https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-vysokorychlostni-trat-praha-plzen-zapadni-evropa-je-nezbytna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

TOP 09: Nový: Vysokorychlostní trať Praha – Plzeň – západní Evropa je nezbytná

23. dubna 2024 | TOP 09
Plány vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice v současné době nepočítají se spojením ve směru Praha – Plzeň – západní Evropa. Za chybu, kterou je potřeba napravit, to považují řečníci, kteří vystoupili na kulatém stole, který se uskutečnil v Poslanecké sněmovně pod záštitou místopředsedy rozpočtového výboru a člena podvýboru pro dopravu Miloše Nového.

„Vysokorychlostní tratě jsou moderním způsobem dopravy, který bychom měli s ohledem na hospodářskou prosperitu a konkurenceschopnost české ekonomiky ve třetím tisíciletí intenzivně rozvíjet. Pokud má být Česká republika křižovatkou Evropy, jak o tom hovoří premiér Petr Fiala, musí tato křižovatka být propojena vysokorychlostními tratěmi do všech světových stran. Kromě severu, jihu a východu je nezbytná i existence spojení na západ,“ uvedl během kulatého stolu Miloš Nový.

Současné plány na výstavbu VRT v ČR počítají se směrem na sever (Praha – Ústí nad Labem – Drážďany/Most), východ (Praha – Pardubice/Hradec Králové – Wroclav) a jihovýchod (Praha – Brno – Olomouc – Ostrava). Během jednání představil Jan Eisenreich návrh na vytvoření VRT ve směru Varšava – Praha – Plzeň – Stuttgart s následným napojením až na Paříž. Martin Leška ve svém příspěvku na konkrétních historických příkladech ukázal, že města, která byla v minulosti opomenutapři budování železnic, ztratila svůj hospodářský význam, přičemž tato skutečnost se negativněpodepsala na jejich rozvoji i rozvoji blízkého regionu.

„Spojení sever – jih, jak jej v tuto dobu připravuje Správa železnic je jistě důležité. Spojení Berlína, Prahy a Vídně konečně napraví zanedbání výstavby VRT předchozími vládami. Výsledkem jejich nečinnosti je skutečnost, že z Vídně do Berlína se dnes nejezdí logicky přes Prahu, ale přes bavorský Mnichov. Česká republika je tak obejita. V této souvislosti musím poděkovat panu ministrovi Martinovi Kupkovi za to, že potřebné budování VRT svojí nezměrnou aktivitou rozhýbal. Spojení na západ, který je hospodářským centrem Evropské unie, zůstává bohužel v nejbližších plánech zatím opomenuto. Považuji za náš úkol i pořádáním dnešního kulatého stolu přispět ke zdárnému vyřešení této otázky,“ řekl Nový.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist