https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-pro-rok-2017-v-praze-a-stredoceskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2017 v Praze a Středočeském kraji

2. prosince 2016 | České dráhy
V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2017. V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 5,5 %, ve Středočeském kraji pak o 4,9 %. K nejvýznamnějším změnám bude patřit rozšíření provozu vlaků do Benešova, Berouna, Kolína a Kralup nad Vltavou. Počet cestujících ve vlacích v hlavním městě a okolí neustále roste, proto vyjedou na příměstské linky také nově rekonstruované patrové vozy, které pomohou zvládnout nápor cestujících v ranní špičce.

„Počet cestujících v pražských příměstských vlacích neustále roste. V roce 2015 jsme přepravili 117 tisíc cestujících v pracovní den, letos to bylo už 121 tisíc cestujících. Meziroční nárůst o 3,5 % nás vede k tomu, že je třeba přidat nové spoje a také rychle zajistit další soupravy,“ říká náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek. „I to je důvod, proč jsme se pustili s Českými drahami do rychlé rekonstrukce patrových vozů, které pomohou v ranní špičce na trati z Prahy do Berouna.“

V době platnosti jízdního řádu 2016/17 ujedou regionální vlaky na území hlavního města Prahy o 5,5 % vlakokilometrů více než v předchozím jízdním řádu – celkem 4 977 997 vlakokilometrů (tj. 13 676 denně). Ve Středočeském kraji vzroste rozsah objednané dopravy o 4,9 % – celkově 15 280 181 vlakokilometrů (tj. 41 979 denně). V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2 185 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků.

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Praze a ve Středočeském kraji
* Více vlaků ve špičkách pracovních dní mezi Prahou a Benešovem, Berounem, Kolínem
* Více vlaků mezi Nučicemi a Berounem
* Více vlaků mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou

„Při tvorbě jízdního řádu úzce spolupracujeme s kolegy ze Středočeského kraje,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Chci upozornit hlavně na výrazné posílení linky z Prahy do Kralup nad Vltavou. Jde o linku S4 a vlaky tu budou jezdit nově každých 30 minut i mimo špičky. Vybrané vlaky budou prodlouženy z Kralup až do Nelahozevsi, aby měla Nelahozeves každou hodinu spojení s Prahou.“

Celá řada novinek čeká i na cestující Středočeského kraje. „Nově prodloužíme řadu špičkových vlaků z Řevnic až do Berouna, ze Strančic do Benešova a z Českého Brodu do Kolína. Osobní vlaky, které jezdily z Prahy do Nučic na nádraží, pojedou nově až na nučickou zastávku, která je blíž rodinné zástavbě. Každou hodinu pojedou nově ve špičce vlaky i mezi Nučicemi a Berounem, mimo špičky a o víkendech bude interval dvouhodinový. Dosud tu jezdilo vlaků mnohem méně,“ doplnil středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.

Nové nasazení patrových vozů v příměstské dopravě

„Rekonstruovali jsme patrové vozy, budou jezdit o víkendech na Posázavském pacifiku a v pracovní dny ráno se s nimi cestující potkají na lince z Prahy do Berouna,“ říká Alois Kašpar, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah. „Kompletní obnovou prošel interiér vozů, jsou tu nové vakuové toalety, zásuvky i USB dobíječe pro menší elektroniku a jsou to vůbec první železniční vozidla v rámci Pražské integrované dopravy, kde se cestující mohou zdarma připojit cestou k Wi-Fi. Zároveň s tím definitivně skončí provoz starých pantografů na lince z Prahy do Kralup nad Vltavou.“

Od začátku platnosti nového jízdního řádu se ojbeví první souprava sestavená z rekonstruovaných patrových vozů na ranních spojích mezi Prahou a Berounem a nejpozději do konce ledna vyjede na tuto trasu i druhá souprava. Obě doplní ještě řídící vůz s klimatizací a oddílem první třídy. O víkendech budou vozy nasazeny na nejvytíženější spoje linek S8 z Prahy přes Vrané nad Vltavou do Čerčan. Na páteřní lince S 7 budou vytvářet s řídicím vozem až šestivozové vysoce kapacitní vratné soupravy s nabídkou téměř 700 míst k sezení. To je přibližně o 80 míst k sezení více než dvě spojené jednotky CityElefant.

Modernizované patrové vozy mají rekonstruované a textilem čalouněné sedačky, obnovené obložení stěn, rekonstruované WC a dosazené nové předsuvné dveře snadno ovládané tlačítky a centrálně zavírané a za jízdy blokované. Úplnou novinkou v pražské příměstské dopravě jsou elektrické zásuvky 230 V a konektory USB pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilních telefonů nebo notebooků. Jejich uživatelé budou moci navíc využívat Wi-Fi připojení k internetu. V rámci Pražské integrované dopravy půjde o první vlakové soupravy vybavené službou Wi-Fi s bezplatným připojením k internetu.

S postupným nasazením modernizovaných patrových vozů bude zároveň docházet k dalšímu omezení provozu starších pantografických jednotek řady 451 známých pod přezdívkou „žabotlama“. Tyto jednotky budou na většině posilových vlaků linky S4 Praha – Kralupy nad Vltavou nahrazeny jednotkami CityElefant. Starší jednotky tak zůstanou v pravidelném provoze už jen na 14 kilometrů dlouhé lince S41 Roztoky u Prahy – Praha-Libeň v pracovní dny a jako záloha pro výpomoc při mimořádných situacích.

Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích v Praze a Středočeském kraji. Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.

* Trať 011 Praha – Kolín: České dráhy nabídnou další nové spoje a bude prodloužena jízda stávajících vlaků. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí v Úvalech, nově pojedou už / až z / do Českého Brodu. Na začátku a konci špiček budou zavedeny 3 nové páry vlaků Praha – Český Brod. Kolem osmé hodiny večerní bude prodloužen v pracovní dny dnešní pár vlaků Praha – Český Brod a zpět nově až do / z Kolína. Nový vlak pojede ve 23:38 denně z Prahy do Úval.
* Trať 012 Pečky – Kouřim: V pracovní dny pojede nový pár spojů z Peček do Plaňan a zpět, z Peček bude vlak odjíždět ve 21:03, zpět z Plaňan ve 21:23. Poslední pár spojů s odjezdem z Peček ve 22:04 a 22:42 z Kouřimi pojede nově navíc i v sobotu, tj. bude jezdit denně.
* Trať 014 Kolín – Ledečko: Dopoledne pojede jeden nový pár spojů v celé trase. Vlaky z Kolína v 8:48 a 10:48 tak nově pojedou denně (vlak v 8:48 dosud jezdil jen o víkendech, vlak v 10:48 jen v pracovní dny), V opačném směru pojede denně nový vlak z Ledečka (odj. v 10:08) do Kolína (příj. v 11:17). Dále bude v pracovní dny zaveden nový odpolední pár spojů z Kolína do Uhlířských Janovic a zpět (odjezd z Kolína v 17:48, zpět z Uhlířských Janovic v 17:35).
* Trať 064 + 076 Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav – Stará Paka: Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků. Ze Mšena odjede nový vlak (Os 18539) ve 20:10 do Mělníka jako přípoj k vlakům tratě 072, zpět do Mšena pojede z Mělníka nový vlak (Os 18538) ve 22:26 jako přípoj od rychlíku R 780 z Kolína, Poděbrad, Nymburka a Všetat. Večerní vlak po 19. hodině z Mělníka do Mšena pojede v pracovní dny z Mělníka již v 19:24 jako rychlý přípoj od nově zavedeného spěšného vlaku z Prahy, o víkendech pojede ve stávající poloze (z Mělníka v 19:52). V úseku Mladějov v Čechách – Mladá Boleslav hl.n. pojede dosavadní vlak Os 9557 o víkendu v nové časové poloze cca o deset minut dříve tak, aby ve stanici Mladá Boleslav hl.n. vznikly ve 13:20 přípoje na rychlíky do Neratovic a Prahy (R 1145 ve 13:24) a do Nymburka, Poděbrad a Kolína (R 1105 ve 13:22).
* Trať 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: O víkendech pojedou vlaky linky S3 mezi Prahou a Všetaty nově každou hodinu. Vlaky jedoucí z Prahy hl.n. v sudou hodinu a 48. minutu (např. 8:48, 10:48 apod.) pojedou přímo až do Mělníka, u vlaků jedoucích z Prahy v lichou hodinu a 48. minutu (např. 7:48, 9:48 apod.) bude spojení do Mělníka zajištěno s přestupem ve stanici Všetaty na vlak linky S32. Půlnoční vlak z Prahy hl.n. do Všetat v 00:16 (Os 9520) bude nově prodloužen až do Mělníka. V pracovní dny ráno pojede ze Všetat do Prahy nový osobní vlak (Os 9541) s odjezdem ze Všetat v 6:58, do Prahy hl.n. přijede tento vlak krátce před osmou hodinou. Vlak doplní nabídku spojení v mezeře mezi nyní nejvytíženějšími vlaky Sp 1943 a Os 9505. V pracovní dny odpoledne pojede nový spěšný vlak Sp 1942 z Prahy hl.n. (odj. v 18:25) do Mělníka (příj. v 19:22). Cestující jedoucí do Neratovic a Všetat tak budou mít mezi 15:25 a 19:25 rychlé spojení z Prahy každou hodinu.
* Trať 090 Praha – Děčín: Vlaky linky S4 nově pojedou v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou celotýdně po celý den ve třicetiminutovém taktu (mezi čtvrtou hodinou ranní a půlnocí). Nabídka spojení na lince S4 se tak dostává na úroveň srovnatelnou s ostatními páteřními příměstskými linkami. V pracovní dny budou časové polohy vlaků linky S4 mezi Kralupy nad Vltavou a Hněvicemi ve směru ráno do Kralup a odpoledne z Kralup upraveny tak, aby byl v Kralupech zkrácen pobyt vlaků. V dopoledních hodinách pracovních dní a o víkendu budou některé vlaky linky S4 prodlouženy z / do Nelahozevsi tak, aby mezi Prahou a Nelahozevsí jel vlak linky S4 každou hodinu.
* Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno: V pracovní dny večer pojede nový pár vlaků v úseku Kralupy nad Vltavou – Kladno a opačně. Dojde tak k rozšíření období provozu vlaků v hodinovém taktu až do cca 21 hodin.
* Trať 094 Vraňany – Lužec nad Vltavou: V odpolední špičce pracovních dní bude doplněn nový pár osobních vlaků. Z Vraňan odjede nový vlak v 17:38 (Os 12360) jako přípoj od osobního vlaku přijíždějícího v 17:34 z Prahy, zpět do Vraňan odjede nový vlak z Lužce v 18:04 (Os 12361).
* Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny: V úseku Kralupy nad Vltavou – Slaný bude zavedena taktová doprava. Z Kralup budou vlaky odjíždět ve 49. minutu jako rychlý přípoj od osobních vlaků od Prahy a od osobního vlaku a rychlíku z Ústí nad Labem, v opačném směru budou vlaky do Kralup přijíždět v 7. minutu po celé hodině (rychlý přípoj na osobní vlak do Prahy a na osobní vlak a rychlík do Ústí nad Labem). Vlaky tak výrazně zkrátí pobyty ve Slaném v obou směrech. V ranní špičce pracovních dní pojedou vlaky cca po 30 minutách prakticky ve stávajících časových polohách. V ranní špičce pracovních dní pojede nový osobní vlak s odjezdem ze Slaného v 7:59, do Kralup přijede v 8:30 (rychlý přípoj na rychlík do Prahy).
* Trať 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary: Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků. Z Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 20334) ve 23:20 jako nový přípoj od osobního vlaku přijíždějícího ve 23:15 z Prahy, zpět z Velvar do Kralup odjede nový vlak (Os 20335) ve 23:45. Vlaky jedoucí ve 22:20 z Kralup (Os 20332) a ve 22:45 z Velvar (Os 20333) pojedou nově i o víkendech.
* Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník: Na této trati dojde k doplnění nabídky spojů v období kolem poledne, čímž budou rychlé spoje doplněny do pravidelného 60minutového taktu během celého dne. Nový pár spěšných vlaků pojede denně z Prahy Masarykova nádraží do Kladna-Ostrovce a zpět. Z Prahy bude odjíždět v 11:02 (Sp 1906) a zpět z Kladna v 12:15 (Sp 1907).
* Trať 121 Hostivice – Podlešín: Ke stávajícím vlakům zajišťujícím celodenní dopravní obslužnost v úseku Hostivice – Středokluky přibydou dva nové páry vlaků jezdící denně. Vlaky navíc pojedou již z, resp. až do Prahy, a to přes Prahu-Dejvice na Masarykovo nádraží. Jeden pár vlaků pojede ráno (odjezd ze Středokluk do Prahy v 4:23, zpět se bude vracet z Prahy v 5:53 a do Středokluk přijede v 6:57). Druhý pár vlaků pojede odpoledne, z Prahy bude odjíždět v 16:37 a do Středokluk přijede v 17:29. Zpět do Prahy se bude vracet v 17:46. Vlaky budou sloužit zejména pro návoz a odvoz zaměstnanců firem v oblasti Dobrovíze. Cestujícím a zejména zaměstnancům Amazonu začala nově sloužit vlaková zastávka Dobrovíz-Amazon.
* Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy: Největší změnou na této trati bude změna výchozí / cílové stanice v Praze, nově všechny vlaky pojedou z / do stanice Praha hl.n. Důvodem této změny je plánovaná developerská výstavba v oblasti Na Knížecí, v jejímž důsledku bude zrušena vlaková zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí.V pracovní dny bude prodloužen jeden pár vlaků o úsek Hostivice – Rudná u Prahy a opačně. Nově tak bude odjíždět z Hostivice do Rudné vlak i v 8:15 a zpět z Rudné do Hostivice a dále do Prahy se bude vracet v 8:35. Dále bude v pracovní dny přidán jeden spoj z Hostivice do Prahy-Zličína s odjezdem v 8:30 jako přípoj od rychlíku z Rakovníka a Kladna. Po trati Pražského Semmeringu místo po trati přes Dejvice nově pojedou také všechny 4 spoje Cyklohráčku.
* Trať 126 Rakovník – Domoušice (– Louny): Polední vlak z Rakovníka do Loun a Mostu pojede nově v úseku Rakovník – Domoušice o cca 20 minut později, odjezd z Rakovníka bude v 12:04. Odstraní se tak dlouhý pobyt ve stanici Domoušice (Os 6710).
* Trať 170 Beroun – Cerhovice (– Plzeň): Díky postupu stavebních prací se vlaky posouvají o cca 15 – 20 minut. Odpolední pár vlaků Plzeň – Zdice a zpět pojede nově až do Berouna (příjezd 16:50, odjezd 17:10).
* Trať 171 Praha – Beroun: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Některé dnešní vlaky, které začínají v Řevnicích, nově pojedou už z Berouna a podobně vlaky v opačném směru, které končí v Řevnicích, pojedou až do Berouna. V pracovní dny půjde o spoj z Prahy v 19:47 a z Berouna v 20:15, o víkendu o vlaky z Prahy v 10:47 a 11:47 a z Berouna v 11:15 a 12:15, a v sobotu také o spoje z Prahy v 7:47 a z Berouna v 8:15. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí v Praze-Radotíně, nově pojedou z / do Řevnic (v pracovní dny z Prahy spoje ve 13:57 a 14:27 a denně ve 22:47, z Řevnic v pracovní dny v 8:45, 14:21, 14:51 a denně ve 23:31). V pracovní dny dále pojede dnešní vlak z Prahy-Radotína do Prahy nově již z Dobřichovic – odjezd v 6:45. Dále budou zavedeny 3 nové páry vlaků mezi Prahou hl.n. a Prahou-Radotínem. Poslední 3 vlaky z Prahy pojedou díky jiné poloze rychlíku o 10 minut později.
* Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: Na této trati dojde k výraznému rozšíření nabídky spojů, zejména v úseku Nučice – Beroun. Nově bude v tomto úseku zaveden pravidelný celodenní takt vlaků, a to v intervalu 60 minut v období špiček pracovních dní a 120 minut mimo špičky a o víkendech. Díky tomu pojede v úseku Nučice – Beroun v pracovní dny o 8 párů vlaků více, o víkendech o 3 páry více. Dále budou všechny vlaky jezdící pouze v úseku Praha-Smíchov – Nučice prodlouženy až do Nučic zastávky, čímž dojde k výraznému rozšíření obslužnosti místní části Krahulov. V úseku Praha-Smíchov – Nučice a opačně pojede navíc jeden pár večerních vlaků, a to z Nučic zastávky do Prahy v 22:25, v opačném směru z Prahy budou místo stávajícího jednoho vlaku v 22:31 odjíždět dva vlaky ve 22:01 a 23:01
* Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): Na této trati pojede jeden nový pár vlaků v pozdních večerních hodinách v úseku (Beroun - ) Zdice – Březnice a opačně, a to v pracovních dnech a o sobotách. Z Březnice pojede v 21:12 do Berouna, zpět z Berouna pojede v 23:10 a do Březnice přijede v 0:15.
* Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: U některých vlaků v úseku Dobříš – Čisovice dojde k časovým posunům o cca 20 minut (odstranění dlouhého pobytu v Čisovicích). Dnešní pár vlaků Praha – Mokrovraty a zpět pojede nově až do Dobříše (z Prahy v 16:25, z Dobříše v 17:57). O letních víkendech v období od června do srpna bude zaveden nový pár vlaků s odjezdem z Čerčan do Týnce nad Sázavou v 9:15 a zpět z Týnce do Čerčan v 10:09. Odstraní se tak tříhodinové mezera mezi spoji.
* Trať 212 Čerčany – Světlá nad Sázavou: Dojde k zavedení nových vlaků a rozšíření četnosti stávajících. Nové spoje pojedou mezi Čerčany a Sázavou – z Čerčan v pracovní dny v 6:33, v sobotu ve 21:03 a o víkendech ve 23:03 (ten pojede až do Ledečka), ze Sázavy v neděli ve 4:24 (pojede už z Ledečka), v pracovní dny v 8:22 a v sobotu ve 22:16. Dnešní sobotní letní vlak v 10:14 z Čerčan do Zruče nad Sázavou pojede v sobotu po celý rok. V letní sobotu pojede vlak v 8:09 z Čerčan do Světlé nově přímo z Prahy hl.n. (7:18).
* Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: V souvislosti se zavedením expresů Praha – České Budějovice – Linec dochází k výrazným časovým posunům osobních vlaků.
* Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí ve Strančicích, nově pojedou již / až z / do Benešova (v pracovní dny spoj z Prahy v 19:36 a z Benešova v 19:22, o letním víkendu z Prahy v 11:36 a 12:36 a z Benešova v 12:22 a 13:22). Dnešní vlaky, které začínají / končí v Říčanech, nově pojedou již / až z / do Strančic (v pracovní dny z Prahy spoje v 8:18 a denně v 22:36, ze Strančic v pracovní dny v 9:09). Dále pojedou nové vlaky z Prahy hl.n. do Říčan (z Prahy hl.n. v pracovní dny v 13:18 a denně v 23:36, z Říčan v pracovní dny v 14:16).
* Trať 222 Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov: Poslední večerní spoj z Benešova bude rozdělen na 2 varianty – od pondělí do čtvrtka pojede ve 22:14, v pátky a víkendy pojede o 30 minut později od nového rychlíku z Prahy, který pojede po 22. hodině (pro lepší návrat z kulturních akcí). Díky jiným časovým polohám rychlíků v Benešově dojde ve směru do Benešova k posunům vlaků o cca 5 – 60 minut.
* Trať 231 Praha – Lysá nad Labem – Kolín + 232 Lysá nad Labem – Milovice: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Nové vlaky pojedou v neděli v 6:21 z Prahy do Lysé nad Labem a Milovic, v pracovní dny ve 13:44 a 18:44 z Prahy do Lysé a denně ve 22:51 z Prahy do Milovic. V opačném směru půjde o vlaky v pracovní dny v 5:09 z Lysé do Prahy, v neděli v 5:25, dále ve 14:40 v pracovní dny a ve 22:55 o víkendech.
* Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: Stávající osobní vlak z Kolína ve 13:55 do Zruče nad Sázavou, který dosud jezdil v pracovní dny a neděli, nově pojede i v sobotu, tzn. denně. Stejné opatření bude i u vlaku v opačném směru ze Zruče v 15:21. Stávající osobní vlak z Kutné Hory města v 17:32 do Kolína, který dosud jezdil o letních sobotách, bude nově jezdit v sobotu celoročně.
* Airport Express: Spoje AE pojedou od prosince do dubna a od října do prosince v intervalu 30 minut, v květnu a září po 15 minutách a v červnu až srpnu každých 10 minut.


Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji

V jízdním řádu 2016/2017 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
* Trať 010 Kolín – Pardubice: 37 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
* Trať 011 Praha – Český Brod – Kolín: 100 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
* Trať 014 Kolín – Ledečko: 100 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – 1× souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
* Trať 060 Poříčany – Nymburk: 63 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
* Trať 061 Nymburk – Jičín: cca 91 % osobních a spěšných vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách – 3 jednotky Regionova
* Trať 070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků v úseku Praha – Mladá Boleslav – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057; v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z / do Lysé n. L. – souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
* Trať 080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova nebo modernizovaná souprava 854 + 954 na středočeském úseku tratě
* Trať 090 Praha – Kralupy n. Vlt. – Vraňany: Všechny osobní vlaky linky S4 kromě tří párů – 7 jednotek CityElefant
* Trať 120 / 093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy n.Vlt.: cca 90 % osobních a spěšných vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12× Regionova; 100 % rychlíků – 2 soupravy 750.7 + 2–3× 054+954
* Trať 171 Praha – Beroun: 90 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant; 9% osobních vlaků – 2 soupravy rekonstruovaných paterových vozů s řídicím vozem „sysel“
* Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků – 4 jednotky Regionova
* Trať 174 Beroun – Rakovník: cca 95 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků – pro území Středočeského kraje 2 jednotky Regionova
* Trať 210 Praha – Vrané n.Vlt – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků – 7 jednotek Regionova
* Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: 75 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 221 Praha – Benešov: 100 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant
* Trať 231 / 232 Praha – Lysá n.L. – Nymburk – Milovice: 100 % osobních vlaků – 13 jednotek CityElefant
* Trať 232 Lysá nad Labem – Milovice: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
* Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: 99 % vlaků – 3 jednotky Regionova.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist