Tiskové zprávy
České dráhy: Nový jízdní řád 2026 v Jihočeském kraji
9. prosince 2025 | České dráhy
V neděli 14. prosince 2025 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah dopravy zajišťované v Jihočeském kraji Českými drahami mírně vzroste. K hlavním novinkám bude patřit zavedení hodinového intervalu u přímých ranních vlaků z Veselí nad Lužnicí, resp. Jindřichova Hradce do Chotovin. V odpolední špičce pojedou tyto vlaky po dvou hodinách. Obnoveno bude zastavování osobních vlaků České Budějovice – Strakonice ve Zbudově, vyjedou spoje nové linky mezi krajskou metropolí a Borovany a také bude provoz vlaků jedoucích v letním období prodloužen o dva týdny v květnu. Ke změnám u regionálních vlaků dochází také v souvislosti s posunem některých vlaků dálkové dopravy. Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026.
Regionální vlaky ČD v Jihočeském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2025/2026 celkem 5,39 mil. vlakokilometrů, z toho 3,40 mil. vlakokilometrů v provozním souboru elektrické trakce, 1,76 mil. vlakokilometrů v souboru motorové trakce a 0,23 mil. vlakokilometrů na trati Tábor – Bechyně. V regionu pojede v pracovní dny celkem 317 vlaků (191 vlaků v provozním souboru el. trakce, 101 vlaků v souboru motorové trakce a 25 vlaků na trati Tábor – Bechyně), o víkendech a svátcích pak průměrně 239 regionálních spojů.
Hlavní novinky v regionální dopravě ČD v Jihočeském kraji
Rozšíření četnosti přímého spojení (Jindřichův Hradec –) Veselí nad Lužnicí – Chotoviny a opačně
V ranní špičce bude zaveden hodinový interval přímých vlaků ze směru (Jindřichův Hradec –) Veselí nad Lužnicí – Tábor – Chotoviny a opačně, v odpolední špičce bude zajištěn dvouhodinový interval.
Prodloužení „letního“ období
Nově bude tzv. letní období od 1. května do 11. října, dochází tedy k jeho prodloužení oproti stávajícímu jízdnímu řádu o 2 týdny v květnu.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Jihočeském kraji
Trať 190/200 České Budějovice – Strakonice (– Písek)
Ve spolupráci se SŽ a na žádost objednatele budou všechny vlaky linky České Budějovice – Strakonice a opačně opět zastavovat na zastávce Zbudov. Spěšné vlaky budou tuto zastávku projíždět.
Ranní spoj Os 8480 s příjezdem do Strakonic v 5:07 nově projede zastávku Modlešovice. Důvodem je dřívější příjezd do Strakonic a prodloužení času na obrat soupravy na vlak Sp 2061. Cestující z / do Modlešovic mohou využít vlak Os 8040, který jede o 20 minut později, příjezd do Strakonic v 5:27.
Trať 192 Blatná – Nepomuk
Na této trati bude v pracovní dny zaveden nový vlak s odjezdem z Blatné v 7:26 a příjezdem do Nepomuka v 8:03 s přípojem směr Plzeň i České Budějovice (Os 27907). Vlak Os 27905 s odjezdem z Blatné v 6:47 nově pojede jen v sobotu a v neděli. Objednatel řeší v pracovní dny návoz do škol do Nepomuku autobusovou dopravou.
Večerní vlaky Blatná – Kasejovice a zpět Os 27925 a Os 27926 nepojedou, dopravu z odpoledních směn zajistí objednatel linkovými autobusy.
Posilové víkendové vlaky s odjezdem z Blatné v 8:35 a 12:35 a opačně s odjezdem z Nepomuku v 10:40 a 14:40 pojedou o sobotách a nedělích od 1. května do 11. října.
Trať 195 / 196 Rybník – Lipno nad Vltavou a České Budějovice – Summerau (– Linz Hbf)
Vlak Os 18811 bude nově odjíždět nově z Lipna nad Vltavou již v 19:10 a do Českých Budějovic přijede ve 20.56. Tato změna souvisí s posunem vlaku Ex 330 relace Linz Hbf – Praha hl.n., který nově pojede o hodinu později. Vlak Os 18811 bude přecházet v Českých Budějovicích jako přímý vůz na vlak Os 8322 směr Jindřichův Hradec s odjezdem ve 20:58.
K posunutému vlaku Ex 330 bude jako přípoj trasován vlak s odjezdem z Lipna nad Vltavou ve 20:04 a příjezdem do Rybníka v 20:46 (Os 18849) – dojde tak k navázání přípoje k Ex 330 i Ex 337. V opačném směru bude minutově upraven vlak Os 18846, který bude nově odjíždět z Rybníka ve 21:10 a bude tak také zajištěn přípoj od Ex 337 i Ex 330.
První ranní spoj z Vyššího Brodu kláštera do Č. Budějovic (Os 18821) a poslední večerní spoj České Budějovice – Vyšší Brod klášter (Os 18822) pojedou v režimu samoobslužného odbavení cestujících. Zavedením na těchto vlacích je eliminována potřeba zajištění noclehu doprovodu vlaku. V tomto režimu jsou vedeny také vlaky Os 18843 (jen v úseku Rybník – Horní Dvořiště) a vlak Os 18884. Jedná se pouze o okrajový výkon s minimálním počtem cestujících. Jízdu v režimu 0/0-S umožňuje vybavení všech vozidel RegioPanter MOPAJ nové generace, na jejichž spolufinancování se podílí Jihočeský kraj.
Trať 199 České Budějovice – České Velenice (– Gmünd NÖ)
Na této trati bude zavedena nová linka České Budějovice – Borovany a opačně s odjezdy z Českých Budějovic v 7:05, v 9:10 a 11:10 (Os 2181, Os 2149 a Os 2183), zpět budou vlaky odjíždět z Borovan v 8:31, 10:31 a 12:31 (Os 2180, Os 2156 a Os 2182). Tyto vlaky pojedou v pracovní dny od 2. března a Jihočeský kraj je zavádí jako posílení spojení významného centra s krajským městem, ranní vlak do Borovan pak k zajištění školní dopravy.
Vlaky s odjezdem z Českých Budějovic v 17:10 (Os 2163) a z Českých Velenic v 18:03 (Os 2170) pojedou nově v letním období denně, v současném jízdním řádu jezdí jen v pracovní dny. Snahou objednatele je posílit letní víkendovou dopravu (návraty z výletů).
Vlak s odjezdem z Českých Budějovic v 19:10 (Os 2167) pojede nově i v neděli. Snahou objednatele je zlepšit nedělní dopravu studentů na ubytování.
Trať 200 Protivín – Březnice
Hlavní změna v koncepci proběhla v letošním roce od 15. 6. 2025, pro příští rok je jízdní řád sestaven obdobným způsobem se zajištěním přípojů jak v Protivíně (linka R11), tak v Březnici na / od vlaků směr Beroun.
Sjednocena je zastavovací politika – vlaky dopravce ARRIVA nově nestaví v Protivíně a staví v Putimi. Osobní vlaky linky Protivín – Březnice nestaví v Putimi (obsluhuje dopravce ARRIVA), ale je rozšířena četnost zastavování vlaků na zastávce Heřmaň. Na zastávce staví vlaky ve směru do Protivína v 5:51 o víkendech a dále denně v 7:10, 9:17, 13:17, 17.17 a 21.19, v opačném směru pak v 6.41 o víkendech a denně v 10:42, 14:42, 18:42 a 22.12. V občanském dni se jedná o čtyřhodinový systémový interval zastavování. Oproti současnému jízdnímu řádu dochází po dohodě objednatele, dopravce ČD, dopravce ARRIVA a SŽ ke sjednocení zastavovací politiky.
Trať 201 Tábor – Ražice – (Strakonice)
Na této trati bude zaveden nový vlak Písek – Ražice – Protivín (Os 8438) s odjezdem z Písku v 22.39 pro odvoz pracujících z odpoledních směn. Vlak jede denně, kromě 24. – 26. a 31. prosince.
Namísto vlaků s odjezdem z Tábora ve 22:12 (8452) a ve 23:30 (8454) pojede jeden spoj Os 8452 s odjezdem z Tábora ve 22:43. Bude tak navázán přípoj od později jedoucího Ex 330 a také dojde ke zlepšení návaznosti dopravy z odpoledních směn. Vlak pojede v pracovní dny a neděli.
Vlak Os 7971 je nově veden v celé trase jen v sobotu a v neděli. K omezení četnosti dochází na žádost objednatele. V pracovní dny pojede vlak Os 8421, v současnosti jedou v úseku Písek – Písek město v pracovní dny dva vlaky po deseti minutách za sebou.
Současné variantní trasy Strakonice – Milevsko – Tábor Os 8417 v sobotu a neděli a Os 8419 v pracovní dny budou nahrazeny jedním vlakem (Os 8417) s odjezdem v 21:20, který pojede denně. V pracovní dny odpadne nutnost přestupu ve stanici Milevsko mezi vlakem Os 8419 a Os 8459. Nyní je nutný přestup z oběhových důvodů.
Trať 202 Tábor – Bechyně
Vlak s odjezdem z Tábora ve 22:46 (Os 28434) pojede nově denně, kromě 24., 25. a 31. prosince. Vlak s odjezdem z Bechyně ve 21:06 (Os 28435) pojede nově i v pracovní dny a v letním období denně. Obě úpravy mají za cíl zlepšit dopravu z odpoledních směn a také navázat přípoje v Táboře od nově posunutého Ex 330.
Vlaky s odjezdem z Tábora ve 12:07 (Os 28416) a v opačném směru s odjezdem z Bechyně ve 13.00 (Os 28419) pojedou nově v zimním období jen v pátek, přes léto v pátek, sobotu a neděli. Důvodem je nedostatečný čas na údržbu vozidel z důvodu rozšíření četnosti jízdy večerních spojů Os 28434 a Os 28435. Vlaky jedou celoročně v pátek, kdy jsou frekvenčně vytížené odjezdem studentů, především vlak Os 28419.
Trať 203/200 Strakonice – Březnice (– Beroun)
Na této trati bude zaveden nový vlak s odjezdem z Blatné v 6:44 a příjezdem do Strakonic v 7:25 (Os 17920). Z oběhových důvodů pojede i vlak Os 7909 nově ze Strakonic s odjezdem v 8:14. Vlak Os 17920 bude zaveden na žádost objednatele – dosud školní vlak do Strakonic veden nebyl.
Vlak Os 7912 s odjezdem z Blatné v 17.03, který od 15. 6. 2025 jezdí pouze v pracovní dny, bude opět veden i v neděli. Stejně tak vlak v opačném směru s odjezdem ze Strakonic v 18:16 (Os 7919). Jde o požadavek objednatele na základě připomínek obcí – zajištění nedělní dopravy studentů.
Trať 220 České Budějovice – Tábor
Školní vlak Os 8205 s příjezdem do Českých Budějovic v 7.29 bude nově projíždět zastávky Hosín a Hrdějovice. Důvodem je požadavek objednatele na dřívější dojezd do Českých Budějovic a dostatečný čas na přemístění do škol. Projížděné zastávky jsou obsluhovány MHD a autobusovou dopravou.
Vlak Os 8207 pojede nově ve dnech školního vyučování už ze Střezimiře (odjezd v 7:02). Důvodem prodloužení trasy je zajištění dostatečné kapacity spojů pro školní frekvenci do Tábora – vlak Os 8253 kapacitně nestačí.
Vlak Os 8231 (nyní odjezd z Tábora v 8:25) nově pojede už z Chotovin s odjezdem v 8:13 a příjezdem do Tábora v 8:19. Zde bude zajištěn přípoj na linku Ex7 směr České Budějovice.
Nově pojede z Chotovin i vlak Os 8314 s odjezdem v 14:16 a příjezdem do Tábora ve 14:22. Odjezd z Tábora je taktově upraven na 14:25.
V opačném směru budou až do Chotovin prodloužené vlaky Os 8309 s odjezdem z Tábora v 7:30 a příjezdem do Chotovin v 7:37, Os 8232 s odjezdem z Tábora v 13:42 a příjezdem do Chotovin 13:49. Na vlak Os 8232 bude zajištěn v Táboře přípoj od linky Ex7 z Českých Budějovic. Prodloužení vlaků do Chotovin je záměr objednatele – dojde k zatraktivnění linky (Jindřichův Hradec –) Veselí nad Lužnicí – Tábor – Chotoviny a opačně a zlepšení dopravní obslužnosti rozrůstajících se Chotovin.
Vlak Os 8238 pojede nově z Veselí nad Lužnicí o 11 minut později, veden bude za novým vlakem linky R17, od něhož bude ve Veselí nad Lužnicí přípoj. Pozdější dojezd do Tábora v 22:20 umožňuje navázání volného přípoje na posunutý spoj linky Ex7 směr Praha. O 8 minut později budou odjíždět také spoje Sp 1740 (z Českých Budějovic ve 22:10) a Os 8240 (z Veselí nad Lužnicí ve 22:42) a to také z důvodu posunutí vlaku linky Ex7 směr Praha o hodinu později.
Trať 224 Tábor – Chýnov – (Horní Cerekev)
Vlak Os 18407 s příjezdem do Tábora v 7:35 a vlak opačného směru Os 18412 s odjezdem z Tábora ve 14:19 pojedou nově i o vánočních a letních prázdninách. Jde o požadavek Kraje Vysočina, v jehož objednávce dotčené vlaky jsou.
Trať 225 Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec
Současné variantní trasy Os 8310 a Os 8312 budou nově vedeny denně v jedné trase jako Os 8310 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 11:43 a příjezdem do Jindřichova Hradce ve 12:19. Důvodem je vedení vlaků linky R17 denně ve směru od Prahy i Českých Budějovic a zajištění přípoje z obou směrů.
Vlaky linky S23 Os 8315 s odjezdem z Jindřichova Hradce ve 14:27 a Os 8314 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí budou nově zastavovat ve všech stanicích a zastávkách, což je požadavek objednatele.
Mezi Veselím nad Lužnicí a Jindřichovým Hradcem nově pojedou vlaky Sp 1740 a Os 8324 v režimu samoobslužného odbavení cestujících, v opačném směru se bude jednat o vlaky Os 8301, Sp 1719, Sp 1723 o víkendu a Os 8303. Zavedením na těchto vlacích byla eliminována potřeba zajištění noclehu doprovodu vlaku ve stanici Jindřichův Hradec. Jedná se pouze o okrajové výkony s nižší frekvencí cestujících. Jízdu v režimu 0/0-S umožňuje vybavení všech vozidel RegioPanter MOPAJ nové generace, na jejichž spolufinancování se podílí Jihočeský kraj.
Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Bez zásadních změn, na trati dochází pouze k minutovým úpravám vlaků a prodloužení letního období od 1. května do 11. října.
Úpravy v nasazení vozidel
Na trati Tábor – Bechyně budou nasazeny nově rekonstruované vozy řady Btn753, ve kterých jsou mj. nainstalovány infosystémy, zásuvky a Wi-Fi. Na jejich spolufinancování se podílí Jihočeský kraj.
Na trati Strakonice – Blatná a Blatná – Nepomuk bude nově na vybraných spojích nasazena jednotka RegioFox. Dochází k provázání oběhu těchto vozidel s tratí Tábor – Strakonice. Nasazení vozidel na Blatenské lokálky umožnilo především jejich vybavení automaty na jízdenky (MOPAJ nové generace), jelikož zde jsou všechny vlaky v režimu samoobslužného odbavení cestujících.
Regionální vlaky ČD v Jihočeském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2025/2026 celkem 5,39 mil. vlakokilometrů, z toho 3,40 mil. vlakokilometrů v provozním souboru elektrické trakce, 1,76 mil. vlakokilometrů v souboru motorové trakce a 0,23 mil. vlakokilometrů na trati Tábor – Bechyně. V regionu pojede v pracovní dny celkem 317 vlaků (191 vlaků v provozním souboru el. trakce, 101 vlaků v souboru motorové trakce a 25 vlaků na trati Tábor – Bechyně), o víkendech a svátcích pak průměrně 239 regionálních spojů.
Hlavní novinky v regionální dopravě ČD v Jihočeském kraji
Rozšíření četnosti přímého spojení (Jindřichův Hradec –) Veselí nad Lužnicí – Chotoviny a opačně
V ranní špičce bude zaveden hodinový interval přímých vlaků ze směru (Jindřichův Hradec –) Veselí nad Lužnicí – Tábor – Chotoviny a opačně, v odpolední špičce bude zajištěn dvouhodinový interval.
Prodloužení „letního“ období
Nově bude tzv. letní období od 1. května do 11. října, dochází tedy k jeho prodloužení oproti stávajícímu jízdnímu řádu o 2 týdny v květnu.
Změny na jednotlivých linkách ČD v Jihočeském kraji
Trať 190/200 České Budějovice – Strakonice (– Písek)
Ve spolupráci se SŽ a na žádost objednatele budou všechny vlaky linky České Budějovice – Strakonice a opačně opět zastavovat na zastávce Zbudov. Spěšné vlaky budou tuto zastávku projíždět.
Ranní spoj Os 8480 s příjezdem do Strakonic v 5:07 nově projede zastávku Modlešovice. Důvodem je dřívější příjezd do Strakonic a prodloužení času na obrat soupravy na vlak Sp 2061. Cestující z / do Modlešovic mohou využít vlak Os 8040, který jede o 20 minut později, příjezd do Strakonic v 5:27.
Trať 192 Blatná – Nepomuk
Na této trati bude v pracovní dny zaveden nový vlak s odjezdem z Blatné v 7:26 a příjezdem do Nepomuka v 8:03 s přípojem směr Plzeň i České Budějovice (Os 27907). Vlak Os 27905 s odjezdem z Blatné v 6:47 nově pojede jen v sobotu a v neděli. Objednatel řeší v pracovní dny návoz do škol do Nepomuku autobusovou dopravou.
Večerní vlaky Blatná – Kasejovice a zpět Os 27925 a Os 27926 nepojedou, dopravu z odpoledních směn zajistí objednatel linkovými autobusy.
Posilové víkendové vlaky s odjezdem z Blatné v 8:35 a 12:35 a opačně s odjezdem z Nepomuku v 10:40 a 14:40 pojedou o sobotách a nedělích od 1. května do 11. října.
Trať 195 / 196 Rybník – Lipno nad Vltavou a České Budějovice – Summerau (– Linz Hbf)
Vlak Os 18811 bude nově odjíždět nově z Lipna nad Vltavou již v 19:10 a do Českých Budějovic přijede ve 20.56. Tato změna souvisí s posunem vlaku Ex 330 relace Linz Hbf – Praha hl.n., který nově pojede o hodinu později. Vlak Os 18811 bude přecházet v Českých Budějovicích jako přímý vůz na vlak Os 8322 směr Jindřichův Hradec s odjezdem ve 20:58.
K posunutému vlaku Ex 330 bude jako přípoj trasován vlak s odjezdem z Lipna nad Vltavou ve 20:04 a příjezdem do Rybníka v 20:46 (Os 18849) – dojde tak k navázání přípoje k Ex 330 i Ex 337. V opačném směru bude minutově upraven vlak Os 18846, který bude nově odjíždět z Rybníka ve 21:10 a bude tak také zajištěn přípoj od Ex 337 i Ex 330.
První ranní spoj z Vyššího Brodu kláštera do Č. Budějovic (Os 18821) a poslední večerní spoj České Budějovice – Vyšší Brod klášter (Os 18822) pojedou v režimu samoobslužného odbavení cestujících. Zavedením na těchto vlacích je eliminována potřeba zajištění noclehu doprovodu vlaku. V tomto režimu jsou vedeny také vlaky Os 18843 (jen v úseku Rybník – Horní Dvořiště) a vlak Os 18884. Jedná se pouze o okrajový výkon s minimálním počtem cestujících. Jízdu v režimu 0/0-S umožňuje vybavení všech vozidel RegioPanter MOPAJ nové generace, na jejichž spolufinancování se podílí Jihočeský kraj.
Trať 199 České Budějovice – České Velenice (– Gmünd NÖ)
Na této trati bude zavedena nová linka České Budějovice – Borovany a opačně s odjezdy z Českých Budějovic v 7:05, v 9:10 a 11:10 (Os 2181, Os 2149 a Os 2183), zpět budou vlaky odjíždět z Borovan v 8:31, 10:31 a 12:31 (Os 2180, Os 2156 a Os 2182). Tyto vlaky pojedou v pracovní dny od 2. března a Jihočeský kraj je zavádí jako posílení spojení významného centra s krajským městem, ranní vlak do Borovan pak k zajištění školní dopravy.
Vlaky s odjezdem z Českých Budějovic v 17:10 (Os 2163) a z Českých Velenic v 18:03 (Os 2170) pojedou nově v letním období denně, v současném jízdním řádu jezdí jen v pracovní dny. Snahou objednatele je posílit letní víkendovou dopravu (návraty z výletů).
Vlak s odjezdem z Českých Budějovic v 19:10 (Os 2167) pojede nově i v neděli. Snahou objednatele je zlepšit nedělní dopravu studentů na ubytování.
Trať 200 Protivín – Březnice
Hlavní změna v koncepci proběhla v letošním roce od 15. 6. 2025, pro příští rok je jízdní řád sestaven obdobným způsobem se zajištěním přípojů jak v Protivíně (linka R11), tak v Březnici na / od vlaků směr Beroun.
Sjednocena je zastavovací politika – vlaky dopravce ARRIVA nově nestaví v Protivíně a staví v Putimi. Osobní vlaky linky Protivín – Březnice nestaví v Putimi (obsluhuje dopravce ARRIVA), ale je rozšířena četnost zastavování vlaků na zastávce Heřmaň. Na zastávce staví vlaky ve směru do Protivína v 5:51 o víkendech a dále denně v 7:10, 9:17, 13:17, 17.17 a 21.19, v opačném směru pak v 6.41 o víkendech a denně v 10:42, 14:42, 18:42 a 22.12. V občanském dni se jedná o čtyřhodinový systémový interval zastavování. Oproti současnému jízdnímu řádu dochází po dohodě objednatele, dopravce ČD, dopravce ARRIVA a SŽ ke sjednocení zastavovací politiky.
Trať 201 Tábor – Ražice – (Strakonice)
Na této trati bude zaveden nový vlak Písek – Ražice – Protivín (Os 8438) s odjezdem z Písku v 22.39 pro odvoz pracujících z odpoledních směn. Vlak jede denně, kromě 24. – 26. a 31. prosince.
Namísto vlaků s odjezdem z Tábora ve 22:12 (8452) a ve 23:30 (8454) pojede jeden spoj Os 8452 s odjezdem z Tábora ve 22:43. Bude tak navázán přípoj od později jedoucího Ex 330 a také dojde ke zlepšení návaznosti dopravy z odpoledních směn. Vlak pojede v pracovní dny a neděli.
Vlak Os 7971 je nově veden v celé trase jen v sobotu a v neděli. K omezení četnosti dochází na žádost objednatele. V pracovní dny pojede vlak Os 8421, v současnosti jedou v úseku Písek – Písek město v pracovní dny dva vlaky po deseti minutách za sebou.
Současné variantní trasy Strakonice – Milevsko – Tábor Os 8417 v sobotu a neděli a Os 8419 v pracovní dny budou nahrazeny jedním vlakem (Os 8417) s odjezdem v 21:20, který pojede denně. V pracovní dny odpadne nutnost přestupu ve stanici Milevsko mezi vlakem Os 8419 a Os 8459. Nyní je nutný přestup z oběhových důvodů.
Trať 202 Tábor – Bechyně
Vlak s odjezdem z Tábora ve 22:46 (Os 28434) pojede nově denně, kromě 24., 25. a 31. prosince. Vlak s odjezdem z Bechyně ve 21:06 (Os 28435) pojede nově i v pracovní dny a v letním období denně. Obě úpravy mají za cíl zlepšit dopravu z odpoledních směn a také navázat přípoje v Táboře od nově posunutého Ex 330.
Vlaky s odjezdem z Tábora ve 12:07 (Os 28416) a v opačném směru s odjezdem z Bechyně ve 13.00 (Os 28419) pojedou nově v zimním období jen v pátek, přes léto v pátek, sobotu a neděli. Důvodem je nedostatečný čas na údržbu vozidel z důvodu rozšíření četnosti jízdy večerních spojů Os 28434 a Os 28435. Vlaky jedou celoročně v pátek, kdy jsou frekvenčně vytížené odjezdem studentů, především vlak Os 28419.
Trať 203/200 Strakonice – Březnice (– Beroun)
Na této trati bude zaveden nový vlak s odjezdem z Blatné v 6:44 a příjezdem do Strakonic v 7:25 (Os 17920). Z oběhových důvodů pojede i vlak Os 7909 nově ze Strakonic s odjezdem v 8:14. Vlak Os 17920 bude zaveden na žádost objednatele – dosud školní vlak do Strakonic veden nebyl.
Vlak Os 7912 s odjezdem z Blatné v 17.03, který od 15. 6. 2025 jezdí pouze v pracovní dny, bude opět veden i v neděli. Stejně tak vlak v opačném směru s odjezdem ze Strakonic v 18:16 (Os 7919). Jde o požadavek objednatele na základě připomínek obcí – zajištění nedělní dopravy studentů.
Trať 220 České Budějovice – Tábor
Školní vlak Os 8205 s příjezdem do Českých Budějovic v 7.29 bude nově projíždět zastávky Hosín a Hrdějovice. Důvodem je požadavek objednatele na dřívější dojezd do Českých Budějovic a dostatečný čas na přemístění do škol. Projížděné zastávky jsou obsluhovány MHD a autobusovou dopravou.
Vlak Os 8207 pojede nově ve dnech školního vyučování už ze Střezimiře (odjezd v 7:02). Důvodem prodloužení trasy je zajištění dostatečné kapacity spojů pro školní frekvenci do Tábora – vlak Os 8253 kapacitně nestačí.
Vlak Os 8231 (nyní odjezd z Tábora v 8:25) nově pojede už z Chotovin s odjezdem v 8:13 a příjezdem do Tábora v 8:19. Zde bude zajištěn přípoj na linku Ex7 směr České Budějovice.
Nově pojede z Chotovin i vlak Os 8314 s odjezdem v 14:16 a příjezdem do Tábora ve 14:22. Odjezd z Tábora je taktově upraven na 14:25.
V opačném směru budou až do Chotovin prodloužené vlaky Os 8309 s odjezdem z Tábora v 7:30 a příjezdem do Chotovin v 7:37, Os 8232 s odjezdem z Tábora v 13:42 a příjezdem do Chotovin 13:49. Na vlak Os 8232 bude zajištěn v Táboře přípoj od linky Ex7 z Českých Budějovic. Prodloužení vlaků do Chotovin je záměr objednatele – dojde k zatraktivnění linky (Jindřichův Hradec –) Veselí nad Lužnicí – Tábor – Chotoviny a opačně a zlepšení dopravní obslužnosti rozrůstajících se Chotovin.
Vlak Os 8238 pojede nově z Veselí nad Lužnicí o 11 minut později, veden bude za novým vlakem linky R17, od něhož bude ve Veselí nad Lužnicí přípoj. Pozdější dojezd do Tábora v 22:20 umožňuje navázání volného přípoje na posunutý spoj linky Ex7 směr Praha. O 8 minut později budou odjíždět také spoje Sp 1740 (z Českých Budějovic ve 22:10) a Os 8240 (z Veselí nad Lužnicí ve 22:42) a to také z důvodu posunutí vlaku linky Ex7 směr Praha o hodinu později.
Trať 224 Tábor – Chýnov – (Horní Cerekev)
Vlak Os 18407 s příjezdem do Tábora v 7:35 a vlak opačného směru Os 18412 s odjezdem z Tábora ve 14:19 pojedou nově i o vánočních a letních prázdninách. Jde o požadavek Kraje Vysočina, v jehož objednávce dotčené vlaky jsou.
Trať 225 Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec
Současné variantní trasy Os 8310 a Os 8312 budou nově vedeny denně v jedné trase jako Os 8310 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí v 11:43 a příjezdem do Jindřichova Hradce ve 12:19. Důvodem je vedení vlaků linky R17 denně ve směru od Prahy i Českých Budějovic a zajištění přípoje z obou směrů.
Vlaky linky S23 Os 8315 s odjezdem z Jindřichova Hradce ve 14:27 a Os 8314 s odjezdem z Veselí nad Lužnicí budou nově zastavovat ve všech stanicích a zastávkách, což je požadavek objednatele.
Mezi Veselím nad Lužnicí a Jindřichovým Hradcem nově pojedou vlaky Sp 1740 a Os 8324 v režimu samoobslužného odbavení cestujících, v opačném směru se bude jednat o vlaky Os 8301, Sp 1719, Sp 1723 o víkendu a Os 8303. Zavedením na těchto vlacích byla eliminována potřeba zajištění noclehu doprovodu vlaku ve stanici Jindřichův Hradec. Jedná se pouze o okrajové výkony s nižší frekvencí cestujících. Jízdu v režimu 0/0-S umožňuje vybavení všech vozidel RegioPanter MOPAJ nové generace, na jejichž spolufinancování se podílí Jihočeský kraj.
Trať 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Bez zásadních změn, na trati dochází pouze k minutovým úpravám vlaků a prodloužení letního období od 1. května do 11. října.
Úpravy v nasazení vozidel
Na trati Tábor – Bechyně budou nasazeny nově rekonstruované vozy řady Btn753, ve kterých jsou mj. nainstalovány infosystémy, zásuvky a Wi-Fi. Na jejich spolufinancování se podílí Jihočeský kraj.
Na trati Strakonice – Blatná a Blatná – Nepomuk bude nově na vybraných spojích nasazena jednotka RegioFox. Dochází k provázání oběhu těchto vozidel s tratí Tábor – Strakonice. Nasazení vozidel na Blatenské lokálky umožnilo především jejich vybavení automaty na jízdenky (MOPAJ nové generace), jelikož zde jsou všechny vlaky v režimu samoobslužného odbavení cestujících.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




