https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2025-v-moravskoslezskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2025 v Moravskoslezském kraji

14. prosince 2024 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. V Moravskoslezském kraji bude zachován rozsah regionální dopravy na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu. Hlavní novinkou, a to nejen na regionální, ale i na celorepublikové úrovni, bude nasazení čtyř nových elektrických jednotek RegioPanter dovybavených bateriemi. Tato výbava umožní zajistit přímé spojení z Ostravy do Studénky a dále po neelektrizované trati přes Štramberk až do Veřovic. Cestující budou moci využít také nová přímá spojení z Opavy přes Ostravu do Českého Těšína a přestupy odpadnou také u dalších vyhledávaných relací. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

České dráhy budou v jízdním řádu 2024/2025 provozovat regionální dopravu v Moravskoslezském kraji na celkem 569 kilometrech železničních tratí s rozsahem 7,336 mil. vlakokilometrů. Rozsah tak bude v porovnání se současným jízdním řádem přibližně stejný. V regionu pojede denně v průměru 109 spěšných a 702 osobních vlaků.

V regionálních vlacích na území Moravskoslezského kraje bude při cestách v rámci kraje i nadále platit prioritní odbavení v tarifu ODIS. Zůstává také možnost využití Systému jednotného tarifu, tzv. OneTicket. Tarif ČD bude možné nadále využít pouze pro tzv. mezikrajské cesty, tedy pro cesty do ostatních krajů, a to i v případě využití dálkových i regionálních vlaků nebo jejich kombinace. Příkladem můžou být relace Opava – Praha, Frýdek-Místek – Olomouc, Třinec – Čadca apod.


Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Moravskoslezském kraji

Nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter vybavených bateriemi z Ostravy střed přes Studénku do Veřovic a zavedení hodinového taktu přímých spěšných vlaků (linka S8, trať 271)

V regionální dopravě v Moravskoslezském kraji budou vůbec poprvé v České republice nasazené nové dvouvozové jednotky RegioPanter dovybavené bateriovými články. Tyto nové vlaky zásadně zvýší komfort cestování na lince S8 Ostrava – Studénka – Příbor – Kopřivnice – Štramberk – Veřovice. Čtyři nové nízkopodlažní jednotky zajistí kompletní pokrytí této linky. Současně dojde k rozšíření obsluhy letiště v Mošnově na přibližně dvouhodinový takt v letním období. Některé spěšné vlaky z Ostravy do Veřovic pojedou v přepravních sedlech a o víkendech přes zastávku Mošnov, Ostrava Airport.


Prodloužení vybraných spěšných vlaků linky R61 Opava východ / Ostrava – Havířov – Český Těšín až do Návsí (tratě 321 a 316)

V přepravních špičkách pracovních dnů budou vybrané spěšné vlaky linky R61 prodloužené z Českého Těšína až do Návsí, resp. naopak a pojedou v časovém prokladu s hodinovým taktem osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Návsí do Českého Těšína, Bohumína a Ostravy-Svinova. Vznikne tak přibližně 30minutový takt.


Propojení linek S1 Opava – Ostrava a S9 Ostrava – Havířov – Český Těšín denně (tratě 321 a 316)

Většina vlaků linek S1 Opava východ – Ostrava-Svinov a S9 Ostrava-Svinov – Havířov – Český Těšín nově pojede přímo, bez nutnosti přestupu ve stanici Ostrava-Svinov. Tyto spoje tak pojedou v relaci Opava východ – Český Těšín.


Více přímých vlaků ráno z Frenštátu pod Radhoštěm do Ostravy (trať 323)

V ranní přepravní špičce během pracovních dnů odpadnou u vybraných vlaků z Frenštátu pod Radhoštěm do Ostravy přestupy ve stanici Frýdlant nad Ostravicí.


Nové ranní rychlé spojení z Krnova přes Opavu do Ostravy a večer zpět (tratě 310 a 316)

V pracovní dny bude zavedeno nové rychlé spojení Krnova s Ostravou. Ráno bude zajištěn nový vlak v 5:02 z Krnova do Ostravy-Svinova (příj. v 5:53), večer pak nový spoj s odjezdem z Ostravy-Svinova ve 20:00 do Krnova (příj. 20:58).
Další změny na linkách ČD v Moravskoslezském kraji


Trať 322 Cieszyn – Český Těšín – Frýdek-Místek

Na této trati dojde v odpoledních hodinách ke sjednocení taktu. Vlaky pojedou denně ve stejných časových polohách (dosud jezdily v pracovní dny a o víkendech v jiných časech). Zároveň budou v pracovní dny zavedeny nové vlaky z Frýdku-Místku (14:37) do Hnojníku (14:59) a zpět z Hnojníku (15:03) do Frýdku-Místku (15:24).


Trať 323 Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm / Ostravice

Večerní spoj linky S6 s odjezdem z Ostravy hl.n. ve 21:20 do Frýdlantu nad Ostravicí (Os 3140) bude nově prodloužen až do stanice Frenštát pod Radhoštěm (příj. 22:39). Tím dojde ve večerních hodinách k zachování hodinového taktu.


Tratě 320 a 321 Ostrava – Havířov – Český Těšín – Třinec

V pracovní dny pojede první ranní spěšný vlak linky R61 (Sp 1602) nově již ze zastávky Třinec centrum (odj. v 04:01), dosud jezdil ze stanice Třinec. Tento spoj jede přes Havířov do Ostravy hl.n. (4:55), kde jsou přípoje na vlaky dálkové dopravy, zejména pak na SC 516 Pendolino (odj. 5:10) do Prahy hl.n. (8:24).

V souvislosti s modernizací stanice Havířov a přilehlého úseku do Albrechtic u Českého Těšína bude docházet k rozsáhlým výlukám. Kvůli těmto výlukám byly upraveny časové polohy osobních i spěšných vlaků na trati 321 z Ostravy-Svinova do Českého Těšína a přeneseně (vlivem zachování vzájemných přípojů ve stanici Ostrava-Kunčice) i osobní vlaky linky S6 z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm.


Trať 317 Opava východ – Kravaře ve Slezsku – Hlučín / Chuchelná

Po zářijových povodních, při kterých došlo k zásadnímu poškození tratě 317 z Opavy do Kravař ve Slezsku, bude Správa železnic v roce 2025 provádět opravu této tratě. Všechny vlaky Opava východ – Kravaře ve Slezsku – Hlučín / Chuchelná jsou proto až do odvolání nahrazeny autobusovou dopravou.


Obnova vozidlového parku ČD v Moravskoslezském kraji

Moravskoslezský kraj je vůbec prvním regionem v České republice, kde budou nasazena vozidla umožňující provoz jak v elektrické trakci, tak na baterie v neelektrizovaných úsecích. Čtyři dvouvozové RegioPantery doplněné o baterie budou vozit cestující na nové přímé lince z Ostravy přes Studénku do Veřovic. V polovině letošního roku zároveň České dráhy objednaly u výrobce Škoda Group 15 elektricko-bateriových vlaků, které v následujících letech umožní zavedení dalších přímých vlaků bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších míst kraje, kam nevedou elektrizované tratě, jako jsou např. Krnov, Nový Jičín nebo Budišov nad Budišovkou.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist