Mgr. Václav Procházka "> Obnova mostu přes trať v Praze – Hostivaři: Magistrát a starosta Prahy 15 prezentují 6 let zpoždění jako svůj úspěch - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/obnova-mostu-pres-trat-v-praze-hostivari-magistrat-a-starosta-prahy-15-prezentuji-6-let-zpozdeni-jako-svuj-uspech
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana pro otevřenou společnost : Obnova mostu přes trať v Praze – Hostivaři: Magistrát a starosta Prahy 15 prezentují 6 let zpoždění jako svůj úspěch

20. května 2004 | Strana pro otevřenou společnost
Autor: Mgr. Václav Procházka, tel: 777 112 645
V pátek 21.5. bude slavnostně otevřen most mezi ulicemi Pražská a Za drahou (Praha – Hostivař). Tuto příležitost využije starosta Prahy 15 Jan Nádvorník ke své kampani do senátních voleb, a společně s primátorem Bémem i ke kampani ODS do Evropského parlamentu. Tomuto "úspěchu" ovšem předcházelo – díky lhostejnosti úředníků i politiků - neuvěřitelných 6 let čekání na obnovu mostu.

Původní dřevěný most pro chodce a cyklisty, postavený v roce 1938, byl pro špatný stav stržen na začátku roku 1998. Pro cyklisty tak bylo přerušeno jediné spojení z Dolních Měcholup a části Hostivaře do Záběhlic, mimo Švehlovu třídu. Obyvatelům sídliště "Na groši" zase byla odříznuta jediná přijatelně dostupná zeleň. Protože se stalo běžným jevem 3 koleje hlavní trati v nepřehledné zatáčce přebíhat (dokonce i s kolem!), byla zde i snížena rychlost vlaků.

Již v roce 1998 vznikla petice za neprodlené obnovení mostu, úřady se však tvářily, že tato iniciativa se dobývá do otevřených dveří. Skutečnost však ukázala, jak málo pražským politikům na slušných podmínkách pro chodce a cyklisty záleží. Pět let Magistrát a MČ Praha 15 v odpovědi na otázku, kdy už most bude, svalovaly odpovědnost jeden na druhého, případně též na Technickou správu komunikací. Několikrát se předělávala projektová dokumentace. Obnově mostu bránila především neochota Magistrátu poskytnout potřebné finance. Situaci však zkomplikoval také požadavek MČ Praha 15, aby nový most mohl sloužit i pro automobily. Nakonec byl skutečně v takové podobě postaven (s vyloučením běžného provozu), otázkou ovšem je, jestli pro několik domků v ulici Za drahou to má smysl a jestli nebude vyvíjen tlak na větší "využití" mostu. Což by byla škoda, protože navazující komunikace tvoří ideální trasy pro cyklisty.

Členové a příznivci Strany pro otevřenou společnost připravují umístění rozcestníků pro cyklisty na obou stranách mostu. Nejfrekventovanější směr je úzkou ulicí Za drahou od nádraží Hostivař a od Dolních i Horních Měcholup, s pokračováním na druhé straně ulicí Pražskou do Záběhlic; z druhé strany Pražské (z Hostivaře a Jižního města – hostivařský lesopark patří mezi největší cíle cyklistů v Praze!) lze na terénních kolech po přejetí tratě pokračovat i polními cestami do Strašnic (tedy i k metru Skalka).

Trasy pro cyklisty na obou koncích mostu budou zatím jen neoficiální a provizorní. „K definitivnímu vyznačení tras bude třeba aspoň minimální ochota i ze strany zastupitelstev a dalších úřadů. Bohužel mezi mnoha lidmi stále přetrvává názor, že o stezky pro cyklisty se mají starat jen neziskové organizace a party nadšenců. Přitom mají jízdní kola nezanedbatelný podíl na dopravě osob, a naopak, budování stezek a značení pruhů pro cyklisty představuje pro město zanedbatelné náklady. Prostředky, které Praha na cyklistiku dává, jsou ovšem ještě zanedbatelnější. Navíc mnohé vyznačené trasy jsou vhodné jen pro terénní jízdy a nikoli jako cestovní. Tyto funkce by měly být do budoucna rozlišovány“, říká Václav Procházka, člen SOS.


Za Stranu pro otevřenou společnost pěkný den



Mgr. Václav Procházka
předseda pražské organizace SOS
tel. 777112645
e-mail: ospraha@seznam.cz
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist