracovní dny kromě 23.XII.-2.I., 3.VII.-1.IX.:
Os 9980 Praha-Smíchov 6:44 – Řevnice.n. 7:10
Os 9981 Řevnice 5:50 – Praha-Smíchov 6:17
Os 9983 Řevnice 7:29 – Praha-Smíchov 7:51

Trať 200, Zdice - Březnice
V Březnici nově vzniknou „přestupové vlakové skupiny“ mezi rychlíky a osobními vlaky s možnostmi přestupů na odbočné tratě do Blatné (trať 203) a do Rožmitálu pod Třemšínem (trať 204). Mezi Březnicí a Zdicemi a zpět bude zavedena taktová (intervalová doprava), kromě ranního Os 7940 (přípoj ve Zdicích od Sp 1651 z Plzně) a školního vlaku Os 7700 ze Zdic do škol v Březnici. Rozsah dopravy bude zachován. S tímto přímo souvisí nové řešení v nasazení ekonomičtějších dvounápravových motorových a vlečných vozů řady 810, 010.
Cestující ocení prodloužení (denně) Os 7951 (Březnice 15:06 – Zdice 16:16 – 16:33 Beroun 16:45) ze Zdic do Berouna s možným přestupem cestujících ve Zdicích také od končícího Os 7831 (Zdice příj.16:28) vedeného v trati Plzeň – Zdice. V Berouně je možný 3 minutový přestup na Os 9945 do Prahy hl. n.

Trať 210 Praha - Čerčany/Dobříš
Na základě požadavků na odvoz pracujících z oblasti Modřan dochází ke zrušení vlaku 9051, naopak vlak 19051 je veden nově již z Prahy hl.n. (14:26) až do Dobříše (16:04). Vlak 9017 jede pouze v pracovní dny, v letním období je o víkendu místo něj veden vlak 9035 z Prahy Vršovic (19:14) do Čerčan (21:11). Vlak 9016 jede pouze v pracovní dny, v letním období je o víkendu místo něj veden vlak 9036, který je v úseku Týnec nad Sázavou – Praha Vršovice o 20 minut rychlejší.

Trať 220, 221, Praha – Benešov u Prahy - České Budějovice
Osobní vlaky Benešov u Prahy – České Budějovice byly v souvislosti s krajským uspořádáním rozděleny na osobní vlaky Benešov – Tábor a Tábor – České Budějovice. Nové polohy a četnost jízdy vlaků jsou kompromisem mezi požadavky obou krajů. V pracovní dny jede nový osobní vlak Os 26123 Benešov u Prahy (14:01) – Heřmaničky (14:41). Nový osobní vlak Os 8285 Benešov u Prahy (20:29) – Tábor (21:28) je veden na základě požadavku města Votice jako přípoj od rychlíku.
Na trati 221 bude v průběhu platnosti JŘ 2005/06 probíhat výstavba IV.koridoru v úseku Hostivař – Strančice. V souvislosti s předpokládaným zahájením více staveb najednou může docházet ke zpožděním. Současný osobní vlak Os 8201 je převeden do kategorie spěšný vlak jako vlak Sp 1835. Tento vlak zastavuje jako vlak Sp 1830. Odpoledne pojedou některé vlaky, které jezdily jen v pracovní dny, také o víkendu.
Zavedením nového osobního vlaku Os 9163 Praha hl.n. (23:27) – Benešov u Prahy (0:40) a posunem současného vlaku z 22:57 na 22:27 je vytvořen interval mezi vlaky ve výši 60 minut až do tzv. půlnočního rozjezdu.
Nové vlaky:
Os 9103 Praha hl.n. 3:57 – Benešov u P. 5:10 jede v pracovní dny
Os 9130 Benešov u P. 13:47 – Praha hl.n. 15:01 jede i o víkendu
Os 9141 Praha hl.n. 15:57 – Benešov u P. 17:10 jede i o víkendu
Os 9146 Benešov u P. 17:47 – Praha hl.n. 19:01 jede i o víkendu
Os 9163 Praha hl.n. 23:27 – Benešov u P. 0:40 nejede 24./25.XII., 31.XII./1.I.

Trať 222, Benešov u Pr. - Trhový Štěpánov
Na základě požadavku KÚ Středočeského kraje, vzešlého jako reakce na petici občanů obcí Postupice, Dobříčkov, Struhařov a Myslíč, byl zaveden v pracovní dny nový osobní vlak Os 19137 Benešov u Prahy (17:43) – Postupce (17:58).

Trať 223 Olbramovice - Sedlčany
V souvislosti s posunem vlaků na trati 220 byly na trati 223 posunuty osobní vlaky tak, aby byly zachovány přípoje. Nové vlaky Os 26181 Sedlčany (9.03) – Olbramovice (9:30) a Os 26180 Olbramovice (9:35) – Sedlčany (10:03) jedou pouze v sobotu a jsou přípojnými spoji k a od vlaku Sp 1835.

Trať 230 Kolín - Čáslav
Pro zlepšení dopravní obslužnosti Nymburska a TPCA Kolín s Kutnohorskem jsou některé příměstské vlaky z trati Praha – Lysá – Kolín vedeny až do stanice Kutná Hora hl.n. K prodloužení těchto spojů je využit prostoj souprav v Kolíně. Tato regionální linka není určena pro rychlé spojení mezi Kutnou Horou a Prahou. Pro rychlé spojení Kutné Hory s Prahou jsou prozatím určeny přímé rychlíky nebo lze též použít spojení přes Český Brod s přestupem v Kolíně. Rychlé přímé regionální spojení mezi Kutnou Horou a Prahou bude zavedeno po postavení tzv. Kutnohorského oblouku.
Nové vlaky mezi Kolínem a Kutnou Horou hl. n.:
Os 9405 Kolín 7:30 – Kutná hora hl.n. 7:40 jede v sobotu a v neděli
Os 9409 Kolín 9:30 – Kutná hora hl.n. 9:40 jede denně
Os 9417 Kolín 13:33 – Kutná hora hl.n. 13:43 jede denně
Os 9419 Kolín 14:30 – Kutná hora hl.n. 14:40 jede v pracovní dny
Os 9421 Kolín 15:32 – Kutná hora hl.n. 15:42 jede denně
Os 9429 Kolín 19:31 – Kutná hora hl.n. 19:41 nejede 24., 31.XII.
Os 9410 Kutná Hora hl.n. 8:02 – Kolín 8:12 jede v sobotu a v neděli
Os 9414 Kutná Hora hl.n. 10:10 – Kolín 10:20 jede denně
Os 9422 Kutná Hora hl.n. 14:06 – Kolín 14:16 jede denně
Os 9426 Kutná Hora hl.n. 16:10 – Kolín 16:20 jede denně
Os 9434 Kutná Hora hl.n. 20:10 – Kolín 20:20 nejede 24., 31.XII.

Trať 231 Praha - Lysá nad Labem - Kolín
Z důvodu výstavby Nového spojení je trať Hrabovka – Libeň jednokolejná a dochází tak k časovému posunu příměstských vlaků a prodloužení jízdní doby mezi Masarykovým nádražím a Vysočany. Vlaky budou z Prahy odjíždět v 50. minutě a přijíždět v 56. minutě. Pro zlepšení obslužnosti Nymburska a Poděbradska s Kutnohorskem jsou některé příměstské vlaky vedeny až do stanice Kutná Hora hl. n. Nově otevřena bude zastávka Ostrá.
Ranní zrychlené vlaky zastaví též v Zelenči a v Praze - Horních Počernicích. Pro tyto stanice tak vzniká v ranní špičce pracovního dne interval cca. 15 minut. Opět dochází k zavedení několika nových vlaků v souvislosti s rostoucí poptávkou po přepravě.
Vlak Sp 1611 je převeden do kategorie osobní vlak jako Os 6401. Na základě požadavku krajského úřadu tento zastavuje v úseku Nymburk – Kolín ve všech stanicích a zastávkách.
Nové vlaky:
Os 9447 P-Mas.n. 5:20 – Nymburk hl.n. 6:21 nový v úseku Lysá - Nymburk
Os 9451 P-Vysočany 6.51 – Lysá nad Labem 7:19 jede v pracovní dny, kromě 27.-30.XII.
Os 9453 P-Mas.n.. 7.20 – Lysá nad Labem 8:04 jede v pracovní dny, kromě 27.-30.XII.
Os 9454 Lysá nad Labem 8:42 – P-Mas.n. 9:26 jede v pracovní dny, kromě 27.-30.XII.

Trať 232 Lysá nad Labem - Milovice
Dochází k mírnému navýšení počtu spojů v pracovní dny.
Nové vlaky:
Os 25616 Lysá nad Labem 8:15 – Milovice 8:21 jede v pracovní dny
Os 25617 Milovice 8:33 – Lysá nad Labem 8:39 jede v pracovní dny
Os 25620 Lysá nad Labem 9:14 – Milovice 8:20 jede v pracovní dny
Os 25621 Milovice 9:26 – Lysá nad Labem 9:32 jede v pracovní dny

Trať 233 Čelákovice - Mochov
Na trati pojede o dva páry vlaků méně.

Trať 236 Čáslav - Třemošnice
Ranní vlak 15900 jede z Třemošnice o 20 minut dříve pro zajištění návaznosti na R 374 do Prahy. V podvečerní a večerní dopravě dochází k větším změnám časových poloh pro zajištění lepší návaznosti na rychlíky od /do Prahy. Vlaky budou odjíždět z Čáslavi v 17:17 (denně), 18:17 ( v pracovní dny), 19:17 (denně), 21:20 (denně kromě soboty), z Třemošnice v 16:11 (denně), 18:08 (denně), 19:09 (v pracovní dny) a 20:11 (denně).

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist