Tiskové zprávy
České dráhy: Nový jízdní řád 2025 ve Zlínském kraji: Větší komfort díky novým elektrickým vlakům RegioPanter
10. prosince 2024 | České dráhy
V neděli 15. prosince 2024 začne na železnici platit nový jízdní řád. Hlavní novinkou ve Zlínském kraji bude nasazení pěti zcela nových elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích spojujících Přerov, Otrokovice, Staré Město u Uherského Hradiště a Břeclav. Ke změně dojde také u spěšných vlaků mezi Olomoucí a Starým Městem, které nově zajistí elektrické vlaky místo aktuálně využívaných dieselových jednotek ř. 844 RegioShark. Provoz všech těchto spojů tak bude efektivnější a zároveň ekologičtější. Na základě objednávky Zlínského kraje navíc České dráhy v této relaci zajistí nový pár spěšných vlaků a ke změnám dojde také na dalších tratích v regionu, kde budou časy osobních vlaků upravené do taktových poloh. Nový jízdní řád bude platit do 13. prosince 2025.
V jízdním řádu 2024/2025 ujedou regionální spoje Českých drah na území Zlínského kraje celkem 3,058 mil. vlakokilometrů. ČD v regionu vypraví průměrně 335 regionálních i dálkových vlaků denně, v pracovní dny 349 spojů, o víkendu pak 300 vlaků.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
Nasazení jednotek RegioPanter
Největší novinkou je nasazení pěti moderních elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 Přerov – Břeclav. Tyto vlaky zajistí vyšší komfort a zároveň ekologičtější provoz.
Spěšné vlaky v elektrické trakci
Všechny spěšné vlaky budou od 15. prosince vedeny v elektrické trakci, což zajistí ekologičtější a efektivnější provoz. Na těchto vlacích budou České dráhy nasazovat jednotky RegioPanter, převážně ze sousedního Olomouckého a částečně z „domovského“ Zlínského kraje.
Nový pár spěšných vlaků
V novém jízdním řádu bude na hlavní trati 330 přidán jeden pár spěšných vlaků, což zvýší kapacitu a dostupnost spojů.
Taktové polohy spojů
Trasy vlaků na tratích v objednávce Zlínského kraje budou upraveny do taktových poloh, což zajistí pravidelné intervaly spojů.
Změny na jednotlivých linkách ČD ve Zlínském kraji
Trať 330 Přerov – Břeclav
V novém jízdním řádu 2025 budou zavedeny nové spěšné vlaky na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Olomouc. České dráhy nově zajistí vlak Sp 2023 s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 8:40 a příjezdem do Olomouce hl.n. v 9:28 a také spoj Sp 2022 s odjezdem z Olomouce hl.n. ve 12:05 a příjezdem do Otrokovic ve 12:40.
Trať 303 Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí
Na této trati budou v pracovní dny doplněné osobní vlaky v úseku mezi Valašským Meziříčím a Bystřicí pod Hostýnem. Z Valašského Meziříčí do Bystřice p. H. bude vlak odjíždět ve 4:53, zpět z Bystřice p. H. do Valašského Meziříčí v 11:03. Díky tomuto doplněnému úseku pojedou tyto vlaky v pracovní dny přímo v úsecích Rožnov pod Radhoštěm – Kroměříž a zpět v trase Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm.
Nový vlak bude zaveden také v úseku Hulín – Bystřice pod Hostýnem. Z Hulína bude odjíždět v 10:04 a do Bystřice pod Hostýnem přijede v 10:27.
Trať 331 Otrokovice – Zlín – Vizovice
Na této trati bude zaveden nový večerní vlak s odjezdem z Vizovic ve 21:32 a příjezdem do stanice Zlín střed ve 21:55.
Zvyšování efektivity a udržitelnosti železniční dopravy v regionu
Nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter zvýší komfort cestujících, a to díky nízkopodlažnímu a klimatizovanému interiéru a zároveň moderním technologiím. Provoz jednotek bude současně efektivnější a ekologičtější. Přechod všech spěšných vlaků na elektrickou trakci výrazně přispěje ke snížení emisí a podpoře udržitelné dopravy. Zavedení nových spojů a pravidelných intervalů (taktové polohy) na vytížených tratích zlepší frekvenci a flexibilitu dopravy, což ocení zejména pravidelní cestující.
Přesnější plánování podle skutečného vytížení spojů umožňují sčítací kamery ve všech regionálních vlacích na území Zlínského kraje. Díky tomu je možné zvyšovat efektivitu železniční dopravy v regionu. Nové systémy MOPAJ NG (automaty na prodej jízdenek nové generace) a validátory IDZK, které jsou umístěné ve vlacích, umožňují rychlejší a pohodlnější nákup jízdenek, což výrazně zlepšuje cestovní komfort a poskytuje lepší přehled o uskutečněných jízdách.
V souvislosti s nasazením jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 bude od 15. 12. 2024 v rámci Integrované dopravy Zlínského kraje (IDZK) zavedena v regionální dopravě 1. vozová třída. Její použití bude možné s doplatkem podle tarifu ČD (nebude tedy zaveden zvláštní ceník pro 1. třídu IDZK, cestující doplatí rozdíl tarifu ČD mezi 1. a 2. třídou).
V jízdním řádu 2024/2025 ujedou regionální spoje Českých drah na území Zlínského kraje celkem 3,058 mil. vlakokilometrů. ČD v regionu vypraví průměrně 335 regionálních i dálkových vlaků denně, v pracovní dny 349 spojů, o víkendu pak 300 vlaků.
Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků
Nasazení jednotek RegioPanter
Největší novinkou je nasazení pěti moderních elektrických jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 Přerov – Břeclav. Tyto vlaky zajistí vyšší komfort a zároveň ekologičtější provoz.
Spěšné vlaky v elektrické trakci
Všechny spěšné vlaky budou od 15. prosince vedeny v elektrické trakci, což zajistí ekologičtější a efektivnější provoz. Na těchto vlacích budou České dráhy nasazovat jednotky RegioPanter, převážně ze sousedního Olomouckého a částečně z „domovského“ Zlínského kraje.
Nový pár spěšných vlaků
V novém jízdním řádu bude na hlavní trati 330 přidán jeden pár spěšných vlaků, což zvýší kapacitu a dostupnost spojů.
Taktové polohy spojů
Trasy vlaků na tratích v objednávce Zlínského kraje budou upraveny do taktových poloh, což zajistí pravidelné intervaly spojů.
Změny na jednotlivých linkách ČD ve Zlínském kraji
Trať 330 Přerov – Břeclav
V novém jízdním řádu 2025 budou zavedeny nové spěšné vlaky na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Olomouc. České dráhy nově zajistí vlak Sp 2023 s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 8:40 a příjezdem do Olomouce hl.n. v 9:28 a také spoj Sp 2022 s odjezdem z Olomouce hl.n. ve 12:05 a příjezdem do Otrokovic ve 12:40.
Trať 303 Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí
Na této trati budou v pracovní dny doplněné osobní vlaky v úseku mezi Valašským Meziříčím a Bystřicí pod Hostýnem. Z Valašského Meziříčí do Bystřice p. H. bude vlak odjíždět ve 4:53, zpět z Bystřice p. H. do Valašského Meziříčí v 11:03. Díky tomuto doplněnému úseku pojedou tyto vlaky v pracovní dny přímo v úsecích Rožnov pod Radhoštěm – Kroměříž a zpět v trase Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm.
Nový vlak bude zaveden také v úseku Hulín – Bystřice pod Hostýnem. Z Hulína bude odjíždět v 10:04 a do Bystřice pod Hostýnem přijede v 10:27.
Trať 331 Otrokovice – Zlín – Vizovice
Na této trati bude zaveden nový večerní vlak s odjezdem z Vizovic ve 21:32 a příjezdem do stanice Zlín střed ve 21:55.
Zvyšování efektivity a udržitelnosti železniční dopravy v regionu
Nasazení nových elektrických jednotek RegioPanter zvýší komfort cestujících, a to díky nízkopodlažnímu a klimatizovanému interiéru a zároveň moderním technologiím. Provoz jednotek bude současně efektivnější a ekologičtější. Přechod všech spěšných vlaků na elektrickou trakci výrazně přispěje ke snížení emisí a podpoře udržitelné dopravy. Zavedení nových spojů a pravidelných intervalů (taktové polohy) na vytížených tratích zlepší frekvenci a flexibilitu dopravy, což ocení zejména pravidelní cestující.
Přesnější plánování podle skutečného vytížení spojů umožňují sčítací kamery ve všech regionálních vlacích na území Zlínského kraje. Díky tomu je možné zvyšovat efektivitu železniční dopravy v regionu. Nové systémy MOPAJ NG (automaty na prodej jízdenek nové generace) a validátory IDZK, které jsou umístěné ve vlacích, umožňují rychlejší a pohodlnější nákup jízdenek, což výrazně zlepšuje cestovní komfort a poskytuje lepší přehled o uskutečněných jízdách.
V souvislosti s nasazením jednotek RegioPanter na osobních vlacích na trati 330 bude od 15. 12. 2024 v rámci Integrované dopravy Zlínského kraje (IDZK) zavedena v regionální dopravě 1. vozová třída. Její použití bude možné s doplatkem podle tarifu ČD (nebude tedy zaveden zvláštní ceník pro 1. třídu IDZK, cestující doplatí rozdíl tarifu ČD mezi 1. a 2. třídou).
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk