Tiskové zprávy
České dráhy: Nový jízdní řád 2017 v Jihočeském kraji
23. listopadu 2016 | České dráhy
V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2017. Regionální osobní dopravu objednává Jihočeský kraj prostřednictvím organizátora dopravy JIKORD. Dálkovou dopravu, tedy rychlíkové spoje, České dráhy realizují na základě objednávky Ministerstva dopravy ČR. V pracovní dny vypraví České dráhy v Jihočeském kraji 470 vlaků, z toho 356 vlaků regionálních, o víkendech 238 spojů, z nichž je 175 regionálních. Rozsah dopravy je oproti jízdnímu řádu 2016 o 0,7 % mírně navýšen a v regionální dopravě je Jihočeským krajem objednáno 5 002 297,7 vlakokilometrů. I v příštím roce pojedou v hlavní turistické sezóně linky ČD Šumava Bus.
Změny v dálkové dopravě v Jihočeském kraji
Ex 7 a R 17 Praha – České Budějovice (– Rakousko)
Nejvýznamnější změnu čeká spojení Prahy, Tábora a Českých Budějovic. Ministerstvo dopravy zde objednalo vedle tradičních rychlíků také devět párů expresních vlaků, které nabídnou historicky nejrychlejší spojení jihočeské metropole s hlavním městem. Jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí ze současných 2 hodin 23 minut až na 1 hodinu 58 minut směrem na jih republiky, a na 2 hodiny a 4 minuty směrem do hlavního města. Cesta mezi Prahou a Táborem se zkrátí přibližně o 15 minut až na 1 hodinu 11 minut, resp. 1 hodinu 13 minut podle směru jízdy. Spoje budou rozloženy do celého dne s tím, že v ranní špičce do Prahy a v odpolední špičce z Prahy pojedou ve zkráceném intervalu 1 hodina. Čtyři páry expresů budou pokračovat do Lince a jeden pár do Českého Krumlova. Vlaky tak nabídnou asi o 20 minut rychlejší spojení oproti autobusům, navíc v Praze pojedou až do centra. Výrazně se cestovní čas ve vlaku přiblíží také obvyklé délce jízdy autem. Ta však může být neplánovaně mnohem delší kvůli silnému provozu, uzavírkám a nehodám na obou hlavních komunikacích mezi jihem Čech a Prahou. Při cestě vlakem odpadají také komplikace při parkování v hlavním městě, kde funguje systém tzv. modrých zón a placených stání.
Nové expresy nabídnou komfortní vozy a další doplňkové služby. V průběhu nadcházejícího roku v nich bude zavedeno také Wi-Fi připojení k internetu.
Rozsah rychlíkové dopravy na lince R 5 Praha – České Budějovice je podobný jako v letošním roce se základním hodinovým intervalem. Doba jízdy rychlíků se zkrátí o 1, resp. 3 minuty na 2 hod. 20, resp. 2 hod. 22 minut. Vlaky navíc zastaví v Plané nad Lužnicí, odkud bude cesta do Prahy trvat 1 hodinu 34 minut a do Českých Budějovic 48 minut. Zlepší se také večerní spojení mezi Prahou a Jihočeským krajem. Poslední celotýdenní večerní spoj z Prahy pojede nově až o hodinu a půl později. Z Prahy hl.n. bude odjíždět ve 22:02 (dosud odjížděl ve 20:34) a do Českých Budějovic přijede v 0:22 (dosud 22:57). Poslední rychlíkové spojení do Tábora pak pojede až ve 23:32 (v současnosti v 22:39), tedy téměř o hodinu později. Z Českých Budějovic do Prahy pojede poslední spoj téměř o hodinu později, nově ve 20:53 (nyní ve 20:03).
Nově přes České Budějovice a Rakousko bude vedeno přímo noční spojení Prahy a Curychu. Po zrušení nočních vlaků DB hrozil zánik tohoto spojení. České dráhy se dohodly na celoroční jízdě přímého komfortního lůžkového vozu v trase Praha – České Budějovice – Linec – Curych, který bude sezónně doplněn ještě o jeden vůz 2. třídy k sezení. Spoj odjede z pražského hlavního nádraží v 18:02 a do Curychu přijde druhý den ráno v 8:20. V opačném směru bude vyjíždět z Curychu až ve 21:40 a do Prahy přijede druhý den dopoledne v 10:57. Jízdenka do tohoto spoje bude stát od 497 Kč, s rezervací v lůžkovém voze to bude od 994 Kč. Cestující si budou moci v lůžkovém voze vybrat mezi klasickým lůžkovým oddílem se 3 místy až po luxusní oddíl se samostatnou toaletou a sprchou.
Změny v regionální dopravě v Jihočeské kraji
Trať 195 Lipno nad Vltavou – Rybník
Mírné navýšení rozsahu dopravy v odpoledních hodinách ve směru z Vyšebrodska. Nový vlak Os 3883 pojede v pracovní dny z Lipna nad Vltavou (odj.19:06) a má přípoj směrem na České Budějovice (příjezd 20:50) a Prahu (příj. 22:57)
Nově pojedou posilové vlaky Sp 1932 a Sp 1935 České Budějovice – Vyšší Brod klášter a zpět v pondělí v době od 15. května do 10. července.
Trať 198 Volary – Strakonice
Vlak Os 18152 Lenora – Volary pojede dříve v 6:16, příjezd do Volar v 6:30.
Trať 199 České Budějovice – České Velenice (– Gmünd NÖ)
Pro žáky gymnázia v Gmündu, kteří dojíždějí z ČR, je na základě požadavku školy zaveden vlak Os 2189 České Velenice (odj. 7:30) – Gmünd NÖ (příj. 7:34).
Trať 201 Tábor – Písek
Mírně se navyšuje počet spojů.
Nově pojedou vlaky Tábor (odjezd v 9:08) – Milevsko (příjezd v 9:41) a zpět z Milevska (odjezd v 10:17) – Tábor (příjezd v 10:50), Ražice (odjezd v 9.21) – Písek město (příjezd v 9:37) a zpět Písek město (odjezd v 10:20) – Ražice (příjezd v 10:36) ve dnech školního vyučování.
Trať 220 České Budějovice – Benešov u Prahy
Na lince Praha – České Budějovice dochází k zavedení dvojúrovňového systému dálkové dopravy. S tím souvisí ukončení některých dálkových vlaků ve Veselí nad Lužnicí a jejich prodloužení do Českých Budějovic pouze v určité dny.
Spěšný vlak Sp 1839 (nově Sp 1835) pojede z Chotovin, stejně tak Os 8200 (nově Os 8230) do Chotovin.
Trať 225 Veselí nad Lužnicí – Havlíčkův Brod
V jihočeském úseku pojedou denně nové spoje ve večerních hodinách:
Os 8325 Jindřichův Hradec (21:42) – Veselí nad Lužnicí (22:18)
Os 8328 Veselá nad Lužnicí (20:38) – Jindřichův Hradec (21:10)
Os 8330 Veselí nad Lužnicí (22:25) – Jindřichův Hradec (22:56)
Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Nově na spojích budou jezdit pohodlnější podvozkové motorové vozy 842 a přívěsné vozy 057.
Na všech ostatních tratích zůstává železniční doprava bez výraznějších změn.
Změny v dálkové dopravě v Jihočeském kraji
Ex 7 a R 17 Praha – České Budějovice (– Rakousko)
Nejvýznamnější změnu čeká spojení Prahy, Tábora a Českých Budějovic. Ministerstvo dopravy zde objednalo vedle tradičních rychlíků také devět párů expresních vlaků, které nabídnou historicky nejrychlejší spojení jihočeské metropole s hlavním městem. Jízdní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi se zkrátí ze současných 2 hodin 23 minut až na 1 hodinu 58 minut směrem na jih republiky, a na 2 hodiny a 4 minuty směrem do hlavního města. Cesta mezi Prahou a Táborem se zkrátí přibližně o 15 minut až na 1 hodinu 11 minut, resp. 1 hodinu 13 minut podle směru jízdy. Spoje budou rozloženy do celého dne s tím, že v ranní špičce do Prahy a v odpolední špičce z Prahy pojedou ve zkráceném intervalu 1 hodina. Čtyři páry expresů budou pokračovat do Lince a jeden pár do Českého Krumlova. Vlaky tak nabídnou asi o 20 minut rychlejší spojení oproti autobusům, navíc v Praze pojedou až do centra. Výrazně se cestovní čas ve vlaku přiblíží také obvyklé délce jízdy autem. Ta však může být neplánovaně mnohem delší kvůli silnému provozu, uzavírkám a nehodám na obou hlavních komunikacích mezi jihem Čech a Prahou. Při cestě vlakem odpadají také komplikace při parkování v hlavním městě, kde funguje systém tzv. modrých zón a placených stání.
Nové expresy nabídnou komfortní vozy a další doplňkové služby. V průběhu nadcházejícího roku v nich bude zavedeno také Wi-Fi připojení k internetu.
Rozsah rychlíkové dopravy na lince R 5 Praha – České Budějovice je podobný jako v letošním roce se základním hodinovým intervalem. Doba jízdy rychlíků se zkrátí o 1, resp. 3 minuty na 2 hod. 20, resp. 2 hod. 22 minut. Vlaky navíc zastaví v Plané nad Lužnicí, odkud bude cesta do Prahy trvat 1 hodinu 34 minut a do Českých Budějovic 48 minut. Zlepší se také večerní spojení mezi Prahou a Jihočeským krajem. Poslední celotýdenní večerní spoj z Prahy pojede nově až o hodinu a půl později. Z Prahy hl.n. bude odjíždět ve 22:02 (dosud odjížděl ve 20:34) a do Českých Budějovic přijede v 0:22 (dosud 22:57). Poslední rychlíkové spojení do Tábora pak pojede až ve 23:32 (v současnosti v 22:39), tedy téměř o hodinu později. Z Českých Budějovic do Prahy pojede poslední spoj téměř o hodinu později, nově ve 20:53 (nyní ve 20:03).
Nově přes České Budějovice a Rakousko bude vedeno přímo noční spojení Prahy a Curychu. Po zrušení nočních vlaků DB hrozil zánik tohoto spojení. České dráhy se dohodly na celoroční jízdě přímého komfortního lůžkového vozu v trase Praha – České Budějovice – Linec – Curych, který bude sezónně doplněn ještě o jeden vůz 2. třídy k sezení. Spoj odjede z pražského hlavního nádraží v 18:02 a do Curychu přijde druhý den ráno v 8:20. V opačném směru bude vyjíždět z Curychu až ve 21:40 a do Prahy přijede druhý den dopoledne v 10:57. Jízdenka do tohoto spoje bude stát od 497 Kč, s rezervací v lůžkovém voze to bude od 994 Kč. Cestující si budou moci v lůžkovém voze vybrat mezi klasickým lůžkovým oddílem se 3 místy až po luxusní oddíl se samostatnou toaletou a sprchou.
Změny v regionální dopravě v Jihočeské kraji
Trať 195 Lipno nad Vltavou – Rybník
Mírné navýšení rozsahu dopravy v odpoledních hodinách ve směru z Vyšebrodska. Nový vlak Os 3883 pojede v pracovní dny z Lipna nad Vltavou (odj.19:06) a má přípoj směrem na České Budějovice (příjezd 20:50) a Prahu (příj. 22:57)
Nově pojedou posilové vlaky Sp 1932 a Sp 1935 České Budějovice – Vyšší Brod klášter a zpět v pondělí v době od 15. května do 10. července.
Trať 198 Volary – Strakonice
Vlak Os 18152 Lenora – Volary pojede dříve v 6:16, příjezd do Volar v 6:30.
Trať 199 České Budějovice – České Velenice (– Gmünd NÖ)
Pro žáky gymnázia v Gmündu, kteří dojíždějí z ČR, je na základě požadavku školy zaveden vlak Os 2189 České Velenice (odj. 7:30) – Gmünd NÖ (příj. 7:34).
Trať 201 Tábor – Písek
Mírně se navyšuje počet spojů.
Nově pojedou vlaky Tábor (odjezd v 9:08) – Milevsko (příjezd v 9:41) a zpět z Milevska (odjezd v 10:17) – Tábor (příjezd v 10:50), Ražice (odjezd v 9.21) – Písek město (příjezd v 9:37) a zpět Písek město (odjezd v 10:20) – Ražice (příjezd v 10:36) ve dnech školního vyučování.
Trať 220 České Budějovice – Benešov u Prahy
Na lince Praha – České Budějovice dochází k zavedení dvojúrovňového systému dálkové dopravy. S tím souvisí ukončení některých dálkových vlaků ve Veselí nad Lužnicí a jejich prodloužení do Českých Budějovic pouze v určité dny.
Spěšný vlak Sp 1839 (nově Sp 1835) pojede z Chotovin, stejně tak Os 8200 (nově Os 8230) do Chotovin.
Trať 225 Veselí nad Lužnicí – Havlíčkův Brod
V jihočeském úseku pojedou denně nové spoje ve večerních hodinách:
Os 8325 Jindřichův Hradec (21:42) – Veselí nad Lužnicí (22:18)
Os 8328 Veselá nad Lužnicí (20:38) – Jindřichův Hradec (21:10)
Os 8330 Veselí nad Lužnicí (22:25) – Jindřichův Hradec (22:56)
Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Nově na spojích budou jezdit pohodlnější podvozkové motorové vozy 842 a přívěsné vozy 057.
Na všech ostatních tratích zůstává železniční doprava bez výraznějších změn.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk