Miroslav Patrik "> Odsun nádraží: Primátor Onderka klame Brňany - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/odsun-nadrazi-primator-onderka-klame-brnany
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu: Odsun nádraží: Primátor Onderka klame Brňany

14. prosince 2009 | Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Už téměř rok se čeká na nové územní řízení

Brněnský primátor, stínový ministr dopravy a bývalý železničář Roman Onderka nedodržel předvolební závazek prosazovat modernizaci železničního uzlu s novým nádražím v centru. 1) A stejně jako jeho předchůdci v této funkci také klame Brňany nereálnými termíny. Když Krajský soud v Brně v letos v lednu pro odsunované nádraží zrušil územní rozhodnutí, 2) tak tvrdil, že za sedm měsíců tu hravě bude nové. 3) V srpnu ale Správa železniční dopravní cesty, s. o., slibuje, že rozhodnutí bude na konci roku, 4) nicméně nyní je opět změna, neboť prý až někdy začátkem roku 2010 má územní řízení teprve začít. 5)

Bohužel politici a z veřejných rozpočtů placené firmy u podobně velkých dopravních staveb stále lživě informují veřejnost, že stavební náklady budou nízké, termíny dostavby krátké a ještě se tváří, že správní řízení proběhnou hladce bez námitek jejich účastníků,“ tvrdí Miroslav Patrik z Dětí Země a připomíná, že už v únoru 2007 Nejvyšší kontrolní úřad zjistil, že studie proveditelnosti o variantách nádraží byl velký švindl. 6)

Podle původního harmonogramu brněnské radnice z dubna 2004 pod vedením ODS a KDU-ČSL se nová městská infrastruktura měla začít stavět v lednu 2007 a samotné odsunované nádraží v červnu 2008. Nic z toho se ale nestalo. Zpoždění je tak prakticky čtyři roky, takže termín dostavby lze očekávat až kolem roku 2019.

„Primátor nerespektuje nejen výsledky referenda, ale dokonce i vlastní volební sliby, když odsunuté nádraží nadále podporuje v rozporu s odbornými analýzami a navíc i po zrušení územní rozhodnutí soudem,“ vypočítává člen zastupitelstva městské části Brno-střed Svatopluk Bártík možnosti, kdy mohl Onderka „přehodit výhybku“ a zasadit se o kvalitní řešení brněnského uzlu.

Šance, že odsun nádraží získá asi 8 miliard korun z Operačního programu Doprava je už jen hypotetická, neboť projekt nesplňuje ani ty nejzákladnější podmínky. Přitom existuje levnější a pro cestující výhodnější varianta s moderním nádražím v centru, která má i velkou podporu veřejnosti. Důkazem je multikriteriální analýza ze září 2007 a referendum z října 2004 s účasti 25 % voličů, kteří z 86 % hlasovali pro nádraží a uzlu v centru.

Odkazy na internetové stránky:

1) Programový dokument strategického charakteru k rozvoji města Brna z pohledu MěO ČSSD
http://www.cssdbrno.cz/CSSD_BRNO/onas.php

2) S nezákonným umístěním nádraží pomohly i názory investora (TZ = 15.01.2009)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2142191

3) Přestavba brněnské železnice: velké vlakové zpoždění (článek = 20.01.09)
http://zpravy.idnes.cz/prestavba-brnenske-zeleznice-velke-vlakove-zpozdeni-p0r-/brno.asp?c=A090120_201416_brno_dmk

4) Studie: Rychlodráha bude stát přes 3 miliardy korun (článek = 19.08.09)
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/studie-rychlodraha-bude-stat-pres--miliardy-korun.html

5) časopis Brno staví nové město (09.12.09)
http://www.europointbrno.cz/index.php?nav01=6299&nav02=8049&nav03=17628

6) NKÚ: O přesunu nádraží rozhodl švindl (článek = 07.02.2007)
http://hn.ihned.cz/c1-20355370-nku-o-presunu-nadrazi-rozhodl-svindl
Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist