Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Padesátka jezdců si na kole vyzkoušela budoucí cyklostezku z Turnova do Líšného
24. září 2009 | Liberecký kraj
Zhruba padesátka cyklistů se v neděli 20. září vydala po trase budoucí cyklostezky Jizera. Peleton vyrazil z turnovského náměstí Českého ráje, účastníci si vyzkoušeli první dokončenou část stezky podél náhonu Malé Jizery do Dolánek. Na Dlaskově statku bylo pro ně připraveno občerstvení, o které se postarali držitelé certifikátu Regionální produkt Český ráj. Z Dlaskova statku cesta vedla do Rakous a do Malé Skály k Boučkovu statku a na Žlutou plovárnu. Pro cestu zpět k restauraci Zrcadlová koza, kde proběhlo zakončení akce, někteří účastníci volili možnosti sjet Jizeru na lodi.
Po trase cyklojízdy proběhlo několik zastavení s výkladem o podobě budoucí stezky, na Boučkově statku se uskutečnila prezentace projektu Greenway Jizera pro účastníky cyklojízdy, zájemce z řad veřejnosti i pro přítomné novináře.
„Letošní cyklojízda navazuje na ty úspěšné z předchozích let, naším cílem je veřejnost seznamovat s postupem prací na projektu a naslouchat případným námětům a připomínkách,“ uvedl Aleš Hozdecký, předseda Sdružení Český ráj, které projekt koordinuje.
V loňském roce byla dokončena vyhledávací studie cyklotrasy ve Středočeském kraji, nejblíže k realizaci je úsek z Turnova do Líšného. „Projekt podporují Liberecký i Středočeský kraj. Sdružení Český ráj se z celého asi 180 kilometrů dlouhého úseku stezky od pramene v Jizerských horách po soutok Jizery s Labem snaží iniciovat především část stezky na území Českého ráje, tedy zhruba od Semil po Mladou Boleslav,“ přiblížil Hozdecký.
Právě na úseku z Turnova do Semil jsou práce nejdál, letos byla dokonce realizována část cyklostezky přímo v Semilech, na přípravě se pracuje v Železném Brodě a v okolí Mladé Boleslavi.
„V úseku Turnov – Líšný máme připraveny podklady pro žádost do evropských operačních programů. Příslušná výzva má být vyhlášena letos v zimě. Jestli jsme uspěli, to bychom měli vědět někdy na konci jara příštího roku. V kladném případě by práce na výstavbě této části cyklostezky byly zahájeny v létě 2010 a stezka z Turnova až do Líšného by mohla být hotova do konce roku 2011,“ řekl Aleš Hozdecký.
Náklady na tuto část stezky jsou vyčísleny na 40 mil. Kč. Z operačního programu lze získat až 92 procent z potřebné částky, zbytek budou muset doplatit kraje, obce a další subjekty. Právě trasa z Turnova na Malou Skálu bude stavebně náročná, bude muset být rozšířena lávka u železničního mostu v Rakousích, v okolí Malé Skály vzniknou další dvě lávky přes řeku.
Po trase cyklojízdy proběhlo několik zastavení s výkladem o podobě budoucí stezky, na Boučkově statku se uskutečnila prezentace projektu Greenway Jizera pro účastníky cyklojízdy, zájemce z řad veřejnosti i pro přítomné novináře.
„Letošní cyklojízda navazuje na ty úspěšné z předchozích let, naším cílem je veřejnost seznamovat s postupem prací na projektu a naslouchat případným námětům a připomínkách,“ uvedl Aleš Hozdecký, předseda Sdružení Český ráj, které projekt koordinuje.
V loňském roce byla dokončena vyhledávací studie cyklotrasy ve Středočeském kraji, nejblíže k realizaci je úsek z Turnova do Líšného. „Projekt podporují Liberecký i Středočeský kraj. Sdružení Český ráj se z celého asi 180 kilometrů dlouhého úseku stezky od pramene v Jizerských horách po soutok Jizery s Labem snaží iniciovat především část stezky na území Českého ráje, tedy zhruba od Semil po Mladou Boleslav,“ přiblížil Hozdecký.
Právě na úseku z Turnova do Semil jsou práce nejdál, letos byla dokonce realizována část cyklostezky přímo v Semilech, na přípravě se pracuje v Železném Brodě a v okolí Mladé Boleslavi.
„V úseku Turnov – Líšný máme připraveny podklady pro žádost do evropských operačních programů. Příslušná výzva má být vyhlášena letos v zimě. Jestli jsme uspěli, to bychom měli vědět někdy na konci jara příštího roku. V kladném případě by práce na výstavbě této části cyklostezky byly zahájeny v létě 2010 a stezka z Turnova až do Líšného by mohla být hotova do konce roku 2011,“ řekl Aleš Hozdecký.
Náklady na tuto část stezky jsou vyčísleny na 40 mil. Kč. Z operačního programu lze získat až 92 procent z potřebné částky, zbytek budou muset doplatit kraje, obce a další subjekty. Právě trasa z Turnova na Malou Skálu bude stavebně náročná, bude muset být rozšířena lávka u železničního mostu v Rakousích, v okolí Malé Skály vzniknou další dvě lávky přes řeku.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk