https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novinky-ve-vlakovem-jizdnim-radu-pro-rok-2020-v-jihomoravskem-kraji
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2020 v Jihomoravském kraji

10. prosince 2019 | České dráhy
V neděli 15. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2020. Regionální vlaky ujedou na území Jihomoravského kraje v době jeho platnosti cca 9,5 mil. vlakokilometrů. Největší novinkou v Jihomoravském kraji bude ukončení výluky a obnovení provozu ve stanici Brno hl.n. nebo opětovné zprovoznění trati Hrušovany u Brna – Židlochovice. Jízdní řád bude platit do soboty 12. prosince 2020.

Na území Jihomoravského kraje vypraví České dráhy v průměrný pracovní den cca 900 vlaků regionální dopravy, v nepracovní dny jich bude cca 600. Vzhledem ke vzájemné výměně výkonů budou na území Jihomoravského kraje vypravovány vlaky na základě objednávek nejen Jihomoravského kraje, ale také Pardubického, Olomouckého a Zlínského kraje a Rakouské republiky.

Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků

S novým jízdním řádem končí roční výluka v železničním uzlu Brno. Vlaky budou opět jezdit standardně přes brněnské hlavní nádraží. Dále dojde k obnovení provozu na trati Hrušovany u Brna – Židlochovice, kam budou od začátku nového jízdního řádu zajíždět přímé vlaky z Brna v elektrické trakci. Více osobních vlaků pojede z Břeclavi a Znojma do Vídně.

Konkrétní informace o změnách regionálních jízdních řádů v Jihomoravském kraji

Trať 240 Brno – Zastávka u Brna (– Náměšť n. O.)

U většiny vlaků dochází k drobným minutovým posunům, v některých případech ke změnám v rozsahu zastavování. Největší změnou je zrušení stávajícího vlaku z Brna hl.n. v 18:12 do Zastávky.

Trať 241 Znojmo – Mor. Budějovice (– Okříšky)

Na trati budou nově zavedeny spěšné vlaky:
Sp 1930 Znojmo 4:55 – Jihlava 6:25 (na jiném vlaku pokračuje do H. Brodu – příjezd 6:57), jede v pracovní dny
Sp 1933 Jihlava 17:34 – Znojmo 19:04 (motorový vůz začíná v H.B. v 17:03 na jiném vlaku), jede v pracovní dny
Dále pojede jeden pár spěšných vlaků o sobotách a jeden pár o nedělích (v odchylných časových polohách).

Trať 244 Brno hl.n. – Moravské Bránice – Ivančice / Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov

V úseku Brno hl.n. – Ivančice / Miroslav nedochází k podstatným změnám. Vlak s odjezdem z Brna hl.n. v 19:54 pojede v úseku Moravské Bránice – Bohutice nově i v sobotu, v opačném směru pojede o sobotách vlak Bohutice 21:07 – Brno hl.n. 22:04.
V úseku Miroslav – Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov dochází během nepracovních dnů k redukci dopravy.

Trať 246 Břeclav – Znojmo

Mírných úprav doznávají časové polohy většiny vlaků (zpravidla do 4 minut), v rozsahu dopravy však nedochází k podstatným změnám. Vlak s odjezdem z Břeclavi v 18:40 pojede v pátky až do Znojma.

Trať 248 Znojmo – st. hr. – Retz – Wien

Na trati nakonec dochází jen k mírnému navýšení rozsahu dopravy. Původně naplánovaný hodinový interval byl po dohodě objednatelů dopravy redukován na cca dvouhodinový. Všechny vlaky ze Znojma ale nově pojedou přímo do Vídně. Odjezdy ze Znojma budou nyní v 5:55 (pondělí až pátek), 6:55 (pondělí až sobota), 8:57, 10:57, 12:57, 14:57, 16:57, 18:57 a 20:57. Příjezdy do Znojma budou v 6:38 (pondělí až sobota), 8:36, 10:36, 12:36, 14:36, 16:36, 18:36 a 20:36.

Trať 250

Původní trať 250 je v jízdních řádech SŽDC nově rozdělena do více úseků s čísly 250, 251 a 252.

Trať 250 Žďár nad S. – Tišnov

Na území Jihomoravského kraje nedochází k podstatným změnám.

Trať 251 Tišnov – Brno – Hrušovany u Brna – Židlochovice/Vranovice

Vlivem ukončení roční výluky v uzlu Brno budou vlaky opět jezdit přes Brno hl.n.. Další změny v jízdním řádu souvisí se zprovozněním trati Hrušovany u Brna – Židlochovice, kam budou nově zajíždět z Brna přímé vlaky elektrické trakce.

Tišnov – Brno

V ranní a odpolední špičce pracovních dnů budou na úseku Tišnov – Brno hl.n. jezdit vlaky opět v 15minutovém intervalu. Časové polohy vlaků nedoznají podstatných změn (směr Brno uspíšen o 2 min.). Vlak s odjezdem z Tišnova v 7:15 (z Kuřimi v 7:27) jako jediný vynechá stanici Brno hl.n. a pojede přes Brno dolní nádraží, kde zastaví pro nástup a výstup cestujících.
V pracovní dny pojedou z Brna hl.n. do Tišnova nově vlaky také v 20:23 a 21:23, z Tišnova do Brna hl.n. pak v 19:00 a 20:00. Ve večerních hodinách tedy dojde k prodloužení provozu vlaků ve 30minutovém intervalu o 2 hodiny v každém směru (z Brna až do cca 22 hod).
Během pátků dále pojede nový vlak z Tišnova v 23:35 s příjezdem do Brna hl.n. v 0:10.
O víkendech pojedou vlaky mezi Brnem a Kuřimí každých 30 minut, v úseku Kuřim – Tišnov zůstává v nepracovní dny 60minutový interval.

Brno – Hrušovany u Brna – Židlochovice / Vranovice

Významnou událostí v Jihomoravském kraji je zprovoznění trati Hrušovany u Brna – Židlochovice. Objednaný dopravní model je založen na střídavých jízdách vlaků směr Židlochovice a Vranovice – Břeclav.
V ranní a odpolední špičce pracovních dnů pojedou z Brna hl.n. v 10. a 40. minutu vlaky směr Vranovice – Břeclav a zpravidla ve 27. a 55. minutu vlaky směr Židlochovice. Ve společném úseku Brno hl.n. – Hrušovany u Brna tak pojedou vlaky v 15 minutovém intervalu.
Mimo špičku, tj. v pracovní dny dopoledne, večer a o víkendech po celý den, pojede z Brna hl.n. v 10. minutu vlak ve směru Vranovice – Břeclav a ve 40. minutu vlak ve směru Židlochovice. Ve společném úseku Brno hl.n. – Hrušovany u Brna tak bude vždy 30minutový interval.
Trasy židlochovických vlaků budou v naprosté většině případů propojeny s trasami vlaků v úseku Tišnov – Brno. Ve svém důsledku se tedy bude jednat o vlaky relace Tišnov – Brno – Židlochovice, v nepracovní dny o vlaky relace Kuřim – Brno – Židlochovice.

Trať 252 Vranovice – Břeclav – Kúty/Wien

Vranovice – Břeclav

V úseku Vranovice – Břeclav nedochází k zásadním změnám.

Břeclav – Kúty

V pracovní dny pojede z Břeclavi do Kútů nový osobní vlak v 15:08 a naopak nepojede vlak s odjezdem z Břeclavi ve 20:08.

Břeclav – Wien

V regionální dopravě dochází k podstatnému navýšení jejího rozsahu. Kromě odchylky v dopoledních hodinách pojedou vlaky mezi Břeclaví a Vídní v pracovní dny až do večera každou hodinu, o víkendu pak každé dvě hodiny.

Trať 254 Šakvice – Hustopeče u Brna

Bez podstatných změn.

Trať 255 Zaječí – Hodonín

Bez podstatných změn.

Trať 256 Tišnov – Nedvědice (– Žďár nad S.)

V úseku Tišnov – Nedvědice dochází k nárůstu rozsahu dopravy. V pracovní dny budou zavedeny nové vlaky z Tišnova v 8:33 do Nedvědice a z Nedvědice v 13:01 do Tišnova.
V úseku Nedvědice – Nové Město na Moravě dochází k poměrně výrazné redukci dopravy. Nově zde bude v pracovní dny pouze 120minutový interval.

Trať 260 Letovice – Brno – Vyškov na Moravě

Letovice – Brno hl.n.

Osobní vlaky z Brna už nebudou zajíždět do Březové nad Svitavou. Jízdu ukončí / zahájí v Letovicích. V úseku Letovice – Březová nad Svitavou – Česká Třebová bude zaveden nový provozní koncept Pardubického kraje.
Osobní vlak s odjezdem z Brna hl.n. v 14:44 pojede namísto do Blanska až do Rájce-Jestřebí. Zpět do Brna odjede z Rájce-Jestřebí v 15:32.
Odpolední spěšný vlak Česká Třebová (14:49) – Letovice (15:29) – Blansko (15:53) – Brno zastaví v Brně-Židenicích (16:09) a jako jediný ukončí jízdu v Brně dolním nádraží (16:15).

Brno hl.n. – Křenovice horní n. – Vyškov na Moravě

Vlivem ukončení roční výluky v uzlu Brno budou vlaky opětovně jezdit i v úseku Brno hl.n. – Brno-Chrlice, a to v původním rozsahu.

Trať 262 Skalice nad Svitavou – Boskovice – Velké Opatovice

Bez podstatných změn.

Trať 300 Vyškov na Moravě – Nezamyslice

Bez podstatných změn.

Trať 330 Břeclav – Hodonín – Moravský Písek

Mezi Břeclaví a Hodonínem budou jezdit osobní vlaky každých 60 minut po celý den i během víkendů.

Trať 340 Brno – Veselí nad Moravou

Vlivem ukončení roční výluky v uzlu Brno budou vlaky opětovně jezdit z Brna hl.n., jinak nedochází k podstatným změnám. Páteční spěšný vlak do Vlárského průsmyku pojede z Brna hl.n. až v 14:11 a do svého cíle dorazí v 17:30. Jízdní doba se zkrátí o cca 30 minut.

Trať 342 Moravský Písek – Bzenec

Bez podstatných změn.

Trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce

Hodonín – Veselí nad M.

Vlaky z Hodonína v 7:02 do Veselí nad Moravou. a z Veselí nad Moravou v 5:12 do Hodonína pojedou nově i v sobotu.
Vlak z Veselí n. M. v 6:03 do Hodonína pojede nově i v neděli. Naopak večerní vlak s odjezdem z Veselí n. M. v 20:07 bude končit ve Strážnici a pouze v pátky pojede až do Hodonína.

Veselí nad M. – Vrbovce

Z Veselí n. M. do Javorníka nově pojede vlak i v 21:05, naopak nepojede první ranní vlak s odjezdem z Veselí n. M. v 4:24 hod.
Ve směru z Javorníku nad Veličkou do Veselí n. M. pojedou vlaky v 5:37 i v sobotu a v 6:36 i v neděli.


Změny v tarifní oblasti

V osobních a spěšných vlacích na území Jihomoravského kraje bude při vnitrokrajských cestách platit pouze tarif IDS JMK. Jízdenky IDS budou nově prodávány také přímo ve vlacích.

Od 1. ledna 2020 budou České dráhy prodávat jízdenky IDS JMK na vlaky ČD v e-shopu Českých drah a v aplikaci Můj vlak.


Platba kartou ve vlacích ČD

Od 15. prosince 2019 České dráhy zavádí kontaktní i bezkontaktní platby kartou ve všech vlacích s vlakovým doprovodem. Vlakové čety budou průběžně vybaveny mobilními platebními terminály propojenými s přenosnými osobními pokladnami. Tato služba bude k dispozici v místech, kde je signál.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist