https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2025-v-praze-a-stredoceskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2025 v Praze a Středočeském kraji

11. prosince 2024 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy zajišťované Českými drahami v hlavním městě vzroste zhruba o 6 %, ve Středočeském kraji o téměř 3 %. K největším změnám dojde na tratích z Prahy přes Poříčany do Kolína a Kutné Hory a z Prahy přes Nymburk do Kolína, na kterých bude změněn dopravní koncept. Ten bude založený na nových spěšných vlacích. K rozšíření provozu spěšných vlaků dojde také v úseku mezi Benešovem, Voticemi, Olbramovicemi a Táborem. V souvislosti se stavebními pracemi v pražském železničním uzlu dojde ke změně výchozí, resp. cílové stanice u linek S2 a S22, které nově pojedou směrem do Milovic, Nymburka a Kolína z pražského hlavního nádraží. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.

Regionální vlaky na území hlavního města Prahy ujedou v době platnosti jízdního řádu 2024/25 celkem 5,135 mil. vlakokilometrů, na území Středočeského kraje celkem 15,733 mil. vlakokilometrů, tedy o 6,3 %, resp. o 2,7% více. V Praze a Středočeském kraji pojede v průměru 1785 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků denně.

Hlavní změnou bude zavedení nových konceptů regionální dopravy na elektrifikovaných tratích v okolí Prahy. Ve špičkách pracovních dní dojde v okolí Prahy k zásadní proměně provozu na tratích 011, 230, 231 a 232 a k drobnějším změnám na tratích 220, 221 a přípojných tratích 012 a 060.

Spěšné vlaky linky R41 mezi Prahou, Pečkami a Kolínem pojedou ve špičce pracovních dní každou půlhodinu (do Kutné Hory každou hodinu) a budou na nich nasazené zcela nové jednotky RegioPanter. Mezi Prahou, Nymburkem a Kolínem a mezi Prahou a Benešovem (některé spoje pokračují do Tábora, Votic, Olbramovic) pojedou spěšné vlaky špičce pracovních dní každou hodinu. S tím souvisí i úpravy u osobních vlaků. Dojde k propojení osobních vlaků do nové linky Strančice – Praha – Milovice, naopak z důvodu zavedení výhradního provozu pod zabezpečovacím zařízením ETCS na trati Praha – Kolín a současně také kvůli rozsáhlým stavebním pracím na trati Praha – Beroun s vlivem na jízdní doby bude linka S7 jezdit již jen mezi Berounem a Prahou a nebude tak pokračovat dále do Českého Brodu. Vzhledem k pokračující přestavbě Masarykova nádraží dojde k záměně cílových stanic v Praze (Praha Masarykovo n. vs. Praha hl.n.). V sedlech pracovních dní a o víkendech zůstane stávající stav.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist