https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/obchvat-chrudimi-je-dokonceny.odvede-tranzitni-dopravu-i-mimo-slatinany
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Obchvat Chrudimi je dokončený. Odvede tranzitní dopravu i mimo Slatiňany

20. prosince 2021 | MD ČR
Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje obchvat Chrudimi a Slatiňan na silnici I/37. Stavba navazuje na první část obchvatu, která byla zprovozněna před 6 lety. Nová přeložka odvede veškerou tranzitní dopravu ze silnice I/37, což přinese výrazné snížení hluku a zlepšení ovzduší v obou zmíněných městech.

"V krátkém sledu otevíráme řidičům v Pardubickém kraji další významnou komunikaci. Já si nepřisvojuji zásluhy na té stavbě, ale chtěl jsem poděkovat všem, kteří se o to zasloužili, ať už jsou to projektanti, samotné Ředitelství silnic a dálnic, ale také lidé ze zdejší samosprávy, bez nichž by ta stavba také nevznikla. Pro všechny, kteří žijí v okolí, to bude úleva od tranzitní dopravy," říká ministr dopravy Martin Kupka.

„Nový obchvat výrazně zkracuje cestu po silnici I/37, neboť nyní již tranzitní doprava nebude zajíždět do Chrudimi ani do Slatiňan, což zásadním způsobem zvýší plynulost a bezpečnost provozu. Zprovozněním stavby také dochází k odstranění mnoha nehodových míst v obou městech, kde hrála významnou roli přečerpaná kapacita silnici I/17 a I/37 z důvodu vysokých dopravních intenzit. V neposlední řadě pak nový obchvat umožní rychlejší a kvalitnější napojení jižní části Pardubického kraje na dálnici D11,“ uvedl při zprovoznění stavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Společně s nové rozšířenou mimoúrovňovou křižovatkou Palackého v Pardubicích a obchvatem Osové Bítýšky se jedná v letošním roce již o třetí zprovozňovanou stavbu na silnici I/37. Další akce na této komunikaci je v plánu v příštím roce, kdy začne výstavba propojení Jihlavské a Brněnské ulice na jižním okraji Žďáru nad Sázavou.

Silnice I/37 je vedena v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Pardubice – Chrudim – Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou. Její délka je 148 kilometrů. V úseku Hradec Králové – Pardubice je vedena jako směrově oddělená čtyřproudá komunikace.

Stavba je spolufinancována z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava.

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje 131,1 km dálnic a 59,2 km silnic I. třídy. Celkem se v letošním roce zprovoznilo 46,5 km dálnic a 22,7 km silnic I. třídy.

I/37 Chrudim – obchvat, úsek křiž. I/17 – Slatiňany

délka: 4,6 km
kategorie: S 11,5/80
počet všech stavebních objektů: 47

zhotovitel: M-SILNICE, EUROVIA
cena stavby dle smlouvy: 556 mil. Kč bez DPH
termín realizace: 2019 – 2021

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist