https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-od-9-prosince-v-pardubickem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu od 9. prosince v Pardubickém kraji

29. listopadu 2018 | České dráhy
V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2019. V Pardubickém kraji se rozsah provozu mírně navýší. K největší změně dojde na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod, kde začne platit zcela nový jízdní řád. Ten přinese rozšíření nabídky spojů, jejich mírné zrychlení a zpravidelnění. Na ostatních tratích jsou změny pouze menšího rozsahu. Nový jízdní řád bude platit do 14. prosince 2019.

Rozsah regionální vlakové dopravy v Pardubickém kraji zůstává dlouhodobě stabilní, vlaky by měly v příštím jízdním řádu ujet 4,87 milionů kilometrů. V rámci zapojení do IDS IREDO nedochází k žádným změnám, nově bude možné využít jízdenky IREDO i ve třech vlacích vyšší kategorie (IC 573, IC 575 a Ex 120).

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Pardubickém kraji

Zásadní změna jízdního řádu na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod, která přinese zkrácení cestovních časů a zvýšení nabídky spojů. Nově bude možné cestovat, byť s přestupem v Hlinsku v Čechách, mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem prakticky po celý den i týden každé dvě hodiny, přičemž v úseku Pardubice – Hlinsko v Čechách bude i nadále možné většinou využít moderní motorové jednotky RegioShark.
Stažení motorových vozů ř. 810 z trati 018 Choceň – Litomyšl, kde budou nasazeny pouze jednotky Regionova a v omezeném rozsahu také motorové vozy ř. 841 RegioSpider.
Doladění a zlepšení spojení na trati 024 mezi Ústím nad Orlicí a Mlýnickým Dvorem, kde bude o víkendu nově možnost cestovat elektrickými jednotkami RegioPanter.
Rozšíření a zpravidelnění spojení mezi Čáslaví a Třemošnicí.
V souvislosti se změnami na trati 238 se mění také jízdní řád na trati 261 Žďárec u Skutče – Svitavy, a to zejména v úseku Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice.

Změny v jízdním řádu vlaků ČD na jednotlivých tratích Pardubického kraje

Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová

V základu zůstává zachována stávající koncepce osobních vlaků Kolín – Pardubice – Česká Třebová s významnými přestupními vazbami v Kolíně, Pardubicích a Chocni. V průběhu dne dochází jen k drobným změnám. Ty hlavní jsou následující:

Na ranní vlak Os 8653 z Kolína (odj. 6:06) do Pardubic hl.n. (příj. 6:52) bude nasazena elektrická jednotka InterPanter. Obdobně pak v neděli na Os 5033 z Pardubic hl.n. (odj. 6:51) do České Třebové (příj. 7:50), která bude následně pokračovat jako R 861 do Brna hl.n.
Zrychlí se víkendové spojení z Pardubic na Letohradsko a Králicko. Nově bude vlak Sp 1653 Kyšperk odjíždět z Pardubic hl.n. až v 7:48 a do Lichkova přijede už za 1 hod. a 16 min. (v 9:04). Zde bude zajištěn přípoj směr Mlýnický Dvůr i Hanušovice. V opačném směru pak vlak Sp 1652 vyjede z Lichkova v 16:52 (opět s přípoji od Hanušovic i Mlýnického Dvora) a v 18:07 zastaví v Pardubicích hl.n. Na vlacích přitom budou nasazené moderní elektrické jednotky RegioPanter.
Ve večerních hodinách dochází k menším úpravám spojení mezi Chocní a Českou Třebovou. Nově bude v sobotu jezdit Os 15065 z Vysokého Mýta města (odj. 23:15) přes Choceň (odj. 23:31) do České Třebové (příj. 23:59). V opačném směru v sobotu pojede Os 5058 z České Třebové ve 23:31 do Chocně (příj. 23:56)
Vzhledem k tomu, že R 860 pojede nově z České Třebové (odj. 20:14) do Pardubic hl. n. (příj. 20:55) i v sobotu, dochází k posunu večerního vlaku Os 5054, který nově pojede z Ústí nad Orlicí ve 21:13 (jako přípoj od Ex 120) a do Pardubic hl.n. přijede ve 22:03.

Trať 015 Přelouč – Prachovice: Na trati dochází jen k drobným změnám a časovým posunům v návaznosti jízdní řád přípojných vlaků na trati 010. Zůstává zachován provoz jedním sezónním víkendovým párem vlaků do Prachovic.

Trať 016 Chrudim – Moravany – Holice: Na trati dochází jen k minutovým časovým posunům s cílem zajistit přestupy v Moravanech na osobní vlaky na trati 010. V úseku mezi Chrudimí a Moravanami se zruší datumové omezení u páru Os 25046 Chrudim (odj. 12:23) – Moravany (příj. 12:54) a Os 25049 Moravany (odj. 13:03) – Chrudim (příj. 13:31), které pojedou nově v pracovní dny i o letních prázdninách. Úsek Holice – Borohrádek zůstává od června 2018 bez objednané dopravy.

Trať 017 Česká Třebová – Chornice – Dzbel / Velké Opatovice:

Po změně koncepce dopravy s důrazem na rozšíření a zpravidelnění provozu na využívanějším úseku Česká Třebová – Moravská Třebová od prosince 2017 a zastavení provozu mezi Moravskou Třebovou a Dzbelem v pracovní dny od června 2018, zůstává nový jízdní řád bez větších změn. Základem tak je dvouhodinový interval spojů mezi Českou a Moravskou Třebovou se zahuštěním na hodinu ve špičkách pracovních dní. Doprava mezi Moravskou Třebovou a Dzbelem je pak objednávána pouze o víkendu. Zůstává zachován i jeden pár spojů v neděli mezi Chornicemi a Velkými Opatovicemi.

K největší změně pak patří posun časové polohy odpoledních vlaků o víkendu z České Třebové do Moravské Třebové, které budou nově odjíždět v sudou hodinu a 24. minutu (14:28, 16:24, 18:24 a 20:24), tj. jako přípoj od vlaků railjet z Prahy. Kromě toho je v pracovní dny zrušen osobní vlak z Moravské Třebové do České Třebové s odjezdem po 18. hodině.

Trať 018 Choceň – Litomyšl:

Největší změnou na této trati bude zlepšení kvality nasazených vozidel. Z trati zcela zmizí motorové vozy ř. 810 a budou se zde pohybovat výhradně motorové jednotky Regionova. V pracovní dny ve večerních hodinách a v neděli během dne pak také motorový vůz ř. 841 RegioSpider.

Kromě toho dochází k rozšíření spojení mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí v pátek a sobotu ve večerních hodinách. Vlak Os 15066 bude v tyto dny pokračovat z Vysokého Mýta města (odj. 20:56) do Litomyšle (příj. 21:26), odkud se bude vracet zpět jako Os 15063 ve 21:44 přes Vysoké Mýto město (odj. 22:18) do Chocně (příj. 22:33), kde bude zajištěn přípoj ve směru Česká Třebová.

Noční víkendový Os 15032 bude nově v Chocni (odj. 01:08) navazovat na vlak IC 575 z Prahy a do Vysokého Mýta města dojede v 01:23. Jak již bylo uvedeno u trati 010, pojede v sobotu nový Os 15065 z Vysokého Mýta (odj. 23:15) přes Choceň (příj. 23:30) do České Třebové (příj. 23:59).

O víkendu bude nově zajištěn přípoj na Ex 120 v Chocni od Os 15061 s odjezdem z Vysokého Mýta města ve 21:04

Trať 019 Česká Třebová – Lanškroun: Po výrazném rozšíření četnosti spojení mezi Českou Třebovou a Lanškrounem od tohoto jízdního řádu v tom dalším nedojde k výraznějším změnám. Zpravidla se jedná o minutové posuny s cílem zajistit přestupní návaznosti v České Třebové. Asi největší novinkou tak bude zavedení nedělního páru vlaků mezi Rudolticemi v Čechách a Lanškrounem, který využijí především studenti. Nový Os 12747 pojede z Rudoltic v Čechách v 19:41 jako přípoj od Os 3788 ze Zábřehu na Moravě. V opačném směru z Lanškrouna pak vyjede ve 20:12, přičemž v Rudolticích v Čechách bude zajištěn přestup na Os 3789 směr Zábřeh na Moravě. K dalšímu vylepšení bezesporu patří vedení vlaků 12722 s odjezdem z Lanškrouna v 11:30 a 12740 s odjezdem v 17:30 v pátek až do České Třebové, přičemž z Rudoltic v Čechách bude spojen s Os 3780, resp. 3786 ze Zábřehu na Moravě. V opačném směru pak pojede přímý vůz z České Třebové ve 12:08 na Os 3779 a v 18:08 na Os 3787 do Rudoltic v Čechách, odkud bude pokračovat do Lanškrouna (příj. 12:28) jako Os 12725, resp. jako Os 12743 (příj. 18:28)..

Trať 020 Velký Osek – Hradec Králové – Choceň: Nabídka vlaků ani jejich časové polohy se na této trati na území Pardubického kraje nemění.

Trať 021 Týniště nad Orlicí – Letohrad: Zde platí totéž, co pro trať 020, tedy, že nabídka vlaků ani jejich časové polohy se na území Pardubického kraje nemění.

Tratě 024 Ústí nad Orlicí – Letohrad – Králíky – Mlýnický Dvůr a 025 Dolní Lipka – Hanušovice:

Po zavedení nového dopravního konceptu na této trati od stávajícího jízdního řádu dojde v tom příštím k jeho „doladění“ a stabilizaci. V Ústí nad Orlicí tak zůstávají zachovány krátké přestupní časy mezi vlaky z Letohradu do Prahy a zpět (4 – 5 minut). Kromě toho se na trati o víkendu zcela nově objeví moderní elektrická jednotka RegioPanter. Spojení do Polska zůstává bohužel nadále zachováno s nutností přestupu ve stanicích Lichkov nebo Międzylesie.

K jednotlivým změnám podrobněji:

Na víkendovém spěšném vlaku 1653 z Pardubic hl. n. (odj. 7:48) přijede do Lichkova (příj. 9:04) elektrická jednotka RegioPanter, která následně zajistí 2 páry vlaků mezi Lichkovem a Ústím nad Orlicí a poté se vrátí na Sp 1652 z Lichkova v 16:52 přes Ústí nad Orlicí (příj. 17:29) do Pardubic hl.n. (příj. 18:07).
Spojení do Polska je zajištěno 4 páry spojů denně, přičemž 2 páry vlaků jsou vedeny z české strany až do Międzylesie a 2 páry pak polskými soupravami z Wroclawi až do Lichkova.
V návaznosti na posuny dálkových vlaků na trati 010 ve večerních hodinách dojde k úpravě vedení přípojných vlaků. V sobotu tak např. bude možné dostat se do Králík ještě vlakem Os 7187, který v Ústí nad Orlicí (odj. 23:01) navazuje na R 899 z Prahy.
Vlak Os 20554 pojede nově denně z Červené Vody (odj. 15:05) do Lichkova (příj. 15:28), kde bude rovněž denně (nyní jen o víkendu) zajištěn přípoj na Os 7176 (odj. 15:39) do Ústí nad Orlicí (příj. 16:20). Díky tomu bude rovněž denně (nyní jen o víkendu) zajištěno spojení z Polska od Os 6284, který bude do Lichkova přijíždět v 15:35.
Zrušeno bude spojení mezi Králíky a Jablonným nad Orlicí v pracovní dny po 18. hodině.
Vlak Os 5036 pojede nově v úseku Lichkov (odj. 19:31) – Ústí nad Orlicí (příj. 20:19) i v sobotu, čímž se zajistí rychlé přestupní spojení z Polska (od Os 6286 příj. do Lichkova 19:29) i v sobotu.

Trať 031 Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř:

Nabídka vlaků na této trati se mírně rozšíří v neděli:

Z Hradce Králové (odj. 9:37) nově pojede Sp 1843 do Pardubic hl.n. (příj. 9:53)
Bude zaveden nový Sp 1853 z Jaroměře (odj. 16:03) přes Hradec Králové hl.n. (odj. 16:25) do Pardubic hl.n. (příj. 16:40).
Z Pardubic (odj. 22.25) do Hradce Králové (příj. 22.43) pojede nový vlak Sp 1798.
Ve 23:16 z Pardubic do Hradce Králové pojede Os 6258, který bude mít v Pardubicích přípoj od nově vedeného EC 270 z Budapešti.

Další novinkou je posun Os 6254, který pojede nově z Pardubic hl.n. ve 21:44, čímž zde bude zajištěn přípoj od Ex 120 ze Žiliny.

U ostatních vlaků dochází zpravidla jen k minutovým úpravám zejména s ohledem na možnosti trasování vlaků na mostě přes Labe v úseku Pardubice hl.n. – Pardubice-Rosice n. L.

Trať 236 Čáslav – Třemošnice: Na trati se zvyšuje a zpravidelňuje nabídka vlaků. V základu budou vlaky jezdit každé dvě hodiny, přičemž v Čáslavi je zajištěna návaznost na rychlíky Praha – Havlíčkův Brod – Brno. Ve špičkách pracovních dní pak vlaky pojedou každou hodinu.

Trať 238 Pardubice – Havlíčkův Brod:

Největší změny v rámci kraje budou na trati Pardubice – Havlíčkův Brod. Po celý den i týden bude zajištěné spojení po celé trati s přestupem v Hlinsku v Čechách, přičemž na úseku Pardubice – Hlinsko v Čechách půjde zpravidla o spěšné vlaky vedené moderními jednotkami RegioShark (jedna z nich bude dočasně nahrazena Regionovou, protože se nyní nachází na opravě u výrobce v Polsku po střetu s traktorem na železničním přejezdu, k němuž došlo na jaře letošního roku) a na úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod pak o osobní vlaky, na nichž budou nasazeny Regionovy.

Časové polohy spěšných vlaků jsou nastaveny tak, že mají v Pardubicích hl.n. krátké přestupní časy na vlaky railjet z / do Prahy a na expresy ze střední Moravy a na střední Moravu. Díky tomu tak bude možné např. z Chrudimi do Prahy cestovat již zhruba za 1 hod. a 20 minut a to po celý den i týden, každé dvě hodiny.

Tento základní dvouhodinový koncept bude doplněn řadou dalších osobních vlaků vedených mezi Pardubicemi a Chrudimí, Slatiňanami, Žďárcem u Skutče či Hlinskem v Čechách. V pracovní dny pak několik vlaků pojede v celé trase Pardubice – Havlíčkův Brod. Na úseku Hlinsko v Čechách – Havlíčkův Brod pak budou vlaky jezdit každou hodinu ve špičkách pracovních dní.

V souvislosti s rozšiřováním nabídky spojení na této trati dochází k pokrytí okrajových částí dne či týdne, např. je zajištěno brzké ranní spojení z Pardubicka a Chrudimska do Havlíčkova Brodu na 8. hodinu. Všechny vlaky mají obvykle do 10 – 15 minut návaznosti v Pardubicích-Rosicích nad Labem na vlaky do / z Hradce Králové.

Detailní jízdní řád je zde.

Trať 260 Česká Třebová – Letovice (-Brno): V úseku mezi Českou Třebovou a Letovicemi se žádné velké změny nechystají. Nově se zavádí vlaky mezi Českou Třebovou a Svitavami, které dosud jezdí bez cestujících. Nově tak bude možné o víkendu cestovat vlakem Os 15351 ze Svitav (odj. 7:35) do České Třebové (příj. 7:52), kde bude zajištěn přípoj na dálkové vlaky směr Praha i střední a severní Morava. Shodně o víkendu pojede nový Os 15369 z České Třebové (odj. 16:10), který zde bude rovněž mít návaznosti na dálkové vlaky z uváděných směrů, do Svitav.

Trať 261 Svitavy – Žďárec u Skutče:

Vzhledem ke změnám na trati 238 bylo nutné upravit také jízdní řád vlaků zejména v úseku Žďárec u Skutče – Borová u Poličky, aby byly zajištěné návaznosti ve Žďárci u Skutče. Odpoledne tak např. dochází k posunu vlaků zpravidla o 1 hodinu později. Dojde k těmto změnám:

Nově pojede v sobotu Os 15352 z Poličky (odj. 6:55) do Žďárce u Skutče (příj. 8:08) o 2 hodiny později, než nyní. Ze Žďárce u Skutče přitom bude pokračovat spojený s Os 5300 do Pardubic hl.n. (příj. 9:03).
Víkendové spojení do Čachnova (příj. 8:58) bude nově zajištěno přímým vlakem 15382 ze Svitav s odjezdem v 8:03.
Vlak Os 15334 bude v pracovní dny pokračovat z Borové u Poličky (odj. 15:49) do Pusté Kamenice (příj. 16:00).
Vlak Os 15336 bude z Borové u Poličky (odj. 17:04) prodloužen až do Žďárce u Skutče (příj. 17:46), kde bude zajištěn přípoj směr Havlíčkův Brod i Pardubice hl.n.
Vlak Os 15338 pojede až do Pusté Kamenice (příj. 18:00), naopak sem nepojede Os 15340 o hodinu později, který bude ukončen v Borové u Poličky
S ohledem na vedení přípojných dálkových vlaků dojde ke sjednocení omezení jízdy u večerního vlaku 15346, který pojede nově denně ze Svitav (odj. 22:32) do Borové u Poličky (příj. 23:16).
Vlak Os 15351 nově pojede pouze z Pusté Kamenice (odj. 6:03). Spojení ze Źďárce u Skutče bude nově o hodinu později Os 5331 (odj. 6:33) s příjezdem do Borové u Poličky (7:12), odkud bude ihned návaznost na Os 15327 směrem do Poličky (příj. 7:29) a Svitav (příj. 7:57).
Os 15329 bude o víkendu veden až z Čachnova (odj. 9:02) do Svitav (příj. 9:59)
V sobotu bude zajištěno přímé spojení z Pardubic hl.n. (odj. 7:56) do Poličky (příj. 9:47) díky vedení jednotky Regionova nejprve na Sp 1453 do Žďárce u Skutče (příj. 8:40) a odsud (odj. 8:43) na Os 15353 do Poličky
Odpolední vlaky ze Žďárce u Skutče směrem do Borové u Poličky pojedou zhruba o hodinu později. Nově tedy ve 14:36 (pouze v pracovní dny, přípoj zajištěn od Pardubic i Havlíčkova Brodu), 16:26 (opět v pracovní dny a s přípoji z obou směrů) a v 18:38 (denně s přípojem z Pardubic).

Trať 270 Česká Třebová – Zábřeh na Moravě (– Bohumín): Jízdní řád osobních vlaků na úseku Česká Třebová – Zábřeh na Moravě se nemění.

Cestující si i letos můžou koupit regionální jízdní řád Českých drah pro Pardubický kraj. Za 18 Kč bude v prodeji ve všech osobních pokladnách ČD na území kraje od začátku prosince.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist