https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/otevreni-cd-centra-v-zeleznicni-stanici-breclav
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Otevření ČD centra v železniční stanici Břeclav

7. června 2004 | České dráhy
V letošním roce si připomínáme 165. výročí zahájení provozu první parostrojní železnice na území našeho státu z Vídně do Brna. Provoz na úseku Vídeň – Břeclav byl slavnostně zahájen 6. června 1839. Břeclav se tak stala prvním městem u nás, které získalo pravidelné spojení parostrojní železnicí.

Význam železničního uzlu Břeclav po zahájení železničního provozu neustále rostl a v současnosti patří k nejdůležitějším na síti Českých drah. V dnešní době leží na křižovatce dvou transevropských železničních koridorů a je současně přechodovou stanicí na rakouské a slovenské straně. Není proto náhoda, že se 7. června 2004 v železniční stanici Břeclav slavnostně otevírá nové ČD centrum a také prodejna PONT.

Nové ČD centrum, které je v pořadí již třicáté na síti Českých drah, má pracoviště mezinárodní pokladny a informací, kde budou cestujícím poskytovány nadstandardní a navazující služby. Byla vybudována čekárna pro cestující, prostory pro odbavení malých zásilek, nové vstupní posuvné dveře do nádražní haly z přednádražního prostoru i z 1. nástupiště a kamerový systém. Uskutečnily se další úpravy interiéru odbavovací haly pro cestující a rekonstrukce fasády části výpravní budovy směrem od města i od 1. nástupiště. Služby pro cestující v nádražní hale doplňují nově otevřená prodejna PONT, vybudovaná firmou Jídelní a lůžkové vozy, a.s., a již fungující prodejna novin a časopisů RELAY, směnárna i bankomat České spořitelny.

Náklady na vybudování nového ČD centra dosáhly částky 8,5 miliónu Kč, kterou uhradily České dráhy, a.s.

Přípravná dokumentace stavby byla zpracována již v roce 2002 nákladem firmy CZ Retail, a.s. V následujícím roce byl dopracován projekt stavby, který zpracovala Ing. arch. Jana Vorlová. Dne 7. července 2002 bylo vydáno Drážním úřadem stavební povolení. Po odsouhlasení finančních prostředků bylo provedeno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Tímto zhotovitelem se stala firma Tlak Smolík, spol. s r.o., která dne 14. listopadu 2003 převzala staveniště od Správy dopravní cesty Brno a zahájila stavební práce. Dne 1. března 2004 začaly ve vestibulu výpravní budovy práce na výstavbě prodejny PONT, které prováděla stejná stavební firma. Stavební práce byly organizovány tak, aby se cestující veřejnosti dotkly co nejméně. Celá stavba byla v termínu daném smlouvou o dílo provedena a 1. června 2004 úspěšně ukončena kolaudací.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist