Tiskové zprávy
Leo Express: Nový vlak Leo Express Sirius dorazí zítra do Evropy
Nový vlak Leo Express Sirius, jehož jméno vzešlo z návrhů samotných cestujících, dorazí 11. září do Evropy. Na cestě lodí do přístavu Brémy urazil celkem 20 000 kilometrů a nyní zamíří na schvalovací proces do Velimi. Dopravce očekává rychlý průběh schvalování a nasazení nových jednotek v příštím roce. Leo Express, který vlak vyvinul ve spolupráci s jejich největším světovým výrobcem, je autorem a vlastníkem konceptu i designu jednotek Sirius.
„Společně s dodavatelem jsme vyvinuli vlak Leo Express Sirius, který je ušitý na míru pro naše zákazníky. Při přípravě jeho designu, který vlastní Leo Express, jsme vycházeli ze zkušeností nabraných z miliardy ujetých osobokilometrů. Zítra dorazí do Evropy a věříme, že jej po rychlém procesu ve Velimi nasadíme brzy do plného provozu,“ komentuje příjezd nového vlaku CEO Leo Express Peter Köhler.
Jméno Sirius bylo vybráno z více než 4000 návrhů, které vzešly od samotných cestujících. „Zájmu o nový vlak od našich cestujících si velice vážíme. Vybrané jméno Sirius je nejjasnější hvězdou na obloze. Proto nám přišlo výstižné použít jméno tak zářivé hvězdy pro náš nový vlak,“ říká Peter Köhler a dodává: „V příštím roce nový vlak Sirius zazáří na promo jízdách okolo celé republiky.“ Vítězný návrh byl oceněn 10 000 leo korunami. Vzhledem k počtu návrhů se Leo Express kromě odměny pro vítěze rozhodl vylosovat dalších 20 cestujících, kteří obdrželi každý po 2 500 leo korunách.
Při představení jména v Manifesto Marketu na Florenci, kterému byli přítomni partneři Leo Express a také někteří ze zákazníků, kteří vybírali jméno vlaku, si mohli návštěvníci užít také debatu mezi popularizátory vědy, a to astrofyzikem Jiřím Grygarem a konstruktérem Janem Lukačevičem. Třeba o tom, jak cestováním mládnete nebo zda lidstvo jednou poletí ke dvojhvězdě Sirius.
Na projektu nového vlaku Leo Express se spolupodílela česká designerská studia a další tuzemští dodavatelé. Z Česka tak pochází každá pátá součástka, která byla na vlaku použita. Český je také zabezpečovací systém vlaku. Kromě toho, že je vlaková doprava obecně tou nejekologičtější, vyniká Sirius vysokou mírou rekuperace energie a její nižší spotřebou danou lehkou hliníkovou konstrukcí. „Pokud si cestující sednou místo do aut do vlaku Sirius, ušetří 97% energie a přispějí tak ke snížení emisí.“ Peter Köhler, CEO
Od cestujících Leo Express nepochází jen jméno nového vlaku, ale i jeho celá koncepce. Vnitřní rozvržení vozu a jednotlivé prvky byly navrženy právě podle jejich potřeb, které Leo Express dlouhodobě sledoval v reálném vlakovém provozu. Vlaky mají mimo jiné nízkopodlažní přístup pro rodiče s kočárkem, cestující na invalidním vozíku či cyklisty s kolem. Samozřejmostí je také dostatečný prostor pro zavazadla, lyže a kola. Zároveň jsou respektovány rozdílné potřeby jednotlivých cestujících, kteří se mohou těšit na speciálně upravenou vyšší třídu nebo dětský oddíl.
Leo Express zakoupil tři nové vlaky od jejich největšího výrobce na světě. U těchto vlaků je Leo Express autorem a vlastníkem konceptu a designu jednotek. Leo Express uzavřel opci na nákup dalších až 30 vlaků. Celková hodnota zakázky je pět miliard korun. Leo Express vyjede od prosince letošního roku také s vlaky Leo Express Lint na regionálních tratích v Pardubickém a Zlínském kraji. Aktuálně poptává také nové vlaky pro zakázky na Olomoucku či v Praze a má zájem o regionální dopravu na Slovensku.
Leo Express je soukromá multimodální dopravní skupina, která v roce 2012 zahájila svou činnost novými vlaky na páteřních linkách v Česku a na Slovensku, od roku 2018 také v Polsku. Provozuje také rozsáhlou síť autobusových a minibusových linek v České republice, Polsku, Německu, Rakousku, na Ukrajině a v Maďarsku. V srpnu 2017 převzal Leo Express německou společnost Locomore a obnovil její provoz na trase Berlín – Stuttgart spolu se společností FlixBus, stal se tak druhým největším komerčním osobním dopravcem na německé železnici. Leo Express je tak první český dopravce, který začal provozovat železniční spoj mimo území České republiky a Slovenska. V červenci 2018 spustil provoz na železniční trase Praha – Krakow, a stal se tak prvním osobním komerčním dopravcem na polských kolejích.
Zajišťuje také door2door aktivity jako je odvoz domů na vybrané adresy ve Zlínském kraji. V roce 2016 společnost oznámila nákup nových vlaků od největšího světového výrobce CRRC. V roce 2017 společnost založila peer-to-peer casharingovou společnost SmileCar, která se od června 2018 sloučila se společností HoppyGo a stala se tak významnějším poskytovatelem carsharingu. Zakladatelem společnosti Leo Express je Leoš Novotný, CEO je Peter Köhler. Více o Leo Express na www.leoexpress.com.
„Společně s dodavatelem jsme vyvinuli vlak Leo Express Sirius, který je ušitý na míru pro naše zákazníky. Při přípravě jeho designu, který vlastní Leo Express, jsme vycházeli ze zkušeností nabraných z miliardy ujetých osobokilometrů. Zítra dorazí do Evropy a věříme, že jej po rychlém procesu ve Velimi nasadíme brzy do plného provozu,“ komentuje příjezd nového vlaku CEO Leo Express Peter Köhler.
Jméno Sirius bylo vybráno z více než 4000 návrhů, které vzešly od samotných cestujících. „Zájmu o nový vlak od našich cestujících si velice vážíme. Vybrané jméno Sirius je nejjasnější hvězdou na obloze. Proto nám přišlo výstižné použít jméno tak zářivé hvězdy pro náš nový vlak,“ říká Peter Köhler a dodává: „V příštím roce nový vlak Sirius zazáří na promo jízdách okolo celé republiky.“ Vítězný návrh byl oceněn 10 000 leo korunami. Vzhledem k počtu návrhů se Leo Express kromě odměny pro vítěze rozhodl vylosovat dalších 20 cestujících, kteří obdrželi každý po 2 500 leo korunách.
Při představení jména v Manifesto Marketu na Florenci, kterému byli přítomni partneři Leo Express a také někteří ze zákazníků, kteří vybírali jméno vlaku, si mohli návštěvníci užít také debatu mezi popularizátory vědy, a to astrofyzikem Jiřím Grygarem a konstruktérem Janem Lukačevičem. Třeba o tom, jak cestováním mládnete nebo zda lidstvo jednou poletí ke dvojhvězdě Sirius.
Na projektu nového vlaku Leo Express se spolupodílela česká designerská studia a další tuzemští dodavatelé. Z Česka tak pochází každá pátá součástka, která byla na vlaku použita. Český je také zabezpečovací systém vlaku. Kromě toho, že je vlaková doprava obecně tou nejekologičtější, vyniká Sirius vysokou mírou rekuperace energie a její nižší spotřebou danou lehkou hliníkovou konstrukcí. „Pokud si cestující sednou místo do aut do vlaku Sirius, ušetří 97% energie a přispějí tak ke snížení emisí.“ Peter Köhler, CEO
Od cestujících Leo Express nepochází jen jméno nového vlaku, ale i jeho celá koncepce. Vnitřní rozvržení vozu a jednotlivé prvky byly navrženy právě podle jejich potřeb, které Leo Express dlouhodobě sledoval v reálném vlakovém provozu. Vlaky mají mimo jiné nízkopodlažní přístup pro rodiče s kočárkem, cestující na invalidním vozíku či cyklisty s kolem. Samozřejmostí je také dostatečný prostor pro zavazadla, lyže a kola. Zároveň jsou respektovány rozdílné potřeby jednotlivých cestujících, kteří se mohou těšit na speciálně upravenou vyšší třídu nebo dětský oddíl.
Leo Express zakoupil tři nové vlaky od jejich největšího výrobce na světě. U těchto vlaků je Leo Express autorem a vlastníkem konceptu a designu jednotek. Leo Express uzavřel opci na nákup dalších až 30 vlaků. Celková hodnota zakázky je pět miliard korun. Leo Express vyjede od prosince letošního roku také s vlaky Leo Express Lint na regionálních tratích v Pardubickém a Zlínském kraji. Aktuálně poptává také nové vlaky pro zakázky na Olomoucku či v Praze a má zájem o regionální dopravu na Slovensku.
Leo Express je soukromá multimodální dopravní skupina, která v roce 2012 zahájila svou činnost novými vlaky na páteřních linkách v Česku a na Slovensku, od roku 2018 také v Polsku. Provozuje také rozsáhlou síť autobusových a minibusových linek v České republice, Polsku, Německu, Rakousku, na Ukrajině a v Maďarsku. V srpnu 2017 převzal Leo Express německou společnost Locomore a obnovil její provoz na trase Berlín – Stuttgart spolu se společností FlixBus, stal se tak druhým největším komerčním osobním dopravcem na německé železnici. Leo Express je tak první český dopravce, který začal provozovat železniční spoj mimo území České republiky a Slovenska. V červenci 2018 spustil provoz na železniční trase Praha – Krakow, a stal se tak prvním osobním komerčním dopravcem na polských kolejích.
Zajišťuje také door2door aktivity jako je odvoz domů na vybrané adresy ve Zlínském kraji. V roce 2016 společnost oznámila nákup nových vlaků od největšího světového výrobce CRRC. V roce 2017 společnost založila peer-to-peer casharingovou společnost SmileCar, která se od června 2018 sloučila se společností HoppyGo a stala se tak významnějším poskytovatelem carsharingu. Zakladatelem společnosti Leo Express je Leoš Novotný, CEO je Peter Köhler. Více o Leo Express na www.leoexpress.com.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk