Tiskové zprávy
České dráhy: Novinky v jízdním řádu 2020 v Ústeckém kraji
27. listopadu 2019 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2019 začne platit nový jízdní řád 2019/2020. Regionální doprava je v Ústeckém kraji realizována na základě objednávky Ústeckého kraje, dálkové vlaky objednává v celé České republice ministerstvo dopravy. Počet vlakokilometrů regionálních vlaků v Ústeckém kraji dosáhne 6,4 milionů, denně 22,7 tisíc vlakokilometrů. Celkový počet vlakokilometrů i s vlaky dálkové dopravy bude 9,07 milionů, denně 30,5 tisíc vlakokilometrů. Ústeckým krajem pojede v roce 2020 průměrně denně 856 vlaků Českých drah. Objednávka v Ústeckém kraji je rozdělena do jednotlivých provozních souborů. V některých z nich zajistí provoz vlaků jiní dopravci.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
Z důvodu dokončené elektrizace úseku Louka u Litvínova – Litvínov budou vlaky vedeny elektrickou trakcí až do Litvínova bez nutnosti přestupu v Louce u Litvínova.
V úseku Ústí nad Labem – Chomutov – Klášterec nad Ohří dochází k navýšení počtu spěšných vlaků linky U51 v pracovní dny, v dopoledních hodinách odjíždí z Ústí nad Labem spěšný vlak (1942) v 7:41 do Chomutova a v 11:41 odjíždí spěšný vlak (1944) do Klášterce nad Ohří. Zpět se vrací z Chomutova v 9:07 (1949) a ve 14:51 z Klášterce nad Ohří (1951) zpět do Ústí nad Labem.
Dojde také k navýšení víkendových spěšných vlaků linky T8 Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách, jeden pár spěšných vlaků pojede již z Děčína hl.n. s odjezdem v 7:56 (1980), návrat zpět do Děčína hl.n. bude v 17:59 (1983). Nový spěšný vlak (1981) z Moldavy v Krušných horách do Ústí nad Labem bude odjíždět z Moldavy v Krušných horách v 10:51 a zpět se bude vracet z Ústí nad Labem hl.n. ve 13:20 (1982).
Podobně jako v letošním jízdním řádu, i v novém zůstane zachováno přímé spojení od jara do podzimu mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany – oblíbený vlak Letní kometa a osvědčené spojení o adventních víkendech – Vánoční kometa.
Zůstávají také sezonní cyklovlaky z Děčína do Mikulášovic, z Mikulášovic do Rumburku a z Rumburku do Děčína, které pojedou od jara do podzimu.
Ke všem změnám i navýšením dochází na základě požadavku Ústeckého kraje.
Dochází k navýšení počtu spojů linky U51 a T8. Na tratích, kde zajišťují regionální dopravu České dráhy, nedošlo ke snížení rozsahu osobní dopravy.
Konkrétní informace o změnách regionálních jízdních řádů
Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
Na této trati dojde k rozšíření počtu vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Litoměřice, večerní vlak s odjezdem z Mělníka ve 20:52 (6418), který jezdil v úseku Mělník – Ústí nad Labem západ jen v pátek a v sobotu, pojede celotýdenně. Přidán bude celotýdenně večerní spoj z Ústí n.L. západ ve 22:54 do Mělníka. Dále budou přidány 2 páry vlaků v pracovní dny mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Litoměřice město. K navýšení počtu spojů dochází na základě objednávky Ústeckého kraje.
Trať 086 (Děčín –) Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa – Liberec
Na této trati dojde k menším úpravám linky L2 – dojde k navýšení počtu spojů v úseku Děčín – Česká Lípa a zpět. Bude přidán nový vlak (6621) z Děčína do České Lípy s odjezdem z Děčína hl.n. v 1:19, který pojede jako přípoj od rychlíku z Prahy. Zpět z České Lípy bude odjíždět v pracovní dny nový osobní vlak ve 3:32. V pracovní dny odpoledne bude zaveden nový vlak z Děčína do České Lípy..
Tratě 087 Lovosice – Česká Lípa a 114 Lovosice – Postoloprty
Na těchto tratích dojde na žádost Ústeckého kraje ke změně konceptu osobní dopravy. Většina osobních vlaků linky U11 bude vycházet a končit na zastávce Louny město, kde jsou nákupní centra, a navíc pojedou i vlaky Louny – Postoloprty a zpět.
Trať 090 Praha – Ústí nad Labem – Děčín
Na této trati dojde k drobným úpravám a navýšení počtu spojů o jeden pár vlaků v pracovní dny v úseku Lovosice – Ústí nad Labem hl.n. a zpět. Ráno bude nový vlak (6970) odjíždět v pracovní dny z Lovosic ve 4:27. Bude tak doplněno chybějící ranní spojení na pátou hodinu do krajského města. Ranní vlak do Prahy (6903), který dnes vychází z Lovosic, pojede nově v pracovní dny již z Ústí nad Labem ve 4:11.
Na trati dochází k menšímu navýšení spojů v úseku Vraňany – Horní Beřkovice v pracovní dny, jinak bez podstatných změn.
Trať 096 Roudnice nad Labem – Bříza
Na této trati dojde k menšímu navýšení počtu spojů, všechny vlaky končí a vychází v zastávce Bříza obec, jinak beze změn.
Trať 130 Děčín – Kadaň-Prunéřov
Na této trati dojde k menšímu navýšení počtu spojů, většina osobních vlaků linky U1 pojede v úseku Děčín až Kadaň-Prunéřov. V úseku Ústí nad Labem – Chomutov – Klášterec nad Ohří dochází k navýšení počtu spěšných vlaků v pracovní dny, v dopoledních hodinách odjíždí z Ústí nad Labem spěšný vlak (1942) v 7:41 do Chomutova a v 11:41 odjíždí spěšný vlak (1944) do Klášterce nad Ohří. Zpět se vrací z Chomutova v 9:07 (1949) a ve 14:51 z Klášterce nad Ohří (1951).
Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Poláky
Bez podstatných změn, část vlaků zajišťují České dráhy a část RegioJet. Na této trati byla nově vybudována zastávka Kadaň-Bystřice.
Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov
Na této trati dojde k navýšení počtu spojů. Vlaky jsou vedeny v pracovní dny ze stanice Ústí nad Labem nebo ze stanice Děčín až do Litvínova a zpět. Soupravy Regionova budou nahrazeny soupravami s řídícími vozy „sysel“.
Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách
Osobní vlaky relace Most – Moldava v Krušných horách bez podstatných změn. Dochází k navýšení počtu víkendových spěšných vlaků Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách. Jeden pár spěšných vlaků pojede již z Děčína hl.n. s odjezdem v 7:56 (1980), návrat zpět do Děčína hl.n. v 17:59 (1983). Nový spěšný vlak (1981) z Moldavy v Krušných horách do Ústí nad Labem bude odjíždět z Moldavy v Krušných horách v 10:51 a zpět se bude vracet z Ústí nad Labem hl.n. ve 13:20 (1982).
Trať 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb
Na této trati dochází na území Ústeckého kraje k menšímu navýšení počtu spojů.
Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný a bez podstatných změn jako v jízdním řádu 2019:
* Trať 081 Děčín – Rumburk
* Trať 083 Děčín – Rumburk přes Sebnitz
* Trať 084 Rumburk – Mikulášovice dol.n.
* Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách (v úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava)
* Trať 110 Kralupy nad Vltavou - Louny
* Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou
Na následujících tratích bude zajišťovat regionální dopravu jiný dopravce:
* Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n., ČD zajišťují pouze jeden ranní vlak v pracovní dny z Děčína hl.n. do Litoměřic města přes Ústí n. L.-Střekov, ostatní provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 123 Most – Žatec západ, bez vlaků ČD, provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 124 Jirkov – Chomutov – Lužná u Rakovníka zajišťuje v celé trati dopravce Die Länderbahn GmbH DLB, v úseku Chomutov – Jirkov jeden pár vlaků ve dnech školního vyučování zajišťují ČD
* Trať 126 Most – Rakovník – bez vlaků ČD, provoz v celé trati zajišťuje dopravce Die Länderbahn GmbH DLB
* Trať 131 Ústí nad Labem – Bílina, bez vlaků ČD, provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 137 Chomutov – Cranzahl, bez vlaků ČD, provoz v celé trati zajišťuje dopravce Die Länderbahn GmbH DLB
Změny v odbavení cestujících v Ústeckém kraji
V rámci objednávky Ústeckého kraje dochází v některých provozních souborech u jiných dopravců k ukončení prodeje jízdních dokladů. Půjde o pokladny v železničních stanicích Louny, Žatec a Postoloprty, kde do konce platnosti JŘ 2018/19 zajišťují prodej ČD. V neobsazených stanicích si cestující zakoupí jízdenky přímo ve vlaku nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. V Ústeckém kraji platí na všech linkách tarif IDS DÚK i tarif ČD.
Od 15. prosince 2019 České dráhy zavádí kontaktní i bezkontaktní platby kartou ve všech vlacích s vlakovým doprovodem. Vlakové čety budou průběžně vybaveny mobilními platebními terminály propojenými s přenosnými osobními pokladnami. Tato služba bude k dispozici v místech, kde je signál, aby platba mohla proběhnout.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
Z důvodu dokončené elektrizace úseku Louka u Litvínova – Litvínov budou vlaky vedeny elektrickou trakcí až do Litvínova bez nutnosti přestupu v Louce u Litvínova.
V úseku Ústí nad Labem – Chomutov – Klášterec nad Ohří dochází k navýšení počtu spěšných vlaků linky U51 v pracovní dny, v dopoledních hodinách odjíždí z Ústí nad Labem spěšný vlak (1942) v 7:41 do Chomutova a v 11:41 odjíždí spěšný vlak (1944) do Klášterce nad Ohří. Zpět se vrací z Chomutova v 9:07 (1949) a ve 14:51 z Klášterce nad Ohří (1951) zpět do Ústí nad Labem.
Dojde také k navýšení víkendových spěšných vlaků linky T8 Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách, jeden pár spěšných vlaků pojede již z Děčína hl.n. s odjezdem v 7:56 (1980), návrat zpět do Děčína hl.n. bude v 17:59 (1983). Nový spěšný vlak (1981) z Moldavy v Krušných horách do Ústí nad Labem bude odjíždět z Moldavy v Krušných horách v 10:51 a zpět se bude vracet z Ústí nad Labem hl.n. ve 13:20 (1982).
Podobně jako v letošním jízdním řádu, i v novém zůstane zachováno přímé spojení od jara do podzimu mezi stanicemi Ústí nad Labem a Drážďany – oblíbený vlak Letní kometa a osvědčené spojení o adventních víkendech – Vánoční kometa.
Zůstávají také sezonní cyklovlaky z Děčína do Mikulášovic, z Mikulášovic do Rumburku a z Rumburku do Děčína, které pojedou od jara do podzimu.
Ke všem změnám i navýšením dochází na základě požadavku Ústeckého kraje.
Dochází k navýšení počtu spojů linky U51 a T8. Na tratích, kde zajišťují regionální dopravu České dráhy, nedošlo ke snížení rozsahu osobní dopravy.
Konkrétní informace o změnách regionálních jízdních řádů
Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
Na této trati dojde k rozšíření počtu vlaků mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Litoměřice, večerní vlak s odjezdem z Mělníka ve 20:52 (6418), který jezdil v úseku Mělník – Ústí nad Labem západ jen v pátek a v sobotu, pojede celotýdenně. Přidán bude celotýdenně večerní spoj z Ústí n.L. západ ve 22:54 do Mělníka. Dále budou přidány 2 páry vlaků v pracovní dny mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Litoměřice město. K navýšení počtu spojů dochází na základě objednávky Ústeckého kraje.
Trať 086 (Děčín –) Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa – Liberec
Na této trati dojde k menším úpravám linky L2 – dojde k navýšení počtu spojů v úseku Děčín – Česká Lípa a zpět. Bude přidán nový vlak (6621) z Děčína do České Lípy s odjezdem z Děčína hl.n. v 1:19, který pojede jako přípoj od rychlíku z Prahy. Zpět z České Lípy bude odjíždět v pracovní dny nový osobní vlak ve 3:32. V pracovní dny odpoledne bude zaveden nový vlak z Děčína do České Lípy..
Tratě 087 Lovosice – Česká Lípa a 114 Lovosice – Postoloprty
Na těchto tratích dojde na žádost Ústeckého kraje ke změně konceptu osobní dopravy. Většina osobních vlaků linky U11 bude vycházet a končit na zastávce Louny město, kde jsou nákupní centra, a navíc pojedou i vlaky Louny – Postoloprty a zpět.
Trať 090 Praha – Ústí nad Labem – Děčín
Na této trati dojde k drobným úpravám a navýšení počtu spojů o jeden pár vlaků v pracovní dny v úseku Lovosice – Ústí nad Labem hl.n. a zpět. Ráno bude nový vlak (6970) odjíždět v pracovní dny z Lovosic ve 4:27. Bude tak doplněno chybějící ranní spojení na pátou hodinu do krajského města. Ranní vlak do Prahy (6903), který dnes vychází z Lovosic, pojede nově v pracovní dny již z Ústí nad Labem ve 4:11.
Na trati dochází k menšímu navýšení spojů v úseku Vraňany – Horní Beřkovice v pracovní dny, jinak bez podstatných změn.
Trať 096 Roudnice nad Labem – Bříza
Na této trati dojde k menšímu navýšení počtu spojů, všechny vlaky končí a vychází v zastávce Bříza obec, jinak beze změn.
Trať 130 Děčín – Kadaň-Prunéřov
Na této trati dojde k menšímu navýšení počtu spojů, většina osobních vlaků linky U1 pojede v úseku Děčín až Kadaň-Prunéřov. V úseku Ústí nad Labem – Chomutov – Klášterec nad Ohří dochází k navýšení počtu spěšných vlaků v pracovní dny, v dopoledních hodinách odjíždí z Ústí nad Labem spěšný vlak (1942) v 7:41 do Chomutova a v 11:41 odjíždí spěšný vlak (1944) do Klášterce nad Ohří. Zpět se vrací z Chomutova v 9:07 (1949) a ve 14:51 z Klášterce nad Ohří (1951).
Trať 132 Kadaň-Prunéřov – Poláky
Bez podstatných změn, část vlaků zajišťují České dráhy a část RegioJet. Na této trati byla nově vybudována zastávka Kadaň-Bystřice.
Trať 134 Teplice v Čechách – Litvínov
Na této trati dojde k navýšení počtu spojů. Vlaky jsou vedeny v pracovní dny ze stanice Ústí nad Labem nebo ze stanice Děčín až do Litvínova a zpět. Soupravy Regionova budou nahrazeny soupravami s řídícími vozy „sysel“.
Trať 135 Most – Moldava v Krušných horách
Osobní vlaky relace Most – Moldava v Krušných horách bez podstatných změn. Dochází k navýšení počtu víkendových spěšných vlaků Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách. Jeden pár spěšných vlaků pojede již z Děčína hl.n. s odjezdem v 7:56 (1980), návrat zpět do Děčína hl.n. v 17:59 (1983). Nový spěšný vlak (1981) z Moldavy v Krušných horách do Ústí nad Labem bude odjíždět z Moldavy v Krušných horách v 10:51 a zpět se bude vracet z Ústí nad Labem hl.n. ve 13:20 (1982).
Trať 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb
Na této trati dochází na území Ústeckého kraje k menšímu navýšení počtu spojů.
Na následujících tratích zůstává rozsah dopravy stejný a bez podstatných změn jako v jízdním řádu 2019:
* Trať 081 Děčín – Rumburk
* Trať 083 Děčín – Rumburk přes Sebnitz
* Trať 084 Rumburk – Mikulášovice dol.n.
* Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách (v úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava)
* Trať 110 Kralupy nad Vltavou - Louny
* Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou
Na následujících tratích bude zajišťovat regionální dopravu jiný dopravce:
* Trať 073 Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hl.n., ČD zajišťují pouze jeden ranní vlak v pracovní dny z Děčína hl.n. do Litoměřic města přes Ústí n. L.-Střekov, ostatní provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 123 Most – Žatec západ, bez vlaků ČD, provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 124 Jirkov – Chomutov – Lužná u Rakovníka zajišťuje v celé trati dopravce Die Länderbahn GmbH DLB, v úseku Chomutov – Jirkov jeden pár vlaků ve dnech školního vyučování zajišťují ČD
* Trať 126 Most – Rakovník – bez vlaků ČD, provoz v celé trati zajišťuje dopravce Die Länderbahn GmbH DLB
* Trať 131 Ústí nad Labem – Bílina, bez vlaků ČD, provoz zajišťuje dopravce RegioJet ÚK a.s.
* Trať 137 Chomutov – Cranzahl, bez vlaků ČD, provoz v celé trati zajišťuje dopravce Die Länderbahn GmbH DLB
Změny v odbavení cestujících v Ústeckém kraji
V rámci objednávky Ústeckého kraje dochází v některých provozních souborech u jiných dopravců k ukončení prodeje jízdních dokladů. Půjde o pokladny v železničních stanicích Louny, Žatec a Postoloprty, kde do konce platnosti JŘ 2018/19 zajišťují prodej ČD. V neobsazených stanicích si cestující zakoupí jízdenky přímo ve vlaku nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. V Ústeckém kraji platí na všech linkách tarif IDS DÚK i tarif ČD.
Od 15. prosince 2019 České dráhy zavádí kontaktní i bezkontaktní platby kartou ve všech vlacích s vlakovým doprovodem. Vlakové čety budou průběžně vybaveny mobilními platebními terminály propojenými s přenosnými osobními pokladnami. Tato služba bude k dispozici v místech, kde je signál, aby platba mohla proběhnout.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk