https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-v-jizdnim-radu-2020-v-usteckem-kraji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky v jízdním řádu 2020 v Ústeckém kraji

27. listopadu 2019 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2019 začne platit nový jízdní řád 2019/2020. Regionální doprava je v Ústeckém kraji realizována na základě objednávky Ústeckého kraje, dálkové vlaky objednává v celé České republice ministerstvo dopravy. Počet vlakokilometrů regionálních vlaků v Ústeckém kraji dosáhne 6,4 milionů, denně 22,7 tisíc vlakokilometrů. Celkový počet vlakokilometrů i s vlaky dálkové dopravy bude 9,07 milionů, denně 30,5 tisíc vlakokilometrů. Ústeckým krajem pojede v roce 2020 průměrně denně 856 vlaků Českých drah. Objednávka v Ústeckém kraji je rozdělena do jednotlivých provozních souborů. V některých z nich zajistí provoz vlaků jiní dopravci.


Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků

Z důvodu dokončené elektrizace úseku Louka u Litvínova – Litvínov budou vlaky vedeny elektrickou trakcí až do Litvínova bez nutnosti přestupu v Louce u Litvínova.

V úseku Ústí nad Labem – Chomutov – Klášterec nad Ohří dochází k navýšení počtu spěšných vlaků linky U51 v pracovní dny, v dopoledních hodinách odjíždí z Ústí nad Labem spěšný vlak (1942) v 7:41 do Chomutova a v 11:41 odjíždí spěšný vlak (1944) do Klášterce nad Ohří. Zpět se vrací z Chomutova v 9:07 (1949) a ve 14:51 z Klášterce nad Ohří (1951) zpět do Ústí nad Labem.

Dojde také k navýšení víkendových spěšných vlaků linky T8 Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách, jeden pár spěšných vlaků pojede již z Děčína hl.n. s odjezdem v 7:56 (1980), návrat zpět do Děčína hl.n. bude v 17:59 (1983). Nový spěšný vlak (1981) z Moldavy v Krušných horách do Ústí nad Labem bude odjíždět z Moldavy v Krušných horách v 10:51 a zpět se bude vracet z Ústí nad Labem hl.n. ve 13:20 (1982).

Podobně jako v letošním jízdním řádu, i v novém zůstane zachováno přímé spojení od jara do podzimu mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany – oblíbený vlak Letní kometa a osvědčené spojení o adventních víkendech – Vánoční kometa.

Zůstávají také sezonní cyklovlaky z Děčína do Mikulášovic, z Mikulášovic do Rumburku a z Rumburku do Děčína, které pojedou od jara do podzimu.

Ke všem změnám i navýšením dochází na základě požadavku Ústeckého kraje.

Dochází k navýšení počtu spojů linky U51 a T8. Na tratích, kde zajišťují regionální dopravu České dráhy, nedošlo ke snížení rozsahu osobní dopravy.


Konkrétní informace o změnách regionálních jízdních řádů

Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
Na této trati dojde k rozšíření počtu vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Litoměřice, večerní vlak s odjezdem z Mělníka ve 20:52 (6418), který jezdil v úseku Mělník – Ústí nad Labem západ jen v pátek a v sobotu, pojede celotýdenně. Přidán bude celotýdenně večerní spoj z Ústí n.L. západ ve 22:54 do Mělníka. Dále budou přidány 2 páry vlaků v pracovní dny mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Litoměřice město. K navýšení počtu spojů dochází na základě objednávky Ústeckého kraje.

Trať 086 (Děčín –) Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa – Liberec
Na této trati dojde k menším úpravám linky L2 – dojde k navýšení počtu spojů v úseku Děčín – Česká Lípa a zpět. Bude přidán nový vlak (6621) z Děčína do České Lípy s odjezdem z Děčína hl.n. v 1:19, který pojede jako přípoj od rychlíku z Prahy. Zpět z České Lípy bude odjíždět v pracovní dny nový osobní vlak ve 3:32. V pracovní dny odpoledne bude zaveden nový vlak z Děčína do České Lípy..

Tratě 087 Lovosice – Česká Lípa a 114 Lovosice – Postoloprty
Na těchto tratích dojde na žádost Ústeckého kraje ke změně konceptu osobní dopravy. Většina osobních vlaků linky U11 bude vycházet a končit na zastávce Louny město, kde jsou nákupní centra, a navíc pojedou i vlaky Louny – Postoloprty a zpět.

Trať 090 Praha – Ústí nad Labem – Děčín
Na této trati dojde k drobným úpravám a navýšení počtu spojů o jeden pár vlaků v pracovní dny v úseku Lovosice – Ústí nad Labem hl.n. a zpět. Ráno bude nový vlak (6970) odjíždět v pracovní dny z Lovosic ve 4:27. Bude tak doplněno chybějící ranní spojení na pátou hodinu do krajského města. Ranní vlak do Prahy (6903), který dnes vychází z Lovosic, pojede nově v pracovní dny již z Ústí nad Labem ve 4:11.
Na trati dochází k menšímu navýšení spojů v úseku Vraňany – Horní Beřkovice v pracovní dny, jinak bez podstatných změn.

Trať 096 Roudnice nad Labem – Bříza
Na této trati dojde k menšímu navýšení počtu spojů, všechny vlaky končí a vychází v zastávce Bříza obec, jinak beze změn.

Trať 130 Děčín – Kadaň-Prunéřov
Na této trati dojde k menšímu navýšení počtu spojů, většina osobních vlaků linky U1 pojede v úseku Děčín až Kadaň-Prunéřov. V úseku Ústí nad Labem – Chomutov – Klášterec nad Ohří dochází k navýšení počtu spěšných vlaků v pracovní dny, v dopoledních hodinách odjíždí z Ústí nad Labem spěšný vlak (1942) v 7:41 do Chomutova a v 11:41 odjíždí spěšný vlak (1944) do Klášterce nad Ohří. Zpět se vrací z Chomutova v 9:07 (1949) a ve 14:51 z Klášterce nad Ohří (1951).

Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Poláky
Bez podstatných změn, část vlaků zajišťují České dráhy a část RegioJet. Na této trati byla nově vybudována zastávka Kadaň-Bystřice.

Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov
Na této trati dojde k navýšení počtu spojů. Vlaky jsou vedeny v pracovní dny ze stanice Ústí nad Labem nebo ze stanice Děčín až do Litvínova a zpět. Soupravy Regionova budou nahrazeny soupravami s řídícími vozy „sysel“.

Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách
Osobní vlaky relace Most – Moldava v Krušných horách bez podstatných změn. Dochází k navýšení počtu víkendových spěšných vlaků Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách. Jeden pár spěšných vlaků pojede již z Děčína hl.n. s odjezdem v 7:56 (1980), návrat zpět do Děčína hl.n. v 17:59 (1983). Nový spěšný vlak (1981) z Moldavy v Krušných horách do Ústí nad Labem bude odjíždět z Moldavy v Krušných horách v 10:51 a zpět se bude vracet z Ústí nad Labem hl.n. ve 13:20 (1982).

Trať 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb
Na této trati dochází na území Ústeckého kraje k menšímu navýšení počtu spojů.

Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný a bez podstatných změn jako v jízdním řádu 2019:
* Trať 081 Děčín – Rumburk
* Trať 083 Děčín – Rumburk přes Sebnitz
* Trať 084 Rumburk – Mikulášovice dol.n.
* Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách (v úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava)
* Trať 110 Kralupy nad Vltavou - Louny
* Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou

Na následujících tratích bude zajišťovat regionální dopravu jiný dopravce:
* Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n., ČD zajišťují pouze jeden ranní vlak v pracovní dny z Děčína hl.n. do Litoměřic města přes Ústí n. L.-Střekov, ostatní provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 123 Most – Žatec západ, bez vlaků ČD, provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 124 Jirkov – Chomutov – Lužná u Rakovníka zajišťuje v celé trati dopravce Die Länderbahn GmbH DLB, v úseku Chomutov – Jirkov jeden pár vlaků ve dnech školního vyučování zajišťují ČD
* Trať 126 Most – Rakovník – bez vlaků ČD, provoz v celé trati zajišťuje dopravce Die Länderbahn GmbH DLB
* Trať 131 Ústí nad Labem – Bílina, bez vlaků ČD, provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 137 Chomutov – Cranzahl, bez vlaků ČD, provoz v celé trati zajišťuje dopravce Die Länderbahn GmbH DLB


Změny v odbavení cestujících v Ústeckém kraji

V rámci objednávky Ústeckého kraje dochází v některých provozních souborech u jiných dopravců k ukončení prodeje jízdních dokladů. Půjde o pokladny v železničních stanicích Louny, Žatec a Postoloprty, kde do konce platnosti JŘ 2018/19 zajišťují prodej ČD. V neobsazených stanicích si cestující zakoupí jízdenky přímo ve vlaku nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. V Ústeckém kraji platí na všech linkách tarif IDS DÚK i tarif ČD.

Od 15. prosince 2019 České dráhy zavádí kontaktní i bezkontaktní platby kartou ve všech vlacích s vlakovým doprovodem. Vlakové čety budou průběžně vybaveny mobilními platebními terminály propojenými s přenosnými osobními pokladnami. Tato služba bude k dispozici v místech, kde je signál, aby platba mohla proběhnout.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist