https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-v-zeleznicni-doprave-mezi-ceskou-republikou-a-slovenskem-od-noveho-jizdniho-radu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky v železniční dopravě mezi Českou republikou a Slovenskem od nového jízdního řádu

16. listopadu 2006 | České dráhy
Další zrychlení spojení mezi Českou republikou a Slovenskem a také některé nové vlaky přináší nový jízdní řád, jehož platnost začíná v neděli 10. prosince 2006. Kromě zrychlení spoje SC Slovenská strela o přibližně 20 minut – díky nasazení jednotky pendolino, zkrátí se jízda také tří párů vlaků EuroCity spojujících Košice, respektive Žilinu s Prahou.

Tři páry vlaků EC na Slovensko nově přes Horní Lideč

Vlaky EC Fatra (Žilina – Praha), EC Hradčany (Žilina – Praha) a EC Košičan (Košice – Praha) budou od nového jízdního řádu v úseku Žilina – Hranice na Moravě nově vedeny přes Horní Lideč, Vsetín a Valašské Meziříčí. Díky zkrácení trasy vlaků se jejich jízdní doba zkrátí až o více než 45 minut. Například vlak EC Košičan tak pojede mezi Prahou a Košicemi za dobu výrazně kratší než 9 hodin – celkem 8 hodin 17 minut; spoje mezi Žilinou a Prahou pak přibližně 5 hodin 20 minut. Na Slovensku pak tyto vlaky nově zastaví ve stanici Púchov.

Nová dálková spojení

V letošní letní sezóně budou České dráhy opět provozovat tzv. autovlak Jadran, který nabízí výhodné spojení pro dovolenkové cestování a přepravu automobilu do chorvatského Splitu. Nově bude tento autovlak provozován ve spolupráci se ŽSSK – a to navíc jako pravidelný spoj jezdící v letní sezóně od 22. 6. do 7. 9. denně – se zastávkou a nakládkou automobilů také v Bratislavě hlavní stanici. Z Prahy bude spoj Jadran vyjíždět v 7.54; z Bratislavy hl. st. pak ve 13.41 s příjezdem do Splitu v 5.45 ráno druhý den. V opačném směru bude vlak Jadran odjíždět ze Splitu ve večerních hodinách s příjezdem druhý den do Bratislavy a Prahy.

Nově bude zaveden noční rychlíkový spoj Galileo Galilei s vozy 1. a 2. třídy (Bratislava – Drážďany / Františkovy Lázně) lůžkovými (Budapešť – Bratislava – Drážďany; resp. Košice - Drážďany) a lehátkovými vozy (Budapešť – Bratislava – Drážďany).

Nové páry rychlíkového spojení pak budou zavedeny na trase Žilina – Čadca – Český Těšín – Ostrava Svinov – Bohumín. I v novém jízdním řádu budou v provozu autovlaky do Popradu Tater a Košic – vedené na rychlících Cassovia a Šírava.

Nově je zaveden také vlak kategorie InterCity – IC Moravia jezdící denně na trase Bohumín – Ostrava – Přerov – Břeclav – Bratislava jako ranní spoj ve směru do Bratislavy a odpolední v opačném směru. Takové spojení umožní pohodlně cestovat ze severní či střední Moravy na jednodenní služební cestu či výlet do Bratislavy.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist