https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/o-prazdninach-uz-budou-jezdit-prazske-deti-a-seniori-zdarma
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát hl. m. Prahy: O prázdninách už budou jezdit pražské děti a senioři zdarma

12. května 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Od 1. července vstoupí v platnost tarifní úpravy v Pražské integrované dopravě, v jejichž rámci bude zavedeno bezplatné jízdné pro obyvatele Prahy do 15 a od 65 let. Zároveň dojde k zpřehlednění tarifů u předplatného i jednotlivého jízdného. „Je to jednoznačně pozitivní zpráva. Plníme jeden z klíčových bodů programového prohlášení. Pevně věřím, že změny, které zavádíme, povedou k větší atraktivitě hromadné dopravy a Pražané je přivítají,“ uvedl první náměstek primátora Karel Březina. Dnes návrh projedná výbor dopravy Zastupitelstva hl. m. Prahy a v úterý ho bude schvalovat městská rada.

Tarifní úpravy v Pražské integrované dopravě (PID) se týkají prakticky všech druhů jízdného. Prioritou při tvorbě nových tarifů bylo podpoření atraktivity PID pro Pražany, zvýšení počtu pravidelných uživatelů a zjednodušení a zpřehlednění tarifů. Dojde k odstranění většiny výjimek a nelogičností, jakou byla například vyšší cena třídenní jízdenky oproti třem jednodenním jízdenkám.

Klíčovou změnou je zavedení bezplatného jízdného pro Pražany mladší 15 a starší 65 let. K využívání bezplatného jízdného bude obyvatel Prahy splňující věkové hranice potřebovat Opencard, která bude vydávána na 6 let. Občané za ni zaplatí pouze jednorázový poplatek 120 korun. Těm, kteří si již zakoupili předplatní jízdenky, bude nevyužitá částka vrácena.
Vzhledem k preferenci hromadné dopravy a snahy o zvýšení počtu pravidelných uživatelů bylo rozhodnuto o nezvyšování ceny předplatného jízdného pro držitele Opencard až do roku 2014.

U jednotlivého jízdného dojde k prodloužení časové platnosti z 20 na 30 minut a ze 75 na 90 minut. Cena jízdenek bude 24 a 32 korun místo dosavadních 18 a 26 korun. „Obě jízdenky budou nově plně přestupní a platné na veškeré spoje Pražské integrované dopravy. Lidé tedy budou moci jezdit déle a neomezeně přestupovat. Cena za minutu kratší jízdenky je nižší než dosud, u plnocenné vstupenky zůstává cena stejná a za 90 minut je možné absolvovat i zpáteční cestu,“ říká Karel Březina.

Z rozpočtového hlediska se po zavedení bezplatného jízdného předpokládá pokles tržeb DP o cca 240 milionů korun. Tato ztráta bude z významné části vykompenzována dalšími tarifními změnami, které by naopak měly přinést zvýšení tržeb ve výši cca 206 milionů korun.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist