https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-pro-rok-2019-v-moravskoslezskem-kraji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2019 v Moravskoslezském kraji

28. listopadu 2018 | České dráhy
V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2019. Rozsah regionální dopravy v Moravskoslezském kraji ve srovnání s letošním jízdním řádem vzroste. Mezi největší změny patří zvýšení počtu přímých spěšných vlaků z Českého Těšína a Havířova na zastávku Ostrava-Stodolní, rozšíření provozu osobních vlaků mezi Novým Jičínem a Suchdolem nad Odrou nebo zavedení nového večerního vlaku z Frýdku-Místku na Ostravici a ráno zpět. Novinkou bude i nový ranní školní vlak z Frýdlantu nad Ostravicí do Frenštátu pod Radhoštěm. Nový jízdní řád bude platit do soboty 14. prosince 2019.

Regionální vlaky v Moravskoslezském kraji ujedou v roce 2019 celkem 7 154 337 vlakových kilometrů, což je zvýšení proti současnému platnému jízdnímu řádu 2017/18. České dráhy vypraví v rámci kraje denně 47 spěšných a 764 osobních vlaků. Integrovaný dopravní systém (ODIS) platí na celém území Moravskoslezského kraje ve všech osobních a spěšných vlacích a ve vybraných rychlících na tratích 270 Bohumín – Ostrava – Studénka – Suchdol nad Odrou (vlaky linky R8 a vlaky 640 / 641) a 321 / 310 Ostrava – Opava – Krnov – Bruntál – Moravský Beroun (vlaky linky R27 a vlaky IC Ostrava-Svinov – Opava východ).

Nejvýznamnější změny v Moravskoslezském kraji

Na trati 321 Opava – Ostrava – Český Těšín pojede více přímých spěšných vlaků v rámci linky R61 z Českého Těšína a Havířova do stanice Ostrava střed a zastávky Ostrava-Stodolní (a zpět) tak, aby mezi Havířovem a Ostravou-Stodolní (a zpět) bylo zajištěno v pracovní dny přímé spojení každou hodinu, v sobotu a neděli pak každé 2 hodiny. Mezi stanicemi Ostrava-Kunčice a Ostrava-Svinov bude od těchto spěšných vlaků (a od vlaků ze směru Frýdek-Místek) zajištěna návaznost osobními vlaky, podobně i v opačném směru.
Na trati 278 Suchdol nad Odrou – Nový Jičín a zpět pojede více osobních vlaků v rámci linky S34.
Na tratích 323 Ostrava – Valašské Meziříčí a 324 Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice a zpět budou zavedeny nové osobní vlaky v rámci linky S6 a S5.
Na tratích 321 Ostrava – Český Těšín a 323 Ostrava – Valašské Meziříčí dochází ke dvou- až tříminutovému uspíšení taktu.
Na trati 321 Opava východ – Ostrava-Svinov dochází ke změně časových poloh některých osobních a spěšných vlaků v ranní dopravě a je zaveden nový večerní spěšný vlak z Opavy do Bohumína

Změny v jízdním řádu na jednotlivých tratích v Moravskoslezském kraji

(na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)

Na trati 270 Bohumín – Suchdol n.O. / Mošnov, Ostrava Airport pojede vlak 3054 (Bohumín 6:13) v sobotu a svátky již v trase vlaku 3304 (který jezdí jen v pracovní dny) a vytváří i o víkendu v Ostravě-Svinově návaznost do Opavy východ.
Díky ukončení některých významných výlukových prací na trati 320 dojde na trati 270 k opětovnému sjednocení odjezdů osobních vlaků linky S2 z Ostravy-Svinova směrem do Bohumína a Mostů u Jablunkova na stejný čas, tj. 23. minuta (hodinový takt osobních vlaků).
Na trati 270 pojede osobní vlak Os 3073 ze stanice Mošnov, Ostrava Airport dříve (v 19:44), v Bohumíně bude nově zajištěna návaznost na vlak směr Návsí.
Na trati 321 Opava východ – Ostrava-Svinov dochází v ranní dopravě k časovým úpravám vedení vlaků. Spěšný vlak 1600 pojede z Ostravy-Svinova ve 3:58 (bude mít přípoj od Havířova a Bohumína) do Opavy východu (příj. 4:23, bude mít přípoj na Krnov a Olomouc). V opačném směru pojede ze stanice Opava východ v pracovní dny vlak Os 3401 ve 4:34, v sobotu a neděli vlak Os 3443 ve 4:31, příjezd do Ostravy-Svinov bude v 5:04, resp. 5:06 (zde budou zajištěny návaznosti). Později pojede z Opavy východu do Ostravy-Svinova místo současných dvou vlaků (denně jezdící vlak v 5:22 a v pracovní dny jezdící vlak v 5:40) jen jeden osobní vlak Os 3403, a to denně. Z Opavy východu pojede v 5:36, do Ostravy-Svinova přijede v 6:14 (zde budou zajištěny návaznosti). V pracovní dny pojede z Opavy východu ve 20:10 nový spěšný vlak Sp 1633 do Ostravy-Svinova (příj. 20:34, odj. 20:44) a Bohumína (příj. 20:59).
Na tratích 323 Ostrava – Valašské Meziříčí a 324 Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice denně pojede nový vlak Os 13138 z Frýdku-Místku (odj. ve 22:27, pokračování vlaku z Ostravy) přes Frýdlant n. O. (příj. ve 22:40, odj. 22:42, zde bude přípoj od vlaku z Valašského Meziříčí) na Ostravici (příj. 22:52). Nově pojedou také vlaky Os 13101 z Ostravice (odj. ve 4:00) do Frýdlantu n. O. (příj. ve 4:10, odj. ve 4:11, pokračuje do Ostravy) a ve školní dny vlak Os 3162 z Frýdlantu n.O. (odj. v 7:14) do Frenštátu pod Radhoštěm (příj. v 7:32).
Na trati 325 Studénka – Veřovice pojede vlak Os 23102 směrem do Veřovic o 10 minut později, tj. ze Studénky až v 5:01, po přípoji od rychlíku do Brna. Vlak Os 23105 ze směru Veřovice (příj. do Studénky v 7:34) už nebude mít ze Studénky přípoj na Os 3055 z Mošnova. Návaznost směr Ostrava bude nově zabezpečena vlakem R 641 (odj. ze Studénky v 7:39), ve kterém budou uznávány doklady ODIS.
Na tratích 320 Bohumín – Dětmarovice a 326 Petrovice u K. – Dětmarovice pojede vlak Os 3003 podle požadavku objednavatele z Bohumína do Petrovic u Karviné o cca 60 minut později, tj. v 11:00. Vlaky na trati 326 pojedou tak, že od cca 4:50 do 13:10 budou mít okamžitý přípoj do Bohumína, od 13:50 do cca 19:00 hod. bude naopak okamžitý přípoj od vlaků z Bohumína.

Nové soupravy v Moravskoslezském kraji

2 nové elektrické jednotky 650 RegioPanter (pořízeny s podporou Regionálního operačního programu Moravskoslezsko) jezdí na osobních vlacích z Bohumína, Ostravy do stanice Mošnov, Ostrava Airport / Suchdol nad Odrou na lince S3 a S4.
12 nových jednotek 471 CityElefant, z toho jsou čtyři jednotky s podporou ROP Moravskoslezsko. Čtyři jednotky CityElefant zajišťují převážnou většinu vlaků na lince S2 Mosty u Jablunkova – Bohumín – Ostrava. Čtyři jednotky zajišťují převážnou většinu vlaků linky R61 Opava východ – Ostrava-Stodolní– Český Těšín – Třinec. Dvě jednotky zajišťují cca 50 % pokrytí linky S1 v trati Opava východ – Ostrava-Vítkovice – Český Těšín a zpět.
Dvouvozových motorových souprav 814 Regionova jezdí v kraji aktuálně 13 (z toho 5 jednotek bylo pořízeno za podpory ROP Moravskoslezsko). Motorové jednotky zajišťují provoz ze 100 % na tratích 279 Studénka – Bílovec, 278 Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město, 322 Frýdek-Místek – Český Těšín a 324 Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice.
Na vybraných osobních vlacích na trati 323 Ostrava – Valašské Meziříčí jsou nasazeny 4 modernizované motorové soupravy s rekonstruovaným motorovým vozem M 842 a novými přípojnými vozy Bdtn756/7.

Změny v dálkové dopravě na území Moravskoslezského kraje

Nový jízdní řád počítá s dalším posílením dopravy mezi Prahou a Moravou. Vlaky SC Pendolino budou opět přijíždět ve dvouhodinovém intervalu a přibudou k nim další expresy do Varšavy, Krakova, Žiliny nebo Opavy.

Místo dosavadních vlaků InterCity tak pojedou z Prahy vlaky SC Pendolino také ve 13:41 a v 15:41. Druhý spoj bude v pátky a vybrané dny před víkendy prodloužen až do Košic a ve dny se zvlášť zvýšenou poptávkou, např. před prodlouženými víkendy nebo prázdninami, bude doplněn o posilový vlak SC Pendolino Praha hl.n. (15:35) – Ostrava hl.n. (18:44). V opačném směru pojedou Pendolina místo vlaků InterCity z Ostravy hl.n. v 9:15 a v 17:15. Ve vybrané dny s očekávanou zvlášť vysokou poptávkou po přepravě na konci prodloužených víkendů nebo prázdnin (celkem 14× za rok) pojede navíc posilový spoj SC Pendolino s odjezdem z Ostravy hl.n. v 19:19, který zastaví v Ostravě-Svinově, Olomouci hl.n. a v Zábřehu na Moravě a do Prahy přijede ve 22:22.

Posíleny budou také klasické spoje mezi Prahou a střední a severní Moravou. Místo pátečního posilového vlaku EuroCity Roháče pojede ve všechny pracovní dny ve výhodnější časové poloze nový vlak InterCity Opavan. Odjezd z Prahy bude v 14:41 a do Ostravy-Svinova přijede v 17:37 a do Opavy v 17:59. O sobotách a nedělích pak bude spoj do Opavy z Prahy odjíždět ve 22:41. V opačném směru doplní sezónní noční vlak Bohemia a celoroční spoj Slovakia, které nově pojedou v dřívější časové poloze, nový vlak s provozem v pracovní dny. InterCity Opavan pojede v trase Opava východ (4:00) – Ostrava-Svinov (4:21) – Praha hl.n. (7:19). Nově též v soboty bude vyjíždět vlak InterCity Opavan z Opavy východ v 9:00 přes Ostravu-Svinov 9:23 a do Prahy hl.n. přijede v 12:19. V neděli pak posilový vlak EuroCity Roháče nahradí vnitrostátní nedělní posilový vlak InterCity Opavan z Opavy a Ostravy ve stejné trase, jako jezdí dosavadní vlak z Košic s přímými vagóny z Opavy.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist