Tiskové zprávy
Magistrát hl. m. Prahy: O prázdninách už budou jezdit pražské děti a senioři zdarma
12. května 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Od 1. července vstoupí v platnost tarifní úpravy v Pražské integrované dopravě, v jejichž rámci bude zavedeno bezplatné jízdné pro obyvatele Prahy do 15 a od 65 let. Zároveň dojde k zpřehlednění tarifů u předplatného i jednotlivého jízdného. „Je to jednoznačně pozitivní zpráva. Plníme jeden z klíčových bodů programového prohlášení. Pevně věřím, že změny, které zavádíme, povedou k větší atraktivitě hromadné dopravy a Pražané je přivítají,“ uvedl první náměstek primátora Karel Březina. Dnes návrh projedná výbor dopravy Zastupitelstva hl. m. Prahy a v úterý ho bude schvalovat městská rada.
Tarifní úpravy v Pražské integrované dopravě (PID) se týkají prakticky všech druhů jízdného. Prioritou při tvorbě nových tarifů bylo podpoření atraktivity PID pro Pražany, zvýšení počtu pravidelných uživatelů a zjednodušení a zpřehlednění tarifů. Dojde k odstranění většiny výjimek a nelogičností, jakou byla například vyšší cena třídenní jízdenky oproti třem jednodenním jízdenkám.
Klíčovou změnou je zavedení bezplatného jízdného pro Pražany mladší 15 a starší 65 let. K využívání bezplatného jízdného bude obyvatel Prahy splňující věkové hranice potřebovat Opencard, která bude vydávána na 6 let. Občané za ni zaplatí pouze jednorázový poplatek 120 korun. Těm, kteří si již zakoupili předplatní jízdenky, bude nevyužitá částka vrácena.
Vzhledem k preferenci hromadné dopravy a snahy o zvýšení počtu pravidelných uživatelů bylo rozhodnuto o nezvyšování ceny předplatného jízdného pro držitele Opencard až do roku 2014.
U jednotlivého jízdného dojde k prodloužení časové platnosti z 20 na 30 minut a ze 75 na 90 minut. Cena jízdenek bude 24 a 32 korun místo dosavadních 18 a 26 korun. „Obě jízdenky budou nově plně přestupní a platné na veškeré spoje Pražské integrované dopravy. Lidé tedy budou moci jezdit déle a neomezeně přestupovat. Cena za minutu kratší jízdenky je nižší než dosud, u plnocenné vstupenky zůstává cena stejná a za 90 minut je možné absolvovat i zpáteční cestu,“ říká Karel Březina.
Z rozpočtového hlediska se po zavedení bezplatného jízdného předpokládá pokles tržeb DP o cca 240 milionů korun. Tato ztráta bude z významné části vykompenzována dalšími tarifními změnami, které by naopak měly přinést zvýšení tržeb ve výši cca 206 milionů korun.
Tarifní úpravy v Pražské integrované dopravě (PID) se týkají prakticky všech druhů jízdného. Prioritou při tvorbě nových tarifů bylo podpoření atraktivity PID pro Pražany, zvýšení počtu pravidelných uživatelů a zjednodušení a zpřehlednění tarifů. Dojde k odstranění většiny výjimek a nelogičností, jakou byla například vyšší cena třídenní jízdenky oproti třem jednodenním jízdenkám.
Klíčovou změnou je zavedení bezplatného jízdného pro Pražany mladší 15 a starší 65 let. K využívání bezplatného jízdného bude obyvatel Prahy splňující věkové hranice potřebovat Opencard, která bude vydávána na 6 let. Občané za ni zaplatí pouze jednorázový poplatek 120 korun. Těm, kteří si již zakoupili předplatní jízdenky, bude nevyužitá částka vrácena.
Vzhledem k preferenci hromadné dopravy a snahy o zvýšení počtu pravidelných uživatelů bylo rozhodnuto o nezvyšování ceny předplatného jízdného pro držitele Opencard až do roku 2014.
U jednotlivého jízdného dojde k prodloužení časové platnosti z 20 na 30 minut a ze 75 na 90 minut. Cena jízdenek bude 24 a 32 korun místo dosavadních 18 a 26 korun. „Obě jízdenky budou nově plně přestupní a platné na veškeré spoje Pražské integrované dopravy. Lidé tedy budou moci jezdit déle a neomezeně přestupovat. Cena za minutu kratší jízdenky je nižší než dosud, u plnocenné vstupenky zůstává cena stejná a za 90 minut je možné absolvovat i zpáteční cestu,“ říká Karel Březina.
Z rozpočtového hlediska se po zavedení bezplatného jízdného předpokládá pokles tržeb DP o cca 240 milionů korun. Tato ztráta bude z významné části vykompenzována dalšími tarifními změnami, které by naopak měly přinést zvýšení tržeb ve výši cca 206 milionů korun.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk