Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: O možnostech přeshraniční vlakové dopravy
21. ledna 2005 | Královéhradecký kraj
Možnosti přeshraniční vlakové dopravy přes přechod Lubawka – Královec byly předmětem jednání ve čtvrtek 20. ledna v Žacléři. Za Královéhradecký kraj se zúčastnil náměstek hejtmana a člen rady zodpovědný za dopravu Petr Kuřík. Dalšími účastníky schůzky byli zástupci společnosti České dráhy, a. s. a zástupci Policie ČR. Za polskou stranu přijeli zástupci Správy dopravní cesty samosprávného okresu Kamienna Góra a města Lubawka.
Jak se shodlo přítomných skoro dvacet účastníků, nejmenším problémem by bylo zavedení nákladní dopravy, která byla v roce 2001 zastavena, ne však zrušena. Iniciátor schůzky žacléřský starosta Miroslav Vlasák uvedl, že se o obnovení provozu tratě zajímají těžaři dřeva a kamene, kteří nyní mají nejbližší přechod až v Harrachově. Starosta Kamienne Góry Marian Kachniarz svého českého kolegu doplnil, že by železniční spojení mohlo být dobré také pro společnost Toyota, která má provozy ve Walbrzychu a Kolíně, nebo pro firmu Takata působící v Krzesowě a Dolní Kalné. Zástupce kraje Petr Kuřík k záměru řekl: „Předpokládám, že lepší dopravní propojení obou území se pozitivně projeví na vzájemném zpřístupnění podnikatelského prostředí.“ .
Zástupce Českých drah František Čejka připomněl, že zavedení obchodní dopravy nic nebrání – rozhodne jen zájem podnikatelů.
Na závěr se zástupci samosprávních orgánů obou stran dohodli na vypracování materiálu, v němž budou vytipovány možné skupiny uživatelů tratě. Z technického hlediska budou záležitost konzultovat odborníci z polských i českých železnic.
Jak se shodlo přítomných skoro dvacet účastníků, nejmenším problémem by bylo zavedení nákladní dopravy, která byla v roce 2001 zastavena, ne však zrušena. Iniciátor schůzky žacléřský starosta Miroslav Vlasák uvedl, že se o obnovení provozu tratě zajímají těžaři dřeva a kamene, kteří nyní mají nejbližší přechod až v Harrachově. Starosta Kamienne Góry Marian Kachniarz svého českého kolegu doplnil, že by železniční spojení mohlo být dobré také pro společnost Toyota, která má provozy ve Walbrzychu a Kolíně, nebo pro firmu Takata působící v Krzesowě a Dolní Kalné. Zástupce kraje Petr Kuřík k záměru řekl: „Předpokládám, že lepší dopravní propojení obou území se pozitivně projeví na vzájemném zpřístupnění podnikatelského prostředí.“ .
Zástupce Českých drah František Čejka připomněl, že zavedení obchodní dopravy nic nebrání – rozhodne jen zájem podnikatelů.
Na závěr se zástupci samosprávních orgánů obou stran dohodli na vypracování materiálu, v němž budou vytipovány možné skupiny uživatelů tratě. Z technického hlediska budou záležitost konzultovat odborníci z polských i českých železnic.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk