Tiskové zprávy
ODS: ODS ve Sněmovně podpořila PPP model dostavby D4. Do jižních Čech se lidé po nové dálnici svezou již v roce 2024
9. února 2021 | ODS
Poslanci ODS dnes v Poslanecké sněmovně podpořili finanční rámec pro dostavbu dálnice D4 soukromým investorem v rámci PPP projektu. S výstavbou dálnice v úseku Háje-Mirotice tak bude možné začít již v březnu, s jeho uvedením do provozu se počítá v roce 2024. Podle poslance a zpravodaje předloženého vládního materiálu Jana Bauera je to dobrá zpráva pro Jihočechy a všechny, kteří míří do Jihočeského kraje, protože dopravní spojení tímto směrem je dlouhodobě nevyhovující. Pokud by Sněmovna nerozhodla včas, hrozilo, že se výstavba zpozdí.
„Jsem rád, že i díky iniciativě, kterou jsem měl jako zpravodaj možnost vyvinout, jsme vládní návrh financování tohoto projektu provedli důkladnou debatou a Sněmovna o něm mohla rozhodnout včas. Dostavba D4 nejenže zlepší život lidí v Jihočeském kraji, ale současně ukáže, jak dobře umí stát spolupracovat se soukromým sektorem a zda je schopný projekty tohoto typu ohlídat. Pokud se nám do budoucnosti podaří udržet důvěru ze strany státu i soukromých investorů, bude možné podobnou cestou postupovat také u dalších infrastrukturních projektů,“ uvedl poslanec Jan Bauer.
Ten současně zdůrazňuje, že projekt není jen o výstavbě, ale vybraný investor ponese zodpovědnost také za dlouhodobě kvalitní údržbu a provoz. „Zvolený model financování pak má zajistit, že stát za dálnici koncesionáři zaplatí až v okamžiku, kdy se po ní svezou první řidiči. Přes tuto garanci budu jako jihočeský poslanec proces výstavby a kontrolní postupy ze strany státu pečlivě sledovat,“ ujistil Jan Bauer.
Ten se chce nadále zasazovat také o zlepšení navazujícího dopravního spojení z Písku směrem na hraniční přechod Strážný.
„Jsem rád, že i díky iniciativě, kterou jsem měl jako zpravodaj možnost vyvinout, jsme vládní návrh financování tohoto projektu provedli důkladnou debatou a Sněmovna o něm mohla rozhodnout včas. Dostavba D4 nejenže zlepší život lidí v Jihočeském kraji, ale současně ukáže, jak dobře umí stát spolupracovat se soukromým sektorem a zda je schopný projekty tohoto typu ohlídat. Pokud se nám do budoucnosti podaří udržet důvěru ze strany státu i soukromých investorů, bude možné podobnou cestou postupovat také u dalších infrastrukturních projektů,“ uvedl poslanec Jan Bauer.
Ten současně zdůrazňuje, že projekt není jen o výstavbě, ale vybraný investor ponese zodpovědnost také za dlouhodobě kvalitní údržbu a provoz. „Zvolený model financování pak má zajistit, že stát za dálnici koncesionáři zaplatí až v okamžiku, kdy se po ní svezou první řidiči. Přes tuto garanci budu jako jihočeský poslanec proces výstavby a kontrolní postupy ze strany státu pečlivě sledovat,“ ujistil Jan Bauer.
Ten se chce nadále zasazovat také o zlepšení navazujícího dopravního spojení z Písku směrem na hraniční přechod Strážný.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk