Tiskové zprávy
Mediaclar: Nový projekt kraje a EKO-KOMU má podpořit třídění odpadů v jižních Čechách
Podzimní měsíce budou v Jihočeském kraji ve znamení třídění odpadů. Od září až do listopadu k tomu získají obyvatelé, školáci i města a obce širokou škálu nových informací. Jsou přichystány i doprovodné akce, jako jsou Odpadové olympiády pro děti v Českém Krumlově, Českých Budějovicích a v Jindřichově Hradci, nebo putování obřího kontejneru po náměstích měst a soutěž pro školáky. Speciální balíčky k tématice, obsahující plakáty, letáky a CD s propagačním spotem, obdrží jihočeské obce a města.
„Jihočeský kraj se pohybuje v separaci odpadů na celorepublikovém průměru, proto se snažíme lidi do třídění zapojit ještě šířeji. Letošní kampaň pracuje se slogany Má to smysl, třiďte odpad a třiďte správně, dále Recyklace k snídani a Děkujeme, že třídíte. Navazujeme na podobné kampaně z dřívějších let,“ uvedl Karel Vlasák, radní Jihočeského kraje zodpovědný za oblast životního prostředí a oblast rozvoje venkova.
Organizátoři projektu chtějí upozornit především na skutečnost, že recyklace odpadů se stává běžnou záležitostí a že recykláty se vyskytují v mnoha výrobcích kolem nás a tím potvrdit smysluplnost třídění odpadů. Ne všechny odpady dnes končí na skládce a stále více se jich zpracovává v rámci integrovaného systému. I skutečně nevyužitelné složky jsou zdrojem tepla a elektřiny v zařízeních pro energetické využití odpadů. Proto je nutné skutečně kvalitně třídit, aby se odpad dal co nejlépe zpracovat a využít.
Informace budou směrem k obyvatelům i k obcím proudit několika způsoby. Do regionálního tisku budou jako příloha vkládány během září informační letáky, ve kterých se čtenáři dozví o výsledcích třídění v kraji, o zpracování a recyklaci odpadů, bude tam i zajímavý rozhovor na téma energetického využití odpadů. Do kampaně se zapojí i dvě nejsledovanější regionální rozhlasové stanice, rádia ČRO České Budějovice a Rádio Faktor, které budou vysílat spot k problematice třídění odpadů. „Po náměstích větších měst kraje bude putovat neobvyklý objekt. Půjde o obří model kontejneru na třídění plastů. Model bude potištěn informativními texty o tom, jak a proč třídit, jak se odpady v Jihočeském kraji zpracovávají a využívají. V největších městech použijeme v září a říjnu letáky uvnitř vozidel městské hromadné dopravy i v dálkových autobusech,“ upozornila regionální manažerka EKO-KOMu pro jižní Čechy Lenka Pravdová.
Direct-mail a propagační balíčky pro obce
Prostřednictvím direct-mailu osloví EKO-KOM v říjnu zhruba 95 000 domácností středně velkých a menších měst, kterým rozešle osmistránkovou barevnou brožuru Odpadový rádce. Bude obsahovat všechny základní informace k třídění a zpracování odpadů, které doplní řada zajímavostí i praktických rad. Chybět nebude ani soutěžní křížovka. „Celkově by měla direct-mailová kampaň zasáhnout zhruba dvě stě osmdesát tisíc obyvatel Jihočeského kraje,“ upřesnil radní Karel Vlasák.
Všechny obce v kraji obdrží během října a listopadu balíčky, v nichž bude sada plakátů k propagaci třídění, které budou obce moci vyvěsit na vhodných místech. „Budou tam i další materiály, letáčky, plakátky, články nebo fotografie, které si obec bude moci přizpůsobit podle svých potřeb a využít je k informování občanů. Chybět nebude ani cédéčko s propagačním spotem, který se dá vysílat například v místním rozhlase,“ doplnila Lenka Pravdová.
Součástí celé kampaně je kromě Odpadových olympiád i soutěž pro školy. Po celou dobu je v provozu také webová stránka www.jihoceska-kampan.cz, kde jsou průběžně zveřejňovány jak novinky kolem třídění a různé propagační materiály, tak například i výsledky soutěží škol a obcí.
„Jihočeský kraj se pohybuje v separaci odpadů na celorepublikovém průměru, proto se snažíme lidi do třídění zapojit ještě šířeji. Letošní kampaň pracuje se slogany Má to smysl, třiďte odpad a třiďte správně, dále Recyklace k snídani a Děkujeme, že třídíte. Navazujeme na podobné kampaně z dřívějších let,“ uvedl Karel Vlasák, radní Jihočeského kraje zodpovědný za oblast životního prostředí a oblast rozvoje venkova.
Organizátoři projektu chtějí upozornit především na skutečnost, že recyklace odpadů se stává běžnou záležitostí a že recykláty se vyskytují v mnoha výrobcích kolem nás a tím potvrdit smysluplnost třídění odpadů. Ne všechny odpady dnes končí na skládce a stále více se jich zpracovává v rámci integrovaného systému. I skutečně nevyužitelné složky jsou zdrojem tepla a elektřiny v zařízeních pro energetické využití odpadů. Proto je nutné skutečně kvalitně třídit, aby se odpad dal co nejlépe zpracovat a využít.
Informace budou směrem k obyvatelům i k obcím proudit několika způsoby. Do regionálního tisku budou jako příloha vkládány během září informační letáky, ve kterých se čtenáři dozví o výsledcích třídění v kraji, o zpracování a recyklaci odpadů, bude tam i zajímavý rozhovor na téma energetického využití odpadů. Do kampaně se zapojí i dvě nejsledovanější regionální rozhlasové stanice, rádia ČRO České Budějovice a Rádio Faktor, které budou vysílat spot k problematice třídění odpadů. „Po náměstích větších měst kraje bude putovat neobvyklý objekt. Půjde o obří model kontejneru na třídění plastů. Model bude potištěn informativními texty o tom, jak a proč třídit, jak se odpady v Jihočeském kraji zpracovávají a využívají. V největších městech použijeme v září a říjnu letáky uvnitř vozidel městské hromadné dopravy i v dálkových autobusech,“ upozornila regionální manažerka EKO-KOMu pro jižní Čechy Lenka Pravdová.
Direct-mail a propagační balíčky pro obce
Prostřednictvím direct-mailu osloví EKO-KOM v říjnu zhruba 95 000 domácností středně velkých a menších měst, kterým rozešle osmistránkovou barevnou brožuru Odpadový rádce. Bude obsahovat všechny základní informace k třídění a zpracování odpadů, které doplní řada zajímavostí i praktických rad. Chybět nebude ani soutěžní křížovka. „Celkově by měla direct-mailová kampaň zasáhnout zhruba dvě stě osmdesát tisíc obyvatel Jihočeského kraje,“ upřesnil radní Karel Vlasák.
Všechny obce v kraji obdrží během října a listopadu balíčky, v nichž bude sada plakátů k propagaci třídění, které budou obce moci vyvěsit na vhodných místech. „Budou tam i další materiály, letáčky, plakátky, články nebo fotografie, které si obec bude moci přizpůsobit podle svých potřeb a využít je k informování občanů. Chybět nebude ani cédéčko s propagačním spotem, který se dá vysílat například v místním rozhlase,“ doplnila Lenka Pravdová.
Součástí celé kampaně je kromě Odpadových olympiád i soutěž pro školy. Po celou dobu je v provozu také webová stránka www.jihoceska-kampan.cz, kde jsou průběžně zveřejňovány jak novinky kolem třídění a různé propagační materiály, tak například i výsledky soutěží škol a obcí.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk