Tiskové zprávy
České dráhy: Nový jízdní řád 2025 v Ústeckém kraji
27. listopadu 2024 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, které zajišťují České dráhy v Ústeckém kraji, zůstane na podobné úrovni jako v současném grafikonu. V souvislosti se zahájením oprav silničního mostu Dr. Edvarda Beneše v krajském městě ČD plánují zajistit náhradní vlakovou dopravu mezi stanicemi Ústí n. L. západ a Ústí n. L.-Střekov. Turistické vlaky v regionu budou jezdit v období od 29. března do 2. listopadu 2025 a zachovány budou i turistické vlaky linky RE20 mezi Ústím nad Labem a Drážďany. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.
Regionální doprava je v Ústeckém kraji realizována na základě objednávky Ústeckého, Středočeského a Libereckého kraje, dálková doprava je realizována na základě objednávky ministerstva dopravy. Rozsah regionální dopravy zajišťovaný dopravcem České dráhy, bude jízdním řádu 2024/2025 obdobný jako v současném grafikonu a dosáhne cca 6 mil. vlakokilometrů. České dráhy zajistí v Ústeckém kraji celkem 744 vlaků denně. Tento počet zahrnuje celkem 20 spojů kategorie EC a IC, 51 rychlíků (51 v pracovní dny, 38 o víkendu), 21 spěšných vlaků (18 v pracovní dny, 7 o víkendu) a 652 osobních vlaků (569 v pracovní dny, 351 o víkendu).
Ke změnám na jednotlivých tratích v regionu dochází od 15. prosince 2024 na základě požadavků Ústeckého kraje v koordinaci se sousedními objednateli. Úpravy na trati 083 Děčín hl. n. – Bad Schandau – Rumburk souvisejí s omezenou kapacitou dopravní cesty na území Německa, kde bude pokračovat rozsáhlá stavební činnost v údolí Labe.
V tarifní oblasti bude platnost IDS DÚK na trati 110 od 15. prosince 2024 prodloužena až do stanice Slaný.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Ústeckém kraji
Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
V souvislosti s rekonstrukcí silničního mostu Dr. E. Beneše v Ústí nad Labem České dráhy zajistí „náhradní vlakovou dopravu“ v úseku Ústí nad Labem západ – Ústí nad Labem-Střekov (– Velké Březno). Přesný termín zahájení provozu těchto vlaků bude záviset na termínu dokončení náhradní lávky pro pěší a cyklisty.
Vlakové spoje, které obyvatelům a návštěvníkům Ústí nad Labem během uzavírky silničního mostu zjednoduší pohyb po krajském městě, budou jezdit mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov v přibližně hodinovém taktu, a to v pracovní dny cca od 6:30 do 22:30 hod. Dva ranní páry vlaků pak budou zajíždět až do stanice Velké Březno.
Spoje „náhradní vlakové dopravy“ České dráhy zajistí jednotkami Regionova. Detaily budou upřesněny před termínem zahájení provozu těchto vlaků.
Trať 083 Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburk
Od 30. 6. 2025 je plánovaná výluka německého správce železniční infrastruktury DB InfraGO v úseku Schöna – Bad Schandau Ost. Vlaky linky U28 budou podle jízdního řádu zajištěné v celé trase Děčín – Bad Schandau – Rumburk a zpět, ale pojedou na žádost DB Regio pod jinými, výlukovými čísly.
K drobné úpravě časové polohy oproti současnému jízdnímu řádu dojde pouze u vlaku Os 5442 / 28002, který bude odjíždět z Bad Schandau o 5 resp. 6 minut dříve než ostatní vlaky v taktu, a to již v 8:43 hod. resp. v 8:42.
Dne 6. 9. 2025 se bude konat Cyklistický závod Tour de Zeleňák 2025, z tohoto důvodu bude vlak s odjezdem z Rumburku v 11:30 (Os 28006) odřeknut v úseku Rumburk – Mikulášovice dolní nádraží.
Trať 084 Rumburk – Panský – Mikulášovice, Rumburk – Krásná Lípa – Panský a zpět
Vlaky pojedou v turistické sezoně o sobotách, nedělích a svátcích od 29. března do 2. listopadu.
Osobní vlak s odjezdem ze stanice Mikulášovice dolní nádraží v 18:02 (Os 26026) pojede do stanice Rumburk nově přes Zahrady u Rumburka a Krásnou Lípu. V letní sezóně 2024 jezdil tento spoj přes Staré Křečany a Dolní Křečany.
Dne 6. 9. 2025 se koná Cyklistický závod Tour de Zeleňák 2025, z tohoto důvodu bude vlak s odjezdem z Mikulášovic dolního nádraží ve 12:02 (Os 26002) nepojede v úseku Mikulášovice dolní nádraží – Rumburk.
Tratě 087 (Lovosice –) Litoměřice horní nádraží – Česká Lípa a 114 (– Ústí nad Labem hl. n.) Litoměřice horní nádraží – Postoloprty (– Žatec).
Sezonní provoz osobních vlaků v úseku Česká Lípa – Doksy a zpět je objednán na období od 28. června do 31. srpna 2025. O sobotách, nedělích a svátcích v tomto období tak pojede pět párů přímých vlaků Postoloprty – Česká Lípa střelnice do Doks a zpět. Z Postoloprt do Doks budou odjíždět v 6:35, 8:41, 10:41, 12:41 a 14:41, zpět z Doks do Postoloprt v 9:58, 11:58, 13:58, 15:58 a 17:58.
Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách
V úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava.
Trať 130 Děčín – Kadaň předměstí
V úseku Teplice v Čechách – Ústí nad Labem hl.n. je v pracovní dny zaveden nový vlak (Os 6853) s odjezdem z Teplic v Čechách v 3:34, příjezd do Ústí nad Labem hl.n. v 3:54, přípoj k vlaku s odjezdem z Ústí nad Labem v 3:59 (Os 6901) směr Lovosice – Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží.
V úseku Ústí nad Labem hl.n. – Teplice v Čechách je v pracovní dny zaveden nový vlak (Os 6854) s odjezdem z Ústí nad Labem hl.n. v 4:06, příjezd do Teplic v Čechách v 4:25.
Trať 134 (Ústí nad Labem –) Teplice v Čechách – Litvínov
V ranní špičce u některých vlaků dojde k výměně dopravců. Dopravce České dráhy, a.s., nově zajistí osobní vlaky s odjezdy z Litvínova v 5:26 (Os 16921) a 6:26 (Os 16923), v opačném směru s odjezdem z Teplic v 6:12 (Os 16920) a 7:12 (Os 16922).
Z důvodu postupného odchodu elektrických jednotek ř. 640 na instalaci ETCS dojde na trati 134 ke změně vozby. Na většině vlaků bude nasazena vratná souprava s lokomotivou řady 362 WTB, řídicím vozem „sysel“ a vozy Bdmtee275, Bdmtee281.
Trať 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb
Osobní vlak s odjezdem z Klášterce nad Ohří v 16:23 (původní Os 7008) do stanice Karlovy Vary nově pojede až do stanice Mariánské Lázně (Os 7338).
Na tratích 081 Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Rumburk, 085 Rybniště – Varnsdorf, 090 (Praha –) Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (– Děčín), 095 Vraňany – Zlonice, 096 Roudnice nad Labem – Libochovice a 110 Louny – Kralupy nad Vltavou nedochází k žádným podstatným změnám.
Regionální doprava je v Ústeckém kraji realizována na základě objednávky Ústeckého, Středočeského a Libereckého kraje, dálková doprava je realizována na základě objednávky ministerstva dopravy. Rozsah regionální dopravy zajišťovaný dopravcem České dráhy, bude jízdním řádu 2024/2025 obdobný jako v současném grafikonu a dosáhne cca 6 mil. vlakokilometrů. České dráhy zajistí v Ústeckém kraji celkem 744 vlaků denně. Tento počet zahrnuje celkem 20 spojů kategorie EC a IC, 51 rychlíků (51 v pracovní dny, 38 o víkendu), 21 spěšných vlaků (18 v pracovní dny, 7 o víkendu) a 652 osobních vlaků (569 v pracovní dny, 351 o víkendu).
Ke změnám na jednotlivých tratích v regionu dochází od 15. prosince 2024 na základě požadavků Ústeckého kraje v koordinaci se sousedními objednateli. Úpravy na trati 083 Děčín hl. n. – Bad Schandau – Rumburk souvisejí s omezenou kapacitou dopravní cesty na území Německa, kde bude pokračovat rozsáhlá stavební činnost v údolí Labe.
V tarifní oblasti bude platnost IDS DÚK na trati 110 od 15. prosince 2024 prodloužena až do stanice Slaný.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Ústeckém kraji
Trať 072 Ústí nad Labem západ – Lysá nad Labem
V souvislosti s rekonstrukcí silničního mostu Dr. E. Beneše v Ústí nad Labem České dráhy zajistí „náhradní vlakovou dopravu“ v úseku Ústí nad Labem západ – Ústí nad Labem-Střekov (– Velké Březno). Přesný termín zahájení provozu těchto vlaků bude záviset na termínu dokončení náhradní lávky pro pěší a cyklisty.
Vlakové spoje, které obyvatelům a návštěvníkům Ústí nad Labem během uzavírky silničního mostu zjednoduší pohyb po krajském městě, budou jezdit mezi stanicemi Ústí nad Labem západ a Ústí nad Labem-Střekov v přibližně hodinovém taktu, a to v pracovní dny cca od 6:30 do 22:30 hod. Dva ranní páry vlaků pak budou zajíždět až do stanice Velké Březno.
Spoje „náhradní vlakové dopravy“ České dráhy zajistí jednotkami Regionova. Detaily budou upřesněny před termínem zahájení provozu těchto vlaků.
Trať 083 Děčín – Bad Schandau – Dolní Poustevna – Rumburk
Od 30. 6. 2025 je plánovaná výluka německého správce železniční infrastruktury DB InfraGO v úseku Schöna – Bad Schandau Ost. Vlaky linky U28 budou podle jízdního řádu zajištěné v celé trase Děčín – Bad Schandau – Rumburk a zpět, ale pojedou na žádost DB Regio pod jinými, výlukovými čísly.
K drobné úpravě časové polohy oproti současnému jízdnímu řádu dojde pouze u vlaku Os 5442 / 28002, který bude odjíždět z Bad Schandau o 5 resp. 6 minut dříve než ostatní vlaky v taktu, a to již v 8:43 hod. resp. v 8:42.
Dne 6. 9. 2025 se bude konat Cyklistický závod Tour de Zeleňák 2025, z tohoto důvodu bude vlak s odjezdem z Rumburku v 11:30 (Os 28006) odřeknut v úseku Rumburk – Mikulášovice dolní nádraží.
Trať 084 Rumburk – Panský – Mikulášovice, Rumburk – Krásná Lípa – Panský a zpět
Vlaky pojedou v turistické sezoně o sobotách, nedělích a svátcích od 29. března do 2. listopadu.
Osobní vlak s odjezdem ze stanice Mikulášovice dolní nádraží v 18:02 (Os 26026) pojede do stanice Rumburk nově přes Zahrady u Rumburka a Krásnou Lípu. V letní sezóně 2024 jezdil tento spoj přes Staré Křečany a Dolní Křečany.
Dne 6. 9. 2025 se koná Cyklistický závod Tour de Zeleňák 2025, z tohoto důvodu bude vlak s odjezdem z Mikulášovic dolního nádraží ve 12:02 (Os 26002) nepojede v úseku Mikulášovice dolní nádraží – Rumburk.
Tratě 087 (Lovosice –) Litoměřice horní nádraží – Česká Lípa a 114 (– Ústí nad Labem hl. n.) Litoměřice horní nádraží – Postoloprty (– Žatec).
Sezonní provoz osobních vlaků v úseku Česká Lípa – Doksy a zpět je objednán na období od 28. června do 31. srpna 2025. O sobotách, nedělích a svátcích v tomto období tak pojede pět párů přímých vlaků Postoloprty – Česká Lípa střelnice do Doks a zpět. Z Postoloprt do Doks budou odjíždět v 6:35, 8:41, 10:41, 12:41 a 14:41, zpět z Doks do Postoloprt v 9:58, 11:58, 13:58, 15:58 a 17:58.
Trať 097 Lovosice – Teplice v Čechách
V úseku Lovosice – Radejčín zůstává náhradní autobusová doprava.
Trať 130 Děčín – Kadaň předměstí
V úseku Teplice v Čechách – Ústí nad Labem hl.n. je v pracovní dny zaveden nový vlak (Os 6853) s odjezdem z Teplic v Čechách v 3:34, příjezd do Ústí nad Labem hl.n. v 3:54, přípoj k vlaku s odjezdem z Ústí nad Labem v 3:59 (Os 6901) směr Lovosice – Kralupy nad Vltavou – Praha Masarykovo nádraží.
V úseku Ústí nad Labem hl.n. – Teplice v Čechách je v pracovní dny zaveden nový vlak (Os 6854) s odjezdem z Ústí nad Labem hl.n. v 4:06, příjezd do Teplic v Čechách v 4:25.
Trať 134 (Ústí nad Labem –) Teplice v Čechách – Litvínov
V ranní špičce u některých vlaků dojde k výměně dopravců. Dopravce České dráhy, a.s., nově zajistí osobní vlaky s odjezdy z Litvínova v 5:26 (Os 16921) a 6:26 (Os 16923), v opačném směru s odjezdem z Teplic v 6:12 (Os 16920) a 7:12 (Os 16922).
Z důvodu postupného odchodu elektrických jednotek ř. 640 na instalaci ETCS dojde na trati 134 ke změně vozby. Na většině vlaků bude nasazena vratná souprava s lokomotivou řady 362 WTB, řídicím vozem „sysel“ a vozy Bdmtee275, Bdmtee281.
Trať 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb
Osobní vlak s odjezdem z Klášterce nad Ohří v 16:23 (původní Os 7008) do stanice Karlovy Vary nově pojede až do stanice Mariánské Lázně (Os 7338).
Na tratích 081 Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Rumburk, 085 Rybniště – Varnsdorf, 090 (Praha –) Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem (– Děčín), 095 Vraňany – Zlonice, 096 Roudnice nad Labem – Libochovice a 110 Louny – Kralupy nad Vltavou nedochází k žádným podstatným změnám.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk