Tiskové zprávy
EKO-KOM, a.s.: Nový projekt kraje a EKO-KOMU má podpořit třídění odpadů ve středních Čechách
15. září 2009 | EKO-KOM, a.s.
Podzimní měsíce budou ve Středočeském kraji ve znamení třídění odpadů. Od září až do listopadu k tomu získají obyvatelé, školáci i města a obce širokou škálu nových informací. Jsou přichystány i doprovodné akce, jako jsou Odpadové olympiády pro děti v Příbrami, Nymburku a Mladé Boleslavi, nebo dvě soutěže pro školáky. Speciální balíčky k tématice, obsahující plakáty, informační tabule a CD s propagačním spotem, obdrží středočeské obce a města.
„Středočeský kraj se pohybuje v separaci odpadů lehce pod celorepublikovým průměrem, proto se snažíme lidi do třídění zapojit ještě šířeji. Letošní kampaň pracuje se slogany Má to smysl, třiďte odpad, ale třiďte odpad správně, dále Recyklace k snídani a Děkujeme, že třídíte. Navazujeme na podobné kampaně z let 2004 až 2008,“ uvedl Miloš Petera, náměstek hejtmana pro životní prostředí a zemědělství.
Organizátoři projektu chtějí upozornit především na skutečnost, že recyklace odpadů se stává běžnou záležitostí, a že recykláty se vyskytují v mnoha výrobcích kolem nás. Ne všechny odpady dnes končí na skládce a stále více se jich zpracovává v rámci integrovaného systému. I skutečně nevyužitelné složky jsou zdrojem tepla a elektřiny v zařízeních pro energetické využití odpadů. Proto je nutné skutečně kvalitně třídit, aby se odpad dal co nejlépe zpracovat a využít.
Informace budou směrem k obyvatelům i k obcím proudit několika způsoby. Do regionálního tisku budou jako příloha vkládány během září informační letáky, ve kterých se čtenáři dozví o výsledcích třídění v kraji, o zpracování a recyklaci odpadů, bude tam i zajímavý rozhovor na téma energetického využití odpadů. Do kampaně se zapojí i dvě nejsledovanější regionální rozhlasové stanice, rádia Relax a Blaník, které budou vysílat spot k problematice třídění odpadů. „Ve větších městech kraje, jako je Příbram, Kladno a Mladá Boleslav, již nyní využíváme také citylihgty na autobusových zastávkách a pěších zónách. V největších městech použijeme v září a říjnu letáky uvnitř vozidel městské hromadné dopravy i v dálkových autobusech,“ upozornila regionální manažerka EKO-KOMu pro střední Čechy Kateřina Půlpánová.
Direct-mail a propagační balíčky pro obce
Prostřednictvím direct-mailu osloví EKO-KOM v říjnu zhruba 150 000 domácností středně velkých a menších měst, kterým rozešle osmistránkovou barevnou brožuru Odpadový rádce. Bude obsahovat všechny základní informace k třídění a zpracování odpadů, které doplní řada zajímavostí i praktických rad. Chybět nebude ani soutěžní křížovka. „Chceme brožurku dostat i k 80 000 obyvatelům menších obcí, kde nabídneme rozeslání materiálu prostřednictvím obecních úřadů. Celkově by měla direct-mailová kampaň zasáhnout zhruba čtyři sta osmdesát tisíc obyvatel Středočeského kraje,“ upřesnil náměstek hejtmana Petera.
Všechny obce v kraji obdrží během října a listopadu balíčky, v nichž bude sada plakátů k propagaci třídění, které budou obce moci vyvěsit na vhodných místech. „Budou tam i další materiály, letáčky, plakátky, články nebo fotografie, které si obec bude moci přizpůsobit podle svých potřeb a využít je k informování občanů. Chybět nebude ani cédéčko s propagačním spotem, který se dá vysílat například v místním rozhlase. Pro nejmenších dvě stě deset obcí, které jsou zapojené do třídění, jsme připravili informační tabule s radami jak co správně třídit,“ doplnila Kateřina Půlpánová.
Součástí celé kampaně jsou kromě Odpadových olympiád i dvě soutěže pro školy. Školáci v celém kraji budou například navrhovat velké informační tabule pro svozové vozy odvážející obsah kontejnerů na třídění odpadů.
I v letošním roce probíhá celokrajská soutěž obcí ve třídění odpadů My třídíme nejlépe. Po celou dobu kampaně je v provozu také webová stránka www.stredoceska-kampan.cz, kde jsou průběžně zveřejňovány jak novinky kolem třídění a různé propagační materiály, tak například i výsledky soutěží škol a obcí.
„Středočeský kraj se pohybuje v separaci odpadů lehce pod celorepublikovým průměrem, proto se snažíme lidi do třídění zapojit ještě šířeji. Letošní kampaň pracuje se slogany Má to smysl, třiďte odpad, ale třiďte odpad správně, dále Recyklace k snídani a Děkujeme, že třídíte. Navazujeme na podobné kampaně z let 2004 až 2008,“ uvedl Miloš Petera, náměstek hejtmana pro životní prostředí a zemědělství.
Organizátoři projektu chtějí upozornit především na skutečnost, že recyklace odpadů se stává běžnou záležitostí, a že recykláty se vyskytují v mnoha výrobcích kolem nás. Ne všechny odpady dnes končí na skládce a stále více se jich zpracovává v rámci integrovaného systému. I skutečně nevyužitelné složky jsou zdrojem tepla a elektřiny v zařízeních pro energetické využití odpadů. Proto je nutné skutečně kvalitně třídit, aby se odpad dal co nejlépe zpracovat a využít.
Informace budou směrem k obyvatelům i k obcím proudit několika způsoby. Do regionálního tisku budou jako příloha vkládány během září informační letáky, ve kterých se čtenáři dozví o výsledcích třídění v kraji, o zpracování a recyklaci odpadů, bude tam i zajímavý rozhovor na téma energetického využití odpadů. Do kampaně se zapojí i dvě nejsledovanější regionální rozhlasové stanice, rádia Relax a Blaník, které budou vysílat spot k problematice třídění odpadů. „Ve větších městech kraje, jako je Příbram, Kladno a Mladá Boleslav, již nyní využíváme také citylihgty na autobusových zastávkách a pěších zónách. V největších městech použijeme v září a říjnu letáky uvnitř vozidel městské hromadné dopravy i v dálkových autobusech,“ upozornila regionální manažerka EKO-KOMu pro střední Čechy Kateřina Půlpánová.
Direct-mail a propagační balíčky pro obce
Prostřednictvím direct-mailu osloví EKO-KOM v říjnu zhruba 150 000 domácností středně velkých a menších měst, kterým rozešle osmistránkovou barevnou brožuru Odpadový rádce. Bude obsahovat všechny základní informace k třídění a zpracování odpadů, které doplní řada zajímavostí i praktických rad. Chybět nebude ani soutěžní křížovka. „Chceme brožurku dostat i k 80 000 obyvatelům menších obcí, kde nabídneme rozeslání materiálu prostřednictvím obecních úřadů. Celkově by měla direct-mailová kampaň zasáhnout zhruba čtyři sta osmdesát tisíc obyvatel Středočeského kraje,“ upřesnil náměstek hejtmana Petera.
Všechny obce v kraji obdrží během října a listopadu balíčky, v nichž bude sada plakátů k propagaci třídění, které budou obce moci vyvěsit na vhodných místech. „Budou tam i další materiály, letáčky, plakátky, články nebo fotografie, které si obec bude moci přizpůsobit podle svých potřeb a využít je k informování občanů. Chybět nebude ani cédéčko s propagačním spotem, který se dá vysílat například v místním rozhlase. Pro nejmenších dvě stě deset obcí, které jsou zapojené do třídění, jsme připravili informační tabule s radami jak co správně třídit,“ doplnila Kateřina Půlpánová.
Součástí celé kampaně jsou kromě Odpadových olympiád i dvě soutěže pro školy. Školáci v celém kraji budou například navrhovat velké informační tabule pro svozové vozy odvážející obsah kontejnerů na třídění odpadů.
I v letošním roce probíhá celokrajská soutěž obcí ve třídění odpadů My třídíme nejlépe. Po celou dobu kampaně je v provozu také webová stránka www.stredoceska-kampan.cz, kde jsou průběžně zveřejňovány jak novinky kolem třídění a různé propagační materiály, tak například i výsledky soutěží škol a obcí.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk