Emil Sedlařík "> Nový jízdní řád: Více spojů do Krakova, návrat na Zlínsko a nově do Bratislavy a Varšavy - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-vice-spoju-do-krakova-navrat-na-zlinsko-a-nove-do-bratislavy-a-varsavy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Leo Express: Nový jízdní řád: Více spojů do Krakova, návrat na Zlínsko a nově do Bratislavy a Varšavy

3. prosince 2025 | Leo Express
Autor: Emil Sedlařík, tel: 773 740 512
V novém jízdním řádu vrátil Leo Express spoje z Prahy přes Přerov, Hulín a Otrokovice do Starého Města u Uherského Hradiště, které nově prodlužuje přes Hodonín a Břeclav až do Bratislavy. Na trase plánuje nasadit moderní nízkopodlažní, klimatizované soupravy Talgo S6. Díky přestupu v Přerově spojí s Bratislavou také Ostravsko. Do Polska pak Leo Express vypraví více spojů a přidává novou linku mezi Krakovem a Varšavou. Ceny jízdenek začínají stále na 99 korunách. Jízdní řád je v prodeji až do srpna 2026.

Již od 14. prosince 2025 Leo Express nabídne denní vlakové spojení Prahy s Krakovem, které o víkendech dopravce posílí o další pár spojů. Od 1. března 2026 pak dopravce navýší počet spojů až na čtyři denně.

“Vyslyšeli jsme přání našich zákazníků a přidali jsme spoje s příjezdem a odjezdem po 14. hodině, které jsou ideální pro výlet na vánoční trhy nebo rodinný eurovíkend v Polsku. V příštím roce zároveň prodloužíme linku až do Varšavy,” vysvětluje Emil Sedlařík, tiskový mluvčí Leo Express.

Na trase Praha – Krakov – Varšava a zpět budou vlaky jezdit dvakrát denně, Leo Express nabídne denní i noční vlakové spoje se službami, na které jsou zákazníci zvyklí. První spoj dopravce vypraví již 1. března 2026.


Nové spojení na Slovensko

V novém jízdním řádu Leo Express nabídne dva přímé spoje z Prahy do Prešova a zpět každý den a také autobusové spoje do Užhorodu a Mukačeva s přestupem v Prešově. Jízdenky na autobus jsou nyní dostupné do konce února.

Od 30. dubna 2026 pak vlaky Leo Express opět vyjedou na trase Praha – Přerov – Staré Město u Uherského Hradiště, nově pak bude linka pokračovat přes Hodonín a Břeclav až do Bratislavy. S novými zastávkami přinese dopravce komfortní spojení také cestujícím ze spádové oblasti Zlína a Uherského Brodu. Nabídne dvě spojení každý den v obou směrech.


Regionální linky s přestupem

Jízdenky na regionální vlaky na Orlickoústecku a také na slovenském Podunajsku na příští rok jsou již v prodeji. Přestupními stanicemi, ve kterých se křižují dálkové a regionální linky Leo Express, jsou Ústí nad Orlicí a nově i Bratislava. Dopravce zároveň rozšiřuje svou garanci funkčnosti klimatizace na všech spojích na celý rok a v zimních měsících přidává garanci vytápění, jinak cestujícím vrátí 100 % jízdného.


Leo Express je soukromý dopravce poskytující železniční a autobusovou osobní dopravu ve střední Evropě od roku 2012. Primárně působí na komerční trase Praha–Ostrava, jeho vlaky zajíždí i do Košic či Krakova. Síť spojení doplňují autobusové linky do Polska a na Ukrajinu. Od prosince 2019 provozuje také regionální vlaky na Pardubicku, v prosinci 2023 dopravce převzal regionální železniční dopravu na nejvytíženější slovenské trati Bratislava–Komárno. Společně se svým hlavním akcionářem, španělskými státními železnicemi Renfe, plánuje v příštích letech silný růst ve střední Evropě, a to jak v oblasti komerčních linek, tak v oblasti závazkové dopravy.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist