Tiskové zprávy
České dráhy: Nový jízdní řád 2025 v Jihomoravském kraji
2. prosince 2024 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Hlavní novinkou v Jihomoravském kraji bude zahájení provozu elektrických vlaků v nově zmodernizovaném úseku ze Střelic do Zastávky u Brna. Na vlacích linky S4 z Brna do Zastávky budou nasazené jednotky RegioPanter a současně bude provoz této linky výrazně posílen. V době přepravní špičky budou také osobní vlaky linky S2 nově prodloužené z Křenovic hor. n. až do stanice Holubice, která tak začne zhruba po dvou dekádách znovu sloužit cestujícím. Provoz na třech regionálních neelektrizovaných tratích bude od změny grafikonu zajišťovat jiný dopravce. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.
V období platnosti jízdního řádu 2025 ujedou regionální vlaky Českých drah na území Jihomoravského kraje cca 8,745 mil. vlakokilometrů. Oproti letošnímu jízdnímu řádu se jedná o pokles o cca 13 % (1,22 mil. vlakokilometrů), což je způsobeno zejména přechodem provozu na třech tratích pod jiného dopravce, za současného navýšení rozsahu dopravy na tratích 240 a 300. Na většině tratí je ve srovnání s jízdním řádem 2024 rozsah dopravy srovnatelný.
Regionální doprava je zajišťována zejména podle smlouvy s Jihomoravským krajem. Některé regionální vlaky však objednává také Zlínský, Olomoucký, Pardubický kraj a Kraj Vysočina. Na území Jihomoravského kraje vypraví České dráhy v průměrný pracovní den 849 regionálních vlaků, v nepracovní dny pak 605.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
Rozšíření provozu na trati 240 v úseku Brno hl.n. – Zastávka u Brna
V souvislosti s ukončením rekonstrukce traťového úseku Střelice – Zastávka u Brna, při které byla trať doplněna o druhou kolej a elektrifikována, dojde k významnému rozšíření nabídky spojů v období přepravní špičky pracovních dnů, motorové vozy nahradí moderní elektrické jednotky.
Reaktivace železniční stanice Holubice pro osobní vlaky, prodloužení vybraných spojů na trati 260
Se zahájením nového jízdního řádu začne po mnoha letech opětovně pro cestující sloužit železniční stanice Holubice. V období přepravní špičky s přesahem do večerních hodin sem budou prodlouženy osobní vlaky z Křenovic horního nádraží, z / do kterých bude možno přestoupit z autobusových linek, v současné době postižených neutěšenou situací na silničních komunikacích před Brnem.
Přechod provozu na tratích č. 246, 255 a 343 pod hlavičku jiného dopravce
Provoz na tratích č. 246 Břeclav – Znojmo, č. 255 Zaječí – Hodonín a č. 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Myjava přebírá na základě nově uzavřené smlouvy dopravce ARRIVA vlaky.
Změny v odbavení cestujících
Zásadní změnou pro cestující bude zrušení vlakového personálu ČD na většině tratí, resp. většině spojů (v jízdním řádu označených symbolem oka) a uzavření velkého počtu pokladen v kraji. Vlakové čety ČD nahradí částečně zaměstnanci krajského koordinátora dopravy KORDIS JMK, ve většině vlaků budou umístěny nové prodejní automaty jízdenek IDS JMK a systému jednotného tarifu. Vlaková četa ČD zůstane prakticky pouze na trati 340. Namísto pokladen a stávajících označovačů jízdenek jsou na nástupiště instalovány prodejní validátory jízdenek IDS Jihomoravského kraje.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Jihomoravském kraji
Na základě požadavku Jihomoravského kraje v souvislosti se stavební činností Správy železnic dochází v Jihomoravském kraji k následujícím změnám:
Trať 240 Brno – Zastávka u Brna (– Náměšť nad Oslavou), linka S4
V souvislosti s ukončením rozsáhlé rekonstrukce traťového úseku Střelice – Zastávka u Brna, v rámci které byla trať elektrifikována a zdvojkolejněna, bude výrazně upraven koncept dopravy na trati č. 240. V úseku Brno hl.n. – Zastávka u Brna bude regionální doprava zajištěna téměř výhradně elektrickými vlaky (výjimkou budou dvou páry spěšných vlaků mezi Brnem a Třebíčí). Nasazeny zde budou moderní jednotky RegioPanter v počtu 5 kusů. Cestující tak získají nízkopodlažní, klimatizované vlaky, vybavené např. uzavřeným systémem WC, přehledným informačním systémem nebo zásuvkami 230V. V sedle pracovních dnů, večer a o víkendech bude zachován interval osobních vlaků 60 minut, avšak s větší kapacitou souprav, ve špičkách pracovních dnů pak bude navýšena četnost spojů na 3 vlaky za hodinu v kombinaci osobních a spěšných vlaků. Ve stanici Zastávka u Brna budou realizovány přestupy na motorové vlaky ve směru Náměšť nad Oslavou – Třebíč – Jihlava, které pojedou v intervalu 60 – 120 minut.
První týden nového jízdního řádu budou na trati ještě probíhat konsolidační pomalé jízdy po realizované výluce, bude platit výlukový jízdní řád (některé spoje nepojedou, jiné budou mít upravené časové polohy).
Trať 244 Brno hl.n. – Moravský Krumlov – Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Moravské Bránice – Ivančice, linka S41
Vybrané ranní osobní vlaky (odjezdy z Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova ve 4:11 a 5:09) přechází na žádost objednatele do kategorie Sp, projedou nově zastávku Radostice a stanici Střelice. V pracovní dny pojede nový spěšný vlak Brno hl.n. 13:29 – Moravský Krumlov 14:10, s návratem v trase Moravský Krumlov 14:42 – Brno hl.n. 15:28. Osobní vlaky na této trati budou nově všechny v obou směrech zastavovat v Brně-Starém Lískovci.
Trať 246 Břeclav – Znojmo, linka S8
Provoz na této trati bude zajišťovat dopravce ARRIVA vlaky.
Trať 248 Znojmo – Retz – Wien, linka S82
V úseku Retz – Znojmo nově pojedou v pracovní dny podle rakouského kalendáře osobní vlaky Retz 15:17 – Znojmo 15:36 (Os 2234) a Znojmo 15:57 – Retz 16:14 (Os 2253).
Tratě 250 + 251 Žďár nad Sázavou – Tišnov – Brno – Židlochovice / Hustopeče u Brna, linka S3 a trať 252 (Brno –) Šakvice – Břeclav (– Kúty / Wien), linka S51
Stávající osobní vlak Hustopeče u Brna (21:05) – Brno hl.n. (21:48–21:53) – Tišnov (22:29) bude v pracovní dny a soboty prodloužen až do Křižanova (příj. 22:58, Os 4624). V opačném směru bude stávající osobní vlak Tišnov (4:29) – Brno hl.n. (5:07–5:12) – Hustopeče u Brna (5:53) výchozí v pracovní dny nově už z Křižanova (odj. 4:00, Os 4601). Osobní vlaky Křižanov (5:00) – Brno hl.n. (6:06– 6:09) – Hustopeče u Brna (6:54) a Křižanov (21:00) – Brno hl.n. (22:06–22:09) – Hustopeče u Brna (22:54) pojedou nově v úseku Křižanov – Tišnov denně (Os 4605, Os 4625).
V rekreační sezóně od dubna do října doplní o víkendech nabídku rychlého spojení mezi Břeclaví a Brnem nové spěšné vlaky Břeclav 15:42 – Brno 16:22 (Sp 1788) a Brno hl.n. 17:00 – Břeclav 17:36 (Sp 1789).
Přibližně do října 2025 bude v různých etapách pokračovat komplexní rekonstrukce stanice Brno-Královo Pole a přilehlých úseků do Kuřimi a Brna-Maloměřic. Vlaky budou vedeny v upravených trasách a časových polohách podle výlukového jízdního řádu, některé spoje budou omezeny.
úsek Břeclav – Kúty
Bez regionální dopravy. V úseku Lanžhot – Kúty pokračuje výluka traťové koleje.
úsek Břeclav – Wien
Bez podstatných změn.
Trať 255 Hodonín – Zaječí, linka S52
Provoz na této trati bude zajišťovat dopravce ARRIVA vlaky.
Trať 260 Česká Třebová – Brno – Holubice, linka S2:
Na této trati obecně dochází zejména k minutovým posunům tras v souvislosti s vedením dálkových vlaků a provedenými úpravami infrastruktury. Drobné změny jízdního řádu (nově zaváděné a rušené vlaky) pak vyplývají zejména ze snahy Jihomoravského kraje o efektivizaci oběhů elektrických jednotek Moravia v jeho vlastnictví návazně na využití konkrétních spojů cestujícími. Zásadní novinkou je však reaktivace stanice Holubice pro cestující a prodloužení větší části spojů v pracovní dny z Křenovic horního nádraží do Holubic. Zde budou zajištěny přestupní návaznosti s autobusovými linkami. Z Holubic do Brna pojedou v ranní špičce vlaky v 4:23, 4:52, 5:53, 6:53, 7:53 a 8:53, odpoledne pak budou z Brna prodlouženy vlaky s odjezdy každou hodinu od 13:06 do 20:06. Osobní vlaky se vrací také do úseku Holubice – Vyškov na Moravě na trati č. 300, přičemž odsud budou výchozí ranní osobní vlaky v 4:06 (v pracovní dny) a 4:35 (denně), večer sem potom budou protaženy poslední vlaky s odjezdy z Brna hl.n. ve 21:06 (v pracovní dny) a 22:45 (denně).
Stávající spěšný vlak Letovice 6:29 – Brno hl.n. 7:13 pojede nově o hodinu dříve (Sp 2051). V jeho aktuální poloze bude nahrazen časově posunutým rychlíkem (Česká Třebová –) Letovice 6:22 – Brno 7:02 (R 861) a novým osobním vlakem Rájec-Jestřebí 6:41 – Brno hl.n. 7:14 (Os 4007). Bude zaveden nový osobní vlak Brno 6:45 – Rájec-Jestřebí 7:17 (Os 4004). Spěšný vlak Letovice 17:32 – Brno 18:13 (Sp 2059) pojede nově každý pracovní den. Osobní vlak s odjezdem z Brna hl.n. v 6:29 směr Skalice nad Svitavou bude prodloužen až do Letovic (Os 4706).
Víkendové spěšné vlaky Česká Třebová 6:50 – Brno hl.n. 8:10 (jede v soboty, Sp 2055) a Brno 17:47 – Česká Třebová 19:06 (jede v neděle, Sp 2058) pojedou nově v kategorii rychlík v upravené časové poloze a rychlejší trase v taktu rychlíkové linky R19. Nové trasy: Česká Třebová 6:48 – Brno hl.n. 8:02 o sobotách, zpět v neděli o dvě hodiny dříve Brno hl.n. 15:56 – Česká Třebová 17:07. Projedou zastávku Blansko město a vybrané zastávky v Pardubickém kraji.
Trať 262 Skalice nad Svitavou – Boskovice, linka S21
Na této trati dochází pouze k ojedinělým minutovým posunům s cílem zachovat přípoje ve Skalici nad Svitavou zejména k rychlíkům z / do Brna, případně k vybraným osobním vlakům.
Trať 330 Břeclav – Hodonín – Staré Město u Uherského Hradiště (– Přerov), linky S9 a R13
Na osobních vlacích vedených doposud klasickou soupravou s lokomotivou a řídicím vozem jsou již od listopadu nasazovány nové elektrické jednotky RegioPanter Zlínského kraje, které nabídnou např. nízkopodlažní nástup s rampou pro nástup cestujících s handicapem, WC s uzavřeným systémem, audiovizuální infosystém pro cestující, tlačítkem ovládané předsuvné dveře blokované od nulové rychlosti, pohodlnější sedačky a lepší jízdní dynamiku.
Spěšný vlak s odjezdem z Břeclavi v 6:04 do Hodonína bude nově prodloužen až do Starého Města u Uh. Hradiště (příj. 6:54, Sp 821), obratový vlak R 824 do Brna hl.n. (příj. 8:24) bude nově výchozí rovněž již ze Starého Města (odj. 7:04). Z oběhových důvodů pojede stávající osobní vlak s odjezdem z Hodonína ve 22:04 o necelou hodinu později (nově Hodonín 23:00 – Břeclav 23:18, Os 4268) a rozšíří tak nabídku večerního spojení tímto směrem (místo zrušeného Os ve 22:04 lze využít rychlík R 800 s odjezdem z Hodonína ve 22:17).
Trať 340 Břeclav – Hodonín – Staré Město u Uherského Hradiště (– Přerov), linky S9 a R13
Na většině spěšných vlaků z Brna hl.n. do Starého Města u Uh. Hradiště / Bojkovic, na kterých ČD aktuálně nasazují klasickou soupravou z vozů Bdmtee s dieselovou lokomotivou, budou nově nasazeny motorové vozy řady 843 s přípojnými vozy. Změna vozby přinese cestujícím možnost přepravy handicapovaných cestujících, audiovizuální infosystém, tlačítky ovládané dveře a pohodlnější sedačky s většími rozestupy.
Trať 342 Bzenec – Moravský Písek, linka S61
Osobní vlak Bzenec 6:42 – Moravský Písek 6:48 pojede nově i v neděli (Os 24171). V pracovní dny pojede o 7 minut dříve, aby byl zajištěn přípoj k novému spěšnému vlaku Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště.
Trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Myjava, linka S91
Provoz na této trati bude zajišťovat dopravce ARRIVA vlaky.
V období platnosti jízdního řádu 2025 ujedou regionální vlaky Českých drah na území Jihomoravského kraje cca 8,745 mil. vlakokilometrů. Oproti letošnímu jízdnímu řádu se jedná o pokles o cca 13 % (1,22 mil. vlakokilometrů), což je způsobeno zejména přechodem provozu na třech tratích pod jiného dopravce, za současného navýšení rozsahu dopravy na tratích 240 a 300. Na většině tratí je ve srovnání s jízdním řádem 2024 rozsah dopravy srovnatelný.
Regionální doprava je zajišťována zejména podle smlouvy s Jihomoravským krajem. Některé regionální vlaky však objednává také Zlínský, Olomoucký, Pardubický kraj a Kraj Vysočina. Na území Jihomoravského kraje vypraví České dráhy v průměrný pracovní den 849 regionálních vlaků, v nepracovní dny pak 605.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
Rozšíření provozu na trati 240 v úseku Brno hl.n. – Zastávka u Brna
V souvislosti s ukončením rekonstrukce traťového úseku Střelice – Zastávka u Brna, při které byla trať doplněna o druhou kolej a elektrifikována, dojde k významnému rozšíření nabídky spojů v období přepravní špičky pracovních dnů, motorové vozy nahradí moderní elektrické jednotky.
Reaktivace železniční stanice Holubice pro osobní vlaky, prodloužení vybraných spojů na trati 260
Se zahájením nového jízdního řádu začne po mnoha letech opětovně pro cestující sloužit železniční stanice Holubice. V období přepravní špičky s přesahem do večerních hodin sem budou prodlouženy osobní vlaky z Křenovic horního nádraží, z / do kterých bude možno přestoupit z autobusových linek, v současné době postižených neutěšenou situací na silničních komunikacích před Brnem.
Přechod provozu na tratích č. 246, 255 a 343 pod hlavičku jiného dopravce
Provoz na tratích č. 246 Břeclav – Znojmo, č. 255 Zaječí – Hodonín a č. 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Myjava přebírá na základě nově uzavřené smlouvy dopravce ARRIVA vlaky.
Změny v odbavení cestujících
Zásadní změnou pro cestující bude zrušení vlakového personálu ČD na většině tratí, resp. většině spojů (v jízdním řádu označených symbolem oka) a uzavření velkého počtu pokladen v kraji. Vlakové čety ČD nahradí částečně zaměstnanci krajského koordinátora dopravy KORDIS JMK, ve většině vlaků budou umístěny nové prodejní automaty jízdenek IDS JMK a systému jednotného tarifu. Vlaková četa ČD zůstane prakticky pouze na trati 340. Namísto pokladen a stávajících označovačů jízdenek jsou na nástupiště instalovány prodejní validátory jízdenek IDS Jihomoravského kraje.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Jihomoravském kraji
Na základě požadavku Jihomoravského kraje v souvislosti se stavební činností Správy železnic dochází v Jihomoravském kraji k následujícím změnám:
Trať 240 Brno – Zastávka u Brna (– Náměšť nad Oslavou), linka S4
V souvislosti s ukončením rozsáhlé rekonstrukce traťového úseku Střelice – Zastávka u Brna, v rámci které byla trať elektrifikována a zdvojkolejněna, bude výrazně upraven koncept dopravy na trati č. 240. V úseku Brno hl.n. – Zastávka u Brna bude regionální doprava zajištěna téměř výhradně elektrickými vlaky (výjimkou budou dvou páry spěšných vlaků mezi Brnem a Třebíčí). Nasazeny zde budou moderní jednotky RegioPanter v počtu 5 kusů. Cestující tak získají nízkopodlažní, klimatizované vlaky, vybavené např. uzavřeným systémem WC, přehledným informačním systémem nebo zásuvkami 230V. V sedle pracovních dnů, večer a o víkendech bude zachován interval osobních vlaků 60 minut, avšak s větší kapacitou souprav, ve špičkách pracovních dnů pak bude navýšena četnost spojů na 3 vlaky za hodinu v kombinaci osobních a spěšných vlaků. Ve stanici Zastávka u Brna budou realizovány přestupy na motorové vlaky ve směru Náměšť nad Oslavou – Třebíč – Jihlava, které pojedou v intervalu 60 – 120 minut.
První týden nového jízdního řádu budou na trati ještě probíhat konsolidační pomalé jízdy po realizované výluce, bude platit výlukový jízdní řád (některé spoje nepojedou, jiné budou mít upravené časové polohy).
Trať 244 Brno hl.n. – Moravský Krumlov – Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Moravské Bránice – Ivančice, linka S41
Vybrané ranní osobní vlaky (odjezdy z Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova ve 4:11 a 5:09) přechází na žádost objednatele do kategorie Sp, projedou nově zastávku Radostice a stanici Střelice. V pracovní dny pojede nový spěšný vlak Brno hl.n. 13:29 – Moravský Krumlov 14:10, s návratem v trase Moravský Krumlov 14:42 – Brno hl.n. 15:28. Osobní vlaky na této trati budou nově všechny v obou směrech zastavovat v Brně-Starém Lískovci.
Trať 246 Břeclav – Znojmo, linka S8
Provoz na této trati bude zajišťovat dopravce ARRIVA vlaky.
Trať 248 Znojmo – Retz – Wien, linka S82
V úseku Retz – Znojmo nově pojedou v pracovní dny podle rakouského kalendáře osobní vlaky Retz 15:17 – Znojmo 15:36 (Os 2234) a Znojmo 15:57 – Retz 16:14 (Os 2253).
Tratě 250 + 251 Žďár nad Sázavou – Tišnov – Brno – Židlochovice / Hustopeče u Brna, linka S3 a trať 252 (Brno –) Šakvice – Břeclav (– Kúty / Wien), linka S51
Stávající osobní vlak Hustopeče u Brna (21:05) – Brno hl.n. (21:48–21:53) – Tišnov (22:29) bude v pracovní dny a soboty prodloužen až do Křižanova (příj. 22:58, Os 4624). V opačném směru bude stávající osobní vlak Tišnov (4:29) – Brno hl.n. (5:07–5:12) – Hustopeče u Brna (5:53) výchozí v pracovní dny nově už z Křižanova (odj. 4:00, Os 4601). Osobní vlaky Křižanov (5:00) – Brno hl.n. (6:06– 6:09) – Hustopeče u Brna (6:54) a Křižanov (21:00) – Brno hl.n. (22:06–22:09) – Hustopeče u Brna (22:54) pojedou nově v úseku Křižanov – Tišnov denně (Os 4605, Os 4625).
V rekreační sezóně od dubna do října doplní o víkendech nabídku rychlého spojení mezi Břeclaví a Brnem nové spěšné vlaky Břeclav 15:42 – Brno 16:22 (Sp 1788) a Brno hl.n. 17:00 – Břeclav 17:36 (Sp 1789).
Přibližně do října 2025 bude v různých etapách pokračovat komplexní rekonstrukce stanice Brno-Královo Pole a přilehlých úseků do Kuřimi a Brna-Maloměřic. Vlaky budou vedeny v upravených trasách a časových polohách podle výlukového jízdního řádu, některé spoje budou omezeny.
úsek Břeclav – Kúty
Bez regionální dopravy. V úseku Lanžhot – Kúty pokračuje výluka traťové koleje.
úsek Břeclav – Wien
Bez podstatných změn.
Trať 255 Hodonín – Zaječí, linka S52
Provoz na této trati bude zajišťovat dopravce ARRIVA vlaky.
Trať 260 Česká Třebová – Brno – Holubice, linka S2:
Na této trati obecně dochází zejména k minutovým posunům tras v souvislosti s vedením dálkových vlaků a provedenými úpravami infrastruktury. Drobné změny jízdního řádu (nově zaváděné a rušené vlaky) pak vyplývají zejména ze snahy Jihomoravského kraje o efektivizaci oběhů elektrických jednotek Moravia v jeho vlastnictví návazně na využití konkrétních spojů cestujícími. Zásadní novinkou je však reaktivace stanice Holubice pro cestující a prodloužení větší části spojů v pracovní dny z Křenovic horního nádraží do Holubic. Zde budou zajištěny přestupní návaznosti s autobusovými linkami. Z Holubic do Brna pojedou v ranní špičce vlaky v 4:23, 4:52, 5:53, 6:53, 7:53 a 8:53, odpoledne pak budou z Brna prodlouženy vlaky s odjezdy každou hodinu od 13:06 do 20:06. Osobní vlaky se vrací také do úseku Holubice – Vyškov na Moravě na trati č. 300, přičemž odsud budou výchozí ranní osobní vlaky v 4:06 (v pracovní dny) a 4:35 (denně), večer sem potom budou protaženy poslední vlaky s odjezdy z Brna hl.n. ve 21:06 (v pracovní dny) a 22:45 (denně).
Stávající spěšný vlak Letovice 6:29 – Brno hl.n. 7:13 pojede nově o hodinu dříve (Sp 2051). V jeho aktuální poloze bude nahrazen časově posunutým rychlíkem (Česká Třebová –) Letovice 6:22 – Brno 7:02 (R 861) a novým osobním vlakem Rájec-Jestřebí 6:41 – Brno hl.n. 7:14 (Os 4007). Bude zaveden nový osobní vlak Brno 6:45 – Rájec-Jestřebí 7:17 (Os 4004). Spěšný vlak Letovice 17:32 – Brno 18:13 (Sp 2059) pojede nově každý pracovní den. Osobní vlak s odjezdem z Brna hl.n. v 6:29 směr Skalice nad Svitavou bude prodloužen až do Letovic (Os 4706).
Víkendové spěšné vlaky Česká Třebová 6:50 – Brno hl.n. 8:10 (jede v soboty, Sp 2055) a Brno 17:47 – Česká Třebová 19:06 (jede v neděle, Sp 2058) pojedou nově v kategorii rychlík v upravené časové poloze a rychlejší trase v taktu rychlíkové linky R19. Nové trasy: Česká Třebová 6:48 – Brno hl.n. 8:02 o sobotách, zpět v neděli o dvě hodiny dříve Brno hl.n. 15:56 – Česká Třebová 17:07. Projedou zastávku Blansko město a vybrané zastávky v Pardubickém kraji.
Trať 262 Skalice nad Svitavou – Boskovice, linka S21
Na této trati dochází pouze k ojedinělým minutovým posunům s cílem zachovat přípoje ve Skalici nad Svitavou zejména k rychlíkům z / do Brna, případně k vybraným osobním vlakům.
Trať 330 Břeclav – Hodonín – Staré Město u Uherského Hradiště (– Přerov), linky S9 a R13
Na osobních vlacích vedených doposud klasickou soupravou s lokomotivou a řídicím vozem jsou již od listopadu nasazovány nové elektrické jednotky RegioPanter Zlínského kraje, které nabídnou např. nízkopodlažní nástup s rampou pro nástup cestujících s handicapem, WC s uzavřeným systémem, audiovizuální infosystém pro cestující, tlačítkem ovládané předsuvné dveře blokované od nulové rychlosti, pohodlnější sedačky a lepší jízdní dynamiku.
Spěšný vlak s odjezdem z Břeclavi v 6:04 do Hodonína bude nově prodloužen až do Starého Města u Uh. Hradiště (příj. 6:54, Sp 821), obratový vlak R 824 do Brna hl.n. (příj. 8:24) bude nově výchozí rovněž již ze Starého Města (odj. 7:04). Z oběhových důvodů pojede stávající osobní vlak s odjezdem z Hodonína ve 22:04 o necelou hodinu později (nově Hodonín 23:00 – Břeclav 23:18, Os 4268) a rozšíří tak nabídku večerního spojení tímto směrem (místo zrušeného Os ve 22:04 lze využít rychlík R 800 s odjezdem z Hodonína ve 22:17).
Trať 340 Břeclav – Hodonín – Staré Město u Uherského Hradiště (– Přerov), linky S9 a R13
Na většině spěšných vlaků z Brna hl.n. do Starého Města u Uh. Hradiště / Bojkovic, na kterých ČD aktuálně nasazují klasickou soupravou z vozů Bdmtee s dieselovou lokomotivou, budou nově nasazeny motorové vozy řady 843 s přípojnými vozy. Změna vozby přinese cestujícím možnost přepravy handicapovaných cestujících, audiovizuální infosystém, tlačítky ovládané dveře a pohodlnější sedačky s většími rozestupy.
Trať 342 Bzenec – Moravský Písek, linka S61
Osobní vlak Bzenec 6:42 – Moravský Písek 6:48 pojede nově i v neděli (Os 24171). V pracovní dny pojede o 7 minut dříve, aby byl zajištěn přípoj k novému spěšnému vlaku Břeclav – Staré Město u Uherského Hradiště.
Trať 343 Hodonín – Veselí nad Moravou – Myjava, linka S91
Provoz na této trati bude zajišťovat dopravce ARRIVA vlaky.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk