Tiskové zprávy
Magistrát města Brna: Od září startuje kampaň na podporu třídění odpadu v Brně
Magistrát města Brna ve spolupráci s občanskými sdruženími zahajuje od září kampaň na podporu třídění a recyklace odpadu ve městě. Radnice, která postupně zlepšuje služby pro občany v oblasti třídění a recyklace odpadů, chce touto kampaní podnítit zájem a aktivní účast občanů na ekologicky šetrném nakládání se surovinami.
Kampaň má za cíl v průběhu pěti měsíců seznámit občany Brna se systémem zpětného odběru elektrozařízení (domácí elektrospotřebiče), se systémem sběru materiálově využitelných složek komunálního odpadu (papír, PET lahve, sklo), zvýšit počet obyvatel zapojených do třídění odpadu a především informovat o možnostech předcházení vzniku odpadu. „Chceme občanům dokázat, že třídění odpadu má smysl a že separovaný odpad není někde za městem znovu smíchán. Vytříděné suroviny z odpadu jsou znovu efektivně využívány spoustou konkrétních způsobů," uvedl ke kampani náměstek primátora Martin Ander, který má otázky odpadového hospodářství v Brně na starosti.
K propagaci tématu bude využita tradiční outdoorová komunikace v podobě billboardů, plakátů v prostředcích MHD, v místních médiích a samozřejmě také na internetových stránkách magistrátu. Do kampaně se zapojí také celebrity se vztahem k Brnu, jejichž názory a osobní postoje k třídění odpadu mají upoutat větší pozornost občanů k této problematice. Známé osobnosti se zúčastní také tiskových konferencí a řady akcí na podporu separace odpadu, které se budou v říjnu konat v městských částech Brna a na centrálním náměstí Svobody. Záměrem těchto akcí je představit zajímavou formou například výrobky z recyklovaných materiálů, které pocházejí přímo z tříděného odpadu. Do prezentace, která se v podobě hlavního informačního stanu bude stěhovat do jednotlivých částí města, se zapojí i firmy zajišťující zpětný odběr různých zařízení. Na místě bude fungovat také poradna „Kam s ním" a proběhnou diskuze na téma odpadů. Akce doplní soutěže a řada happeningů věnovaných zvláště zpracování a využití jednotlivých druhů odpadů.
Kampaň, jejímž záměrem je upozornit na výhody třídění odpadu, rozsáhlé možnosti využití recyklovaného materiálu a také prezentovat třídění domovního odpadu jako součást moderního životního stylu, navrhla brněnská komunikační agentura Aetna. Realizační tým je sestaven z odborníků v oblasti ochrany životního prostředí, nakládání s odpady a v oblasti komunikace. Na kampani s městem spolupracují také občanská sdružení zabývající se ochranou životního prostředí (Hnutí Duha, ZO ČSOP Veronica) a organizace věnující se dětem a mládeži. Mimo tyto subjekty se do kampaně zapojil také největší maloobchodní řetězec v Brně - společnost Tesco, jehož obchodní domy a hypermarkety také poslouží jako propagační plochy akce.
Kampaň je cílena především na domácnosti, děti a mládež. „Cítíme, že právě u těch nejmladších je potřeba rozvíjet zodpovědnost za životní prostředí a vytvořit u nich pocit, že třídit domácí odpad je naprostou samozřejmostí a součástí každodenního života," uvedl vedoucí Odboru životního prostředí Magistrátu města Brna Martin Vaněček.
Samotná kampaň má ekologický charakter, realizátoři upustili od letáků, plakátů a podobných tiskovin a soustředí se spíše na jednotlivé akce a outdoorovou komunikaci. Změnu zaznamenají také webové stránky radnice věnované přímo třídění a recyklaci odpadu ve městě. Interaktivní web bude přímo propojen s probíhající kampaní, kromě prezentace vizuálních výstupů kampaně zde občané najdou praktické informace, jako je mapa sběrných míst pro tříděný odpad, informace o třídění odpadu a jeho využití a také kontakt na zelenou linku, která poskytne poradenský servis v problematice odpadového hospodářství v Brně z pohledu potřeb občanů města. Tuto službu zajistí ekologičtí experti ze sdružení Veronica.
Kampaň má za cíl v průběhu pěti měsíců seznámit občany Brna se systémem zpětného odběru elektrozařízení (domácí elektrospotřebiče), se systémem sběru materiálově využitelných složek komunálního odpadu (papír, PET lahve, sklo), zvýšit počet obyvatel zapojených do třídění odpadu a především informovat o možnostech předcházení vzniku odpadu. „Chceme občanům dokázat, že třídění odpadu má smysl a že separovaný odpad není někde za městem znovu smíchán. Vytříděné suroviny z odpadu jsou znovu efektivně využívány spoustou konkrétních způsobů," uvedl ke kampani náměstek primátora Martin Ander, který má otázky odpadového hospodářství v Brně na starosti.
K propagaci tématu bude využita tradiční outdoorová komunikace v podobě billboardů, plakátů v prostředcích MHD, v místních médiích a samozřejmě také na internetových stránkách magistrátu. Do kampaně se zapojí také celebrity se vztahem k Brnu, jejichž názory a osobní postoje k třídění odpadu mají upoutat větší pozornost občanů k této problematice. Známé osobnosti se zúčastní také tiskových konferencí a řady akcí na podporu separace odpadu, které se budou v říjnu konat v městských částech Brna a na centrálním náměstí Svobody. Záměrem těchto akcí je představit zajímavou formou například výrobky z recyklovaných materiálů, které pocházejí přímo z tříděného odpadu. Do prezentace, která se v podobě hlavního informačního stanu bude stěhovat do jednotlivých částí města, se zapojí i firmy zajišťující zpětný odběr různých zařízení. Na místě bude fungovat také poradna „Kam s ním" a proběhnou diskuze na téma odpadů. Akce doplní soutěže a řada happeningů věnovaných zvláště zpracování a využití jednotlivých druhů odpadů.
Kampaň, jejímž záměrem je upozornit na výhody třídění odpadu, rozsáhlé možnosti využití recyklovaného materiálu a také prezentovat třídění domovního odpadu jako součást moderního životního stylu, navrhla brněnská komunikační agentura Aetna. Realizační tým je sestaven z odborníků v oblasti ochrany životního prostředí, nakládání s odpady a v oblasti komunikace. Na kampani s městem spolupracují také občanská sdružení zabývající se ochranou životního prostředí (Hnutí Duha, ZO ČSOP Veronica) a organizace věnující se dětem a mládeži. Mimo tyto subjekty se do kampaně zapojil také největší maloobchodní řetězec v Brně - společnost Tesco, jehož obchodní domy a hypermarkety také poslouží jako propagační plochy akce.
Kampaň je cílena především na domácnosti, děti a mládež. „Cítíme, že právě u těch nejmladších je potřeba rozvíjet zodpovědnost za životní prostředí a vytvořit u nich pocit, že třídit domácí odpad je naprostou samozřejmostí a součástí každodenního života," uvedl vedoucí Odboru životního prostředí Magistrátu města Brna Martin Vaněček.
Samotná kampaň má ekologický charakter, realizátoři upustili od letáků, plakátů a podobných tiskovin a soustředí se spíše na jednotlivé akce a outdoorovou komunikaci. Změnu zaznamenají také webové stránky radnice věnované přímo třídění a recyklaci odpadu ve městě. Interaktivní web bude přímo propojen s probíhající kampaní, kromě prezentace vizuálních výstupů kampaně zde občané najdou praktické informace, jako je mapa sběrných míst pro tříděný odpad, informace o třídění odpadu a jeho využití a také kontakt na zelenou linku, která poskytne poradenský servis v problematice odpadového hospodářství v Brně z pohledu potřeb občanů města. Tuto službu zajistí ekologičtí experti ze sdružení Veronica.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk