https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2026-v-karlovarskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2026 v Karlovarském kraji

3. prosince 2025 | České dráhy
V neděli 14. prosince 2025 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah regionální dopravy, které zajišťují České dráhy v Karlovarském kraji, zůstane na podobné úrovni jako v současném grafikonu, navíc bude nasazen jeden pár vlaků na trati Karlovy Vary – Merklín. Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026.

V jízdním řádu 2025/2026 ujedou regionální spoje Českých drah v Karlovarském kraji v závazku veřejné služby celkem 2 392 045,9 mil. vlakokilometrů. ČD v regionu vypraví 240 vnitrostátních osobních a spěšných vlaků v pracovní dny, které ujedou 7 283 kilometrů za den, a 219 vnitrostátních osobních a spěšných vlaků o víkendech, které ujedou 6 649 kilometrů za den. Dopravce dále vypraví 14 mezistátních spěšných vlaků denně na lince Cheb – Norimberk (na území ČR ujedou 152 kilometrů za den) a 34 dálkových vlaků kategorie rychlík a expres (včetně Pendolina). Ty ujedou 2 073 kilometrů za den.


Změny na jednotlivých linkách ČD v Karlovarském kraji


Trať 140 Cheb – Karlovy Vary – Chomutov

Všechny spěšné vlaky budou opět zastavovat na znamení na zastávce Hlavno.

Z důvodu plánovaných rozsáhlých stavebních prací a výluk s jednokolejným provozem mezi stanicemi Chomutov a Kadaň-Prunéřov, dojde k zásadním časovým posunům rychlíků Praha – Cheb a opačně a tím i k úpravám poloh regionálních vlaků s nejvyšší možnou prioritou na zachování přípojových vazeb. Technicky ale nebude možné nadále zajistit přípoje v Chebu na spěšné vlaky do Norimberka od rychlíků z Karlových Varů.


Trať 141 Karlovy Vary – Merklín

Karlovarský kraj od 14. prosince 2025 objednává jeden pár nových vlaků denně navíc s odjezdem z Karlových Varů dolního n. ve 13:25 a zpět z Merklína s odjezdem ve 14:18.


Trať 148 Cheb – Aš – Hranice v Čechách / Selb-Plößberg

Z důvodu rozsáhlých výluk Správy železnic na hlavní trati a s tím souvisejícím posunem časových poloh rychlíků, dojde k rozvázání přípojů mezi tratěmi 148 a 140 ze směru z Aše a opačně na rychlíky směr Karlovy Vary. Tyto přípoje budou u většiny spojů do / z Karlových Varů zajištěny spěšnými vlaky s přestupní dobou v Chebu cca 20 minut.


Trať 161 Rakovník – Bečov nad Teplou

Na žádost objednatele dojde k úpravám časových poloh a vedení některých vlaků na trati 161. Díky tomu se u většiny spojů odstraní hodinové čekání ve Žluticích při odpolední jízdě z Bečova nad Teplou do Rakovníka. Nový jízdní řád rovněž nabídne lepší přípoje v Blatně u Jesenice na rychlíky ve směrech Most a Plzeň, zlepší se tak spojení ze Žlutic do jiných částí České republiky.


U ostatních tratí dochází k drobným úpravám časových poloh tak, aby byly zachovány přípojové vazby.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist