Tiskové zprávy
EPS: Oprava chybně uvedené informace o otázkách diskriminačního charakteru v přijímacím dotazníku společnosti Tesco
Program GARDE Ekologického právního servisu (dále jen „GARDE – EPS“) dne 14. 2. 2007 uvedl ve své tiskové zprávě s názvem „Hypermarkety kladou uchazečům o zaměstnání otázky diskriminačního charakteru“ , že dotazník, který společnost Tesco předkládá svým uchazečům, obsahuje otázky diskriminačního charakteru.
Program GARDE Ekologického právního servisu (dále jen „GARDE – EPS“) dne 14. 2. 2007 uvedl ve své tiskové zprávě s názvem „Hypermarkety kladou uchazečům o zaměstnání otázky diskriminačního charakteru“ , že dotazník, který společnost Tesco předkládá svým uchazečům, obsahuje otázky diskriminačního charakteru. Přestože otázky na rodinný stav, jméno manžela/ky, počet a věk dětí Osobní dotazník společnosti Tesco skutečně obsahuje, jsou uvedeny v části , kterou uchazeči o zaměstnání dle výzvy v něm uvedené při výběrovém řízení nemají vyplňovat. Pokud tak uchazeči učiní, poskytují tyto informace společnosti dobrovolně. Dle vyjádření společnosti Tesco jsou zmíněné údaje skutečně do dotazníku vyplňovány až ve fázi, kdy je již se zaměstnancem podepsána pracovní smlouva a jsou vyžadovány za účelem daňové a pracovně právní evidence. Tento postup společnosti není v rozporu s pracovněprávními předpisy.
GARDE - EPS se tímto velice omlouvá společnosti Tesco za chybně uvedené informace ve shora uvedené tiskové zprávě a vyjadřuje nad celou situací lítost. Současně děkuje společnosti Tesco, že na uvedenou nesrovnalost upozornila.
Na vysvětlenou celého nedopatření GARDE – EPS dodává, že vyhodnocoval získané přijímací dotazníky řady maloobchodních řetězců. Dotazník společnosti Tesco přitom vyhodnotil jako vyhovující. Současně však na základě svého terénního průzkumu zjistil, že v praxi dochází k tomu, že uchazeči formulář někdy vyplňují celý, což může být do značné míry způsobeno samotnou strukturou dotazníku, nebo postupem konkrétního pracovníka společnosti. Tyto okolnosti však GARDE – EPS není v současné době schopen hodnověrně doložit, neboť vyplynuly z rozhovorů, ze kterých nebyl pořízen žádný záznam. S ohledem na právě uvedené, předal GARDE – EPS dotazník úřadu práce na posouzení. Při samotném sepisování tiskové zprávy, která vyjmenovává jednotlivá pochybení společností jsme pak nedopatřením zařadili společnost Tesco mezi společnosti, které vadný dotazník pro uchazeče používají a vytvořený přehled pro potřeby tiskové zprávy tak byl v tomto bodě vadný.
Program GARDE – EPS dále uvádí, že v návaznosti na upozornění společnosti Tesco znovu ověřil všechny své výroky uvedené v tiskové zprávě a potvrzuje, že v ostatním je tisková zpráva podle jeho nejlepšího přesvědčení správná.
Kontakt:
Jana Koukalová
program GARDE – EPS
Dvořákova 13, 602 00 Brno
tel:545 575 229, e-mail: brno@eps.cz
Program GARDE Ekologického právního servisu (dále jen „GARDE – EPS“) dne 14. 2. 2007 uvedl ve své tiskové zprávě s názvem „Hypermarkety kladou uchazečům o zaměstnání otázky diskriminačního charakteru“ , že dotazník, který společnost Tesco předkládá svým uchazečům, obsahuje otázky diskriminačního charakteru. Přestože otázky na rodinný stav, jméno manžela/ky, počet a věk dětí Osobní dotazník společnosti Tesco skutečně obsahuje, jsou uvedeny v části , kterou uchazeči o zaměstnání dle výzvy v něm uvedené při výběrovém řízení nemají vyplňovat. Pokud tak uchazeči učiní, poskytují tyto informace společnosti dobrovolně. Dle vyjádření společnosti Tesco jsou zmíněné údaje skutečně do dotazníku vyplňovány až ve fázi, kdy je již se zaměstnancem podepsána pracovní smlouva a jsou vyžadovány za účelem daňové a pracovně právní evidence. Tento postup společnosti není v rozporu s pracovněprávními předpisy.
GARDE - EPS se tímto velice omlouvá společnosti Tesco za chybně uvedené informace ve shora uvedené tiskové zprávě a vyjadřuje nad celou situací lítost. Současně děkuje společnosti Tesco, že na uvedenou nesrovnalost upozornila.
Na vysvětlenou celého nedopatření GARDE – EPS dodává, že vyhodnocoval získané přijímací dotazníky řady maloobchodních řetězců. Dotazník společnosti Tesco přitom vyhodnotil jako vyhovující. Současně však na základě svého terénního průzkumu zjistil, že v praxi dochází k tomu, že uchazeči formulář někdy vyplňují celý, což může být do značné míry způsobeno samotnou strukturou dotazníku, nebo postupem konkrétního pracovníka společnosti. Tyto okolnosti však GARDE – EPS není v současné době schopen hodnověrně doložit, neboť vyplynuly z rozhovorů, ze kterých nebyl pořízen žádný záznam. S ohledem na právě uvedené, předal GARDE – EPS dotazník úřadu práce na posouzení. Při samotném sepisování tiskové zprávy, která vyjmenovává jednotlivá pochybení společností jsme pak nedopatřením zařadili společnost Tesco mezi společnosti, které vadný dotazník pro uchazeče používají a vytvořený přehled pro potřeby tiskové zprávy tak byl v tomto bodě vadný.
Program GARDE – EPS dále uvádí, že v návaznosti na upozornění společnosti Tesco znovu ověřil všechny své výroky uvedené v tiskové zprávě a potvrzuje, že v ostatním je tisková zpráva podle jeho nejlepšího přesvědčení správná.
Kontakt:
Jana Koukalová
program GARDE – EPS
Dvořákova 13, 602 00 Brno
tel:545 575 229, e-mail: brno@eps.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk