Tiskové zprávy
MD ČR: Od roku 2010 bude zajištěna splavnost Labe od českých hranic až do Hamburku
Do roku 2010 bude na německém úseku Labe mezi Geesthachtem a Drážďany zajištěna plavební hloubka 1,60 m a mezi Drážďany a Schönou 1,50 m. Vyplývá to ze "Společného prohlášení úmyslu o spolupráci a dopravních cílech a opatřeních na labské vodní cestě až do plavebního stupně Geesthacht u Hamburku", které 31. 7. 2006 podepsalo Ministerstvo dopravy ČR a Spolkové ministerstvo dopravy, výstavby a bydlení SRN.
Garance minimální plavební hloubky v Německu tak do budoucna zajistí téměř celoroční splavnění Labe od Děčína až k přístavu Hamburk. Stejná minimální hloubka bude dosažena také na českém úseku labské vodní cesty poté, co se vybuduje plánovaný plavební stupeň v Děčíně. Labe v úseku Děčín státní hranice pak bude mít shodné plavební podmínky, které budou v SRN panovat po roce 2010. Zajištěno bude i doplutí plavidel dále do vnitrozemí. V této souvislosti bude prodloužena labská vodní cesta do dopravního a průmyslového centra východní části Čech – Pardubic. Prohlášení současně konstatuje, že úpravy plavidel na vodní cestě jako samotná náhrada infrastrukturních opatření nevedou k cíli.
Obě strany se dále zavázaly k vzájemné výměně zásadních informací, které jsou relevantní pro rozhodování v průběhu přípravy a realizace projektů týkajících se labské vodní cesty. Koordinovaně se bude postupovat také při zpracovávání odborných studií a průzkumů a realizaci eventuálních stavebních opatření a údržbových prací.
Garance minimální plavební hloubky v Německu tak do budoucna zajistí téměř celoroční splavnění Labe od Děčína až k přístavu Hamburk. Stejná minimální hloubka bude dosažena také na českém úseku labské vodní cesty poté, co se vybuduje plánovaný plavební stupeň v Děčíně. Labe v úseku Děčín státní hranice pak bude mít shodné plavební podmínky, které budou v SRN panovat po roce 2010. Zajištěno bude i doplutí plavidel dále do vnitrozemí. V této souvislosti bude prodloužena labská vodní cesta do dopravního a průmyslového centra východní části Čech – Pardubic. Prohlášení současně konstatuje, že úpravy plavidel na vodní cestě jako samotná náhrada infrastrukturních opatření nevedou k cíli.
Obě strany se dále zavázaly k vzájemné výměně zásadních informací, které jsou relevantní pro rozhodování v průběhu přípravy a realizace projektů týkajících se labské vodní cesty. Koordinovaně se bude postupovat také při zpracovávání odborných studií a průzkumů a realizaci eventuálních stavebních opatření a údržbových prací.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk