https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/olomoucky-kraj-brazdi-nove-moderni-vlaky
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Olomoucký kraj brázdí nové moderní vlaky

4. června 2024 | České dráhy
České dráhy realizovaly v Olomouckém kraji historickou obměnu vozidlového parku a na elektrizované tratě nasadily desítky nejnovějších jednotek RegioPanter. Bezbariérové vlaky mají veškerou výbavu, kterou cestující od regionální dopravy v 21. století očekávají, ať už je to klimatizace, palubní Wi-Fi, elektrické zásuvky, USB nebo informační monitory. U příležitosti završení modernizace dnes proběhla na trati Olomouc – Uničov slavnostní prezentační jízda.

U příležitosti dokončení největší obnovy vlaků v Olomouckém kraji dnes proběhla slavnostní prezentační jízda mezi městy Olomouc a Uničov. Ta spojuje aktuálně nejmodernější regionální trať u nás, kde už vlaky jezdí výhradně pod dohledem evropského zabezpečovacího systému ETCS.

„Kvalita cestování díky nasazení nových regionálních vlaků poskočila v Olomouckém kraji znatelně dopředu. RegioPantery navíc České dráhy nasadily i na trať z Olomouce do Šumperka, kde po modernizaci, elektrizaci a instalaci evropského zabezpečovače ETCS mohou jezdit rychlostí až 160 km/h. V Olomouci tak můžete i díky novým spěšným vlakům být z Šumperka už za 50 minut, z Uničova za 18 minut a z 16 kilometrů vzdáleného Šternberka dokonce za 8 minut, což je znatelná úspora času oproti dřívějšku,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.

Zájem o železnici se po nasazení nových vlaků zvýšil, např. na tratích Olomouc – Uničov nebo Olomouc – Přerov narostl počet cestujících o více než 30 %.

„Regionální doprava zažívá revoluční proměnu v rámci celé republiky a Olomoucký kraj je regionem, kde jsme během dvanácti měsíců na koleje nasadili nejvíce nových vlaků. V příštích dnech do Olomouce dorazí poslední z plánované dodávky 27 nejnovějších RegioPanterů. Díky tomu nabídneme zdejším obyvatelům a návštěvníkům regionu více než 7 tisíc míst v nových elektrických jednotkách,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Nejnovější elektrické jednotky RegioPanter vozí cestující na linkách Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.

„Rychlá, pohodlná a bezpečná veřejná doprava je klíčovou součástí celého dopravního systému Olomouckého kraje. A já jsem velmi rád, že právě v našem regionu se podařilo dosáhnout toho, že u nás jezdí už jenom moderní vlaky. Jejich cestujícím přeji příjemnou jízdu za rodinnou návštěvou, na výlet nebo třeba do školy i zaměstnání,“ uvádí Josef Suchánek, hejtman Olomouckého kraje.

Třívozové jednotky RegioPanter řady 640.2 jsou bezbariérové a jejich kapacita je 234 míst k sezení. Na trati z Olomouce do Uničova se po jejich nasazení zvýšila kapacita vlaků v průměru o 50 míst/spoj.

„Poslední RegioPanter pro Olomoucký kraj, vyrobený v našem šumperském závodě, je připravený k dodání. Tyto moderní soupravy nové generace již dnes úspěšně slouží místním obyvatelům, a to včetně mnoha našich vlastních zaměstnanců, kteří si je v podstatě sami vyrobili. A jsem přesvědčený o tom, že jejich atraktivní vzhled a pohodlí budou lákat dál k cestování vlakem, ať už se jedná o cesty za prací, studiem či zábavou,“ dodává Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a President regionů CZ&SK a Central East ve Škoda Group.

Vedle RegioPanterů druhé generace jezdí v Olomouckém kraji ještě další tři RegioPantery z předchozí dodávky moderních vlaků. Celkem tak brázdí koleje v regionu na 30 bezbariérových a klimatizovaných RegioPanterů, které kompletně nahradily starší elektrické jednotky „Tornádo“ a klasické osobní vozy s lokomotivami.


Výhody elektrických jednotek RegioPanter
* moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami ve 2. třídě;
* bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
* moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
* prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
* doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
* dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
* moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist