https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2026-ve-zlinskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2026 ve Zlínském kraji

5. prosince 2025 | České dráhy
V neděli 14. prosince 2025 začne na železnici platit nový jízdní řád. Rozsah dopravy zajišťované Českými drahami ve Zlínském kraji zůstane na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu. K drobné úpravě dochází pouze mezi Kroměříží a Zborovcemi, kde nově nepojede několik vybraných vlaků. Na všech ostatních tratích obsluhovaných vlaky Českých drah zůstává zachována stejná nabídka jako v současném jízdním řádu. Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026.

V jízdním řádu 2025/2026 ujedou regionální spoje Českých drah na území Zlínského kraje celkem 3,007 mil. vlakokilometrů. ČD v regionu vypraví průměrně 335 regionálních i dálkových vlaků denně, v pracovní dny 349 spojů, o víkendu pak 300 vlaků.
U regionální dopravy zajišťované Českými drahami ve Zlínském kraji nedochází od 15. prosince 2025 k téměř žádným změnám. K úpravě dojde jen na trati 305 Kroměříž – Zborovice. Na této trati budou na základě požadavku objednatele zrušeny vlaky s odjezdy z Kroměříže do Zborovic v 5:23, 10:19 a 16:19 a v opačném směru ze Zborovic do Kroměříže v 06:00, 11:12 a 17:12.

Provoz regionálních vlaků na páteřní elektrické trati Přerov – Břeclav České dráhy od loňského prosince zajišťují celkem pěti novými „zlínskými“ jednotkami RegioPanter. Ty ČD nasazují na osobních vlacích mezi Přerovem, Otrokovicemi, Starým Městem u Uherského Hradiště a Břeclaví a společně s „olomouckými“ RegioPantery také na spěšných vlacích z Olomouce do Otrokovic a Starého Města u Uh. Hradiště. Pětice „zlínských“ RegioPanterů dohromady ujede kolem 85 tisíc kilometrů za měsíc a za první rok provozu tak má najeto už přes milion kilometrů.

Cestující na nových elektrických jednotkách RegioPanter druhé generace oceňují pohodlnou jízdu, moderní interiér i bezbariérovost. Jednotky jsou vybavené klimatizací, palubní sítí Wi-Fi, možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V a USB portů. Vlaky disponují velkým prostorem pro invalidní vozíky, kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla. RegioPantery jsou rovněž vybaveny nejmodernější bezpečnostní a komunikační technikou, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist