https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/otevirame-dalnicni-obchvat-loun-na-dalnici-d7
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Otevíráme dálniční obchvat Loun na dálnici D7

20. září 2023 | MD ČR
Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje dálniční obchvat Loun na dálnici D7. V rámci stavby došlo ke zkapacitnění stávající dopravně a bezpečnostně již nevyhovující dvoupruhové silnice I/7 na dálnici D7.

„Jsem rád, že se nám po dlouhých 24 letech průtahů a komplikací pomohlo dostavět a otevřít dálniční obchvat Loun, který pomůže nejenom místním, ale všem, kteří tu budou projíždět. Navazující úsek dálnice D7 u Chlumčan, který se začal stavět na začátku loňského roku, se nám ale povedlo výrazně urychlit. Z celé plánované D7 tak bude chybět posledních pět kilometrů u Postoloprt na Lounsku, které se budou stavět v letech 2026 až 2028. Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo a zajistíme tak lepší dopravní obslužnost průmyslových zón. Doháníme tak další z dluhů a snažíme se dopravní infrastrukturu co nejrychleji dostavět. Kvalitní dopravní infrastruktura je jedním z pilířů strategických investic v rámci Restartu Česka,“ říká premiér Petr Fiala.

Nová dálnice významně zvýší bezpečnost a plynulost dopravy v místě, kde každý den projede téměř 13 tisíc vozidel a kde se stala řada dopravních nehod i s tragickými následky. Z hlediska zlepšení dostupnosti a zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy je však zásadní, aby byla dálnice D7 zprovozněna kompletně v celé své délce.

Obchvat Loun byl zprovozněn už v roce 1999 a už tehdy se počítalo s tím, že vytvoří polovinu dálnice, která bude dostavěna později. „Je pravda, že obchvat uvádíme do provozu s tříměsíčním zpožděním, není to proto, že by se zde pracovalo málo nebo pomalu. Původní silnice byla v horším stavu, než se předpokládalo, a silničáři zde proto museli odvést pořádný kus práce navíc. Pracovalo se o víkendech, o svátcích a jen díky tomu není zpoždění ještě delší. Silničářům za to patří velký dík,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé, a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice a návazně s dalšími evropskými státy.

„Ještě v letošním roce tak zprovozníme další úsek D7 u Chlumčan, i když v části estakády u Chlumčanského mlýna v polovičním profilu a zároveň připravujeme vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele na chybějící úseky ve Středočeském kraji, abychom je během příštího roku mohli začít realizovat. Posun v přípravě předpokládáme do konce letošního roku i na posledním úseku u Postoloprt, kde očekáváme vydání územního rozhodnutí,“ představil aktuální stav přípravy dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Důvodem přestavby silnice I/7 na dálnici D7 je kromě růstu dopravních intenzit, které zvyšují riziko dopravních nehod, také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště, jedné z největších v České republice.

Stavba byla spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020 z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

D7 Louny, zkapacitnění obchvatu
* délka: 6,1 km
* kategorie: R 25,5/100
* počet všech stavebních objektů: 70
* zhotovitel: Eurovia CS, a. s. Herkul, a. s.
* cena stavby dle smlouvy: 773 mil. Kč bez DPH
* termín realizace: 2020–2023
* vizualizace stavby: D7 Louny, zkapacitnění obchvatu

Ředitelství silnic a dálnic aktuálně realizuje celkem 259,9 kilometrů nových staveb. Jedná se o 172,6 km dálnic a 87,3 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 85,4 km dálnic a silnic I. třídy.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist