Tiskové zprávy
OZO Ostrava s.r.o.: Ostravané vydělali tříděním téměř 26 milionů
Ostravané vydělali svému městu miliony tříděním odpadu i v roce 2010. Za vysoký podíl tříděného odpadu dostane Ostrava od společnosti EKO-KOM letos přibližně 25 800 000 korun, tedy téměř o dva miliony více než loni. OZO Ostrava občany v separaci stále podporuje. Od roku 2011 proto společnost zavedla dvousměnný svoz separovaných odpadů, díky kterému bude mít OZO prostor rozšířit možnosti pro třídění.
OZO Ostrava ve spolupráci s městskými obvody v minulém roce vybudovalo další hnízda na separaci odpadu v ostravských ulicích a pokračovalo ve vyzývání občanů k třídění odpadu. „A občané v roce 2010 skutečně vytřídili velké množství odpadu. Do zelených, žlutých a modrých kontejnerů na separaci ho celkem odnesli více než devět tisíc tun,“ uvedla Vladimíra Karasová, tisková mluvčí společnosti OZO Ostrava. Občané za minulý rok vytřídili 4 100 tun papíru, 2 800 tun plastu a 2 200 tun skla.
Za vytříděný odpad v roce 2010 získala Ostrava od společnosti EKO-KOM, která zajišťuje využití odpadu z obalů, odměnu ve výši 25 800 000 korun. Je to téměř o dva miliony korun více než za rok 2009. „Velmi nás těší, že jsou občané Ostravy stále zodpovědnější ke svému okolí a důležitost třídění odpadu si uvědomují stále víc. Budeme se i nadále snažit, aby pro ně třídění odpadu bylo co nejjednodušší.,“ podotkl ředitel společnosti OZO Ostrava Karel Belda. I v letošním roce bude ve městě pokračovat budování nových stanovišť kontejnerů na separovaný sběr odpadu, na které OZO věnovalo městským obvodům finanční dary.
Svoz tříděného odpadu nyní na dvě směny
Dalším krokem, který by měl vést k posílení třídění, je zavedení svozu separovaného odpadu ve dvousměnném provozu. Občané se tak s popelářskými vozy mohou u kontejnerových stanovišť potkat nejen ráno, ale také odpoledne a večer. Zrušeny byly sobotní svozy separovaného odpadu. Hlavním důvodem pro změnu systému je snaha co nejefektivněji využít svozovou techniku. „Díky tomu, že občané tak zodpovědně třídí, současná svozová technika občas nestíhala. Zavedením dvousměnného svozu jsme tuto chybějící kapacitu doplnili a vytvořili i prostor pro další rozvoj a rozšiřování separace odpadu ve městě,“ pospala výhody dvousměnného provozu Karasová.
Systém funguje už od ledna a podle společnosti je nyní provoz stabilizován. Teď v zimě odpolední svozy popelářům znepříjemňuje špatná viditelnost v podvečerních hodinách Největší problémy však osádkám svozových vozidel způsobuje špatná dostupnost nádob v sídlištní zástavbě, kdy kolem separačních hnízd parkuje mnoho aut. OZO proto vyzývá občany, aby ani v odpoledních hodinách neparkovali před kontejnery a umožnili tak jejich vyprázdnění.
OZO Ostrava ve spolupráci s městskými obvody v minulém roce vybudovalo další hnízda na separaci odpadu v ostravských ulicích a pokračovalo ve vyzývání občanů k třídění odpadu. „A občané v roce 2010 skutečně vytřídili velké množství odpadu. Do zelených, žlutých a modrých kontejnerů na separaci ho celkem odnesli více než devět tisíc tun,“ uvedla Vladimíra Karasová, tisková mluvčí společnosti OZO Ostrava. Občané za minulý rok vytřídili 4 100 tun papíru, 2 800 tun plastu a 2 200 tun skla.
Za vytříděný odpad v roce 2010 získala Ostrava od společnosti EKO-KOM, která zajišťuje využití odpadu z obalů, odměnu ve výši 25 800 000 korun. Je to téměř o dva miliony korun více než za rok 2009. „Velmi nás těší, že jsou občané Ostravy stále zodpovědnější ke svému okolí a důležitost třídění odpadu si uvědomují stále víc. Budeme se i nadále snažit, aby pro ně třídění odpadu bylo co nejjednodušší.,“ podotkl ředitel společnosti OZO Ostrava Karel Belda. I v letošním roce bude ve městě pokračovat budování nových stanovišť kontejnerů na separovaný sběr odpadu, na které OZO věnovalo městským obvodům finanční dary.
Svoz tříděného odpadu nyní na dvě směny
Dalším krokem, který by měl vést k posílení třídění, je zavedení svozu separovaného odpadu ve dvousměnném provozu. Občané se tak s popelářskými vozy mohou u kontejnerových stanovišť potkat nejen ráno, ale také odpoledne a večer. Zrušeny byly sobotní svozy separovaného odpadu. Hlavním důvodem pro změnu systému je snaha co nejefektivněji využít svozovou techniku. „Díky tomu, že občané tak zodpovědně třídí, současná svozová technika občas nestíhala. Zavedením dvousměnného svozu jsme tuto chybějící kapacitu doplnili a vytvořili i prostor pro další rozvoj a rozšiřování separace odpadu ve městě,“ pospala výhody dvousměnného provozu Karasová.
Systém funguje už od ledna a podle společnosti je nyní provoz stabilizován. Teď v zimě odpolední svozy popelářům znepříjemňuje špatná viditelnost v podvečerních hodinách Největší problémy však osádkám svozových vozidel způsobuje špatná dostupnost nádob v sídlištní zástavbě, kdy kolem separačních hnízd parkuje mnoho aut. OZO proto vyzývá občany, aby ani v odpoledních hodinách neparkovali před kontejnery a umožnili tak jejich vyprázdnění.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk