Tiskové zprávy
České dráhy: Olomoucký kraj brázdí nové moderní vlaky
4. června 2024 | České dráhy
České dráhy realizovaly v Olomouckém kraji historickou obměnu vozidlového parku a na elektrizované tratě nasadily desítky nejnovějších jednotek RegioPanter. Bezbariérové vlaky mají veškerou výbavu, kterou cestující od regionální dopravy v 21. století očekávají, ať už je to klimatizace, palubní Wi-Fi, elektrické zásuvky, USB nebo informační monitory. U příležitosti završení modernizace dnes proběhla na trati Olomouc – Uničov slavnostní prezentační jízda.
U příležitosti dokončení největší obnovy vlaků v Olomouckém kraji dnes proběhla slavnostní prezentační jízda mezi městy Olomouc a Uničov. Ta spojuje aktuálně nejmodernější regionální trať u nás, kde už vlaky jezdí výhradně pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS.
„Kvalita cestování díky nasazení nových regionálních vlaků poskočila v Olomouckém kraji znatelně dopředu. RegioPantery navíc České dráhy nasadily i na trať z Olomouce do Šumperka, kde po modernizaci, elektrizaci a instalaci evropského zabezpečovače ETCS mohou jezdit rychlostí až 160 km/h. V Olomouci tak můžete i díky novým spěšným vlakům být z Šumperka už za 50 minut, z Uničova za 18 minut a z 16 kilometrů vzdáleného Šternberka dokonce za 8 minut, což je znatelná úspora času oproti dřívějšku,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
Zájem o železnici se po nasazení nových vlaků zvýšil, např. na tratích Olomouc – Uničov nebo Olomouc – Přerov narostl počet cestujících o více než 30 %.
„Regionální doprava zažívá revoluční proměnu v rámci celé republiky a Olomoucký kraj je regionem, kde jsme během dvanácti měsíců na koleje nasadili nejvíce nových vlaků. V příštích dnech do Olomouce dorazí poslední z plánované dodávky 27 nejnovějších RegioPanterů. Díky tomu nabídneme zdejším obyvatelům a návštěvníkům regionu více než 7 tisíc míst v nových elektrických jednotkách,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Nejnovější elektrické jednotky RegioPanter vozí cestující na linkách Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.
„Rychlá, pohodlná a bezpečná veřejná doprava je klíčovou součástí celého dopravního systému Olomouckého kraje. A já jsem velmi rád, že právě v našem regionu se podařilo dosáhnout toho, že u nás jezdí už jenom moderní vlaky. Jejich cestujícím přeji příjemnou jízdu za rodinnou návštěvou, na výlet nebo třeba do školy i zaměstnání,“ uvádí Josef Suchánek, hejtman Olomouckého kraje.
Třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2 jsou bezbariérové a jejich kapacita je 234 míst k sezení. Na trati z Olomouce do Uničova se po jejich nasazení zvýšila kapacita vlaků v průměru o 50 míst/spoj.
„Poslední RegioPanter pro Olomoucký kraj, vyrobený v našem šumperském závodě, je připravený k dodání. Tyto moderní soupravy nové generace již dnes úspěšně slouží místním obyvatelům, a to včetně mnoha našich vlastních zaměstnanců, kteří si je v podstatě sami vyrobili. A jsem přesvědčený o tom, že jejich atraktivní vzhled a pohodlí budou lákat dál k cestování vlakem, ať už se jedná o cesty za prací, studiem či zábavou,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a President regionů CZ&SK a Central East ve Škoda Group.
Vedle RegioPanterů druhé generace jezdí v Olomouckém kraji ještě další tři RegioPantery z předchozí dodávky moderních vlaků. Celkem tak brázdí koleje v regionu na 30 bezbariérových a klimatizovaných RegioPanterů, které kompletně nahradily starší elektrické jednotky „Tornádo“ a klasické osobní vozy s lokomotivami.
Výhody elektrických jednotek RegioPanter
* moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami ve 2. třídě;
* bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
* moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
* prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
* doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
* dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
* moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
U příležitosti dokončení největší obnovy vlaků v Olomouckém kraji dnes proběhla slavnostní prezentační jízda mezi městy Olomouc a Uničov. Ta spojuje aktuálně nejmodernější regionální trať u nás, kde už vlaky jezdí výhradně pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS.
„Kvalita cestování díky nasazení nových regionálních vlaků poskočila v Olomouckém kraji znatelně dopředu. RegioPantery navíc České dráhy nasadily i na trať z Olomouce do Šumperka, kde po modernizaci, elektrizaci a instalaci evropského zabezpečovače ETCS mohou jezdit rychlostí až 160 km/h. V Olomouci tak můžete i díky novým spěšným vlakům být z Šumperka už za 50 minut, z Uničova za 18 minut a z 16 kilometrů vzdáleného Šternberka dokonce za 8 minut, což je znatelná úspora času oproti dřívějšku,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
Zájem o železnici se po nasazení nových vlaků zvýšil, např. na tratích Olomouc – Uničov nebo Olomouc – Přerov narostl počet cestujících o více než 30 %.
„Regionální doprava zažívá revoluční proměnu v rámci celé republiky a Olomoucký kraj je regionem, kde jsme během dvanácti měsíců na koleje nasadili nejvíce nových vlaků. V příštích dnech do Olomouce dorazí poslední z plánované dodávky 27 nejnovějších RegioPanterů. Díky tomu nabídneme zdejším obyvatelům a návštěvníkům regionu více než 7 tisíc míst v nových elektrických jednotkách,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Nejnovější elektrické jednotky RegioPanter vozí cestující na linkách Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.
„Rychlá, pohodlná a bezpečná veřejná doprava je klíčovou součástí celého dopravního systému Olomouckého kraje. A já jsem velmi rád, že právě v našem regionu se podařilo dosáhnout toho, že u nás jezdí už jenom moderní vlaky. Jejich cestujícím přeji příjemnou jízdu za rodinnou návštěvou, na výlet nebo třeba do školy i zaměstnání,“ uvádí Josef Suchánek, hejtman Olomouckého kraje.
Třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2 jsou bezbariérové a jejich kapacita je 234 míst k sezení. Na trati z Olomouce do Uničova se po jejich nasazení zvýšila kapacita vlaků v průměru o 50 míst/spoj.
„Poslední RegioPanter pro Olomoucký kraj, vyrobený v našem šumperském závodě, je připravený k dodání. Tyto moderní soupravy nové generace již dnes úspěšně slouží místním obyvatelům, a to včetně mnoha našich vlastních zaměstnanců, kteří si je v podstatě sami vyrobili. A jsem přesvědčený o tom, že jejich atraktivní vzhled a pohodlí budou lákat dál k cestování vlakem, ať už se jedná o cesty za prací, studiem či zábavou,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a President regionů CZ&SK a Central East ve Škoda Group.
Vedle RegioPanterů druhé generace jezdí v Olomouckém kraji ještě další tři RegioPantery z předchozí dodávky moderních vlaků. Celkem tak brázdí koleje v regionu na 30 bezbariérových a klimatizovaných RegioPanterů, které kompletně nahradily starší elektrické jednotky „Tornádo“ a klasické osobní vozy s lokomotivami.
Výhody elektrických jednotek RegioPanter
* moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami ve 2. třídě;
* bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
* moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
* prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
* doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
* dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
* moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk