Miroslav Patrik "> Odsun s rychlodráhou je zřejmě bublina - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/odsun-s-rychlodrahou-je-zrejme-bublina
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země: Odsun s rychlodráhou je zřejmě bublina

28. května 2008 | Děti Země
Autor: Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Občanská koalice Nádraží v centru vyzývá politiky k plnění jejich slibů

Občanská koalice Nádraží v centru se obrací k politikům s naléhavou výzvou k dodržování a naplňování jejich vlastní koaliční smlouvy a volebních programů.
V Programovém prohlášení Rady města Brna se nečekaně objevila podpora návrhu radního pro dopravu Ing. Josefa Veselého (KDU-ČSL), známého jako varianta modernizace železničního uzlu Brno s odsunutým hlavním nádražím a s městskou rychlodráhou přes stávající nádraží. Ta namísto plnohodnotného nádraží v centru (pro všechny druhy osobních vlaků) využívá stávající nádraží jen jako „jednu ze zastávek regionální dopravy“.
„Text programového prohlášení dokumentuje podivný přístup některých koaličních stran k plnění vlastních předvolebních slibů,“ komentuje situaci Petr Machálek, ředitel Hnutí DUHA: „ČSSD, Strana zelených a Brno 2006 před volbami voličům slibovaly přestavbu brněnského železničního uzlu s nádražím v centru. Občanská koalice Nádraží v centru doporučovala občanům, aby tyto strany volili. Ty pak v komunálních volbách zaznamenaly značný nárůst počtu hlasů, ostatní strany oslabily, což vedlo k významným změnám na brněnské radnici.“
Po minulých komunálních volbách nastal díky nezávislé odborné analýze CityPlanu a Fakulty dopravní ČVUT v roce 2007 rozhodující posun ve srovnání kvalit a účelnosti variant. Její výsledky prokázaly největší výhodnost pro občany Brna i pro cestující veřejnost pouze u varianty s nádražím v centru. Tato varianta také získala v roce 2004 v referendu podporu 86 % hlasujících.
Varianta s odsunutým nádražím a s městskou rychlodráhou velmi pravděpodobně není reálná1. Zlepšuje sice některé parametry původní varianty s odsunutým nádražím, zároveň ale zpomalí regionální vlaky a zásadně zkomplikuje cestování uživatelům dálkové dopravy. Nemá také prokázánu podporu veřejnosti, ani dosud nebyla dopracována a odborně posouzena. Reálně hrozí, že je to jenom bublina pro uchlácholení obav cestující veřejnosti z odsunu nádraží.


Kontakty:
Tomáš Alter (člen odborné skupiny občanské koalice Nádraží v centru) tel. 737 818 178
Jiří Dukát (člen odborné skupiny občanské koalice Nádraží v centru) tel. 724 071 336
Miroslav Patrik (předseda Dětí Země) tel. 603 574 289
Petr Machálek (ředitel Hnutí DUHA) tel. 777 308 113
Miroslav Patrik, tel: 603 574 289
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist