https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2026-v-praze-a-stredoceskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2026 v Praze a Středočeském kraji

8. prosince 2025 | České dráhy
V neděli 14. prosince 2025 začne na železnici platit nový jízdní řád. V Praze zůstává rozsah regionální vlakové dopravy téměř shodný jako v roce 2025, na území Středočeského kraje mírně vzroste. Na většině tratí nedochází k zásadním změnám v konceptech regionální dopravy. Ke zlepšení nabídky dojde na trati Praha – Benešov u Prahy, kde dojde k posílení dopravy v pracovní dny dopoledne v úseku mezi Strančicemi a Benešovem. Půlhodinový interval na této frekventované trati tak bude zajištěn po většinu dne. K zásadnímu zlepšení dojde v oblasti vozového parku, kde bude na linkách R43 Praha – Mladá Boleslav, S3 Praha – Všetaty – Mělník, S8 Praha – Čerčany a S88 Praha – Dobříš postupně nasazeno 28 zcela nových jednotek RegioFox. Prvních osm těchto jednotek vyjede do poloviny prosince, zbytek postupně během první poloviny příštího roku. Další tři nové jednotky posílí kapacitu spojů na lince S6 Praha – Beroun. Postupně během roku 2026 bude přicházet 21 kusů dalších RegioSpiderů, které budou nasazeny v oblasti Nymburska. Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026.

V době platnosti jízdního řádu 2025/2026 ujedou regionální vlaky Českých drah na území hlavního města Prahy celkem 5 194 768 vlakokilometrů, na území Středočeského kraje celkem 15 987 610 vlakokilometrů, tedy o 1,22 %, resp. 1,61 % více než v aktuálním jízdním řádu. V Praze a Středočeském kraji pojede v průměru 1 792 regionálních (osobních nebo spěšných) vlaků denně.


Změny na jednotlivých linkách ČD v Praze a Středočeském kraji


Trať 012 Pečky – Kouřim

Z důvodu obtížného převozu motorových vozů na zbrojení do Kolína kvůli nevybavení ETCS budou služební jízdy vedeny po lokálce přes Zásmuky. Z toho důvodu se ruší „návozové“ vlaky, které měly zcela minimální využití cestujícími. Jde o vlaky Pečky 4:03 – Bošice 4:32 v pracovní dny, Pečky 5:10 – Plaňany 5:27 o víkendech, Plaňany 22:29 – Pečky 22:46 o víkendech a Plaňany 23:30 – Pečky 23:47 v pracovní dny.


Trať 060 Poříčany – Nymburk

Polohy vlaků se uzpůsobují přípojům v Poříčanech.


Trať 061 Nymburk – Jičín

Některé víkendové vlaky linky S21 dosud jezdící mezi Nymburkem a Rožďalovicemi budou prodlouženy do / z Kopidlna. Spěšné vlaky 1551 a 1552 „Český ráj“ jedou nově cca o hodinu dříve než v roce 2025 a pojedou jen mezi Prahou a Jičínem.


Trať 062 Nymburk – Mladá Boleslav

Na této trati bude v pracovní dny zaveden nový vlak linky S31 (Os 8538/8540), který pojede z Nymburka hl.n. v 15:32 do Mladé Boleslavi hl.n., kam přijede v 16:12 a dále bude pokračovat jako vlak linky S36 do Mladějova v Čechách. Následující vlak s odjezdem z Nymburka hl.n. v 16:32 bude rovněž z Mladé Boleslavi veden nově jako přímý vlak linky S36 až do Mladějova v Čechách. Školní vlak 8503 bude z Mladé Boleslavi města (odj. 6:25) až do Poděbrad veden dvojicí motorových jednotek Regionova, kapacita vlaku tak stoupne na dvojnásobek.


Trať 064 Mladá Boleslav – Sobotka (– Lomnice nad Popelkou)

Večerní vlak linky S36 s odjezdem z Mladé Boleslavi hl.n. v 18:14 bude nově prodloužen až do Sobotky, kam přijede v 19:00. V opačném směru bude večerní vlak s příjezdem do Mladé Boleslavi hl.n. v 19:43 ze Sobotky nově výchozí.


Trať 070 Praha – Turnov

Z důvodu změněné objednávky budou zastávkové osobní vlaky linky S3 vedeny v relaci Praha hl.n. – Mělník, přímo až do / z Mladé Boleslavi pojede jen několik vybraných spojů. V úseku Všetaty – Mladá Boleslav budou nově vedeny samostatné vlaky linky S30, které zpravidla pojedou přímo do Mladé Boleslavi města, popř. až do / z Mladějova v Čechách po trati 064.

Na vlaky linky S3 jsou nově nasazeny nové motorové jednotky RegioFox (řady 847), ve špičkách pracovních dní dvojitě, od prosince až do jara 2026 ještě v kombinaci se stávajícími vozidly řad 854, Bdtn a ABfbrdtn, která budou s pokračujícími dodávkami nových motorových jednotek řady 847 postupně během jara nahrazena také. Vozbu vlaků linky S30 v roce 2026 převezmou motorové jednotky Regionova (ř. 814).

Většina spěšných vlaků linky R43 bude zpočátku vedena vozidly 854 s vozy Bdtn nebo ABfbrdtn, i u nich budou stávající vozidla během jara 2026 nahrazena novými motorovými jednotkami řady 847. Vlaky Sp 1543 a 1544 budou po celý rok vedeny kapacitní soupravou čtyř vozů tažených lokomotivou.

Na lince S35 Mladá Boleslav – Turnov budou všechny vlaky vedeny motorovou jednotkou Regionova (ř. 814).


Trať 076 Mladá Boleslav – Mšeno – Mělník

Vlaky budou nově v úseku Mělník – Mšeno vedeny v celoročně jednotných časových polohách.


Trať 090+091 Praha – Roudnice nad Labem (– Děčín)

Ranní vlak 9605 bude nově v pracovní dny veden již z Roudnice nad Labem ve 4:13. Podvečerní vlak 6953 pojede v pátek nově z Roudnice nad Labem v 20:53 až do Kralup nad Vltavou, kam dorazí v 21:38 a bude pokračovat jako vlak 9659 do Prahy. V opačném směru pojede nově vlak linky S4 s odjezdem v 18:41 z Prahy Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou nově v pracovní dny a neděli z Kralup v 19:23 jako vlak 6924 až do Ústí nad Labem.


Trať 120 Praha – Rakovník

Na základě objednávky Středočeského kraje pojede v úseku Rakovník – Kladno a opačně v pracovní dny jeden pár vlaků navíc. Jedná se o ranní spoj s odjezdem z Rakovníka v 6:46 a příjezdem do Kladna v 7:40. V opačném směru pojede nově večerní vlak z Kladna s odjezdem v 21:43 a příjezdem do Rakovníka v 22:28, jedná se o prodloužení Sp vlaku z Prahy s odjezdem v 21:00 (Sp 1586).

Na základě požadavku Středočeského kraje dojde o víkendech k omezení obslužnosti zastávky Pavlov, kdy zhruba polovina vlaků v obou směrech bude tuto zastávku projíždět.

Zhruba od června bude většina spěšných vlaků vedena nízkopodlažními jednotkami.


Trať 161 Rakovník – Blatno u Jesenice – Chyše (– Bečov nad Teplou)

Na základě objednávky Středočeského a Karlovarského kraje a za spolupráce svazku obcí ODORAK dojde v rámci projektu „Čtyřmezí“ k dalšímu rozšíření provozu vlaků v úseku Rakovník – Blatno u Jesenice – Žlutice. Konkrétně v pracovní dny přibyde jeden pár vlaků mezi Rakovníkem a Blatnem u Jesenice, plus další dva vlaky v ranní špičce pouze ve směru Blatno, resp. Jesenice – Rakovník. V úseku Blatno u J. – Žlutice přibydou v pracovní dny dokonce tři páry vlaků. O víkendech přibydou v úseku Rakovník – Blatno u J. čtyři páry vlaků a v úseku Blatno u J. – Žlutice jeden pár vlaků. Kromě rozšíření četnosti spojů dojde také k rozšíření možností a zpravidelnění přestupů ve stanicích Blatno u Jesenice a Rakovník.


Trať 163 Protivec – Bochov

Díky spolupráci mezi svazkem obcí ODORAK a Středočeským krajem (i přesto, že se trať nachází na území Karlovarského kraje) dojde k obnovení pravidelného provozu osobních vlaků na trati Protivec – Bochov. Bude se jednat o tři páry turistických vlaků, které pojedou o víkendech a svátcích v období od června do září.


Trať 171 Praha – Beroun

Vzhledem k pokračujícím stavebním pracím ve stanici Praha-Smíchov a na trati do Radotína v ranní špičce pracovních dní nadále nepojede pět vlaků v úseku Praha-Smíchov – Praha-Radotín, a to pouze v tomto směru. V opačném směru bude v ranní špičce stále zachován provoz mezi Radotínem a Smíchovem v desetiminutovém intervalu.


Trať 200 Beroun – Březnice

Díky dílčím úpravám trati ze strany Správy železnic se podařilo upravit jízdní řády vlaků tak, aby ve všech případech mohly být opět navázány přípoje ve stanici Březnice. Nově je tak opět možné využít na relaci Beroun – Zdice – Příbram – Březnice – Písek – Protivín i zastávkové osobní vlaky v obou směrech, a to s přestupem ve stanici Březnice. Toto spojení bude zajištěno cca každé dvě hodiny po celý den obousměrně.


Trať 204 Březnice – Rožmitál pod Třemšínem

Na základě objednávky požadavku obcí zastřešeného objednávkou Středočeského kraje pojedou na trati i nadále čtyři páry výletních vlaků o víkendech a svátcích v období od konce dubna do konce září.


Trať 210 Praha – Čerčany / Dobříš

Z důvodu přetížení stanice Praha hl.n. budou některé vlaky odjíždět z Prahy hl.n. o cca 10 minut dříve, těchto deset minut následně vyčkají ve stanici Praha-Vršovice. Většinou jde o vlaky, které odjížděly v 25. minutu, nově v 15.minutu. Na dva vlaky v každém směru mezi Prahou hl.n. a Prahou-Vršovicemi však již kapacita infrastruktury v pracovní dny nezbyla, a proto budou začínat / končit v Praze-Vršovicích (odj. 15:30, 16:30, příj. 14:59, 15:59).

Během jara začnou ČD nasazovat na trati nové jednotky RegioFox a zhruba od června budou všechny vlaky dnes vedené Regionovami zajištěné těmito novými jednotkami.


Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor

Díky nasazení vozidel RegioSpider a zrychlení provozu dochází u osobních vlaků k vytvoření přípojných vazeb v Olbramovicích od rychlíků a v Táboře na vlaky EC / IC a opačně ve směru na sever. Víkendový spěšný vlak Praha – Tábor pojede o cca 30 minut později (odj. z Prahy hl.n. v 8:51). Poslední večerní vlak z Tábora do Olbramovic pojede v pracovní dny o 36 minut dříve.


Trať 221 Praha – Benešov u Prahy

Čtyři vlaky v každém směru v pracovní dny, které jezdily mezi Strančicemi a Benešovem a zpět pouze o víkendech, pojedou nově denně. Interval 30 minut tak bude zajištěn po většinu dne.


Trať 222 Benešov u Prahy – Vlašim

První ranní vlak z Vlašimi do Benešova pojede o víkendu na žádost objednatele o 30 minut dříve (odj. z Vlašimi ve 4:20), z Benešova do Vlašimi o 8 minut později (odj. z Benešova v 5:04).

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist