https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/obnova-vlaku-pokracuje-cestujici-hodnoti-moderni-vlaky-lepe
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Obnova vlaků pokračuje, cestující hodnotí moderní vlaky lépe

26. srpna 2025 | České dráhy
Spontánní hodnocení vlaků a služeb Českých drah ze strany cestujících se stále zlepšuje. Největšími skokany jsou rychlíky, kde došlo k obnově souprav v posledních měsících. Jedná se například o spoje Labe, Rožmberk nebo Svitava. Na špici hodnocení se dlouhodobě drží rychlíky a expresy s moderními soupravami, jako jsou vlaky Krušnohor, SC Pendolino a IC Ostravan nebo rychlíky Hradečan a Krakonoš.

„Na spontánním hodnocení cestujících v aplikaci Můj vlak vidíme, že obnova souprav má velký vliv na spokojenost našich zákazníků s cestou vlakem. Největšími skokany v lepším hodnocení jsou právě rychlíky, kde jsme nahradili nebo nyní nahrazujeme starší vozy, kterým se lidově říká ‚béčka‘ nebo ‚koženky‘, modernějšími a komfortnějšími vagóny s klimatizací, Wi-Fi a se zásuvkami na dobíjení cestovní elektroniky. Jsou to například linky Labe, Rožmberk nebo Svitava. Roste také celková spokojenost s cestou. Od zavedení hodnocení v roce 2022 do letošního roku nám stouplo hodnocení cestujících z 3,85 na 4,23 bodů,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a dodává: „Poděkování za to patří i našim zaměstnancům, kteří každý den pomáhají šířit dobré jméno Českých drah. Moderní vlak bez ochotného a příjemného personálu je totiž jen půl zážitku.“

Ve vlacích Labe, Rožmberk nebo Bouzov jsou postupně nahrazována starší „béčka“ klimatizovanými vozy. U rychlíků Svitava se po instalaci ETCS vrátily na většinu spojů moderní bezbariérové jednotky InterPanter, které byly dočasně nahrazeny staršími vozy.

Cestující mohou hodnotit i dílčí prvky spojené s jejich cestou. V průměru jsou nejlépe hodnoceny možnosti nákupu jízdenek (4,67 bodů) a přístup vlakového personálu (4,59 bodů). Také čistota vlaků a jejich kapacita je hodnocena více než 4 body, a to přesně 4,22 a 4,19 body. Nejmenší spokojenost panuje s přesností vlaků (3,83 bodů), kterou však České dráhy nemohou zásadně ovlivnit.

Možnost hodnocení cesty vlakem i dalších služeb zavedly České dráhy v závěru roku 2022. Od té doby se do hodnocení zapojilo už zhruba 160 000 cestujících, kteří odeslali více než 737 000 hodnocení. To se skládá z jedné až pěti hvězdiček, resp. je lze označit za jeden až pět bodů. Nejvyšší spokojenost představuje hodnocení s pěti hvězdičkami (body). Zapojení co největšího počtu zákazníků do hodnocení cesty a jejich spontánní reakce nám pomáhají zvyšovat úroveň cestování na železnici. Všem cestujícím proto děkujeme za zapojení do možnosti hodnotit služby národního dopravce.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist