Tiskové zprávy
České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2017 v Praze a Středočeském kraji
2. prosince 2016 | České dráhy
V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2017. V Praze vzroste rozsah objednávané vlakové dopravy o 5,5 %, ve Středočeském kraji pak o 4,9 %. K nejvýznamnějším změnám bude patřit rozšíření provozu vlaků do Benešova, Berouna, Kolína a Kralup nad Vltavou. Počet cestujících ve vlacích v hlavním městě a okolí neustále roste, proto vyjedou na příměstské linky také nově rekonstruované patrové vozy, které pomohou zvládnout nápor cestujících v ranní špičce.
„Počet cestujících v pražských příměstských vlacích neustále roste. V roce 2015 jsme přepravili 117 tisíc cestujících v pracovní den, letos to bylo už 121 tisíc cestujících. Meziroční nárůst o 3,5 % nás vede k tomu, že je třeba přidat nové spoje a také rychle zajistit další soupravy,“ říká náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek. „I to je důvod, proč jsme se pustili s Českými drahami do rychlé rekonstrukce patrových vozů, které pomohou v ranní špičce na trati z Prahy do Berouna.“
V době platnosti jízdního řádu 2016/17 ujedou regionální vlaky na území hlavního města Prahy o 5,5 % vlakokilometrů více než v předchozím jízdním řádu – celkem 4 977 997 vlakokilometrů (tj. 13 676 denně). Ve Středočeském kraji vzroste rozsah objednané dopravy o 4,9 % – celkově 15 280 181 vlakokilometrů (tj. 41 979 denně). V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2 185 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků.
Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Praze a ve Středočeském kraji
* Více vlaků ve špičkách pracovních dní mezi Prahou a Benešovem, Berounem, Kolínem
* Více vlaků mezi Nučicemi a Berounem
* Více vlaků mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou
„Při tvorbě jízdního řádu úzce spolupracujeme s kolegy ze Středočeského kraje,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Chci upozornit hlavně na výrazné posílení linky z Prahy do Kralup nad Vltavou. Jde o linku S4 a vlaky tu budou jezdit nově každých 30 minut i mimo špičky. Vybrané vlaky budou prodlouženy z Kralup až do Nelahozevsi, aby měla Nelahozeves každou hodinu spojení s Prahou.“
Celá řada novinek čeká i na cestující Středočeského kraje. „Nově prodloužíme řadu špičkových vlaků z Řevnic až do Berouna, ze Strančic do Benešova a z Českého Brodu do Kolína. Osobní vlaky, které jezdily z Prahy do Nučic na nádraží, pojedou nově až na nučickou zastávku, která je blíž rodinné zástavbě. Každou hodinu pojedou nově ve špičce vlaky i mezi Nučicemi a Berounem, mimo špičky a o víkendech bude interval dvouhodinový. Dosud tu jezdilo vlaků mnohem méně,“ doplnil středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.
Nové nasazení patrových vozů v příměstské dopravě
„Rekonstruovali jsme patrové vozy, budou jezdit o víkendech na Posázavském pacifiku a v pracovní dny ráno se s nimi cestující potkají na lince z Prahy do Berouna,“ říká Alois Kašpar, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah. „Kompletní obnovou prošel interiér vozů, jsou tu nové vakuové toalety, zásuvky i USB dobíječe pro menší elektroniku a jsou to vůbec první železniční vozidla v rámci Pražské integrované dopravy, kde se cestující mohou zdarma připojit cestou k Wi-Fi. Zároveň s tím definitivně skončí provoz starých pantografů na lince z Prahy do Kralup nad Vltavou.“
Od začátku platnosti nového jízdního řádu se ojbeví první souprava sestavená z rekonstruovaných patrových vozů na ranních spojích mezi Prahou a Berounem a nejpozději do konce ledna vyjede na tuto trasu i druhá souprava. Obě doplní ještě řídící vůz s klimatizací a oddílem první třídy. O víkendech budou vozy nasazeny na nejvytíženější spoje linek S8 z Prahy přes Vrané nad Vltavou do Čerčan. Na páteřní lince S 7 budou vytvářet s řídicím vozem až šestivozové vysoce kapacitní vratné soupravy s nabídkou téměř 700 míst k sezení. To je přibližně o 80 míst k sezení více než dvě spojené jednotky CityElefant.
Modernizované patrové vozy mají rekonstruované a textilem čalouněné sedačky, obnovené obložení stěn, rekonstruované WC a dosazené nové předsuvné dveře snadno ovládané tlačítky a centrálně zavírané a za jízdy blokované. Úplnou novinkou v pražské příměstské dopravě jsou elektrické zásuvky 230 V a konektory USB pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilních telefonů nebo notebooků. Jejich uživatelé budou moci navíc využívat Wi-Fi připojení k internetu. V rámci Pražské integrované dopravy půjde o první vlakové soupravy vybavené službou Wi-Fi s bezplatným připojením k internetu.
S postupným nasazením modernizovaných patrových vozů bude zároveň docházet k dalšímu omezení provozu starších pantografických jednotek řady 451 známých pod přezdívkou „žabotlama“. Tyto jednotky budou na většině posilových vlaků linky S4 Praha – Kralupy nad Vltavou nahrazeny jednotkami CityElefant. Starší jednotky tak zůstanou v pravidelném provoze už jen na 14 kilometrů dlouhé lince S41 Roztoky u Prahy – Praha-Libeň v pracovní dny a jako záloha pro výpomoc při mimořádných situacích.
Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích v Praze a Středočeském kraji. Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.
* Trať 011 Praha – Kolín: České dráhy nabídnou další nové spoje a bude prodloužena jízda stávajících vlaků. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí v Úvalech, nově pojedou už / až z / do Českého Brodu. Na začátku a konci špiček budou zavedeny 3 nové páry vlaků Praha – Český Brod. Kolem osmé hodiny večerní bude prodloužen v pracovní dny dnešní pár vlaků Praha – Český Brod a zpět nově až do / z Kolína. Nový vlak pojede ve 23:38 denně z Prahy do Úval.
* Trať 012 Pečky – Kouřim: V pracovní dny pojede nový pár spojů z Peček do Plaňan a zpět, z Peček bude vlak odjíždět ve 21:03, zpět z Plaňan ve 21:23. Poslední pár spojů s odjezdem z Peček ve 22:04 a 22:42 z Kouřimi pojede nově navíc i v sobotu, tj. bude jezdit denně.
* Trať 014 Kolín – Ledečko: Dopoledne pojede jeden nový pár spojů v celé trase. Vlaky z Kolína v 8:48 a 10:48 tak nově pojedou denně (vlak v 8:48 dosud jezdil jen o víkendech, vlak v 10:48 jen v pracovní dny), V opačném směru pojede denně nový vlak z Ledečka (odj. v 10:08) do Kolína (příj. v 11:17). Dále bude v pracovní dny zaveden nový odpolední pár spojů z Kolína do Uhlířských Janovic a zpět (odjezd z Kolína v 17:48, zpět z Uhlířských Janovic v 17:35).
* Trať 064 + 076 Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav – Stará Paka: Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků. Ze Mšena odjede nový vlak (Os 18539) ve 20:10 do Mělníka jako přípoj k vlakům tratě 072, zpět do Mšena pojede z Mělníka nový vlak (Os 18538) ve 22:26 jako přípoj od rychlíku R 780 z Kolína, Poděbrad, Nymburka a Všetat. Večerní vlak po 19. hodině z Mělníka do Mšena pojede v pracovní dny z Mělníka již v 19:24 jako rychlý přípoj od nově zavedeného spěšného vlaku z Prahy, o víkendech pojede ve stávající poloze (z Mělníka v 19:52). V úseku Mladějov v Čechách – Mladá Boleslav hl.n. pojede dosavadní vlak Os 9557 o víkendu v nové časové poloze cca o deset minut dříve tak, aby ve stanici Mladá Boleslav hl.n. vznikly ve 13:20 přípoje na rychlíky do Neratovic a Prahy (R 1145 ve 13:24) a do Nymburka, Poděbrad a Kolína (R 1105 ve 13:22).
* Trať 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: O víkendech pojedou vlaky linky S3 mezi Prahou a Všetaty nově každou hodinu. Vlaky jedoucí z Prahy hl.n. v sudou hodinu a 48. minutu (např. 8:48, 10:48 apod.) pojedou přímo až do Mělníka, u vlaků jedoucích z Prahy v lichou hodinu a 48. minutu (např. 7:48, 9:48 apod.) bude spojení do Mělníka zajištěno s přestupem ve stanici Všetaty na vlak linky S32. Půlnoční vlak z Prahy hl.n. do Všetat v 00:16 (Os 9520) bude nově prodloužen až do Mělníka. V pracovní dny ráno pojede ze Všetat do Prahy nový osobní vlak (Os 9541) s odjezdem ze Všetat v 6:58, do Prahy hl.n. přijede tento vlak krátce před osmou hodinou. Vlak doplní nabídku spojení v mezeře mezi nyní nejvytíženějšími vlaky Sp 1943 a Os 9505. V pracovní dny odpoledne pojede nový spěšný vlak Sp 1942 z Prahy hl.n. (odj. v 18:25) do Mělníka (příj. v 19:22). Cestující jedoucí do Neratovic a Všetat tak budou mít mezi 15:25 a 19:25 rychlé spojení z Prahy každou hodinu.
* Trať 090 Praha – Děčín: Vlaky linky S4 nově pojedou v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou celotýdně po celý den ve třicetiminutovém taktu (mezi čtvrtou hodinou ranní a půlnocí). Nabídka spojení na lince S4 se tak dostává na úroveň srovnatelnou s ostatními páteřními příměstskými linkami. V pracovní dny budou časové polohy vlaků linky S4 mezi Kralupy nad Vltavou a Hněvicemi ve směru ráno do Kralup a odpoledne z Kralup upraveny tak, aby byl v Kralupech zkrácen pobyt vlaků. V dopoledních hodinách pracovních dní a o víkendu budou některé vlaky linky S4 prodlouženy z / do Nelahozevsi tak, aby mezi Prahou a Nelahozevsí jel vlak linky S4 každou hodinu.
* Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno: V pracovní dny večer pojede nový pár vlaků v úseku Kralupy nad Vltavou – Kladno a opačně. Dojde tak k rozšíření období provozu vlaků v hodinovém taktu až do cca 21 hodin.
* Trať 094 Vraňany – Lužec nad Vltavou: V odpolední špičce pracovních dní bude doplněn nový pár osobních vlaků. Z Vraňan odjede nový vlak v 17:38 (Os 12360) jako přípoj od osobního vlaku přijíždějícího v 17:34 z Prahy, zpět do Vraňan odjede nový vlak z Lužce v 18:04 (Os 12361).
* Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny: V úseku Kralupy nad Vltavou – Slaný bude zavedena taktová doprava. Z Kralup budou vlaky odjíždět ve 49. minutu jako rychlý přípoj od osobních vlaků od Prahy a od osobního vlaku a rychlíku z Ústí nad Labem, v opačném směru budou vlaky do Kralup přijíždět v 7. minutu po celé hodině (rychlý přípoj na osobní vlak do Prahy a na osobní vlak a rychlík do Ústí nad Labem). Vlaky tak výrazně zkrátí pobyty ve Slaném v obou směrech. V ranní špičce pracovních dní pojedou vlaky cca po 30 minutách prakticky ve stávajících časových polohách. V ranní špičce pracovních dní pojede nový osobní vlak s odjezdem ze Slaného v 7:59, do Kralup přijede v 8:30 (rychlý přípoj na rychlík do Prahy).
* Trať 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary: Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků. Z Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 20334) ve 23:20 jako nový přípoj od osobního vlaku přijíždějícího ve 23:15 z Prahy, zpět z Velvar do Kralup odjede nový vlak (Os 20335) ve 23:45. Vlaky jedoucí ve 22:20 z Kralup (Os 20332) a ve 22:45 z Velvar (Os 20333) pojedou nově i o víkendech.
* Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník: Na této trati dojde k doplnění nabídky spojů v období kolem poledne, čímž budou rychlé spoje doplněny do pravidelného 60minutového taktu během celého dne. Nový pár spěšných vlaků pojede denně z Prahy Masarykova nádraží do Kladna-Ostrovce a zpět. Z Prahy bude odjíždět v 11:02 (Sp 1906) a zpět z Kladna v 12:15 (Sp 1907).
* Trať 121 Hostivice – Podlešín: Ke stávajícím vlakům zajišťujícím celodenní dopravní obslužnost v úseku Hostivice – Středokluky přibydou dva nové páry vlaků jezdící denně. Vlaky navíc pojedou již z, resp. až do Prahy, a to přes Prahu-Dejvice na Masarykovo nádraží. Jeden pár vlaků pojede ráno (odjezd ze Středokluk do Prahy v 4:23, zpět se bude vracet z Prahy v 5:53 a do Středokluk přijede v 6:57). Druhý pár vlaků pojede odpoledne, z Prahy bude odjíždět v 16:37 a do Středokluk přijede v 17:29. Zpět do Prahy se bude vracet v 17:46. Vlaky budou sloužit zejména pro návoz a odvoz zaměstnanců firem v oblasti Dobrovíze. Cestujícím a zejména zaměstnancům Amazonu začala nově sloužit vlaková zastávka Dobrovíz-Amazon.
* Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy: Největší změnou na této trati bude změna výchozí / cílové stanice v Praze, nově všechny vlaky pojedou z / do stanice Praha hl.n. Důvodem této změny je plánovaná developerská výstavba v oblasti Na Knížecí, v jejímž důsledku bude zrušena vlaková zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí.V pracovní dny bude prodloužen jeden pár vlaků o úsek Hostivice – Rudná u Prahy a opačně. Nově tak bude odjíždět z Hostivice do Rudné vlak i v 8:15 a zpět z Rudné do Hostivice a dále do Prahy se bude vracet v 8:35. Dále bude v pracovní dny přidán jeden spoj z Hostivice do Prahy-Zličína s odjezdem v 8:30 jako přípoj od rychlíku z Rakovníka a Kladna. Po trati Pražského Semmeringu místo po trati přes Dejvice nově pojedou také všechny 4 spoje Cyklohráčku.
* Trať 126 Rakovník – Domoušice (– Louny): Polední vlak z Rakovníka do Loun a Mostu pojede nově v úseku Rakovník – Domoušice o cca 20 minut později, odjezd z Rakovníka bude v 12:04. Odstraní se tak dlouhý pobyt ve stanici Domoušice (Os 6710).
* Trať 170 Beroun – Cerhovice (– Plzeň): Díky postupu stavebních prací se vlaky posouvají o cca 15 – 20 minut. Odpolední pár vlaků Plzeň – Zdice a zpět pojede nově až do Berouna (příjezd 16:50, odjezd 17:10).
* Trať 171 Praha – Beroun: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Některé dnešní vlaky, které začínají v Řevnicích, nově pojedou už z Berouna a podobně vlaky v opačném směru, které končí v Řevnicích, pojedou až do Berouna. V pracovní dny půjde o spoj z Prahy v 19:47 a z Berouna v 20:15, o víkendu o vlaky z Prahy v 10:47 a 11:47 a z Berouna v 11:15 a 12:15, a v sobotu také o spoje z Prahy v 7:47 a z Berouna v 8:15. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí v Praze-Radotíně, nově pojedou z / do Řevnic (v pracovní dny z Prahy spoje ve 13:57 a 14:27 a denně ve 22:47, z Řevnic v pracovní dny v 8:45, 14:21, 14:51 a denně ve 23:31). V pracovní dny dále pojede dnešní vlak z Prahy-Radotína do Prahy nově již z Dobřichovic – odjezd v 6:45. Dále budou zavedeny 3 nové páry vlaků mezi Prahou hl.n. a Prahou-Radotínem. Poslední 3 vlaky z Prahy pojedou díky jiné poloze rychlíku o 10 minut později.
* Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: Na této trati dojde k výraznému rozšíření nabídky spojů, zejména v úseku Nučice – Beroun. Nově bude v tomto úseku zaveden pravidelný celodenní takt vlaků, a to v intervalu 60 minut v období špiček pracovních dní a 120 minut mimo špičky a o víkendech. Díky tomu pojede v úseku Nučice – Beroun v pracovní dny o 8 párů vlaků více, o víkendech o 3 páry více. Dále budou všechny vlaky jezdící pouze v úseku Praha-Smíchov – Nučice prodlouženy až do Nučic zastávky, čímž dojde k výraznému rozšíření obslužnosti místní části Krahulov. V úseku Praha-Smíchov – Nučice a opačně pojede navíc jeden pár večerních vlaků, a to z Nučic zastávky do Prahy v 22:25, v opačném směru z Prahy budou místo stávajícího jednoho vlaku v 22:31 odjíždět dva vlaky ve 22:01 a 23:01
* Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): Na této trati pojede jeden nový pár vlaků v pozdních večerních hodinách v úseku (Beroun - ) Zdice – Březnice a opačně, a to v pracovních dnech a o sobotách. Z Březnice pojede v 21:12 do Berouna, zpět z Berouna pojede v 23:10 a do Březnice přijede v 0:15.
* Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: U některých vlaků v úseku Dobříš – Čisovice dojde k časovým posunům o cca 20 minut (odstranění dlouhého pobytu v Čisovicích). Dnešní pár vlaků Praha – Mokrovraty a zpět pojede nově až do Dobříše (z Prahy v 16:25, z Dobříše v 17:57). O letních víkendech v období od června do srpna bude zaveden nový pár vlaků s odjezdem z Čerčan do Týnce nad Sázavou v 9:15 a zpět z Týnce do Čerčan v 10:09. Odstraní se tak tříhodinové mezera mezi spoji.
* Trať 212 Čerčany – Světlá nad Sázavou: Dojde k zavedení nových vlaků a rozšíření četnosti stávajících. Nové spoje pojedou mezi Čerčany a Sázavou – z Čerčan v pracovní dny v 6:33, v sobotu ve 21:03 a o víkendech ve 23:03 (ten pojede až do Ledečka), ze Sázavy v neděli ve 4:24 (pojede už z Ledečka), v pracovní dny v 8:22 a v sobotu ve 22:16. Dnešní sobotní letní vlak v 10:14 z Čerčan do Zruče nad Sázavou pojede v sobotu po celý rok. V letní sobotu pojede vlak v 8:09 z Čerčan do Světlé nově přímo z Prahy hl.n. (7:18).
* Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: V souvislosti se zavedením expresů Praha – České Budějovice – Linec dochází k výrazným časovým posunům osobních vlaků.
* Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí ve Strančicích, nově pojedou již / až z / do Benešova (v pracovní dny spoj z Prahy v 19:36 a z Benešova v 19:22, o letním víkendu z Prahy v 11:36 a 12:36 a z Benešova v 12:22 a 13:22). Dnešní vlaky, které začínají / končí v Říčanech, nově pojedou již / až z / do Strančic (v pracovní dny z Prahy spoje v 8:18 a denně v 22:36, ze Strančic v pracovní dny v 9:09). Dále pojedou nové vlaky z Prahy hl.n. do Říčan (z Prahy hl.n. v pracovní dny v 13:18 a denně v 23:36, z Říčan v pracovní dny v 14:16).
* Trať 222 Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov: Poslední večerní spoj z Benešova bude rozdělen na 2 varianty – od pondělí do čtvrtka pojede ve 22:14, v pátky a víkendy pojede o 30 minut později od nového rychlíku z Prahy, který pojede po 22. hodině (pro lepší návrat z kulturních akcí). Díky jiným časovým polohám rychlíků v Benešově dojde ve směru do Benešova k posunům vlaků o cca 5 – 60 minut.
* Trať 231 Praha – Lysá nad Labem – Kolín + 232 Lysá nad Labem – Milovice: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Nové vlaky pojedou v neděli v 6:21 z Prahy do Lysé nad Labem a Milovic, v pracovní dny ve 13:44 a 18:44 z Prahy do Lysé a denně ve 22:51 z Prahy do Milovic. V opačném směru půjde o vlaky v pracovní dny v 5:09 z Lysé do Prahy, v neděli v 5:25, dále ve 14:40 v pracovní dny a ve 22:55 o víkendech.
* Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: Stávající osobní vlak z Kolína ve 13:55 do Zruče nad Sázavou, který dosud jezdil v pracovní dny a neděli, nově pojede i v sobotu, tzn. denně. Stejné opatření bude i u vlaku v opačném směru ze Zruče v 15:21. Stávající osobní vlak z Kutné Hory města v 17:32 do Kolína, který dosud jezdil o letních sobotách, bude nově jezdit v sobotu celoročně.
* Airport Express: Spoje AE pojedou od prosince do dubna a od října do prosince v intervalu 30 minut, v květnu a září po 15 minutách a v červnu až srpnu každých 10 minut.
Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji
V jízdním řádu 2016/2017 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
* Trať 010 Kolín – Pardubice: 37 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
* Trať 011 Praha – Český Brod – Kolín: 100 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
* Trať 014 Kolín – Ledečko: 100 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – 1× souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
* Trať 060 Poříčany – Nymburk: 63 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
* Trať 061 Nymburk – Jičín: cca 91 % osobních a spěšných vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách – 3 jednotky Regionova
* Trať 070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků v úseku Praha – Mladá Boleslav – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057; v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z / do Lysé n. L. – souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
* Trať 080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova nebo modernizovaná souprava 854 + 954 na středočeském úseku tratě
* Trať 090 Praha – Kralupy n. Vlt. – Vraňany: Všechny osobní vlaky linky S4 kromě tří párů – 7 jednotek CityElefant
* Trať 120 / 093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy n.Vlt.: cca 90 % osobních a spěšných vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12× Regionova; 100 % rychlíků – 2 soupravy 750.7 + 2–3× 054+954
* Trať 171 Praha – Beroun: 90 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant; 9% osobních vlaků – 2 soupravy rekonstruovaných paterových vozů s řídicím vozem „sysel“
* Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků – 4 jednotky Regionova
* Trať 174 Beroun – Rakovník: cca 95 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků – pro území Středočeského kraje 2 jednotky Regionova
* Trať 210 Praha – Vrané n.Vlt – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků – 7 jednotek Regionova
* Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: 75 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 221 Praha – Benešov: 100 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant
* Trať 231 / 232 Praha – Lysá n.L. – Nymburk – Milovice: 100 % osobních vlaků – 13 jednotek CityElefant
* Trať 232 Lysá nad Labem – Milovice: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
* Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: 99 % vlaků – 3 jednotky Regionova.
„Počet cestujících v pražských příměstských vlacích neustále roste. V roce 2015 jsme přepravili 117 tisíc cestujících v pracovní den, letos to bylo už 121 tisíc cestujících. Meziroční nárůst o 3,5 % nás vede k tomu, že je třeba přidat nové spoje a také rychle zajistit další soupravy,“ říká náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek. „I to je důvod, proč jsme se pustili s Českými drahami do rychlé rekonstrukce patrových vozů, které pomohou v ranní špičce na trati z Prahy do Berouna.“
V době platnosti jízdního řádu 2016/17 ujedou regionální vlaky na území hlavního města Prahy o 5,5 % vlakokilometrů více než v předchozím jízdním řádu – celkem 4 977 997 vlakokilometrů (tj. 13 676 denně). Ve Středočeském kraji vzroste rozsah objednané dopravy o 4,9 % – celkově 15 280 181 vlakokilometrů (tj. 41 979 denně). V Praze a Středočeském kraji bude denně vypraveno průměrně 2 185 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků.
Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Praze a ve Středočeském kraji
* Více vlaků ve špičkách pracovních dní mezi Prahou a Benešovem, Berounem, Kolínem
* Více vlaků mezi Nučicemi a Berounem
* Více vlaků mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou
„Při tvorbě jízdního řádu úzce spolupracujeme s kolegy ze Středočeského kraje,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík. „Chci upozornit hlavně na výrazné posílení linky z Prahy do Kralup nad Vltavou. Jde o linku S4 a vlaky tu budou jezdit nově každých 30 minut i mimo špičky. Vybrané vlaky budou prodlouženy z Kralup až do Nelahozevsi, aby měla Nelahozeves každou hodinu spojení s Prahou.“
Celá řada novinek čeká i na cestující Středočeského kraje. „Nově prodloužíme řadu špičkových vlaků z Řevnic až do Berouna, ze Strančic do Benešova a z Českého Brodu do Kolína. Osobní vlaky, které jezdily z Prahy do Nučic na nádraží, pojedou nově až na nučickou zastávku, která je blíž rodinné zástavbě. Každou hodinu pojedou nově ve špičce vlaky i mezi Nučicemi a Berounem, mimo špičky a o víkendech bude interval dvouhodinový. Dosud tu jezdilo vlaků mnohem méně,“ doplnil středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl.
Nové nasazení patrových vozů v příměstské dopravě
„Rekonstruovali jsme patrové vozy, budou jezdit o víkendech na Posázavském pacifiku a v pracovní dny ráno se s nimi cestující potkají na lince z Prahy do Berouna,“ říká Alois Kašpar, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah. „Kompletní obnovou prošel interiér vozů, jsou tu nové vakuové toalety, zásuvky i USB dobíječe pro menší elektroniku a jsou to vůbec první železniční vozidla v rámci Pražské integrované dopravy, kde se cestující mohou zdarma připojit cestou k Wi-Fi. Zároveň s tím definitivně skončí provoz starých pantografů na lince z Prahy do Kralup nad Vltavou.“
Od začátku platnosti nového jízdního řádu se ojbeví první souprava sestavená z rekonstruovaných patrových vozů na ranních spojích mezi Prahou a Berounem a nejpozději do konce ledna vyjede na tuto trasu i druhá souprava. Obě doplní ještě řídící vůz s klimatizací a oddílem první třídy. O víkendech budou vozy nasazeny na nejvytíženější spoje linek S8 z Prahy přes Vrané nad Vltavou do Čerčan. Na páteřní lince S 7 budou vytvářet s řídicím vozem až šestivozové vysoce kapacitní vratné soupravy s nabídkou téměř 700 míst k sezení. To je přibližně o 80 míst k sezení více než dvě spojené jednotky CityElefant.
Modernizované patrové vozy mají rekonstruované a textilem čalouněné sedačky, obnovené obložení stěn, rekonstruované WC a dosazené nové předsuvné dveře snadno ovládané tlačítky a centrálně zavírané a za jízdy blokované. Úplnou novinkou v pražské příměstské dopravě jsou elektrické zásuvky 230 V a konektory USB pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilních telefonů nebo notebooků. Jejich uživatelé budou moci navíc využívat Wi-Fi připojení k internetu. V rámci Pražské integrované dopravy půjde o první vlakové soupravy vybavené službou Wi-Fi s bezplatným připojením k internetu.
S postupným nasazením modernizovaných patrových vozů bude zároveň docházet k dalšímu omezení provozu starších pantografických jednotek řady 451 známých pod přezdívkou „žabotlama“. Tyto jednotky budou na většině posilových vlaků linky S4 Praha – Kralupy nad Vltavou nahrazeny jednotkami CityElefant. Starší jednotky tak zůstanou v pravidelném provoze už jen na 14 kilometrů dlouhé lince S41 Roztoky u Prahy – Praha-Libeň v pracovní dny a jako záloha pro výpomoc při mimořádných situacích.
Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích v Praze a Středočeském kraji. Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.
* Trať 011 Praha – Kolín: České dráhy nabídnou další nové spoje a bude prodloužena jízda stávajících vlaků. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí v Úvalech, nově pojedou už / až z / do Českého Brodu. Na začátku a konci špiček budou zavedeny 3 nové páry vlaků Praha – Český Brod. Kolem osmé hodiny večerní bude prodloužen v pracovní dny dnešní pár vlaků Praha – Český Brod a zpět nově až do / z Kolína. Nový vlak pojede ve 23:38 denně z Prahy do Úval.
* Trať 012 Pečky – Kouřim: V pracovní dny pojede nový pár spojů z Peček do Plaňan a zpět, z Peček bude vlak odjíždět ve 21:03, zpět z Plaňan ve 21:23. Poslední pár spojů s odjezdem z Peček ve 22:04 a 22:42 z Kouřimi pojede nově navíc i v sobotu, tj. bude jezdit denně.
* Trať 014 Kolín – Ledečko: Dopoledne pojede jeden nový pár spojů v celé trase. Vlaky z Kolína v 8:48 a 10:48 tak nově pojedou denně (vlak v 8:48 dosud jezdil jen o víkendech, vlak v 10:48 jen v pracovní dny), V opačném směru pojede denně nový vlak z Ledečka (odj. v 10:08) do Kolína (příj. v 11:17). Dále bude v pracovní dny zaveden nový odpolední pár spojů z Kolína do Uhlířských Janovic a zpět (odjezd z Kolína v 17:48, zpět z Uhlířských Janovic v 17:35).
* Trať 064 + 076 Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav – Stará Paka: Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků. Ze Mšena odjede nový vlak (Os 18539) ve 20:10 do Mělníka jako přípoj k vlakům tratě 072, zpět do Mšena pojede z Mělníka nový vlak (Os 18538) ve 22:26 jako přípoj od rychlíku R 780 z Kolína, Poděbrad, Nymburka a Všetat. Večerní vlak po 19. hodině z Mělníka do Mšena pojede v pracovní dny z Mělníka již v 19:24 jako rychlý přípoj od nově zavedeného spěšného vlaku z Prahy, o víkendech pojede ve stávající poloze (z Mělníka v 19:52). V úseku Mladějov v Čechách – Mladá Boleslav hl.n. pojede dosavadní vlak Os 9557 o víkendu v nové časové poloze cca o deset minut dříve tak, aby ve stanici Mladá Boleslav hl.n. vznikly ve 13:20 přípoje na rychlíky do Neratovic a Prahy (R 1145 ve 13:24) a do Nymburka, Poděbrad a Kolína (R 1105 ve 13:22).
* Trať 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: O víkendech pojedou vlaky linky S3 mezi Prahou a Všetaty nově každou hodinu. Vlaky jedoucí z Prahy hl.n. v sudou hodinu a 48. minutu (např. 8:48, 10:48 apod.) pojedou přímo až do Mělníka, u vlaků jedoucích z Prahy v lichou hodinu a 48. minutu (např. 7:48, 9:48 apod.) bude spojení do Mělníka zajištěno s přestupem ve stanici Všetaty na vlak linky S32. Půlnoční vlak z Prahy hl.n. do Všetat v 00:16 (Os 9520) bude nově prodloužen až do Mělníka. V pracovní dny ráno pojede ze Všetat do Prahy nový osobní vlak (Os 9541) s odjezdem ze Všetat v 6:58, do Prahy hl.n. přijede tento vlak krátce před osmou hodinou. Vlak doplní nabídku spojení v mezeře mezi nyní nejvytíženějšími vlaky Sp 1943 a Os 9505. V pracovní dny odpoledne pojede nový spěšný vlak Sp 1942 z Prahy hl.n. (odj. v 18:25) do Mělníka (příj. v 19:22). Cestující jedoucí do Neratovic a Všetat tak budou mít mezi 15:25 a 19:25 rychlé spojení z Prahy každou hodinu.
* Trať 090 Praha – Děčín: Vlaky linky S4 nově pojedou v úseku Praha Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou celotýdně po celý den ve třicetiminutovém taktu (mezi čtvrtou hodinou ranní a půlnocí). Nabídka spojení na lince S4 se tak dostává na úroveň srovnatelnou s ostatními páteřními příměstskými linkami. V pracovní dny budou časové polohy vlaků linky S4 mezi Kralupy nad Vltavou a Hněvicemi ve směru ráno do Kralup a odpoledne z Kralup upraveny tak, aby byl v Kralupech zkrácen pobyt vlaků. V dopoledních hodinách pracovních dní a o víkendu budou některé vlaky linky S4 prodlouženy z / do Nelahozevsi tak, aby mezi Prahou a Nelahozevsí jel vlak linky S4 každou hodinu.
* Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno: V pracovní dny večer pojede nový pár vlaků v úseku Kralupy nad Vltavou – Kladno a opačně. Dojde tak k rozšíření období provozu vlaků v hodinovém taktu až do cca 21 hodin.
* Trať 094 Vraňany – Lužec nad Vltavou: V odpolední špičce pracovních dní bude doplněn nový pár osobních vlaků. Z Vraňan odjede nový vlak v 17:38 (Os 12360) jako přípoj od osobního vlaku přijíždějícího v 17:34 z Prahy, zpět do Vraňan odjede nový vlak z Lužce v 18:04 (Os 12361).
* Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny: V úseku Kralupy nad Vltavou – Slaný bude zavedena taktová doprava. Z Kralup budou vlaky odjíždět ve 49. minutu jako rychlý přípoj od osobních vlaků od Prahy a od osobního vlaku a rychlíku z Ústí nad Labem, v opačném směru budou vlaky do Kralup přijíždět v 7. minutu po celé hodině (rychlý přípoj na osobní vlak do Prahy a na osobní vlak a rychlík do Ústí nad Labem). Vlaky tak výrazně zkrátí pobyty ve Slaném v obou směrech. V ranní špičce pracovních dní pojedou vlaky cca po 30 minutách prakticky ve stávajících časových polohách. V ranní špičce pracovních dní pojede nový osobní vlak s odjezdem ze Slaného v 7:59, do Kralup přijede v 8:30 (rychlý přípoj na rychlík do Prahy).
* Trať 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary: Ve večerních hodinách pracovních dní pojede nový pár osobních vlaků. Z Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 20334) ve 23:20 jako nový přípoj od osobního vlaku přijíždějícího ve 23:15 z Prahy, zpět z Velvar do Kralup odjede nový vlak (Os 20335) ve 23:45. Vlaky jedoucí ve 22:20 z Kralup (Os 20332) a ve 22:45 z Velvar (Os 20333) pojedou nově i o víkendech.
* Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník: Na této trati dojde k doplnění nabídky spojů v období kolem poledne, čímž budou rychlé spoje doplněny do pravidelného 60minutového taktu během celého dne. Nový pár spěšných vlaků pojede denně z Prahy Masarykova nádraží do Kladna-Ostrovce a zpět. Z Prahy bude odjíždět v 11:02 (Sp 1906) a zpět z Kladna v 12:15 (Sp 1907).
* Trať 121 Hostivice – Podlešín: Ke stávajícím vlakům zajišťujícím celodenní dopravní obslužnost v úseku Hostivice – Středokluky přibydou dva nové páry vlaků jezdící denně. Vlaky navíc pojedou již z, resp. až do Prahy, a to přes Prahu-Dejvice na Masarykovo nádraží. Jeden pár vlaků pojede ráno (odjezd ze Středokluk do Prahy v 4:23, zpět se bude vracet z Prahy v 5:53 a do Středokluk přijede v 6:57). Druhý pár vlaků pojede odpoledne, z Prahy bude odjíždět v 16:37 a do Středokluk přijede v 17:29. Zpět do Prahy se bude vracet v 17:46. Vlaky budou sloužit zejména pro návoz a odvoz zaměstnanců firem v oblasti Dobrovíze. Cestujícím a zejména zaměstnancům Amazonu začala nově sloužit vlaková zastávka Dobrovíz-Amazon.
* Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy: Největší změnou na této trati bude změna výchozí / cílové stanice v Praze, nově všechny vlaky pojedou z / do stanice Praha hl.n. Důvodem této změny je plánovaná developerská výstavba v oblasti Na Knížecí, v jejímž důsledku bude zrušena vlaková zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí.V pracovní dny bude prodloužen jeden pár vlaků o úsek Hostivice – Rudná u Prahy a opačně. Nově tak bude odjíždět z Hostivice do Rudné vlak i v 8:15 a zpět z Rudné do Hostivice a dále do Prahy se bude vracet v 8:35. Dále bude v pracovní dny přidán jeden spoj z Hostivice do Prahy-Zličína s odjezdem v 8:30 jako přípoj od rychlíku z Rakovníka a Kladna. Po trati Pražského Semmeringu místo po trati přes Dejvice nově pojedou také všechny 4 spoje Cyklohráčku.
* Trať 126 Rakovník – Domoušice (– Louny): Polední vlak z Rakovníka do Loun a Mostu pojede nově v úseku Rakovník – Domoušice o cca 20 minut později, odjezd z Rakovníka bude v 12:04. Odstraní se tak dlouhý pobyt ve stanici Domoušice (Os 6710).
* Trať 170 Beroun – Cerhovice (– Plzeň): Díky postupu stavebních prací se vlaky posouvají o cca 15 – 20 minut. Odpolední pár vlaků Plzeň – Zdice a zpět pojede nově až do Berouna (příjezd 16:50, odjezd 17:10).
* Trať 171 Praha – Beroun: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Některé dnešní vlaky, které začínají v Řevnicích, nově pojedou už z Berouna a podobně vlaky v opačném směru, které končí v Řevnicích, pojedou až do Berouna. V pracovní dny půjde o spoj z Prahy v 19:47 a z Berouna v 20:15, o víkendu o vlaky z Prahy v 10:47 a 11:47 a z Berouna v 11:15 a 12:15, a v sobotu také o spoje z Prahy v 7:47 a z Berouna v 8:15. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí v Praze-Radotíně, nově pojedou z / do Řevnic (v pracovní dny z Prahy spoje ve 13:57 a 14:27 a denně ve 22:47, z Řevnic v pracovní dny v 8:45, 14:21, 14:51 a denně ve 23:31). V pracovní dny dále pojede dnešní vlak z Prahy-Radotína do Prahy nově již z Dobřichovic – odjezd v 6:45. Dále budou zavedeny 3 nové páry vlaků mezi Prahou hl.n. a Prahou-Radotínem. Poslední 3 vlaky z Prahy pojedou díky jiné poloze rychlíku o 10 minut později.
* Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: Na této trati dojde k výraznému rozšíření nabídky spojů, zejména v úseku Nučice – Beroun. Nově bude v tomto úseku zaveden pravidelný celodenní takt vlaků, a to v intervalu 60 minut v období špiček pracovních dní a 120 minut mimo špičky a o víkendech. Díky tomu pojede v úseku Nučice – Beroun v pracovní dny o 8 párů vlaků více, o víkendech o 3 páry více. Dále budou všechny vlaky jezdící pouze v úseku Praha-Smíchov – Nučice prodlouženy až do Nučic zastávky, čímž dojde k výraznému rozšíření obslužnosti místní části Krahulov. V úseku Praha-Smíchov – Nučice a opačně pojede navíc jeden pár večerních vlaků, a to z Nučic zastávky do Prahy v 22:25, v opačném směru z Prahy budou místo stávajícího jednoho vlaku v 22:31 odjíždět dva vlaky ve 22:01 a 23:01
* Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): Na této trati pojede jeden nový pár vlaků v pozdních večerních hodinách v úseku (Beroun - ) Zdice – Březnice a opačně, a to v pracovních dnech a o sobotách. Z Březnice pojede v 21:12 do Berouna, zpět z Berouna pojede v 23:10 a do Březnice přijede v 0:15.
* Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: U některých vlaků v úseku Dobříš – Čisovice dojde k časovým posunům o cca 20 minut (odstranění dlouhého pobytu v Čisovicích). Dnešní pár vlaků Praha – Mokrovraty a zpět pojede nově až do Dobříše (z Prahy v 16:25, z Dobříše v 17:57). O letních víkendech v období od června do srpna bude zaveden nový pár vlaků s odjezdem z Čerčan do Týnce nad Sázavou v 9:15 a zpět z Týnce do Čerčan v 10:09. Odstraní se tak tříhodinové mezera mezi spoji.
* Trať 212 Čerčany – Světlá nad Sázavou: Dojde k zavedení nových vlaků a rozšíření četnosti stávajících. Nové spoje pojedou mezi Čerčany a Sázavou – z Čerčan v pracovní dny v 6:33, v sobotu ve 21:03 a o víkendech ve 23:03 (ten pojede až do Ledečka), ze Sázavy v neděli ve 4:24 (pojede už z Ledečka), v pracovní dny v 8:22 a v sobotu ve 22:16. Dnešní sobotní letní vlak v 10:14 z Čerčan do Zruče nad Sázavou pojede v sobotu po celý rok. V letní sobotu pojede vlak v 8:09 z Čerčan do Světlé nově přímo z Prahy hl.n. (7:18).
* Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: V souvislosti se zavedením expresů Praha – České Budějovice – Linec dochází k výrazným časovým posunům osobních vlaků.
* Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Dnešní vlaky, které začínají nebo končí ve Strančicích, nově pojedou již / až z / do Benešova (v pracovní dny spoj z Prahy v 19:36 a z Benešova v 19:22, o letním víkendu z Prahy v 11:36 a 12:36 a z Benešova v 12:22 a 13:22). Dnešní vlaky, které začínají / končí v Říčanech, nově pojedou již / až z / do Strančic (v pracovní dny z Prahy spoje v 8:18 a denně v 22:36, ze Strančic v pracovní dny v 9:09). Dále pojedou nové vlaky z Prahy hl.n. do Říčan (z Prahy hl.n. v pracovní dny v 13:18 a denně v 23:36, z Říčan v pracovní dny v 14:16).
* Trať 222 Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov: Poslední večerní spoj z Benešova bude rozdělen na 2 varianty – od pondělí do čtvrtka pojede ve 22:14, v pátky a víkendy pojede o 30 minut později od nového rychlíku z Prahy, který pojede po 22. hodině (pro lepší návrat z kulturních akcí). Díky jiným časovým polohám rychlíků v Benešově dojde ve směru do Benešova k posunům vlaků o cca 5 – 60 minut.
* Trať 231 Praha – Lysá nad Labem – Kolín + 232 Lysá nad Labem – Milovice: České dráhy nabídnou další nové spoje a prodlouží jízdu stávajících. Nové vlaky pojedou v neděli v 6:21 z Prahy do Lysé nad Labem a Milovic, v pracovní dny ve 13:44 a 18:44 z Prahy do Lysé a denně ve 22:51 z Prahy do Milovic. V opačném směru půjde o vlaky v pracovní dny v 5:09 z Lysé do Prahy, v neděli v 5:25, dále ve 14:40 v pracovní dny a ve 22:55 o víkendech.
* Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: Stávající osobní vlak z Kolína ve 13:55 do Zruče nad Sázavou, který dosud jezdil v pracovní dny a neděli, nově pojede i v sobotu, tzn. denně. Stejné opatření bude i u vlaku v opačném směru ze Zruče v 15:21. Stávající osobní vlak z Kutné Hory města v 17:32 do Kolína, který dosud jezdil o letních sobotách, bude nově jezdit v sobotu celoročně.
* Airport Express: Spoje AE pojedou od prosince do dubna a od října do prosince v intervalu 30 minut, v květnu a září po 15 minutách a v červnu až srpnu každých 10 minut.
Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji
V jízdním řádu 2016/2017 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
* Trať 010 Kolín – Pardubice: 37 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
* Trať 011 Praha – Český Brod – Kolín: 100 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
* Trať 014 Kolín – Ledečko: 100 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – 1× souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
* Trať 060 Poříčany – Nymburk: 63 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
* Trať 061 Nymburk – Jičín: cca 91 % osobních a spěšných vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách – 3 jednotky Regionova
* Trať 070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků v úseku Praha – Mladá Boleslav – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057; v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z / do Lysé n. L. – souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
* Trať 080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova nebo modernizovaná souprava 854 + 954 na středočeském úseku tratě
* Trať 090 Praha – Kralupy n. Vlt. – Vraňany: Všechny osobní vlaky linky S4 kromě tří párů – 7 jednotek CityElefant
* Trať 120 / 093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy n.Vlt.: cca 90 % osobních a spěšných vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12× Regionova; 100 % rychlíků – 2 soupravy 750.7 + 2–3× 054+954
* Trať 171 Praha – Beroun: 90 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant; 9% osobních vlaků – 2 soupravy rekonstruovaných paterových vozů s řídicím vozem „sysel“
* Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků – 4 jednotky Regionova
* Trať 174 Beroun – Rakovník: cca 95 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
* Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků – pro území Středočeského kraje 2 jednotky Regionova
* Trať 210 Praha – Vrané n.Vlt – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků – 7 jednotek Regionova
* Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: 75 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
* Trať 221 Praha – Benešov: 100 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant
* Trať 231 / 232 Praha – Lysá n.L. – Nymburk – Milovice: 100 % osobních vlaků – 13 jednotek CityElefant
* Trať 232 Lysá nad Labem – Milovice: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
* Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: 99 % vlaků – 3 jednotky Regionova.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk